اطلاعات جدید از Halo 4

بالاخره 343i درباره هیلو 4 لب به سخن گشود. امروز در Halo Fest مسئولان ساخت Halo 4 به پنل رفته و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

ابتدا تریلری از Concept Art های بازی به نمایش گذاشته شد و برای اولین بار با محیط های بازی آشنا شدیم. این تریلر را می توانید از اینجا ببینید.

همچنین تایید شد سه گانه جدید هیلو، The Reclaimer Trilogy نام دارد.

Creative Director بازی، Josh Holmes گفت هوش مصنوعی همراه چیف یعنی کورتانا نقش بسیار مهمی را داستان خواهد داشت. هرچند تمرکز اصلی داستان بر روی خود مسترچیف خواهد بود. Executive Producer بازی خانم Kiki Wolfkill افزود ارتباط خاصی بین مسترچیف و کورتانا برقرار است که تا به حال در بازیهای قبلی این سری دیده نشده است. 
کارگردان فرنچایز هیلو Frank O'Connor نیز گفت آنها به شخصیت مسترچیف بیشتر از قبل پرداخته اند.

Kenneth Scott طراح هنری بازی درباره ظاهر مسترچیف گفت که این طرح نهایی او نخواهد بود و در حال حاضر در مرحله چهارم طراحی او به سر می برند. هرچند به گفته ی او تاکید اصلی هنوز روی این است که نشان دهیم چیف یک قهرمان 400 کیلویی قدرتمند و جنگنده است.

سپس پرسیده شد آن سیاره چه مکانی بود که چیف به آن هدایت می شد. Scott گفت آنها شدیدا در حال کار بر روی ظاهر و اتمسفر این مکان هستند که از تمدن فوررانرهاست. O'Connor گفت بازیکن ها قبلا ساختمان ها و بناهای متروکه فوررانرها را دیده اند، اما اکنون می توانند این بناها را در حالی ببینند که هنوز به طور کامل خالی نیست!

Sotaro Tojima کارگردان و طراح موزیک و صدای هیلو 4 وقتی از او در مورد صدا و موزیک سوال شد گفت خیلی سخت است، اما هدف اصلی من این است که موزیک و صدایی تولید کنم که کاملا با داستان بازی عجین شود و گره بخورد. او این کار را با ثبت احساساتی که بازیکن باید کسب کند انجام می دهد. Wolfkill در این باره گفت هر تکه موسیقی که در بازی پخش می شود، در واقع دارد داستانی را بازگو می کند. در مورد ضبط صدا نیز Tojima اظهار کرد او برای هر چه واقعی تر ضبط شدن صداها به مکان های مختلف رفته و کارهای خطرناکی انجام داده است!

وقتی درباره گیم پلی سوال شد Holmes گفت: "خُب گیم پلی بازی، گیم پلی هیلو است و مثل هیلو بازی می شود." هرچند او گفت این مهم است که ریسک هایی انجام بدیم و عمق گیم پلی را بازتر کنیم. Holmnes اضافه کرد آنها در عین حفظ هسته اصلی گیم پلی و بالانس کردن آن، اسلحه ها و قابلیت های جدیدی را نیز اضافه کرده اند. او همچنین گفت که آنها می خواهند تجربیات جدیدتری را ارائه بدند که بازیکن تا به حال نداشته است. و در عین حال به بازیکنان در طول بازی آزادی عمل بدهند. در کل Holmes گفت که آنها می خواهند در حالی که ریشه های اصلی سری حفظ می شود، آن را جلوتر ببرند و این چیزی است که تا زمان عرضه بازی نیز متوقف نخواهد شد.

درباره Multiplayer سوال شد و Holmes گفت این برای آنها مهم است که همه نوع استایل ممکن را در آن ارائه بدهند. تنوع سلیقه زیادی بین طرفداران و حتی خود تیم وجود دارد و در انتها باید بین اینها به یک بالانس مناسب برسیم.

O'Connor درباره داستان بسیار محافظه کارانه صحبت کرد، اما بر این تاکید داشت که بازی ادامه ای مستقیم بر Halo 3 است که سرنوشت مسترچیف و کورتانا را رقم خواهد زد. ارتباط زیادی بین این دو کاراکتر وجود خواهد داشت، و در کنار آن کشف این دنیای جدید و مرموز است، دنیایی که او قول داد فوق العاده عظیم و باشکوه خواهد بود.
به گفته او، آغاز یک تریلوژی جدید که از ابتدا دست آنهاست باعث می شود تا داستانی بسیار حماسی خلق کنند.

از طرف دیگه وقتی درباره بتا سوال شد، O'Connor تایید کرد هیچ کدی برای بتای Halo 4 در Halo: Anniversary وجود نخواهد داشت.

در انتها وقتی درباره گذشته ی مسترچیف سوال شد گفت گذشته ی او در رمان های هیلو موجود است و البته همین گذشته ی اوست که او را از قهرمانان نظامی دیگر جدا می کند. O'Connor گفت با اینکه آنها دوست دارند درباره گذشته او بپردازند، اما آن را مستقیما تایید نکرد که آیا در هیلو 4 این مساله وجود دارد یا خیر. 

وجود Forge (قابلیت Mod سازی که از هیلو 3 وجود داشت) نیز در بازی نیز تایید شد.

آرتهایی که در تریلر نمایش داده شد:




منبع

خروج از نسخه موبایل