دیدگاه‌های VG247 پیرامون Bloodborne، این عنوان را به سری بازی های Dark Souls نزدیک می کند

Bloodborne یکی از عناوین نسبتا خاص و مبهمی بود که در جریان کنفرانس سونی در E3 2014 توسط From Software معرفی شد. FromSoftware، هم به واسطه سابقه خود و هم به واسطه نمایشی کوتاه از Bloodborne در E32014، توانست تا حدودی زیادی در مطرح شدن این عنوان عملکرد موفق داشته باشد. در ادامه، نمایش‌هایی که از گیم پلی Bloodborne دیده شد، آن را در نقطه ای آشناتر نسبت به نمایش CG خود قرار داد که در همین راستا VG247 با ذکر دلایل خود این عنوان رو نزدیک به سری بازی‌های Dark Souls می کند و بیشتر آن را یک عنوان جدید از سری بازی های DS می داند. برخی از این دلایل را به صورت خلاصه بیان می کنیم:

– نقطه اشتراکی که بین تیم سازنده Bb و سری DS دیده می شود از اولین دلایلی است که توسط VG247 مطرح شده است. Bb توسط استودیو From Software در حال توسعه است و کارگردانی این عنوان را H.Miyazaki بر عهده گرفته است. میازاکی تا پیش از این روی عناوین Demon’s Souls  و Dark Souls کار کرده است و استودیو From Software هم علاوه بر دو عنوان گفته شده، شماره دوم از سری بازی های  Dark Souls را در کارنامه خود می بیند.

– معماری مکان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و اتمسفری که Bb در آن اتفاق خواهد افتاد از دیگر دلایل اشاره شده است. VG ساخته جدید میازاکی را متاثر از معماری‌های گوتیک مانند، می‌داند و ویژگی‌‌های سبک‌‎های horror را به آن اضافه می‌کند. طراحی مکان اصلی بازی از دیدگاه VG، بیشتر مطابق با طراحی های ویکتوریا لندن است در حالی که طبق گفته های میازاکی، او بیشتر سعی داشته است که خود را محدود به یک مکان خاص نکند و البته در ادامه بیان کرده است که معماری و ساختار مکان‌های اروپای شرقی بر او و ساخته‌اش تاثیر بیشتری داشته اند. در ادامه VG از گرافیک همین ساختارها و محیط ها به شدت تمجید کرده و در راس آن تاکیده ویژه‌ای بر جزییات محیط بازی داشته است و Bb را صاحب یکی از بهترین جلوه‌های بصری PS4 دانسته است. آنچه در ارتباط با معماری بازی و نمایش‌های آن مشخص است، بیشتر گفته‌های VG را تایید و تا حدودی Bb را به DS و فضاهای آن نزدیک می‌کند.

– نحوه مبارزات بازی و تاثیر سلاح‌ها در عمق این مبارزات از دیگر ویژگی‌های ذکر شده توسط  VG است که البته در این مورد دلایل ذکر شده توسط Bb ،VG را از DS متمایز می کند! VG  به نقل قول از میازاکی بیان کرده است که به مانند سری DS در Bb هم بازیکن‌ها برای زنده ماندن باید با هر چیزی که مواجه می شوند، دست به مبارزه بزنند. میازاکی سیستم مبارزات بازی را هم کاملا متفاوت خوانده است و از بازیکن‌ها خواسته که مکانیسم مبارزات خود را مطابق با این سیستم تغییر دهند. مکانیسم مبارزات بازی از حالت دفاع و ضدحمله سری بازی های DS دور شده و با داشتن ریتم سریع تر،  مبارزات حالت تهاجمی‌تر به خود گرفته اند.

– در دنیای Bb، به مانند DS هم چنان ویژگی‌های جستجو و گشت و گذار در محیط‌های بازی حفظ شده است و بر طبق گفته‌ها‌ی میازاکی این گشت و گذار و جستجو با تنوع بالای محیط‌های بازی همراه خواهد بود. اما از دیگر ویژگی‌های مهمی که VG آن را ذکر کرده است، مربوط به حضور پویا و متفاوت دشمنان در نقاط مختلف و هم چنین دنیای زنده تر Bb نسبت به DS است. حضور دشمنان بر خلاف DS شکل پویایی به خود گرفته و دیگر دشمنان، همیشه در یک نقطه مشخص ظاهر نمی‌شوند.

دلایل VG247 برای شباهت‌های Bb به سری بازی‌های DS با توجه به نمایش های بازی تا به این لحظه تا حدی درست به نظر می رسد ولی تا زمان عرضه بازی فرصت زیادی باقی است و قضاوت دقیق از حالا برای اینکه بفهمیم Bb فراتر از یک DS جدید است یا خیر، کمی ناعادلانه است.
 

منبع

خروج از نسخه موبایل