ذکر نشدن نام برخی از توسعه‌دهندگان در تیتراژ بازی Metroid Dread

به‌تازگی چندین توسعه‌دهنده سابق استودیوی MercurySteam اعلام کرده‌اند که علی‌رغم کار کردن روی بازی Metroid Dread، نام آن‌ها در تیتراژ این عنوان لحاظ نشده است. با بازی‌سنتر و جدیدترین اخبار بازی همراه شوید.

چند روزی از عرضه «متروید درد» گذشته و این عنوان توانسته تا با نمرات عالی و شروعی قدرتمند در بازار، به یک موفقیت برای شرکت Nintendo تبدیل شود. اما موضوع ناامیدکننده‌ای در مورد بازی وجود دارد که اتفاقا به کیفیت یا محتویات بازی مربوط نمی‌شود. قرار نگرفتن نام توسعه‌دهندگان در بخش تیتراژ بازی‌ها، مسئله است که برای مدت‌ها در این صنعت وجود داشته و به‌نظر می‌رسد که بازی Metroid Dread، جدیدترین مثال از این مشکل باشد.

به گزارش وب‌سایت Vandal، نام چندین توسعه‌دهنده که در ساخت این عنوان دخیل بوده‌اند، در تیتراژ نهایی بازی ذکر نشده است. روبرتو مخیاس، یکی از طراحان 3D بازی که 8 ماه بر روی پروژه مشغول بوده این موضوع را به‌طور عمومی در پروفایل لینکد‌این خود مطرح کرده است. همچنین یک انیماتور شخصیت 3D به نام تانیا پناراندا هرناندز نیز تجربه مشابهی دارد و علی‌رغم 7 ماه کار کردن روی بازی، نامی از او در تیتراژ پایانی دیده نمی‌شود.

مخیاس در لینکدین شخصی خود ضمن تبریک گفتن به تیم سازنده بابت ساخت یک اثر باکیفیت، نوشته: «در هنگام بازی کردن Metroid Dread، بسیاری از Assetها و محیط‌هایی که بر روی آن‌ها کار کرده‌ام را دیدم… بنابراین کار من به بازی نهایی راه پیدا کرده است. برای همین، می‌خواهم از استودیوی MercurySteam بپرسم: چرا نام من در تیتراژ بازی نمایش داده نمی‌شود؟ آیا اشتباهی پیش آمده؟»

در همین حال، هرناندز که تجربه مشابهی داشته نیز در لینکدین خود نوشته: « دیدن اینکه نام من در تیتراژ پایانی بابت کاری که انجام داده‌ام بازتاب داده نشده، من را غمگین می‌کند. سخت است که بیینید آن‌ها انجام چنین کاری را پذیرفته‌اند، در حالی که انیمیشنی که من ساخته‌ام در تمام گیم‌پلی‌ها دیده می‌شود.»

در همین حال، استودیوی MercurySteam نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده که طبق سیاست کمپانی، تنها نام افرادی که حداقل در 25 درصد از کل طول مدت ساخت بر روی بازی کار کرده‌اند، در تیتراژ قرار گرفته است. البته این استودیوی اسپانیایی گفته برای افرادی که کمک قابل توجه و چشم‌گیری داشته‌اند، استثنا قائل می‌شود.

همه این اتفاقات باعث شده تا انتقادات شدیدی از قوانین و مقررات استودیوی MercurySteam صورت بگیرد. افراد دیگری که در تیم سازنده حضور داشته‌اند و نام آن‌ها در تیتراژ پایانی نیامده (از جمله یک توسعه‌دهنده که 11 ماه بر روی بازی کار کرده) نیز بابت پیگیری این موضوع از کمپانی مذکور اقدام کرده‌اند. قرار دادن نام توسعه‌دهندگان یک بازی در تیتراژ امری بدیهی است، اما همان‌طور که گفته شد این موضوعی است که گاهی در صنعت بازی مشکل‌ساز می‌شود. موارد این‌چنینی باری دیگر نشان می‌دهد که برای ریشه‌کن شدن این مشکل، هنوز کارهای زیادی باقی مانده تا انجام شود.

خروج از نسخه موبایل