آرون گرینبرگ: آیا قیمت بازی‌ها با وجود سرویس Xbox Game Pass اهمیت دارد؟

به‌تازگی مدیر بازاریابی Xbox یعنی آقای آرون گرینبرگ با مطرح کردن پرسش جالبی در مورد قیمت بازی‌های نسل بعد، از ارزش سرویس Xbox Game Pass سخن گفته‌است. با بازی سنتر و جدید ترین اخبار بازی همراه باشید.

در حالی که به نسل بعد نزدیک‌تر می‌شویم، چیزهای هیجان‌انگیز زیادی را در پیش‌روی خود می‌بینیم. اما نکته‌ای که در مورد نسل بعد واکنش بسیاری را برانگیخته، موضوع افزایش قیمت بازی‌هاست. بیش از یک دهه است که عناوین AAA با قیمت استاندارد 60 دلار به‌فروش می‌رسند، اما این موضوع در نسل آینده (حداقل برای بسیاری از کمپانی‌ها) تغییر می‌یابد. سونی اولین شرکت دارنده کنسول به‌شمار می‌رود که اعلام کرده عناوین نسل بعدی خود را با قیمت 70 دلار به‌فروش می‌رساند، اما مایکروسافت چطور؟

گرینبرگ در صحبت‌های پیشین خود در مورد این موضوع اعلام کرده بود که قیمت‌گذاری بازی‌ها مسلئه پیچیده‌ای است. او که اخیرا در پادکست Real Deal حضور داشته از پاسخ دادن به این سوال که آیا عناوین فرست پارتی نسل بعدی مایکروسافت نیز 70 دلار خواهند بود یا خیر امتناع کرد، اما به‌نظر گرینبرگ، با وجود سرویس اشتراکی Xbox Game Pass که بازی‌های فرست پارتی مایکروسافت را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد، این موضوع چندان هم اهمیتی ندارند.

او در مورد سیاست‌گذاری قیمت بازی‌ها گفت: ” دیگران رویکرد متفاوتی دارند، و آن‌ها حق دارند تا با قیمت‌گذاری خود هرکاری که می‌خواهند را انجام دهند. اما برای ما… ما واقعا رویکردی را در پیش گرفته‌ایم که طرفداران در مرکز آن قرار گرفته‌اند. اول با Smart Delivery و مهم‌تر از همه، شما با گیم پس به تمام بازی‌های ما در زمان عرضه دسترسی خواهید داشت. بنابراین اگر یک بازی در اشتراک گیم پس شما قرار گرفته، آیا قیمت آن اصلا اهمیتی دارد؟”

گرینبرگ به نکته مهمی اشاره می‌کند و مایکروسافت نیز به وضوح روز به روز در حال گسترش دادن سرویس Xbox Game Pass است. از طرف دیگر، همیشه افرادی وجود خواهند داشت که می‌خواهند به دلایل مختلف بازی‌ها را خریداری کرده و برای همیشه نگه دارند، بنابراین قیمت پایه بازی‌ها حداقل برای این افراد اهمیت دارد. اما آیا این موضوع به قدری مهم هست که در نهایت تفاوتی در تصمیم آن‌ها ایجاد کند؟ خب، صحبت کردن به‌جای میلیون‌ها گیمر کار آسانی نیست و باید دید در آینده چه اتفاقی می‌افتد.

خروج از نسخه موبایل