تمرکز بازی Death Stranding بر داستان‌سرایی است

بازی Death Stranding

تمرکز بازی Death Stranding به مانند تمامی آثاری که پیش از این هیدئو کوجیما تولید کرده روی روایت داستان خواهد بود. این بازیساز بزرگ ژاپنی همواره در تمامی عناوین خود تمرکز ویژه و مهمی روی داستان داشته با این حال ضعف بخش داستانی یکی از مهم‌ترین عواملی بود که ناامیدی مخاطبین از بازی Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain را به همراه داشت.

رویکرد سازندگان برای ساخت یک اثر جهان باز سبب شد تا در The Phantom Pain، مکانیک‌ها و گیم‌پلی در مرکز بازی قرار بگیرد و داستان به حاشیه رانده شود. اکنون Death Stranding، ساخته جدید کوجیما نیز رویکرد جهان باز را برای خود اتخاذ کرده و همین مسئله موجب شده تا بسیاری نگران شوند که این بازی هم به مشکلاتی مشابه Metal Gear Solid 5 دچار شود. اما به گفته خود کوجیما چنین موضوعی پیش نخواهد آمد. رئیس استودیو Kojima Productions به تازگی در گفتگویی که با 4Players داشته اظهار کرد که پس از کار روی بازی Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain، بازگشت روی یک اثر خطی و به دور از ساختار جهان باز برای ایشان امکان‌پذیر نبوده است. پس از آن نیز ادامه داد که ایشان از ضعف داستان‌سرایی در عنوان قبلی خود آگاه بوده و اطمینان داد این مشکل برای محصول جدیدش به وجود نخواهد آمد.

بعد از تجربه ساخت یک بازی اکشن در ساختار جهان باز شما نمی‌توانید به راحتی به سایر موارد بازگردید. به دلیل وجود تعامل‌ها این چنین فکر می‌کنم. البته که برای ساخت یک بازی راه‌های دیگری برای مثال رویکرد خطی وجود دارد. اما پس از تجربه یک بازی با مقیاس جهان بسیار بزرگ، من نمی‌توانم به آن بازگردم.

مشکلی که وجود دارد به تکنولوژی مربوط می‌شود. از منظر تکنیکی دشوار است که یک بازی جهان باز تولید کنید. پلیر امکان آزادی بسیار زیادی در یک اثر جهان باز دارد. به همین دلیل هیچ وقت مطمئن نخواهید بود که پلیر در بازی چه کاری انجام می‌دهد. در این امر، داستان‌سرایی بزرگ‌ترین چالش در یک بازی جهان باز به شمار می‌رود. وقتی که آزادی در یک اثر زیاد می‌شود، می‌تواند منجر به این شود که اهمیت داستان و روایت آن از بین برود.

در Phantom Pain من نوعی تجربه را با استفاده از آغاز بازی به صورت خطی شروع کردم و هنگامی که جهان بازی، بزرگ و باز می‌شد داستان‌سرایی در آن محو می‌شد. برخی از طرفداران آثار من از این که داستان در بازی به حاشیه رانده شد چندان رضایت نداشتند. اما این بار، این کار یعنی ساخت بازی جهان باز بسیار آگاهانه انجام شده است.

به گفته کوجیما، تمرکز بازی Death Stranding هم‌چنان روی داستان خود بوده و علیرغم ساختار جهان باز، مشکل بازی قبلی برای آن پیش نخواهد آمد.

این بار هم در Death Stranding بزرگ‌‌ترین چالش و بزرگ‌ترین مانع بدین شرح بود که این اثر یک بازی جهان باز بوده و در عین حال، ما نمی‌خواهیم از اهمیت داستان در آن کاسته شود. از این رو طرفداران بازی‌های هیدئو کوجیما از آن ناامید نخواهند شد.

عنوان مورد بحث در تاریخ 8 نوامبر برابر با 17 آبان برای کنسول PlayStation 4 عرضه می‌شود.

خروج از نسخه موبایل