در بازی Gears 5 مصرف دخانیات وجود نخواهد داشت

بازی GEARS 5

آقای «راد فرگوسن» (Rod Fergusson) رئیس استودیو کوالیشن (Coalition) در مصاحبه‌ای که با سایت IGN انجام داده بصورت واضح بیان کرده است که در بازی Gears 5 هیچگونه صحنه‌ای از سیگار کشیدن و مصرف دخانیات وجود نخواهد داشت و تا زمانیکه او ریاست را برعهده داشته باشد این موضوع ادامه دارد.

طبق گزارش سایت Variety سازندگان بازی Gears 5 برای حمایت از انجمن‌های ضد مصرف دخانیات، تمام رفرنس‌ها و صحنه‌های مربوط به مصرف سیگار و تنباکو رو از بازی حذف کرده‌اند و قرار است در این بازی هیچ اشاره‌ای به سیگار و دخانیات وجود نداشته باشد. شاید کمی عجیب باشد که داخل چنین بازی‌ای که مخاطب‌ آن افراد بزرگ‌سال هستند، هیچ‌گونه دخانیاتی وجود نداشته باشد. این موضوع از آنجا شروع شد که مسئولان سازمان بشردوستانۀ Truth Initiative که در زمینۀ مبارزه با دخانیات فعالیت دارند، دعوتنامه‌ای را برای سازندگان بازی فرستاده‌اند و استودیو کوالیشن هم به این دعوتنامه پاسخ مثبت داده و قرار بر این شده است که بازی‌ای را تولید کنند که هیچ اشاره‌ای به سیگار نداشته باشد.

رئیس استودیو کوالیشن در این‌باره توضیح داده است که :

من تأثیرات مخرب سیگار را از نزدیک دیده‌ام و این موضوع همواره برای من مهم بوده است که سیگار کشیدن یک ویژگی مهم در روایت بازی‌ها نباشد. بنابراین تصمیم گرفتیم در Gears 5 از چنین مواردی جلوگیری کنیم و دنبال صحنه‌هایی نرویم که مصرف سیگار را نمایش می‌دهند.

در نسخه‌های قبلی بازی Gears، صحنه‌هایی از سیگار کشیدن بعضی از شخصیت‌ها مانند Michael Barrick و Alexandra Brand وجود داشته که ظاهرا قرار است دیگر مصرف دخانیاتی در بازی نشان داده نشود و از نظر تیم سازنده حذف این مورد، تصمیم درستی بوده است.  بازی Gears 5 همچنان برای بزرگسالان ساخته می‌شود و در رده‌بندی M قرار می‌گیرد که برای افراد +17 مناسب است با این وجود کمی عجیب است که در بازی‌ای پُر از صحنه‌های خشن ، مصرف سیگار پررنگ‌تر از تأثیرات خشونت در نظر گرفته می‌شود. سازندگان این بازی امیدوارند این اتفاق قدم جدیدی برای حذف سیگار و تنباکو در دنیای بازی‌ها باشد.

بازی Gears 5 در تاریخ ۱۰ سپتامبر (۱۹ شهریور ) برای کنسول‌ Xbox One و کامپیوتر عرضه خواهد شد.

خروج از نسخه موبایل