اخبار تکنولوژی

از عرضه گوشی جدید سونی ایکس پریا تا شکسته شدن رکورد سرعت اینترنت

اخبار هفتگی تکنولوژی | 5 خرداد 99

برای مشاهده خبر هفتگی تکنولوژی در یوتوب کلیک کنید

حل مشکلات شناسایی چهره در IOS 13.5

آپدیت جدید IOS 13.5 منتشر شد و مشکلات مربوط به شناسایی چهره افراد هنگامی که ماسک به صورت دارند را برطرف کرد. این آپدیت که به واسطه کوید 19 انجام شده است مقدار زمان نمایش منوی کد عبور در آیفون‌هایی که از قابلیت face ID برخوردار هستند را کاهش میدهد. بعد از فعال سازی گزینه تشخیص چهره با ماسک کماکان گوشی توانایی شناسایی شما بدون ماسک را دارد و نیازی نیست دائما گزینه های با و یا بدون ماسک را در تنظیمات تغییر دهید.
شناسایی با ماسک راه حلی است که اپل بعد از مشکلات فراوان کاربران که در 2 ماه گذشته هنگام استفاده از ویژگی شناسایی چهره تلفن های همراه خود با آن مواجه شده بودند ارائه کرده است.

هدفون Sony WH-1000XM4 محصول جدید سونی

طبق شایعات موجود هدفن جدید سونی یعنی WH-1000XM4 به زودی معرفی خواهد شد. در حال حاضر اطلاعات دقیقی از این مدل جدید به صورت رسمی اعلام نشده اما انتظار میرود طبق شایعات این هدفون در بین محصولات مشابه تبدیل به یکی از هوشمندترین هدفون های بازار شود.
طبق اطلاعات موجود این هدفون امکان اتصال همزمان به بیش از یک منبع را دارد که به واسطه آن امکان سوییچ کردن بین دیوایس های مختلف برای شما فراهم میشود. ویژگی Smart Talking این قابلیت را فراهم کرده است تا این هدفون صدای خارجی را تشخیص دهد و بلافاصله موزیک را قطع و صدای محیط را برای مصرف کننده پخش کند. به این صورت هنگام صحبت کردن نیازی به برداشتن هدفون از روی سر نیست.
طبق اطلاعات غیر رسمی منتشر شده امکان تغییر بعضی از تنظیمات بر اساس نقطه جغرافیایی و به کارگیری API گوگل مپ در این هدفون گنجانده شده است. در کنار تمامی این موارد میتوان از بهبود کیفیت پخش نیز یاد کرد.

رکورد سرعت اینترنت شکسته شد

محققان استرالیایی توانستند رکورد سرعت اینترنت را بشکنند. با توجه به مقاله ای که در ژورنال Nature Communications منتشر شده است این گروه از محققان که از 3 دانشگاه استرالیایی در این تحقیق مشارکت کرده اند توانسته اند به سرعت 44.2 ترابایت در ثانیه دست پیدا کنند. با این سرعت میتوان 50 دیسک bluray با ظرفیت 100 گیگابایت را در 1 ثانیه دانلود کرد.
این تحقیق در یک بستر فیبرنوری به طول 75 کلیومتر انجام شده است اما نکته جالب توجه آن به کارگیری فیبرهای نوری استنادارد فعلی و تنها اضافه کردن یک چیپس به آن بوده است. این بدان معنی است که در صورتی که این روش روزی عملیاتی شود میتوان از زیرساخت فیبرهای نوری فعلی استفاده کرد و تکنلوژی جدید را با هزینه کمتر عملیاتی کرد.

عرضه گوشی جدید Sony Xperia

گوشی پرچمدار جدید سونی یعنی Xperia 1 Mark two در تاریخ 24 جولای با قیمت 1199 دلار در آمریکا عرضه خواهد شد. طبق اعلام سونی پیش خرید این محصول در تاریخ 1 جون آغاز خواهد شد. از ویژگی های این گوشی میتوان به دوربین 3 گانه 12 مگاپیکسلی که توانایی ثبت 20 فریم بر ثانیه را داراست اشاره کرد. قابلیت اتوفوکس در حالت عکاسی پرتره و همچنین محاسبه میزان نوردهی و فوکوس اتوماتیک به میزان 60 بار در ثانیه از سایر امکانات این گوشی است. این گوشی از یک صفحه نمایش 4K HDR OLED با ابعاد 6.5 اینچی و پردازنده Snapdragon 865 و باتری 4000 میلی آمپر بهره میبرد و همچنین از قابلیت شارژ وایرلس برخوردار است. جک 3.5 میلیمتری برای اتصال هدفون نیز بر روش این گوشی تعبیه شده است.

نسخه جدید از Galaxy S20 مناسب برای ارتش

سامسونگ نسخه دیگری از Galaxy S20 با نام Tactical Edition را معرفی کرد که نسبت به نمونه های موجود مثل S20, S20 plus, S20 Ultra از طراحی متفاوتی برخوردار است. علی‌رغم تبلیغات بر روی برند این کوشی، S20 Tactical Edition دقیقا مشابه نمونه های معمولی S20 است که تنها از چند ویژگی نرم افزاری بیشتر و قابی متفاوت بهره میبرد. از نظر سخت افزار هم تفاوتی وجود ندارد و ماننده نمونه های مشابه از یک صفحه نمایش oled 6.2 اینچی، پردازنده 865 اسنپ دراگون، 128 گیگ حافظه و 3 دوربین در پشت گوشی بهره میبرد.
اما طبق اطلاعاتی که سامسونگ منتشر کرده است، نسخه Tactical با توجه به ویژگی های نرم افزاری آن برای نیازهای نظامی بهینه شده است. این ویژگی ها شامل حالت night-vision است که صفحه نمایش را خاموش میکند بنابراین زمانی که از دوربین دید در شب استفاده کنید همچنان میتوایند صفحه نمایش را ببینید. مودی دیگری به نام stealth برای این مدل در نظر گرفته شده است که اتصال LTE و تمامی فراکانس های رادیویی را غیر فعال میکئند. ظاهرا این حالت مشابه airplane است که تنها نام آن تغییر کرده.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا