صحبت‌های Kojima درمورد MGR: Revengeance

Kojima: شاید برای Metal Gear Rising: Revengeance ادامه‌ای ساخته شود.


 Metal Gear Rising: Revengeanceعرضه شد و توانست نظر مثبت منتقدان را به خود جلب کند،  Kojimaو تیمش در ساخت این بازی به استدیوی  Platinum Gamesدر برخی مسایل کمک می‌کردند.

 Hideo Kojimaخالق سری Metal Gear در مصاحبه با IGN بیان کرد:
"من نگران Platinum نبودم چون از کار آنان مطمئن بودم، نگرانی من بابت طرفداران بود که چطور بازخورد‌هایی برای این بازی دریافت می‌کنیم. من دوست داشتم به تیم خودم استراحت بدم چون این طور از جاه‌طلبی خودم کمتر می‌شد. حتی مقامات بالای Konami نیز نگران این بودند که چرا این بازی را به Platinum واگذار کردم؟ خوب من پاسخ دادم: نگرانی شما بی‌مورد است کار آنان خوب است و فروش بازی خوب خواهد بود و من هم در حال کار برروی Ground Zeroes هستم. راستش من به عنوان تهیه کننده این بازی حمایت زیادی از Platinum کردم تا آنان بتوانند از مهارت‌های خود به طور کامل استفاده کنند. من در نقش مشاور این بازی بودم درست است، ولی با بعضی از طرح‌های اولیه این استدیو که به من ارایه شده بود مخالفت کردم. به عنوان مثال در صحنه‌ای Raiden توانست Metal Gear Ray را به هوا پرتاب کند تا من این بخش را دیم از آن ایراد گرفتم و آن را مسخره خواندم، اما وقتی آنان این صحنه را در بازی قرار دادند و من بازی را انجام دادم، متوجه شدم که این سکانس در جای مناسبی قرار دارد و خوب کار شده است. من دوست داشتم Platinum بهترین کار خود را ارایه دهد چرا که طول می‌کشد در یک پروژه استدیویی از تمام توانایی خود و خلاقیت خود استفاده کند.MGR: Revengeance بازی ساخته شده توسط من نیست، بلکه این بازی Platinum Games است. در برخی از قسمت‌ها از نظر داستانی این بازی با داستانی که من درنظر داشتم متفاوت است. محصول نهایی بسیار خوب بود و این همکاری با Platinum بهترین قسمت داستان بود.

Kojima ادامه داد:

"بازی 2 سال و نیم توسط استدیو ما در حال توسعه بود ولی به دلیل ساخت Ground Zeroes مجبور بودیم بازی را کنسل کنیم، اگر Platinum پیشنهاد ساخت این بازی را رد می‌کرد، Rising هیچ وقت وجود نداشت. من بعد از نمایش اولیه بازی و نظرات طرفدارن بسیار سعی کردم تا از کنسل شدن بازی جلوگیری کنم، از نظر من Platinum Games تنها استدیویی بود که می‌توانست ساخت این بازی را به درستی ادامه دهد. Platinum کار بزرگی را با این بازی انجام داد طوری که محصول نهایی بسیار عالی بود. من بی‌نهایت تحت تاثیر کار عالی  Platinum قرار گرفتم. آن ها کار بزرگی را انجام دادند. آنان توسعه یک پروژه نیمه کاره را ادامه دادند، کار آنان بسیار سخت بود زیرا برای کامل کردن کار بازی باید برش 360 درجه را در بازی می‌گنجاندند. کار این استدیو بی‌نهایت شجاعانه بود زیرا آنان یک عنوان از سری Metal Gear را می‌ساختند که یک پروژه بزرگ بود و همین‌‌طور طرفداران انتظارات زیادی از آنان داشتند. کارمندان Platinum در ساخت عناوین اکشن مهارت زیادی دارند، من دوست دارم در ساخت عنوان فرعی دیگر از سری Metal Gear از موتور گرافیکی FOX استفاده شود، یا استفاده از یک موتور نسل بعد توسط استدیو سازنده. اگر Rising 2 ساخته شود من حتما آن را به Platinum خواهم سپرد، اگر Rising 2 عرضه شود باید فروش بازی تضمین شود. من بر این باورم که کار آنان واقعا شگفت انگیز بود و من به غیر از احترام چیزی برای گفتن به آن ها ندارم، زیرا من عاشق کارمندان Platinum هستم."

او در پاسخ به این که آیا با استدیو‌های دیگری نیز همکاری خواهند کرد گفت:

"از این پس عناوین اصلی Metal Gear توسط خودم طراحی می‌شوند و اگر این‌طور نشود حتما در مجموعه Kojima Productions ساخته خواهند شد. این چیزی است که به پروژه کاملا وابسته است، شما باید ببینید آیا آن استدیو می‌تواند از پس ساخت بازی بربیاید یا نه. خب ما Metal Gear Solid: Twin Snakes را سال‌ها پیش با همکاری استدیو کانادایی Silicon Knights به صورت انحصاری برای کنسول Gamecube ساختیم ولی بازی آنقدر خوب نبود. خوب می‌پرسید چرا؟ چون که ما درحال دخالت در کار آنان و کنترل کردن این استدیو بودیم."


این سخنان Kojima بدان معنا هستند که عناوین فرعی سری Metal Gear مانند: Metal Gear Rising: Revengeance را استدیو‌های دیگری خواهند ساخت. چیزی که مشخص است Kojima گفته بود Revengeance را نمی‌توانست خودش بسازد ولی استدیویی مانند Platinum Games این بازی را به کمک Kojima Productions ساخت، این چیزی بود که Kojima می‌خواست.


با توجه به صحبت‌های Kojima امید است نمایش کاملی از Metal Gear Solid: Ground Zeroes را برای کنسول‌های این نسل یا حتی نسل بعد داشته باشیم.
Metal Gear Rising: Revengeance توسط استدیو ژاپنی Platinum Games ساخته شد و در سال 2013 برای Xbox 360 و PS3 عرضه شد و توانست میانگین 83 را برای نسخه Xbox 360 و 80 را برای PS3 از سوی منتقدین کسب کند.

منبع

خروج از نسخه موبایل