شرکت اَپل قصد دارد حساب‌های برنامه‌نویسی شرکت اپیک را بطور کامل مسدود کند

شرکت اپل قصد دارد دسترسی کامل اپیک گیمز را به اپ استور و ابزارهای برنامه‌نویسی خود تا 14 روز دیگر یعنی 28 آگوست قطع کند. این منع دسترسی شامل تمامی نرم‌افزارهایی است که شرکت اپیک برای موتور آنریل در اختیار سازندگان و برنامه‌نویسان سوم ‌شخص قرار می‌دهد.

 در جواب این عمل شرکت اپیک در یک شکواییه از دادگاه کالیفرنیای شمالی خواست تا یک قرار منع قانونی برای اَپل صادر کند و این شرکت را از قطع دسترسی اپیک به اپ استور باز دارد. منع دسترسی اپیک به ابزارهای برنامه‌نویسی iOS و Mac تاثیر چشمگیری بر برنامه‌ها و بازی‌هایی که از موتور آنریل استفاده می‌کنند، خواهد گذاشت. شرکت اپل در نامه‌ای به اپیک اضهار داشته که آنها می‌توانند با پیروی از قوانین اپ استور مانع قطع دسترسی خود شوند:

پس از بررسی‌های صورت گرفته در مورد فعالیت مرتبط با عضویت شما در برنامه‌‌ی Apple Developer ما با چندین مورد از نقض قوانین در مجوز توافق‌نامه برنامه‌ی Apple Developer روبه‌رو شدیم. بنابراین اگر موارد تخلف مندرج رفع نشوند حساب کاربری شما تا 14 روز دیگر مسدود خواهد شد […]

اگر عضویت شما قطع شود، شما دیگر قادر به ثبت برنامه‌های جدید در اپ استور نخواهید بود و تمامی برنامه‌هایی که هم اکنون در حال توزیع می‌باشند حذف خواهند شد. همچنین دسترسی شما به برنامه‌ها ، فناوری‌ها و امکانات زیر قطع خواه شد […]

شرکت اپیک از دادگاه خواسته تا شرکت اپل را از انجام هر عمل مخالف علیه آنان در جلوگیری، منع یا قطع دسترسی اپیک به برنامه‌ی Apple Developer باز دارد. اپیک همچنین از دادگاه خواسته تا تا شرکت اپل را از حذف، حذف از لیست، امتناع از قرار دادن در لیست یا غیر قابل دسترس کردن برنامه فورتنایت یا تغییر کد این برنامه منع کند.

مناقشه بین شرکت اپل و اپیک از هفته‌ی پیش آغاز شد زمانیکه شرکت اپیک به طور حساب شده یک روش پرداخت مستقیم را برای ارزهای درون بازی‌ فورتنایت تعریف کرد. شرکت اپل نیز در واکنشی سریع بازی فورتنایت را از اپ‌استور حذف کرد و این عمل را خلاف قوانین سیستم خرید اپ‌استور اعلام کرد. با توجه به روند رو به رشد باز‌ی‌های موبایل، ادامه هر چه بیشتر این مناقشه و قطع دسترسی کامل اپیک به سرویس‌های کلی اپل نه تنها خسارت زیادی را به این شرکت وارد می‌کند بلکه باعث ضرر سازندگان بازی‌هایی که از موتور آنریل برای ساخت بازی‎‌‌های خود استفاده کرده‌اند، خواهد شد و آن‌ها را مجبور به انتخاب موتور دیگری به غیر از آنریل خواهد کرد.

خروج از نسخه موبایل