آمازون سیستم گیمینگ ابری خود را به نام لونا معرفی کرد

آمازون سیستم گیمینگ ابری خود را به نام لونا در طی رویداد سخت‌افزاری خود معرفی کرد. این خبر چندان تعجب‌برانگیز نیست چنانچه شایعات ساخت این سرویس با اسم رمزی تمپو از سال پیش منتشر شده بود.

هنوز دقیقاً مشخص نیست که لونا دقیقاً در چه زمانی بطور جهانی عرضه می‌شود، اما این سرویس در ابتدا برای رایانه‌های شخصی، مک، فایر تی‌وی، و آیفون و آی‌پد (از طریق نرم‌افزارهای وب) و برای دستگاه‌های دارای سیستم عامل آندروید بعد از لانچ سرویس عرضه خواهد شد. بگفته‌ی آمازون کابران علاقه‌مند در کشور آمریکا می‌توانند برای فاز early access که از امروز شروع خواهد شد، تقاضای خود را ارسال کنند. هنوز خبری در مورد دسترسی جهانی این سرویس منتشر نشده است.

این سرویس با قیمت پایه‌ی ماهیانه 5.99 دلار در طی فاز early access عرضه خواهد شد و به مشترکان خود قابلیت بازی‌های کانال لونا پلاس را در دو دستگاه به طور هم‌زمان می‌دهد. سرویس ابری لونا قادر به استریم عنواین انتخابی  با رزولوشن 4K و نرخ فریم 60 ثانیه است و توسط پلتفرم وب‌سرویس‌های آمازون (AWS) و توییچ پشتیبانی می‌شود.

به گفته‌ی آمازون کانال لونا پلاس شامل 100 عنوان بازی است که از عناوین مطرح آن می‌توان به بازی‌های Resident Evil 7, Control, A Plague Tale: Innocence, The Surge 2, Yooka-Laylee, GRID, Abzu, Panzer Drgoon و Brothers: A Tale of Two Sons اشاره کرد. آمازون قول داده که عناوین بیشتری در طی زمان به این سرویس اضافه شود. این شرکت همچنین با کمپانی یوبی‌سافت برای ایجاد یک کانال خاص شریک شده است و قرار است عناوین جدید یوبی‌سافت مثل Assassins Creed Valhalla  ،Far Cry 6  و Immortals Fenyx Rising  را به همراه این سرویس منتشر شوند.

آمازون همچنین به همراه این سرویس از کنترلر گیمینگ خود رونمایی کرد که با قیمت 49.99 دلار در فاز early access منتشر خواهد شد. شایان ذکر است که سرویس ابری لونا از موس و کیبورد و کنترلر‌های بلوتوث نیز پشتیبانی می‌کند.

خروج از نسخه موبایل