تغییرات ظاهری در مک بوکهای آینده

یکی از محبوب‌ترین لپتاپ‌تاپهای جهان سری MacBook ساخت شرکت اپل است.دستگاه‌هایی که از بروزترین سخت‌افزارهای موجود با وزنی سبک و عملکردی بالا بهره‌ میبرند و کارایی این وسایل بسیاری را مجذوب خود کرده اما این جذابیت مدتی است دچار افول شده و این موضوع را در فروش انواع مک بوک میتوان دید.

یکی از عمده‌ترین دلایل کاهش فروش این محصولات به نسبت گذشته عدم تغییر بنیادی در ظاهر و ویژگیهای کلی این لپ تاپهاست به طوری که در طی ۳ سال گذشته مک بوک هیچ تغییر ظاهری را تجربه نکرده است.

اما به نظر میرسد این دوره‌ی کم تحول در حال سپری شدن است و قرار است تغییرات مهمی در راه مک بوکهای آتی باشد ، بر طبق گزارشات رسید ظاهرا قرار است در نسل بعدی MacBook Pro از Touch ID به عنوان دکمه خاموش و روشن دستگاه استفاده شود و این موضوع در کنار شایعات استفاده از دکمه‌های لمسی OLED ، احتمال تغییردر شکل این لپ تاپها را بیشتر از گذشته قوت میبخشد.

بر طبق گزارشات سایت 9toMac از منبعی موثق ، مشخص شده که وجود دکمه‌های لمسی OLED  و Touch Bar که تا پیش از این به عنوان طرحهای اولیه و شایعه مطرح بودند واقعیت خواهند داشت از سوی دیگر با قرار گیری اسکنر اثر انگشت در بیشتر وسایل اپل ، مک بوکها نیز از این تکنولوژی استفاده خواهند کرد.

وجود اسکنر اثر انگشت برای محصولات اپل بیشتر از یک حفاظ امنیتی بوده و شما با وجود آن میتوانید خریدهای اینترنتی و کارهای متنوع دیگری را انجام دهید.

با این همه اپل هنوز هیچکدام از این موارد رسما تایید یا تکذیب نکرده و باید دید اعمال این موارد در مک بوکهای بعدی نظر مخاطبان را به مانند گذشته به خود جلب خواهد کرد یا خیر؟!

خروج از نسخه موبایل