کوجیما از چالش‌های خود پس از ترک شرکت کونامی می‌گوید

ترک شرکت کونامی

چیزی نمانده تا انتظار سه ساله برای عرضه بازی Death Stranding به اتمام برسد و اولین ساخته هیدئو کوجیما پس از مستقل شدن و ترک شرکت کونامی در بازار منتشر شود.

اکنون ایشان در گفتگوی جدیدش با فامیتسو درخصوص چالش‌ها و سختی‌های موجود برای تاسیس استودیو مستقل Kojima Productions پس از ترک شرکت کونامی سخن گفته است:

سه سال و نه ماه پیش بود که من مستقل شدم. در آن زمان 53 سالم بود. سنی که معمولا در آن بازنشسته می‌شوید. خانواده‌ام هم با ایده من برای ساختن یک استودیو جدید موافق نبودند. من یک فرد 53 ساله میانسال بودم و هیچ گونه پول و یا چیز دیگری نداشتم و تنها در این حالت می‌گفتم که این بازی جهان‌باز را می‌سازم.

کوجیما در ادامه از سختی‌های ساخت یک استودیو جدید گفت. ایشان اظهار کرد هنگامی که به یک بانک در ژاپن مراجعه کرد تا تقاضای وام کند درخواست ایشان پذیرفته نشد اما پس از آن هنگامی که یکی از کارمندان بانک، طرفدار آثار ایشان از آب در آمد اوضاع بهتر شد و مبلغ مورد نیاز کوجیما در اختیار ایشان قرار داده شد.

در کنار مشکلات مالی، کوجیما می‌گوید که مردم شک داشتند ایشان بتواند به تنهایی یک بازی خوب بسازد.

دلیل این موضوع بدین شرح بود که تاکنون حتی یک طراح بازی معروف جهانی وجود نداشته که پس مستقل شدن‌شان به موفقیت رسیده باشند. دلیلی که من به شخصی که هم‌اکنون هستم تبدیل شدم بخاطر 30 سالی است که در کونامی فعالیت کردم. من قدردان آن‌ها بوده و نمی‌توانم این ارتباط را انکار کنم.

بازی Death Stranding در تاریخ 8 نوامبر 2019 برابر 17 آبان 98 به صورت انحصاری برای کنسول PlayStation 4 منتشر می‌شود.

خروج از نسخه موبایل