استودیوی Starbreeze، در پروژه‌ی P13 دست از سر FPS بر می‌دارد!

استودیوی Starbreeze، که به ساخت عناوین شوتر اوّل-شخص (First-Person Shooter) شناخته شده است؛ اشاره کرده که پروژه‌ی در دست ساخت P13 راه و روش بازی‌های قبلی این شرکت را پیش نخواهد گرفت.

سازنده‌ی The Darkness، Chronicles of Riddick و بازی تازه منتشر شده‌ی Syndicate، در پروژه‌ی جدیدش با Josef Fares، کارگردان سوئدی همکاری می‌کند و به تازگی قردادی با 505 Games برای توزیع منعقد کرده است.

مایکل نرمارک (Mikael Nermark)، رئیس شرکت به Edge-Online گفت: "مردم از اینکه Starbreeze، روی این بازی کار می‌کند بسیار هیجان‌زده خواهند شد. من نمی‌توانم بگویم [که این بازی FPS است یا خیر]، ولی فکر می‌کنم ما یک عنوان جدید و منحصر به‌فرد ارائه خواهیم کرد."

این استودیو در حال حاضر مشغول کار بر روی سه پروژه است: P13، یک بازی "مقرون به صرفه" به نام Cold Mercury و Payday 2، دنباله‌ی Payday: The Heist که شرکت سازنده‌ی آن یعنی Overkill Studios توسّط Starbreeze خریداری شد.

خب این همه پروژه برای استودیویی که همواره بر روی یک بازی با بودجه‌ی هنگفت کار می‌کرده به نظر سنگین می‌آید ولی نرمارک تاکید می کند که این به معنی فاصله گرفتن از بازی‌های AAA نیست و اینکه وضعیت بازار را در نظر گرفته‌اند.

او توضیح می‌دهد: "ما هرگز Free-to-Play کار نخواهیم کرد، زیرا بسیار سخت و هزینه‌بر است؛ آن‌وقت شما باید به همه‌ی افراد اینجا آذوقه برسانید. احتمالاً ما بازی‌ها‌ی کم هزینه‌تری کار خواهیم کرد. ولی آیا همیشه همینطور خواهد بود؟ نه. گمان نمی‌کنم همیشه به یک الگوی اقتصادی اتّکا کنیم.

منظورم این است که ما عناوین AAA را رها نخواهیم کرد، بلکه نگاهشان خواهیم داشت و در عین حال بر روی پروژه‌هایی جمع و جورتر و قابل دانلودی مثل P13 و Payday 2 کار می‌کنیم. همچنین وارد عرصه‌های دیگر هم خواهیم شد. الگوهای تجارتی متفاوت، بازی‌های متفاوت."

اینکه در این صنعت آشفته، محتاطانه عمل شود قابل درک است، خصوصاً برای استودیویی مثل Starbreeze که معمولاً پایاپای با سازنده‌های دیگر -که تحت نظارت شرکت‌های بسیار بزرگ هستند- رقابت می‌کند. بازی Syndicate، نه از دید منتقد‌ها و نه بازی‌کننده‌ها مورد توجّه قرار نگرفت، فروش خوبی هم در بازار جهانی نداشت، با این حال نرمارک گفته به چیزهایی که با ساخت Syndicate کسب کرده‌اند افتخار می‌کند.

این دقیقاً متفاوت با سیاستی است که Crytek در پیش گرفته است، استودیویی که به ساخت FPS مشهور است و کاملاً به سمت Free-to-Play شدن پیش می‌رود.

منبع

خروج از نسخه موبایل