سازنده Rust بازی خود را نیمه کاره رها می‌کند؟

در طی کنفرانس Develpers بود که Sony و Microsoft از علاقه شدید سازندگان به قابلیت Early Access خبر دادند، قابلیتی که در عین جذابیت‌هایش بی حاشیه نبوده است.

سازنده عنوان معروف Rust امروز از بازی جدید خود به نام Rift-Light رونمایی کرد اما این کار درحالی بود که عنوان Rust هنوز در فاز Early Access بوده و هنوز به اتمام نرسیده است. این حرکت واکنش برخی از طرفداران را در پی داشته:
 

اما حالا رئیس استدیوی Facepunch، آقای Newman در دفاع از این عمل برآمده و این حرکت استدیوی خود را صحیح خوانده:

 

"آیا ما کاری را اشتباه انجام می‌دهیم؟ آیا HBO تنها روی یک سریال کار می‌کند یا Warner Bros روی یک فیلم؟ مطمئنم که آن‌ها وقتی اطلاعات بیشتری به دست بیاورند عصبانی‌تر نیز خواهند شد چون ما در حال حاضر روی 3 پروژه که هنوز در مرحله ابتدایی هستند، کار می‌کنیم. ما پول حاصل از فروش Rust و Garry's Mod را بر روی این عنوان سرمایه گذازی خواهیم کرد همانند Apple که سود حاصل از iphone و Mac را روی ipod سرمایه‌گزاری می‌کند. بعضی از کاربران فکر می‌کنند آن‌ها دارند Rust را "حمایت مالی" می‌کنند اما باید بدانند این حرف نادرست است چون سرمایه‌گزاری روی Rust از 1-2 سال قبل شروع شده بود. وقتی که شما یک پیتزا می‌خرید، فروشنده را حمایت مالی نمی‌کنید فقط پیتزا را خریده‌اید"

 

از ابتدا نیز عناوین Early access جای بحث بسیاری داشته تا جایی که استیم نیز نسبت به عدم تکمیل این پروژه‌ها هشدار داده است اما آیا این قابلیت به سازنده در جهت ارتقا و افزایش کیفیت عنوان خود کمک می‌کند؟ آیا Sony و یا Microsoft می‌توانند راهی برای این مسئله پیدا کنند؟

منبع

خروج از نسخه موبایل