10 درصد از توسعه دهندگان در حال کار بر روی بازی های PS5 یا Series X هستند

کنسول PS5 و Series X

طی 8 سال گذشته در مراسم Game Developers Conference پرسشنامه هایی تحویل توسعه دهندگان و اعضای صنعت بازی سازی شده و از آنها سوالات متفاوتی درباره این صنعت پرسیده اند. سازمان برگذار کننده GDC، قبل از اجرای این مراسم (که از 16 مارس شروع می شود)، نتیجه پرسشنامه خود را منتشر کرد، که در این میان، مشخص شده است که در حال حاضر 10 درصد از توسعه دهندگان، در حال کار بر روی پروژه های نسل بعدی خود هستند.

بر اساس این پرسشنامه، 11 درصد از شرکت کنندگان گفته اند که بازی حال حاضر آنها در حال ساخت برای پلی استیشن 5 است، در حالی که 9 درصد گفته اند که پروژه آنها در حال ساخت برای کنسول Xbox Series X (یا Project Scarlett طبق زمان پرسشنامه) است.

اکثر پاسخ دهنده ها گفته اند که بازی آنها در حال توسعه برای کامپیوتر (56 درصد) یا موبایل (39 درصد) است، اما با توجه به این که پرسشنامه قبل از معرفی Xbox Series X در دسامبر سال گذشته، تحویل شرکت کنندگان شده، احتمال است که پاسخ ها به این نظرسنجی برای بازی های درحال توسعه نسل بعدی، در تاریخ کنونی دقیق نباشد.

از دیگر پاسخ ها به نظرسنجی امسال GDC، شامل بالاتر رفتن حمایت از تشکیل اتحادیه در صنعت بازی سازی، از 47 درصد به 57 درصد است. همچنین بعد از سالها کاهش در علاقه به VR (واقعیت مجازی) و AR (واقعیت افزوده) به نظر می سد که این تکنولوژی ها از دوباره توانسته اند نظر توسعه دهندگان را جلب کنند.

32 درصد از توسعه دهنده ها گفته اند که به تکنولوژی AR اطمینان دارند، درحالی که 25 درصد از آنها، از تکنولوژی VR طرفداری می کنند که نسبت به طرفداری 19 درصدی در سال 2018 افزایش داشته است.

خروج از نسخه موبایل