بازگشت برچسب انحصاری عنوان Death Stranding

پس از نمایش بازی Death Stranding در افتتاحیۀ نمایشگاه Gamescom 2019 به نظر می‌رسد که برخلاف شایعات اخیر، این عنوان قرار است تنها برای کنسول PlayStation 4 منتشر شود.

هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) کارگردان خلاق ژاپنی، در نمایشگاه گیمزکام امسال حضور داشت و با نمایش جدیدی از عنوان Death Stranding بار دیگر هیجان تجربۀ این عنوان را برای طرفداران بسیار بالا برد. هرچند این عنوان نمایش خاصی در نمایشگاه گیمزکام امسال نداشت و همان محیطی که در گذشته دیده بودیم با کارهای جدیدی به نمایش گذاشته شد؛ اما به‌تازگی اتفاق غافلگیرکننده‌ای بار دیگر توجه بازیبازان را به‌سمت کوجیما و بازی جدیدش جلب کرده است. امروز در حساب کاربری کوجیما در توئیتر ، تصویری از مراسم گیمزکام امسال منتشر شده است که در آن برچسب انحصاری بودن عنوان Death Stranding برای کنسول PlayStation 4 بر روی پوستر این عنوان دیده می‌شود.

چند هفته پیش بازی Death Stranding در فروشگاه پلی‌ استیشن استرالیا از لیست عناوین انحصاری خارج شد و این اتفاق باعث ایجاد گمانه‌زنی‌هایی در مورد انتشار این عنوان برای پلتفرم‌های دیگر شد. هرچند کوجیما علاقۀ خود به ساخت بازی مولتی‌پلتفرم را اعلام کرده است اما در مورد انتشار بازی Death Stranding برای پلتفرمی غیر از پلی استیشن هیچوقت بصورت واضح صحبت نکرده است. با انتشار این عکس در حساب رسمی کوجیما، در حال حاضر مطمئن هستیم که این عنوان بصورت انحصاری برای کنسول PlayStation 4 عرضه خواهد شد.

اخیراً شرکت سونی در بیانیه‌ای اعلام کرده است که به ساخت عناوین انحصاری برای کنسول PlayStation اعتقاد دارد ، اما این را هم می‌داند كه بسیاری از عناوین فرست پارتی، حتی اگر توسط استودیوهای متعلق به سونی هم ساخته شوند ، باید چند پلتفرمی باشند تا طیف وسیع‌تری از بازیبازان بتوانند این عناوین را تجربه کنند. مسلما این امر از لحاظ مالی هم برای این شرکت سود آور خواهد بود.

بازی Death Stranding در تاریخ 8 نوامبر (17 آبان 1398) برای کنسول پلی استیشن 4 بصورت انحصاری منتشر می‌شود اما با در نظر گرفتن این موضوع که استودیوی Kojima Productions متعلق به شرکت سونی نیست و با توجه به علاقۀ کوجیما به ساخت بازی مولتی‌پلتفرم ، این احتمال وجود دارد که عنوان Death Stranding در آینده برای پلتفرم‌های دیگر هم عرضه شود.

خروج از نسخه موبایل