نکات ریز و پنهان Dark Souls 2

اخیرا تریلر 12 دقیقه ای از گیم پلی، دشمن، مناطق بازی و خیلی از موارد دیگر در مورد بازی Dark Souls 2 که توسط IGN تهیه شده بود، نشان داده شد. ولی هم اکنون در ذهن بسیاری سوالات مختلفی وجود دارد، آیا بازی آسانتر شده؟ Frame Rate بازی چطور؟ آیا Namco Bandai سازنده این عنوان یعنی From Software را تحت فشار قرار می دهد یا خیر؟

در همین راستا سایت Now Gamer طی مصاحبه ای با کارگردان این بازی آقای Yui Tanamura به این سوالات پاسخ می دهد. در این مصاحبه، موارد نهفته ای که در دمو 12 دقیقه ای بازی بود را توضیح می دهد.

 

1. Dark Souls 2 از شماره قبلی این عنوان راحت تر نخواهد بود

در دسترس بودن بازی. این کلمه باعث شده هزاران طرفدار این بازی به خیال اینکه این بازی نسبت به نسخه قبل ساده تر خواهد بود، بروند. این مطلب را آقای Tomohiro Shibuya کارگردان این بازی بیان کرده بود. ولی این موضوع به این معنی نیست که این بازی راحت خواهد بود.

Yui Tanimura در مورد این موضوع می گوید: " بله، ما این کلمه را استفاده کرده ایم ولی اینگونه که هزاران معنی و مفهوم از قبیل اینکه این بازی راحت تر خواهد بود؛ برای این کلمه معنی می کنند، نیست."

" بدیهی است، این بازی روند آسانی را طی نخواهد کرد. چیزی که ما در ساخت این بازی بیشتر به آن توجه کردیم، دسترسی بیشتر به سادگی در گیم پلی و دور از خسته کنندگی بازی و محیط های آن برای گیمر می باشد. بنابراین ما می توانیم یک تجربه خالص و مستقیم را برای گیمرها به وجود آوریم و باعث به چالش درآمدن آنها در همین راستا شویم. خوب در آخر میخواهم از کلمه " در دسترس " که قبلا استفاده کردیم، عذرخواهی کنم ولی اطمینان داشته باشید که میزان سختی بازی حفظ شده و تغییری نخواهد کرد. "

2. شرایط آب و هوایی بخشی از بازی خواهد بود

این مورد که آیا شرایط آب و هوایی می تواند در بازی تاثیر بگذارد، قبلا مورد بحث قرار گرفته بود؛ آقای Tanimura در همین ارتباط در مورد برنامه های From Software می گوید: " خوب، در مورد شرایط آب و هوایی در بازی فعلا نمی توان اطلاعات قطعی داد. ما تجربه متفاوتی را در مورد شرایط محیطی به گیمر خواهیم داد. بدیهی است که در Dark Souls 1، وقتی کاراکتر شمت قصد عبور از میان آب را داشت، نسبت به عبور از زمین خشک کندتر عمل می کرد؛ مواردی همچون این مثال می تواند در دستور کار ما باشد. یکی از موارد دیگری که در روند بازی تاثیرگذار خواهد بود، میزان و جهت وزش باد می باشد. ما جزییات بیشنری را در این مورد کار و مورد بررسی خواهیم داد؛ الزاما در مورد شرایط آب و هوایی هم شاید نباشد ولی تاثیرات محیطی در بازی یکی از کلید های بازی Dark Souls 2 خواهد بود.

3. مشکل Frame-Rate بازی حل خواهد شد

اگرچه بازی Dark Souls 1 دارای محیط های هنری و پر زرق و برق بود ولی حرکت کردن در این بازی زیاد جالب توجه به نظر نمی رسید و میزان Frame-Rate بازی در برخی مواقع در نرخ پایینتری قرار می گرفت. این مورد در Dark Souls 2 مشاهده نخواهد شد. موتور این بازی به طور کاملی بازسازی شده و یکی از دلایل اصلی آن به گفته Tanimura: " برطرف کردن کم بودن Frame Rate حاصل از بازی Dark Souls 1 می باشد. "

4. مشکل ذخیره سازی بازی برطرف شده است

سرانجام رسما تایید شده که این سیستم ذخیره سازی یا همان Save بازی دیگر مشکلی نخواهد داشت.


5. Dark Souls 2 دارای سرور اختصاصی خواهد بود

ما می‌دانیم که کنسول‌های نسل بعدی قرار است عرضه شوند نمی‌توانیم دروغ بگوییم که بازی را برای عرضه برروی آنها درنظر نگرفته‌ایم. اما هم اکنون بازی را برای کنسول‌های نسل بعدی عرضه نخواهیم کرد. ما بر این باور هستیم کنسول‌های این نسل هنوز از عمرشان مانده است و پتانسیل زیادی دارند و ما می‌خواهیم Dark Souls 2 را در این نسل ببینیم. بازی برروی یک شبکه پیاده سازی شده است، بازی بر اساس سرور پایه‌گذاری شده است، چرا که برخی قسمت‌های بازی برپایه سرور بازی است، بخاطر یک تجربه جدید این سرور‌ها به وجود آمدند،پس بازی گزینه آفلاینی برای انتخاب خواهد داشت.

6. بسیاری از بیت های ساخته شده مناسب بازی دارک سولز 2 نیست و گیمر را به خود جذب نمیکند.

From Software قسمتی از اطلاعات را درباره طراحی واقعی و ساختار Dark Souls II بیان می‌کند،From Software می‌گوید دیگر از ساختار مراحل orthodox خبری نیست. ( این درحالی است که Dark Souls به سختی در orthodox شناخته می‌شود.) و تمرکزی بیشتری برروی سیستم ساختاریه 3D دارد. به این معنی که عمق تاریکی را نمایش خواهد داد. بنابراین جذب سیستم آتشی می‌شوند که در برخی نقاط وجود دارد، پس تنوع اهمیت زیادی دارد، که چیزی است که در Dark Souls شناخته شده است.

7. گیمرها باید از مرگ خود درس بگیرند. توضیحاتی درمورد پل اژدها:

یکی از مسائل مهم در Dark Souls II گذشتن از پل اژدها است، این گذر ریسک زیادی را به همراه دارد، و بازیکن باید تلاش کند تا از روی این پل عبور کند. به نظر می‌آید گذر از این پل خطرناک است ولی این طور نیست، اژد‌هایان قصد دارند تا بازیکن را در پل بکشند و گیمر از پل به پایین آن سقوط خواهد کرد.

Yui Tanimura کارگردان بازی می‌گوید:
کشتن گیمران برای ما آسان است، چرا که یک دشمن قوی و شکست ناپذیر می‌سازیم و بازیکن را می‌کشد. بخاطر این است که این امکان را به گیمر می‌دهیم تا بمیرد و مرگ خود را درک کند چیز‌هایی از مرگش بیاموزد. تعادل چیزی خوبی است ولی فراموش نکنید ما نمی‌خواهیم بازی ناعادلانه باشد

چیزی که در پل اتفاق افتاد یک سورپرایز برای اینده است، من فکر می‌کنم در این بخش ما احساس خود را بیان می‌کنیم می‌گوییم: آه، خدای من الان باید چه کاری انجام بدهم؟خوب پلی نیست ولی چطور باید این بخش را پشت سرگذاشت؟بعد از این چه در انتظارم است؟. ما علاقه داریم بازیکن درمورد کاری باید انجام بدهد و فکر می‌کند کل آن منطقه را باید بگرید.
مسلما ما نمی‌خواهیم بازیکن هر زمانی روی پل برود، موضوع این نیست، پس اگر روی پل بروید شما خواهید مرد این اهمیت ندارد. ما می‌خواهیم با برخی نکات به بازیکن نشان دهیم که چکار کند، و اتفاقاتی که قرار است بیفتد را پیش بینی کند. اگر آنها سعی کنند از پل عبور کنند قطعا کشته خواهند شد، ما می‌خواهیم وضعیت پل را نمایش دهیم، ما تلاش می‌کنیم تا رابطه‌ای برقرار کنیم تا بازیکن را امیدوار نگه‌ داریم. وقتی که بازیکن بازی را انجام می‌دهد همه چیز را درک کند چون به اندازه کافی مرگ در این بازی دیده می‌شود که این نوعی موفقیت است.

8. Namco Bandai هیچ فشاری برروی From Software برای جذب مخاطب بیشتر وارد نکرده است.

برخی صحبت‌ها وجود داشت که نشان می‌داد Namco Bandai استدیو From Software را در برخی مسائل تحت فشار قرار داده است. پس این طور نیست.

" ما بر این باوریم که رابطه بین From Software و Namco Bandai خوب است. "
Tanimura در این مورد می‌گوید:" Namco Bandai یه ما آزادی همل زیادی می‌دهد با توجه به چیزی که می‌سازیم، پس ما می‌تواینم چیزی را که می‌خواهیم را به طرفداران ارائه دهیم، بنابراین رابطه ما بسیار عالی است. "

مسلما From Software در مقابل Namco Bandai بیش از حد کوچک است، Namco Bandai یک شرکت بسیار بزرگ است. بازخورد‌های زیادی را Namco Bandai دریافت می‌کند که بسیار زیادتر از From Software هستند. به طوری که برخی تصمیمات را ناشر باید بگیرد و برخی مسائل که طرفداران از ناشر انتظارش را دارند. پس رابطه بین سازنده و ناشر خوب است زیرا باعث می‌شود آزادی بیشتری به استدیو برای خلق بازی داده شود.

9. Dark Souls 2 دارای عواطف و عاومل ترس است.

From Software قصد دارد با استفاده از تعداد کم دشمنان عواطف و ترس را ایجاد کند. این ایده‌ای است که ترس از اتفاقات را به بازیکن انتقال می‌دهد، و با کمتر به نمایش درآمدن دشمنان بازیکن احساس تنهایی بیشتری می کند زیرا باید بفهمد که خطر چیست. یکی از قسمت‌ های بازی درمورد یک مارمولک غول پیکر است و درب زندان هم قفل شده است.

10. بخش اکشن قسمت دوم ماجراست.

این هدر بیشتر شبیه قسمت‌هایی از هدر فوتبال است، اما From Software میگوید که بخش دوم Dark Souls 2 مقدار بیشتری حالت اکشن نسبت به بخش اول خود دارد. ممکن است این کار مزیتی به حساب آید. این درجه سختی باعث شود Dark Souls آسان‌تر مورد استقبال قرار بگیرد.

11. درمورد HUD جدید بازی

HUD جدید بازی دارای امکانات جدید بوده است. HUD همچنان در حال کار بیشتری است تا کامل شود یک سری تغییرات نیاز دارد تا در روزهای آینده کامل شود. در حال حاظر در حال دریافت بازخوردهای طرفدارن در رابطه با رابطه کاربری بازی و بهتر کردن این بخش هستیم تا درک بیشتری از این رابطه کاربری داشته باشند.
درواقع نظرات طرفداران درمورد کل بازی است از جمله، بخش تکنفره، مولتی پلیر و قابلیت New Game+ است.

12. انمیشن‌ها و حرکات طبیعی‌تر کاراکتر‌ها:

سیستم Combat بازی بسیار شبیه به سیستم بازی اول است، From Software تمرکز خود را بروی بخش حرکات بازی گذاشته است، و با اجرا و ضبط حرکات و انتقال آنان در بازی شاهد حرکات واقعی و طبیعی‌تر هستیم.

هدف اصلی این است که بازیکن عکس العمل بهتری را از این حرکات از خودش نشان دهد.

13. داستان در Dark Souls II‌ چگونه است؟

From Software می‌گوید روایت داستان مثل شماره قبلی است، بدین معنی که اگر شما می‌خواهید از داستان چیزی را بفهمید باید، اطراف را به خوبی نگاه کنید چرا که اطلاعات و جزئیات کمی را خواهید دید. بدین صورت داستان را خواهید فهمید. این یکی از المان‌های اصلی Dark Souls است و ما علاقه داریم این روش را برای گیمران بیشتر نمایش دهد.

با تشکر از HoR!ZoN عزیز

منبع

خروج از نسخه موبایل