نمایشگاه E3 2017 و هر آنچه از آن انتظار داریم

به‌جرئت می‌توان گفت مهم‌ترین رویداد صنعت بازی‌های ویدیویی، نمایشگاه سرگرمی‌های الکترونیک (Electronic Entertainment Expo) یا به‌اختصار E3 است؛ نمایشگاهی که در ماه ژوئن هرسال میلادی در لس‌آنجلس کالیفرنیا برگزار شده و تعداد بسیار زیادی از ناشرین بازی‌های ویدیویی گرد هم آمده تا جدیدترین بازی‌ها و محصولات خود را به جهانیان معرفی کنند. در جریان نمایشگاه E3، کمپانی‌ها و ناشران بزرگ این صنعت مانند سونی، مایکروسافت، بتسدا، الکترونیک آرتز (EA) و یوبیسافت کنفرانس‌هایی را برگزار کرده و در آن‌ها محصولات و برنامه‌های آینده خود را رونمایی می‌کنند. این کنفرانس‌ها مهم‌ترین رخدادی است که در جریان این نمایشگاه اتفاق می‌افتد. گیمرها و طرفداران کمپانی‌ها و ناشران مختلف در مدت زمان این کنفرانس‌ها، آن‌ها را با هیجان دنبال کرده و هر آن منتظر رونمایی از محصول یا عنوانی هستند که پیش از آن انتظار نمایش آن را داشته‌اند. مدت زمان باقیمانده تا نمایشگاه E3 بهترین فرصت برای بال و پر دادن به این آرزوها و انتظارات است. در این نوشتار به انتظاراتی که از کنفرانس‌های نمایشگاه پیش رو خواهیم داشت پرداخته و مورد انتظارترین رویدادهای این کنفرانس‌ها را به اختصار بررسی خواهیم کرد.

کنفرانس خبری مایکروسافت

کنفرانس خبری سونی

کنفرانس خبری بتسدا

کنفرانس خبری یوبیسافت

کنفرانس خبری EA و نینتندو

شاید بتوان گفت مورد انتظارترین کنفرانس نمایشگاه E3 امسال، کنفرانس مایکروسافت است. این کمپانی سال گذشته و در جریان این نمایشگاه از پروژه‌ای با نام رمز «پروژه اسکورپیو» (Scorpio Project) پرده برداری و در چند ماه اخیر اطلاعات فنی زیادی از این پروژه را منتشر کرد، که نوید یک کنسول قدرمتند و به گفته خود مایکروسافت، قدرتمندترین کنسولی که تابه‌حال ساخته شده است را می‌دهد. نمایش این کنسول و بازی‌های آن از مهم‌ترین انتظاراتی است که از کنفرانس مایکروسافت خواهیم داشت. این کنفرانس در روز دوشنبه 22 خرداد ساعت 1:30 بامداد به وقت تهران برگزار خواهد شد. در ادامه به شرح آنچه از این کنفرانس انتظار داریم، خواهیم پرداخت:

نمایش پروژه اسکورپیو

همان‌طور که در ابتدای این بخش ذکر شد، نمایش این کنسول در کنفرانس E3 نه تنها مهم‌ترین رویداد کنفرانس مایکروسافت بلکه می‌تواند مهم‌ترین رویداد این نمایشگاه باشد. انتظار می‌رود کنسول اسکورپیو در این کنفرانس به‌طور کامل رونمایی شود. اطلاعات کامل کنسول، ویژگی‌های آن، شکل ظاهری و بازی‌هایی که قرار است برای آن منتشر شود از مهم‌ترین اطلاعاتی است که انتظار می‌رود در کنفرانس مایکروسافت منتشر شود؛ اما مهم‌ترین چیزی که در مورد این پروژه برای همگان مورد انتظار است، قیمت کنسول جدید مایکروسافت است. هرچند شایعات قیمتی بین 400 تا 500 دلار برای این کنسول پیش‌بینی کرده‌اند؛ ولی هنوز مایکروسافت قیمت رسمی این کنسول را ارائه نداده و انتظار می‌رود در کنفرانس E3 از قیمت رقابتی این کنسول پرده برداری کند.

علاوه بر نمایش این کنسول انتظار می‌رود عناوین گذشته مایکروسافت مانند Forza Motorsport 6، Gears of War 4 و Forza horizon 3 به صورت پچ شده و با گرافیک و جلوه‌های بصری خیره‌کننده نمایش داده شوند.

سرویس Xbox Game Pass

یکی از سرویس‌های جدیدی که مایکروسافت خیلی بر روی آن مانور داده است و انصافاً بسیار جذاب و هیجانی است، سرویس Xbox Game Pass بوده که احتمال می‌رود تا اواخر بهار سال جاری در دسترس همگان قرار گیرد. سرویسی که بنا بر گفته رئیس بخش ایکس باکس، فیل اسپنسر، می‌تواند به شبکه Netlifix دنیای بازی‌های ویدیویی تبدیل شود. نمایشگاه E3 فرصت خوبی است تا از ویژگی‌های کامل این سرویس، بازی‌ها و شرایط آن پرده‌برداری شده و تاریخ دقیق دسترسی آن مشخص شود.

Forza MotorSport 7

مدت زمان زیادی از عنوان Forza Motor Sport 6 که یکی از عناوین لانچ کنسول Xbox One بود گذشته و اکنون زمان مناسبی برای عرضه نسخه هفتم این بازی است؛ به ویژه اینکه به احتمال بسیار زیاد مایکروسافت از کنسول جدید اسکورپیو رونمایی خواهد کرد و این عنوان می‌تواند یکی از عناوین لانچ این کنسول جدید باشد. انتظار داریم که مایکروسافت علاوه بر نمایش پچ گرافیکی برای نسخه ششم این مجموعه، از نسخه هفتم یکی از بهترین ریسینگ‌ها نیز پرده برداری کند ولو اینکه تاریخ عرضه آن به اواخر سال 2018 موکول شود.

Middle Earth: Shadow of War

با توجه به اینکه Middle Earth: Shadow of War یکی از عناوین لانچ پروژه اسکورپیو خواهد بود و مایکروسافت به عنوان شریک در بخش بازاریابی این اثر محسوب می‌شود، انتظار می‌رود نمایش جالب توجهی از این بازی در کنفرانس مایکروسافت را شاهد باشیم. نمایش گیم پلی بازی بر روی کنسول Xbox و به‌ویژه نمایش آن به صورت 60 فریم بر ثانیه بر روی پروژه اسکورپیو از جمله انتظاراتی است که از بخش نمایش این بازی در کنفرانس مایکروسافت داریم.

Crackdown 3

عنوان Crackdown 3 که یکی از عناوین انحصاری مایکروسافت است برای اولین بار در نمایشگاه E3 سال 2014 نمایش داده شد. با این وجود هنوز تاریخ دقیق عرضه بازی مشخص نیست و گفته می‌شود در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی منتشر خواهد شد. هرچند زمان زیادی از نمایش اولیه این بازی می‌گذرد و نگرانی‌های زیادی در مورد آینده این اثر وجود دارد، ولی انتظار داریم که این عنوان به سرنوشت Scalebound و Fabel دچار نشده و در کنفرانس پیش رو علاوه بر نمایش بازی، تاریخ دقیق انتشار آن نیز مشخص شود.

نمایش IP جدید

هرچند هنوز هیچ اطلاعاتی به بیرون درز نکرده است ولی انتظار داریم که مایکروسافت با دست پر در کنفرانس حاضر شود و خلأ نبود عناوین انحصاری را با معرفی بازی‌های جدید، به‌ویژه برای پروژه اسکورپیو، پر کند. با توجه به اینکه به احتمال زیاد نسخه‌های جدید از مجموعه‌های Halo و Tomb Raider در کنفرانس حضور نخواهند داشت، انتظار می‌رود که مایکروسافت با نمایش تعدادی IP جدید زمینه را برای لانچ قدرتمند کنسول اسکورپیو فراهم کند، چراکه هر کنسول بازی بیش از قدرت سخت‌افزاری به عناوین جذاب و فراوان نیازمند است.

نمایش تعدادی از بازی‌هایی که در سال 2017 عرضه خواهند شد

به احتمال بسیار زیاد، در این کنفرانس شاهد نمایش تعدادی از عناوین از پیش معرفی شده مایکروسافت مانند State of Decay 2، Cuphead و Sea of thieves خواهیم بود. هرچند این عناوین تازگی نداشته و قبلاً معرفی شده‌اند، ولی نمایش گیم‌پلی آن‌ها در کنفرانس خالی از لطف نیست و از طرفی هم بخشی از زمان کنفرانس را به خود اختصاص می‌دهد. در صورتی که مایکروسافت برنامه خاصی برای معرفی بازی‌های جدید نداشته باشد زمان بیشتری را به معرفی بازی‌های اختصاص داده و شاهد نمایش‌های طولانی‌تری در این کنفرانس خواهیم بود.

نمایش برخی عناوین کمپانی EA

با توجه به رابطه خوبی که بین کمپانی‌های مایکروسافت و EA برقرار است، دور از ذهن نیست که تعدادی از عناوین این ناشر بزرگ مانند FIFA 18 و Battlefront 2 در این کنفرانس نمایش داشته باشند. مخصوصاً به دلیل نمایش کنسول قدرتمند مایکروسافت یعنی پروژه اسکورپیو انتظار می‌رود نمایش‌های خیره‌کننده‌ای از عناوین پرزرق و برق کمپانی EA را بر روی این پروژه قدرتمند شاهد باشیم.

جمع‌بندی:

به احتمال بسیار بالا، بخش زیادی از کنفرانس خبری مایکروسافت به معرفی کنسول جدید آن‌ها یعنی پروژه اسکورپیو اختصاص پیدا خواهد کرد. نمایش اطلاعات کامل، قیمت و تاریخ دقیق عرضه این کنسول از مهم‌ترین انتظاراتی است که از کنفرانس خبری مایکروسافت انتظار می‌رود. با این ‌وجود مایکروسافت به چند بازی بزرگ نیاز دارد تا بتواند لانچ خوبی را داشته باشد و در صورتی که این مهم اتفاق بیافتد، مایکروسافت می‌تواند با کنسول قدرتمند خود رقیب سرسختی برای سونی باشد. باید تا نمایشگاه E3 صبر کنیم و ببینیم آیا ردموندی‌ها می‌توانند به وعده خود عمل کرده و با قدرت بیشتر به جنگ سامورایی‌های سرزمین آفتاب بروند یا خیر!

کنفرانس خبری سونی در ساعت 5:30 صبح روز سهشنبه 23 خرداد ماه به وقت تهران برگزار می‌شود. با تشکر از همکار عزیزم، حامد محمدپور که زحمت نوشتن این بخش از مقاله به دوش ایشان بود، شما را به خواندن این بخش دعوت می‌کنم.

سونی را باید یکی از سرحال‌ترین کمپانی‌های حال حاضر صنعت بازی‌های ویدئویی دانست. سونی روز‌های بسیار خوبی را سپری می‌کند. فروش بالای کنسول نسل هشتمی در کنار انتشار عناوین انحصاری متعدد و باکیفیت و از همه مهم‌تر نمایش‌های حیرت‌انگیزی که هر سال بهتر از سال قبل در مراسم E3 برگزار کرده و طرفداران و مخاطبین خود و بازی‌های ویدئویی را سرمست کرده و به وجد می‌آورد. سونی همیشه یک سورپرایز در آستین خود دارد، سورپرایز‌هایی از جنس عناوین ناتی داگ (ND)، از جنس کریتوس کبیر، آخرین نگهبان، شنمو، از جنس ساخته‌های متفاوت دیوید کیج، تجدید دیدار با میدگار و در نهایت کارگردان افسانه‌ای صنعت گیم کوجیما را همراه خود دارد. دنباله عناوین قدیمی خود را به بهترین شکل ادامه می‌دهد و عناوین جدید خود را حتی با ریسک بالا معرفی و منتشر می‌کند. انتظارات مثل هر سال از مراسم سونی بسیار بالا است و این سطح انتظار امسال بسیار متفاوت و متمایز از سال‌های گذشته است. بازی‌های بسیار زیادی هستند که سونی می‌تواند حتی با نمایش انگشت‌شماری از آن‌ها یک بار دیگر مراسمی به یادماندنی از خود به جای بگذارد. عناوینی که حتی با یک حساب سرانگشتی هرکدام به نوبه خود حکم یک مگا بمب را برای مراسم سونی به ارمغان خواهند آورد. پس با هم مروری داشته باشیم بر بازی‌هایی که احتمال نمایش آن‌ها وجود دارد و پیش‌بینی داشته باشیم از چیزی که به احتمال زیاد در کنار هم خواهیم دید.

نسخه جدید God of War

نسخه جدید بازی خدای جنگ از جمله بازی‌هایی خواهد بود که به احتمال بسیار زیادی در مراسم حضور خواهد داشت و یک نمایش زیبا و شگفت‌انگیز دیگر انتظارمان را می‌کشد. بسیار مشتاق و منتظر هستیم تا جنبه‌های جدیدی از گیم پلی، شخصیت کریتوس و مهم‌تر از همه پسربچه‌‌ای که در کنار کریتوس است را ببینیم و شاهد این باشیم که تغییرات جدید در سبک و زاویه دوربین چه چیز‌های جدیدی را برایمان به ارمغان خواهد آورد.

Death Stranding

در نوبت دوم ساخته جدید هیدئو کوجیما، «Death Stranding» که یکی دیگر از عناوین مهم مورد انتظار امسال در این مراسم است. نمایشی از گیم پلی حتی بسیار کم برایمان کافی است تا با سبک و سیاق بازی جدید کوجیما آشنا بشویم و مثل دفعات قبل تا مدت‌ها سرگرم کشف رمز و راز‌هایی باشیم که کوجیما در جای‌جای نمایش خود مخفی و قرار داده است.

Days Gone

عنوان بعدی ساخته استودیو «Bend Studio» بازی مورد انتظار «Days Gone» است که با توجه به نمایش نسبتاً کاملی که در E3 سال قبل از خود نشان داد باعث شد تا این بازی را نیز به عنوان یک اثر خوش ساخت در لیست عناوین مورد انتظار قرار بدهیم. با توجه به نمایش‌های بازی می‌توان حدس زد که اثر پیش رو از شخصیت‌پردازی قابل قبول و داستانی پخته برخوردار است. نمایش گیم پلی بازی با تمامی نکات مثبتی که به همراه داشت نیازمند آن است تا جنبه‌های جدید و متفاوتی را از چگونگی بقا و مقابله با زامبی‌های موجود در بازی را به نمایش بگذارد و به احتمال زیاد با شخصیت‌های جدیدی نیز آشنا بشویم.

Gran Turismo Sport

مطمئناً نوبتی هم که باشد نوبت نمایشی جدید از Gran Turismo Sport خواهد بود. نمایش‌های اولیه‌ی بازی در روز‌های ابتدایی معرفی زیاد چنگی به دل نمی‌زد و رفته‌رفته حرف و حدیث‌های بسیار زیاد و ناامیدی‌های مختلفی بین طرفداران این سری به وجود آمد. اما این ناامیدی بعد از چند نمایش دیگر و نشان دادن تغییرات اساسی و قابل قبولی که باعث شد امید‌ها برای این قسمت از سری محبوب GT بسیار زیاد شود. مهمترین چیزی که بیشتر از همه چیز در GT:S جلب توجه می‌کند بهره گرفتن بازی از یک گرافیک قدرتمند و چشم نواز است که نوید یک ریسینگ لذت بخش و سرگرم کننده‌ را برای طرفدارانش می‌دهد. مهم‌ترین چیزی که امسال در این مراسم انتظار آن را می‌کشیم مشخص شدن تاریخ دقیق انتشار بازی است و مطمئن شویم که آیا Gran Turismo Sport امسال یعنی در سال 2017 منتشر خواهد شد یا خیر.

Detroit: Become Human

این عنوان از دیگر بازی‌هایی است که حضورش در این مراسم قطعی به نظر می‌رسد. دیوید کیج در مراسم سال گذشته با به نمایش گذاشتن یک قسمت کوچک از بازی نشان داد که دیترویت از لحاظ قدرت انتخاب در تصمیم‌گیری بسیار عالی ظاهر شده و دست مخاطبین برای تصمیم‌گیری در مواقع مختلف بسیار باز خواهد بود. دیوید کیج همیشه سعی می‌کند تا نگرش خاص خود نسبت به عواطف و احساسات را در بازی‌های خود تزریق کند و این بار سعی دارد تا دنیایی را به نمایش بگذارد که در آن هوش مصنوعی و انسان‌های واقعی در تقابل احساسات قرار گرفته و مخاطبین را با یک داستانی جدید و شخصیت‌هایی جدید وارد دنیایی جدید کند. پس انتظار برای نمایشی جدید از این بازی مطمئناً کاسه صبر را لبریز می‌کند.

The Last of Us: Part II

نوبتی هم که باشد نوبتِ نمایش «The Last of Us Part II» است. البته سونی عادت دارد که نمایش‌های بازی‌های ناتی داگ را در انتهای مراسم‌های خود به اجرا بگذارد و بر همین اساس ما نیز تا انتهای مراسم هیجان‌زده و منتظر خواهیم ماند. کمتر مخاطبی را می‌توان شناخت که نامی از TLOU نشنیده باشد و منتظر نمایشی جدید از بخش دوم این بازی نباشد. سؤالات بسیار زیادی بعد از آن نمایش شگفت‌انگیز PSX در ذهن هواداران شکل گرفته است که هیجان انتظار برای دیدن یک نمایش جدید و رسیدن به پاسخ‌های سؤالات را بسیار زیاد می‌کند. الی بزرگ شده و عطش انتقام در سر دارد و به احتمال زیاد در بخش دوم، ما کنترل الی را در اختیار خواهیم داشت. از طرفی حضور جوئل با توجه به برخی تئوری‌هایی که بعد از نمایش PSX به وجود آمد در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. تغییرات جدید در گیم پلی و وضعیت جدید دنیایی که بازی در آن شکل می‌گیرد همگی از نکات مختلف و هیجان‌انگیزی است که عطش انتظار برای دیدن یک نمایش جدید را دو چندان می‌کند. با توجه به سابقه‌ای که از ناتی داگ در به نمایش گذاشت عناوینش داریم می‌توان این حدس را زد که سونی قرار است نمایش انتهایی خود را با یک مگا بمب و یک گیم پلی از «The Last of Us Part II» به اتمام برساند.

Spider Man

یکی از سورپرایز‌های مراسم سال گذشته معرفی و نمایش عنوانی جدید از بازی مرد عنکبوتی بود که مهم‌ترین بخش این نمایش حضور استودیو «اینسومنیاک گیمز» (Insomniac Games) به عنوان سازنده این بازی است که نه تنها سطح انتظارات، از اثر پیش رو را بسیار بالا برد بلکه نمایش‌ قوی و با کیفیت، نوید یک عنوان قابل قبول و منسجم را می‌دهد. با توجه به اخبار و شایعات پیرامون بازی این قسمت از مرد عنکبوتی قرار است چه از لحاظ داستانی و گیم‌پلی یک اثر کامل و متفاوت باشد و همچنین از اندک ویدیوهایی که از بازی به نمایش گذاشته شده است می‌توان به کیفیت بالای بازی حتی در بخش گرافیکی نیز پی برد و بی‌صبرانه منتظر یک نمایش جدید و متفاوت از بازی در مراسم پیش رو باشیم.

Red Dead Redemption 2

عناوین ذکر شده از جمله بازی‌هایی هستند که احتمال حضورشان در E3 امسال صد درصد و قطعی است اما بازی‌های دیگری هم وجود دارند که با توجه به شایعات و احتمالات مختلفی که قبل از شروع مراسم در مراجع خبری می‌رود. حدس و احتمال حضورشان در مراسم سونی می‌رود. یکی از مهم‌ترین این عناوین نمایش ویدئویی جدید از عنوان بزرگ راکستار یعنی «Red Dead Redemption 2» است که خود به تنهایی می‌تواند یک مگا بمب دیگر در مراسم سونی حساب شود. با توجه به اخباری که از جزییات بازی به گوش شنیده است باید شاهد یک محیط بسیار گسترده و البته وجود شخصیت‌هایی آشنا باشیم که جلوه تازه‌ای به داستان و طراحی بازی خواهد بخشید. راکستار بارها ثابت کرده است که در ساخت عناوین جهان باز مهارت دارد و این بار با توجه به بازه زمانی که در بازی خواهیم داشت مطمئناً شاهد جزییات مختلف و هیجان‌انگیزی در اثر جدید خود یعنی RDR2 خواهیم بود. یک نمایش کوتاه از گیم پلی و دیدن تغییرات مهم در گیم پلی کافی‌ است تا مراسم سونی را با توجه به نام‌هایی که ذکر شده است تا ابد خاطره انگیز کند.

Shenmue 3 و FF VII

اما سونی دو عنوان بسیار مهم را در برنامه خود دارد که از جمله برجسته‌ترین بازی‌های معرفی شده در سال‌های قبل بود. دو عنوان مهم که در حال بازسازی هستند. در نوبت اول منتظر هستیم تا ببینیم که سرنوشت «شنمو 3» به چه صورت خواهد بود و آیا خبری از روند ساخت بازی و این که بازی در چه مرحله‌ای قرار دارد خواهد شد یا نه، این در صورتی است که اگر سونی بتواند یک نمایش هرچند کوتاه از گیم پلی از بازی را ارائه دهد این فرصت برای مخاطبین پیش خواهد آمد تا به ادامه و ساخت قسمت سوم این عنوان محبوب امیدوار باشند.

در نوبت دوم نمایشی از بازسازی و یا ریمیک یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های تاریخ یعنی «Final Fantasy VII» است که مطمئناً مشتاقان بسیار زیادی در سرتاسر دنیا انتظار آن را می‌کشند. ویدئویی از روند ساخت به همراه یک نمایش زیبا از میدگارد و شخصیت‌های مختلف و محبوبی همچون کلود این توانایی را دارند که به تنهایی مراسم را به یادماندنی کنند.

Dreams

استودیو «Media Molecule» از جمله ساکت‌ترین استودیوهای سونی در چند وقت اخیر است. بعد از نمایش اولیه از عنوان عجیب و مرموز خودشان یعنی «Dreams»، هنوز اطلاعات کافی و منسجم از چهارچوب و کلیت بازی درج نشده است و مطمئناً حضور این عنوان و نمایش یک ویدئو کامل‌تر از دغدغه‌های مخاطبین و مشتاقان این عرصه خواهد بود.

دیگر انتظاراتی که از کنفرانس خبری سونی داریم

‌کمپانی‌های بزرگی همچون اکتیویژن و یوبیسافت هستند که نه تنها در مراسم خود بلکه بعضی دیگر از نمایش‌های خود را به حضور در کنفرانس سونی اختصاص می‌دهند. پس می‌توان منتظر نمایشی از ندای وظیفه جدید که این بار در جنگ جهانی رخ می‌دهد به همراه یک نمایش طولانی از Destiny 2 از طرف اکتیویژن و از طرف یوبیسافت هم منتظر نمایشی از قسمت جدید از فرقه اساسین باشیم.

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم سورپرایز‌های سونی استثنایی و به‌یادماندنی هستند. حدس و گمانه‌زنی‌های بسیار زیادی پیرامون بازی‌های مختلف و البته احتمال معرفی کنسول نسل جدید سونی یعنی PS5 که ممکن است امسال سونی از آن پرده‌برداری کند. با توجه به شدت شایعات پیرامون « BloodBorne 2 » این عنوان را می‌توان بخت اول بازی‌هایی دانست که احتمال معرفی‌شان بسیار بالا است. انتظار می‌رود تا سونی یک شوتر جدید مانند قسمت جدید مجموعه کیلزون (Killzone) را معرفی کند. از طرفی تیم گوریلا‌گیمز بعد از انتشار عنوان موفق Horizen Zero Down هم اکنون در خلوت به سر می‌برد و حدس و گمانه‌زنی‌ برای رونمایی از یک کیلزون جدید بسیار بالا می‌رود.

در دو سال اخیر سونی وقت کمی را صرف صحبت راجع به سخت‌افزار‌های خود کرده و به جز اندک مواردی راجع به واقعیت مجازی یا همان VR تمام دقایق مراسم‌های خود را صرف نمایش‌های بازی‌های مختلف کرده است. در صورتی که این روند ادامه داشته باشد ما همچنان باید منتظر و شاهد نمایش بازی‌های متعددی باشیم که نمایش عناوین مختص واقعیت مجازی یکی از این رویداد‌ها خواهد بود. تمرکزی که سونی بر روی VR دارد بسیار خوب و کارآمد جلو می‌رود اما باید دقت کرد که عناوین منتشر شده توانایی تبدیل شدن به یک اثر کامل و ارزشمند را دارند یا نه که در چند وقت اخیر اندک بازی‌هایی که منتشر شدن یک در میان بازی‌های خوب و با کیفیتی بودند و شاهد حضورشان بودیم. بر همین اساس می ‌توان متصور شد که سومین بخش از مراسم خود را به نمایش بازی‌های VR اختصاص خواهد داد و در این بین عناوین نام داری همچون GT هستند که مطمئناً قابلیت‌های خاص خود در واقعیت مجازی را نشان خواهند داد.

جمع‌بندی:

مطمئناً سونی به مانند سال‌های گذشته مراسم و بازی‌های مختلفی را برای نمایش آماده کرده است. حمایت سونی از سازندگان مختلف شهره خاص و عام صنعت بازی‌های ویدئویی است و از همین رو این اعتبار و اطمینان به سازندگان داده می‌شود که با خیال راحت در بستری مناسب زیر نظر سونی قرار گرفته و به فعالیت‌های خود ادامه دهند. سونی هم به مخاطبین خود جواب مثبت داده و شعار «Greatness Awaits» هر روز دلپذیر تر و لذت‌بخش‌تر می‌شود.

یکی از کنفرانس‌های نوپا و هیجان‌انگیز نمایشگاه E3 کنفرانس‌های مربوط به استودیوهای کمپانی بتسدا (Bethesda) است. هرچند زمان زیادی از شروع کنفرانس‌های این کمپانی در نمایشگاه E3 نمی‌گذرد، ولی بتسدا در همین مدت کوتاه توانسته است نظر خیل عظیمی از بینندگان و حاضرین را به خود جلب کند و هر سال تعداد کثیری از مخاطبین در سراسر جهان منتظر نمایش عناوین زیبا و خوش ساخت استودیوهای این کمپانی بزرگ بازی‌سازی باشند. امسال شاید یکی از بهترین و پربارترین کنفرانس‌های E3 بتسدا را شاهد باشیم. کنفرانسی که مملو از بازی‌های رنگارنگ و IP های دوست داشتنی است. کنفرانس خبری بتسدا در ساعت 6:30 بامداد روز دوشنبه 22 خرداد به وقت تهران برگزار خواهد شد. در ادامه به بررسی موارد احتمالی که در این کنفرانس نمایش خواهند داشت می‌پردازیم.

Evil Within 2

یکی از عناوین مورد انتظار نمایشگاه E3 امسال که شدیداً در کنفرانس سال گذشته کمپانی بتسدا منتظرش بودیم و هیچ نمایشی از آن نصیبمان نشد، عنوان The Evil Within 2 ساخته استودیو تانگو گیمز (Tango Games) است. عنوانی در سبک ترس و بقا و ساخته پدر سبک ترس یعنی شینجی میکامی. هرچند نسخه اول این بازی دارای مشکلاتی بود ولی تجربه‌ای منحصر به فرد از سبک ترس و بقا را ارائه می‌داد و همین امر باعث شده است که همچنان برای نسخه دوم این بازی هیجان زده بوده و شدیداً منتظر نمایش آن در کنفرانس امسال بتسدا باشیم. با توجه به اینکه چندی پیش، در یک آگهی استخدام، اطلاعاتی مربوط به ساخت نسخه دوم این بازی به بیرون درز کرده بود، نمایش این عنوان چندان دور از ذهن نیست و انتظار داریم که بتوانیم شاهد نمایشی خیره‌کننده مانند نسخه اول این بازی در کنفرانس E3 باشیم.

نسخه جدید Wolfenstein

یکی دیگر از بازسازی‌های بسیار زیبای عناوین کلاسیک توسط بتسدا عنوان Wolfenstein بود که بدست استودیو خلاق و کارکشته ماشین گیمز (Machine Games) و با نام‌های Wolfenstein: The New Order و Wolfenstein: The old Blood به بازار عرضه شد و مورد استقبال طرفداران مجموعه و منتقدین قرار گرفت. در جریان کنفرانس سال گذشته بتسدا نشانه‌هایی نمایش داده شد که حکایت از ساخت نسخه دیگری ازا ین مجموعه پر طرفدار داشت؛ عنوانی که شاید با نام Wolfenstein: The New Colossus به بازار عرضه شود. به احتمال بسیار زیاد امسال از این بازی رونمایی شده و شاهد نمایش جذاب از آن در نمایشگاه E3 خواهیم بود.

دو بازی جدید

چندی پیش در خبرها آمد که بتسدا در حال کار بر روی دو بازی جدید بوده که به عظمت و بزرگی عناوین Fallout و Skyrim خواهند بود. از طرفی در دعوت نامه‌ای که کمپانی بتسدا برای کنفرانس خبری خود ارسال کرده است به دو عنوان در حال ساخت اشاره کرده است که یکی از آن‌ها به‌زودی منتشر خواهد شد. انتظار می‌رود که این دو عنوان همان دو بازی جدید و معرفی نشده بتسدا باشند و با توجه به گفته‌های قبلی آن‌ها با دو بازی بسیار بزرگ و خوش‌ساخت طرف خواهیم بود.

The Elder Scroll VI

هرچند این عنوان در مراحل اولیه ساخت به سر می‌برد و احتمال نمایش آن در کنفرانس بسیار پایین است، ولی انتظار داریم که بتسدا برای چند ثانیه هم که شده فقط لوگوی این بازی را نمایش داده و کمی عطش طرفداران این مجموعه را برطرف کند. باوجوداینکه بعید است این اتفاق بیافتد اما از قدیم گفته‌اند آرزو بر جوانان عیب نیست و ما هم انتظار داریم این آرزو برآورده شود.

Quake Champions

یکی از عناوینی که در نمایشگاه E3 پارسال رونمایی شد، عنوان Quake Champions محصول استودیو id Software بود. عنوانی چندنفره از مجموعه محبوب Quake. با توجه به دعوت‌نامه کنفرانس خبری بتسدا انتظار می‌رود که نمایش کاملی از گیم پلی این بازی را در این کنفرانس شاهد باشیم و همچنین تاریخ دقیق عرضه این بازی نیز مشخص شود. عنوان Quake Champions یکی از عناوین مورد انتظار کاربران رایانه‌های شخصی و طرفداران بازی‌های چندنفره است.

دیگر عناوین مورد انتظار کنفرانس بتسدا

از دیگر عناوینی که انتظار می‌رود در کنفرانس بتسدا نمایش داشته باشند، بازی‌های DOOM VR، Fallout 4 VR و Skyrim نسخه کنسول نینتندو سوئیچ هستند. نمایش محتوای اضافی برای عنوان The Elder Scroll Online و نقشه Morrowind از دیگر انتظاراتی است که از کنفرانس خبری بتسدا داریم. همچنین شاید شاهد بازگشت عنوان BattleCry باشیم هرچند احتمال آن بسیار ضعیف است. نمایش محتویات قابل دانلود برای عناوین Dishonored 2 و Prey از دیگر انتظاراتی است که از کنفرانس خبری بتسدا در نمایشگاه E3 2017 خواهیم داشت.

جمع‌بندی:

کنفرانس خبری بتسدا در نمایشگاه E3 امسال می‌تواند یکی از بهترین کنفرانس‌های این کمپانی در این چند دوره برگزاری باشد. نمایش عناوین مورد انتظاری مانند The Evil Within 2 و ولفنشتاین جدید و همچنین نمایش IP های جدیدی که قرار است به بزرگی عناوین گذشته این کمپانی یعنی اسکایریم و Fallout، همه و همه می‌توانند اوقات خوشی را برای مخاطبین فراهم آورد و این کنفرانس را تبدیل به یکی از رؤیایی‌ترین کنفرانس‌های خبری بتسدا در این چند دوره کنند.

یکی دیگر از کنفرانس‌های E3 امسال که مورد انتظار بینندگان است، کنفرانس خبری یوبیسافت خواهد بود. این کنفرانس امسال به دلیل عناوینی مهمی که قرار است در آن به نمایش در آیند از اهمیت بالایی برخوردار است. طرفداران این ناشر بزرگ شدیداً منتظر معرفی عناوین مختلفی هستند که چندی پیش خبر آن‌ها به بیرون درز کرده است. کنفرانس خبری یوبیسافت در روز سهشنبه 23 خرداد ساعت 30 دقیقه بامداد به وقت تهران برگزار می‌شود.در ادامه به انتظاراتی که از این کنفرانس خبری داریم خواهیم پرداخت.

نمایش نسخه جدید Assassin’s Creed

مورد انتظارترین عنوانی که در مراسم E3 امسال یوبیسافت رونمایی خواهد شد، نسخه جدید از بازی بسیار محبوب Assassin’s Creed خواهد بود. این عنوان یک سال به استراحت کامل رفت و اکنون با توجه به اخبار منتشر شده، داستان وقایع این نسخه در مصر اتفاق خواهد افتاد و از این رو هواداران بسیاری منتظر این بازی هستند. انتظار می‌رود نمایش گیم پلی این بازی را در کنفرانس خبری یوبیسافت شاهد باشیم.

Farcry 5

از دیگر عناوین مورد انتظار یوبیسافت، نسخه پنجم از مجموعه بازی FarCry است. عنوانی که بنا بر شایعات منتشر شده در دنیای غرب وحشی به وقوع می‌پیوندد. از آنجایی که عناوین غرب وحشی همیشه مورد علاقه طرفداران بازی‌های ویدیویی بوده‌اند، نسخه پنجم این بازی یکی از مورد انتظارترین عناوینی است که در کنفرانس خبری یوبیسافت به نمایش در خواهد آمد.

عناوین بزرگ، جدید و دیگر انتظارات

با توجه شایعات، احتمال عرضه چهار عنوان بزرگ توسط یوبیسافت وجود دارد که حداقل یکی از این عناوین می‌تواند یک بازی جدید باشد. نمایش نسخه‌های جدید مجموعه‌های محبوب و بزرگی مانند Splinter Cell و Prince of Persia از جمله انتظاراتی است که از کنفرانس خبری یوبیسافت داریم. علاوه بر این به احتمال بسیار زیاد شاهد رونمایی از عنوانی خلاقانه دیگر توسط فریمورک UbiArt خواهیم بود که ممکن است نسخه جدید بازی Rayman باشد.

The Crew 2

چندی پیش یوبی سافت بطور رسمی برنامه مالی خود را اعلام کرد که در آن‌ها در کنار عناوین جدید اساسینز کرید و فارکرای، عنوان The Crew 2 نیز به چشم می‌خورد. شماره اول با توجه به اینکه مشکلاتی داشت، اما با ارائه یه دنیای بسیار بزرگ و عظیم توانست به موفقیت‌هایی دست یابد. به احتمال بسیار بالا این عنوان نیز در این کنفرانس نمایش خواهد داشت.

با توجه به انتشار بازی South Park: The Fractured But Whole در سال 2017 و همچنین تائید عنوان ریسینگ Crew 2 انتظار می‌رود که این عناوین در کنفرانس خبری امسال یوبیسافت به طور کامل نمایش داده شوند

جمع‌بندی:

هرچند هیجان برای تماشای کنفرانس خبری یوبیسافت به اندازه کنفرانس‌های مایکروسافت و سونی نیست، ولی به دلیل نمایش عناوین بزرگ و بسیار محبوب، کنفرانس امسال از اهمیت بالایی برخوردار است و دیدن نمایش‌های آن، بدون شک، برای همه جالب و هیجان‌انگیز خواهد بود.

 

هرچند کنفرانس خبری EA به اندازه دیگر کنفرانس‌ها مورد انتظار بینندگان نیست و تقریباً هر سال تعدادی بازی مشخص رونمایی می‌شود، اما عناوینی که در این مراسم رونمایی خواهند شد آن‌قدر طرفدار داشته و آن‌قدر بزرگ هستند که شما را قانع کنند تا بیدار بمانید و این مراسم را تماشا کنید. این مراسم در روز شنبه 20 خرداد ساعت 11:30 شب به وقت تهران برگزار خواهد شد. عناوین مورد انتظار در این مراسم به شرح زیر هستند:

Star Wars Battlefront 2

نسخه دوم بازی پرطرفدار استودیو DICE یعنی Star Wars Battlefront 2 یکی از عناوین مورد انتظار کنفرانس خبری EA در نمایشگاه E3 2017 است. هرچند انتظار می‌رود این عنوان در کنفرانس مایکروسافت هم نمایش داشته باشد، ولی به احتمال بسیار زیاد نمایش کامل و جذاب‌تری را در کنفرانس EA شاهد خواهیم بود.

نسخه جدید Need for Speed

یکی دیگر از عناوین مورد انتظار کنفرانس خبری EA نمایش نسخه جدید بازی Need for Speed است. با توجه به اینکه این عنوان در سال 2017 عرضه خواهد شد، انتظار می‌رود نمایش کاملی از بازی را شاهد باشیم. نمایش گیم پلی بازی، ویژگی‌های آن و تاریخ عرضه این بازی از جمله انتظاراتی است که از بخش نمایش بازی جدید Need for Speed خواهیم داشت.

عناوین ورزشی

طبق روال سال‌های گذشته، نسخه‌های عناوین ورزشی محبوب کمپانی EA در کنفرانس خبری آن‌ها نمایش خواهند داشت. عناوینی مانند FIFA 18، Madden NFL 18 و NAB Live 18 از جمله عناوینی هستند که نمایش آن‌ها در کنفرانس خبری EA انتظار می‌رود.

نینتندو

مانند سال‌های گذشته خبری از کنفرانس نینتندو در مراسم E3 امسال نیز نیست و این کمپانی تنها به نمایش یک برنامه از پیش ضبط شده اکتفا کرده است. این مراسم در روز سه‌شنبه 23 خرداد ساعت 8:30 شب به وقت تهران برگزار خواهد شد.

در این مراسم که قرار است با عنوان Nintendo Spotlight پخش شود، به احتمال بسیار شاهد نمایش عناوین Mario Odyssey، ARMS و Splatoon 2 خواهیم بود. نمایش یک عنوان دیگر برای پلتفرم‌های تلفن هوشمند که بنا بر شایعات منتشر شده ممکن است یک عنوان Zelda باشد، از دیگر احتمالاتی است که ممکن است در نمایش نینتندو شاهد آن باشیم.

اما مهم‌ترین چیزی که انتظار داریم در نمایش کمپانی نینتندو شاهد آن باشیم، نمایش عناوین Third-Party مختلفی است که قرار است برای کنسول جدید این کمپانی یعنی «نینتندو سوئیچ» (Nintendo Switch) منتشر شوند. کنسول نوپای نینتندو بیش از هر چیزی به عناوین Third-Party نیاز دارد و نمایشگاه E3 امسال فرصت مناسبی است تا از عناوین آینده خود پرده‌برداری کرده و خریداران بیشتری را به خرید این کنسول جدید ترغیب کند.

به احتمال بسیار زیاد بخشی از ویدیو Nintendo Spotlight به نمایش‌های کنسول‌های نینتندو سوئیچ و کنسول جدید Nintendo 2DS اختصاص خواهد یافت.

جمع‌بندی:

هرچند مانند سال‌های گذشته انتظارات زیادی از مراسم کمپانی‌های EA و نینتندو در نمایشگاه E3 نداریم، ولی به دلیل عناوین بزرگی که در این مراسم رونمایی خواهند شد دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست. شاید امسال برخلاف سال‌های گذشته شاید مراسم هیجان‌انگیزتری از سوی این کمپانی بزرگ باشیم.

خروج از نسخه موبایل