سازنده TW:Warhammer از برخورد طرفداران ناراحت است

20120815_total_war_rome_2.jpeg

سازنده عنوان Total War: Warhammer، استدیوی Creative Assembly، به یوروگیمر گفته است که قلبش از نحوه برخورد طرفداران به درد آمده است.

شاید علت اصلی آن را بازخورد بسیار منفی طرفداران نسبت به سیاست این استدیو در قبال عرضه‌ی DLC دانست که باعث تحت تاثیر قرار گرفتن رونمایی Warhammer هم شد.
البته قرار دادن یک DLC برای پیش‌خرید بازی که معمولا حاوی یک فکشن یا بیشتر است، سیاست جدیدی نیست و شروع آن به سال 2013 باز می‌گردد. در آن سال بازی Total War: Rome 2 با داشتن همچین سیستمی (Greek States) توانست رکورد پیش‌فروش سری را بشکند. البته فاجعه‌ی عرضه آن بازی، طرفداران را بسیار آشفته کرد و اعتمادشان را از بین برد.
البته این سیاست ادامه پیدا کرد و Attila هم با DLCای به نام The Viking ForFathers عرضه شد و Warhammer هم فکشن Chaos را در گروی این سیستم گذاشت. ناراحتی طرفداران حالا از همیشه بیشتر به گوش می‌رسد و شاید علت آن را پولی کردن فکشنی از بازی دانست که جزء هسته‌ی داستان است و یکی از تنها 5 فکشن قابل بازی است.
 

حالا یوروگیمر با Rich Aldridge، طراح بازی استدیوی Creative Assemly نشسته است و در مورد این مسئله از او پرسیده است:

Eurogamer: مردم در انجمن‌های TotalWar نسبت به این اتفاق خشمگینند. آیا این شما را سورپرایز کرد؟

Rich Aldridge:

 

"بله و نه. به نظرم همیشه افرادی هستند که می‌خواهند صدایشان شنیده شود و اکثریت هم نظرات منفی است. Chaos نقش مهمی در بازی دارد و ما می‌خواستیم در بازی حضور داشته باشند. پس ما تصمیم گرفتیم که با اضافه کردن جزئیات بیشتر، آن‌ها را قابل بازی کنیم. ما قصد ناراحت کردن طرفداران را نداریم، فقط این طور تصور می‌کردیم که با عرضه‌ی این گروه، امکانی جذاب برای یک DLC ایجاد می‌کردیم. البته ما تمامی انتقادات و پیشنهاد را گوش می‌دهیم و در سیاست‌هایمان اعمال خواهیم کرد."

Eurogamer: تریلر رونمایی از Chaos DLC چیزی حدود 40,000 Dislike دارد، به نظر شما منتقی است؟
Rick Aldridge:

 

" قلب ما را به درد آورد. شما هیچ وقت نمی‌خواهید بازیتان با بازخورد منفی روبرو شود، اما متاسفانه این موضوع در مقابل تعدادی از بازی‌ها تبدیل به عادت شده. تاکید می‌کنم ما تنها می‌خواهیم با عرضه‌ی DLCهای جدید تجربه‌ی بازی را لذت بخش کنیم، حال این تصمیم طرفداران است که آن را بخرند یا نه."

اما به نظر می‌رسد نکته‌ای که باعث عصبانیت طرفداران شده،"محتوای جدید" نبودن این DLCهاست. آن‌ها معتقداند Chaos جزئی از هسته‌ی بازی است و به نوعی از بازی جدا شده تا دوباره به فروش برسد. Mike Simpson، کارگردان هنری بازی، در بلاگ اخیر خود در مورد این مسئله صحبت کرده است:

 

" در Warhammer با 4 قوم قابل بازی داشتیم و برای Chaos برنامه ریزی کرده بودیم که در آینده‌ی سه‌گانه نقش پررنگی ایفا کند. اما سپس به این فکر افتادیم که حضور آن‌ها را از ابتدای سری پررنگ کنیم که این اتفاق با توجه به منابع محدودمان ممکن نبود. پس با قرار دادن آن‌ها به عنوان DLC، نه تنها می‌توانیم آن‌ها را قابل بازی کنیم بلکه به هدفمان یعنی حضور پررنگ هر چند کنترل شده توسط AI هم برسیم. پس آیا ما بخشی را از بازی جدا کرده‌ایم و در عرضه به فروش می‌رسانیم؟ به نظرم اگر آن را در عرضه به فروش نمی‌رساندیم و بعدا دست به این اقدام می‌زدیم، این حرف درست بود."

در آخر این اعتماد است که به میان می‌آید. آیا این کار، قطعه قطعه کردن بازی و فروختن آن که امروزه بسیار شایع شده کار درستی است و آیا این کار باعث افزایش پیش‌فروش‌ها می‌شود؟

منبع

خروج از نسخه موبایل