5 تغییر بزرگ در رابط کاربری Xbox One

در نمایشگاه Gamescom 2013 کمپانی مایکروسافت اطلاعات بیشتری پیرامون رابط کاربری در Xbox One منتشر کرد. در اینجا به پنج مورد مهم که اشاره شد نگاهی می اندازیم:

ضبط گیم پلی:
آیا تا به حال یک نفر را در بازی به طرز جالبی کشته اید یا اینکه به یک باگ خنده دار برخورد کنید؟ Xbox One به شما اجازه می دهد 30 ثانیه تا 5 دقیقه آخر گیم پلی خود را ضبط کنید. فقط کافی است تا بگویید “Xbox, record that” و کنسول شما ضبط را انجام می دهد. این قابلیت شامل دیگر رسانه ها نظیر فیلم های سینمایی نیز می شود.
Achievement های پویا:
اکثرا achievement ها در بازی ها اهداف ثابتی هستند که می توانید به آنها دست یابید. اما چالش ها و جایزه ها در Xbox One بسته به مواردی نظیر درجه سختی و زمان تغییر خواهند کرد.
 

پشتیبانی از کینکت:
کینکت جدید که در دریافت حالات چهره و صدا بهینه شده است، نقش بسیار مهمی در اکثر زمینه ها دارد. کینکت می تواند با تلویزیون از طریق ریموت universal صحبت کند و شما می توانید صدا را قطع و یا کم و زیاد کنید. کینکت همچنین چهره دوستان شما را می تواند تشخیص دهد تا پسورد پروفایل و اطلاعات آنها را در کنسول شما ذخیره کند. این مورد، وارد شدن با gamertag های مختلف در یک لحظه را راحت می کند.

دوستان بیشتر:
لیست دوستان شما در Xbox 360 فقط از 100 نفر تشکیل می شد. هم اکنون این مورد در Xbox One به هزار نفر رسیده است. اگر در لیست دوستان خود با آنهایی که زیاد اهمیت نمی دهید مشکل دارید، کاربران Xbox One می توانند در Xbox Live مانند توئیتر به دنبال یکدیگر باشند.
 

انعطاف پذیری برنامه ها:
در Xbox 360 شما بایستی به کلی از Netflix خارج می شدید تا در بخش چندنفره یک بازی منتظر دیگران باشید. اما هم اکنون در وسط بازی می توانید ویدئوهای دوستان و امتیازات ورزشی را پیگیری کنید. برنامه ها همچنین آخرین دیتا خود را ذخیره می کنند تا دیگر بعد از اجرای یک بازی دوباره از صفر شروع کنید. مایکروسافت اعلام کرده است که سازندگان در حال ساخت یک سری برنامه های سرگرم کننده و ساده می باشند که می توان آنها را به صورت مستقل به عنوان بخشی از یک برنامه بزرگتر بازی کرد.
نظر شما پیرامون رابط کاربری Xbox One چیست؟

منبع

خروج از نسخه موبایل