به گفته کپکام سری بازی Devil May Cry یکی از برندهای بزرگ این شرکت است

بازی Devil May Cry

سری بازی Devil May Cry به دنبال ریبوتی که در سال 2013 برای آن صورت گرفت باری دیگر با عرضه نسخه پنجم به داستان اصلی خود بازگشت. اگرچه پس از عرضه بازی Devil May Cry 5 که عملکرد آن توانست از سطح انتظارات شرکت کپکام فراتر برود صحبت‌های چندانی در خصوص آینده این مجموعه صورت نگرفته بود اما اکنون به طور مشخص، ساخت و عرضه نسخه‌های بیشتری از آن مورد بحث قرار گرفته است.

شرکت کپکام با انتشار گزارش سالیانه جامع خود به سری بازی Devil May Cry به عنوان یکی از برندهای بزرگ خود اشاره کرد و آن را در کنار مجموعه بازی Resident Evil قرار داد. اگرچه هنوز هیچ چیز به صورت رسمی اعلام نشده اما در این گزارش به این موضوع اشاره شده که استعدادهای جوان در آینده برای ساخت این برندهای بزرگ مورد استفاده قرار خواهند گرفت. امری که بیان می‌دارد نسخه‌های بیشتری از این مجموعه اکشن Hack and Slash در راه خواهند بود.

افراد جوان جدید سرشار از انرژی بوده و خواستار استفاده از مهارت‌های‌شان برای توسعه عناوین جدید هستند و به همین دلیل است که به شرکت کپکام ملحق شده‌‎اند. افرادی که دی‌ان‌ای‌شان ریشه در تمرکز روی بازار‌های جهانی دارد. اگر این کارمندان از توانایی برخوردار باشند ممکن است وظیفه توسعه مجموعه بازی‌های بزرگ مانند Resident Evil یا Devil May Cry در سال‌های اولیه حرفه‌شان به آن‌ها واگذار شود. یادگیری و دست‌یابی به نتایج تحت آموزش یک فرد ارشد و در عین حال پذیرفتن مسئولیت بیشتر در طول زمان این امکان را فراهم می‌کند تا این کارمندان جوان سرانجام در آینده، خود وظیفه رهبری یک پروژه را برعهده بگیرند.

قرار گرفتن در کنار مجموعه‌ای چون Resident Evil که یکی از قدیمی‌ترین و پرفروش‌ترین فرنچایزهای تاریخ کپکام به شمار می‌رود اهمیت و ارزش Devil May Cry را نشان می‌دهد. نسخه پنجم این سری اگرچه خالی از ایراد نبود اما توانست بازگشت مناسب و شایسته‌ای برای این مجموعه به گیم‌پلی اکشن کلاسیک خود باشد. بدین ترتیب می‌توان امیدوار بود این روند با نسخه‌های دنباله، ادامه پیدا کند.

خروج از نسخه موبایل