جزئیات سرویس Stadia به طور رسمی اعلام شد

سرویس stadia

«شرکت گوگل» طی استریم Stadia Connect جزئیات تازه‌ای را درباره سرویس Stadia اعلام کرد. علاقه‌مندان هم اکنون قادرخواهند بود Founder’s Edition این سرویس را به قیمت 129.99 دلار تهیه کنند. با تهیه «فاندرز ادیشن» خریداران صاحب یک کنترل بازی، Chromecast Ultra (با طول 6 سانتی‌متر) بازی Destiny 2 و سه ماه حق عضویت در اشتراک Pro و یک بادی پس سه ماهه برای گذاشتن در اختیار یک دوست می‌شوند. ابتدا در هنگام انتشار تنها از طریق خرید اشتراک می‌توانید از Stadia استفاده کنید. هزینه اشتراک Stadia Pro به صورت ماهیانه برابر با 9.99 دلار خواهد بود که یکی از ویژگی‌هایی که در دسترس خریدار می‌گذارد، امکان استریم بازی‌ها به صورت 4K-60fps است. نکته حائز اهمیت: تنها عناوین قدیمی از طریق این اشتراک قابل بازی خواهند بود و برای تجربه بازی‌های جدید، باید آن‌ها را جداگانه تهیه کنید!

اشتراکی مجزا در سال 2020 برای این سرویس در دسترس قرار می‌گیرد که کاملاً رایگان بوده و تنها اجازه استریم به صورت 1080p را به شما می‌دهد. حداقل سرعت مورد نیاز برای تجربه stadia برابر است با سرعت دانلود 10 مگابیت در ثانیه و آپلود 1 مگابیت در ثانیه آپلود. برای تجربه بازی‌ها با کیفیت 4k نیاز به اینترنتی با سرعت 35 مگابیت در ثانیه دارید. در هنگام عرضه برای استفاده از Stadia به Chromecast نیاز خواهید داشت اما در آینده، از طریق تمامی ابزار گوگل (که مرورگر کروم نیز در سال 2020 به این لیست افزوده می‌شود) نیز می‌توان از این سرویس استفاده کرد

بازی‌هایی که برای اشتراک این سرویس در نظر گرفته شده‌ است عبارتند از Destiny 2 – Assassin’s Creed OdysseyThe Division 2 – DOOM. همچنین هر سه نسخه بازی Tomb Raider نیز شامل لیست فوق می‌شود. لاین آپ Google Stadia در هنگام عرضه 31 عنوان مختلف را در بر می‌گیرد و طبق اعلام رسمی، سرویس Stadia در تاریخ 14 نوامبر 2019 برابر با 23 آبان 1398 عرضه می‌شود. به نظر می‌رسد گوگل نبرد با غول‌های بزرگ صنعت بازی را به طور جدی آغاز نموده و حتی برای ارائه اطلاعات سرویس خود، منتظر یکی از مهم‌ترین مراسم مرتبط به بازی‌ها، یعنی رویداد E3 2019 نیز نمانده است. باید دید آیا این کمپانی با توجه به سیاست‌های فعلی شانسی در بازار گیمینگ دارد یا خیر.

خروج از نسخه موبایل