مقالاتمقاله های ویژه

Tehran Game Convention 2017؛ رویدادی برای شناساندن صنعت گیم ایران

کمتر از یک هفته تا Tehran Game Convention، نخسیتن همایش بین المللی بازی‌های رایانه‌ای با رویکرد تجاری در ایران زمان باقی مانده است که با همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و Game Connection، برگزار می‌شود و هدف آن ایجاد ارتباط میان بازیسازان ایرانی و سایر بازی سازان و ناشران در عرصه بین‌المللی است. صنعت بازی سازی در ایران بیش از یک دهه قدمت دارد و ما در این مدت شاهد عرضه صدها بازی مختلف در ژانرها و بر روی پلتفرم‌های مختلفی بوده‌ایم ولی این صنعت هیچ گاه آنگونه که باید و شاید مورد توجه مخاطبان و ناشرین در عرصه بین‌المللی قرار نگرفت. دست اندر کاران TGC امیدوارند این همایش بتواند استعدادها و پتانسیل واقعی این صنعت رو به رشد در ایران را، چه در عرصه فنی و چه از نظر بازار فروش، در عرصه بین المللی در معرض دید بیشتری قرار دهد که این موضوع، اهمیت TGC را دو چندان می‌کند.

ایران با بیشترین جمعیت استفاده کننده از اینترنت؛ بیشترین جمعیت جوان و دومین بازار بزرگ ویدیو گیم در خاورمیانه را داراست. همینطور یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان ویدیو گیم در منطقه نیز محسوب می‌شود. بیش از یک سوم از جمعیت 23 میلیونی گیمرهای ایرانی را دختران تشکیل می‌دهند و متوسط زمانی که این افراد در روز صرف بازی کردن می‌کنند نزدیک به 80 دقیقه است. درآمد بازار بازی‌های ویدیویی در ایران چیزی نزدیک به 270 میلیون دلار در سال است که برای منطقه‌ای که ناشرین بازی‌هایشان را به طور رسمی در آن منتشر نمی‌کنند، رقم قابل توجهی است. همه این موارد، ایران را به یکی از هیجان انگیزترین بازارها برای فعالیت کمپانی‌های بزرگ دنیا تبدیل می‌کند. اهمیت همایش TGC اینجاست که می‌تواند به خوبی این پتانسیل نهفته را به جهانیان نشان دهد تا امیدوارانه، در آینده شاهد پیشرفت‌های چشمگیری هم در زمینه تولید و هم خدمات بهتر کمپانی‌های نام آشنای صنعت بازی در کشورمان باشیم.

در طی  TGC 2017 که در تاریخ پانزدهم و شانزدهم تیر ماه امسال در تهران برگزار می‌شود، بازی سازان داخلی و خارجی مختلفی حضور داشته و سمینارهایی را در زمینه‌های مختلف مانند طراحی بازی، روش‌های برنامه نویسی، طراحی هنری، اهمیت رسانه‌ها در مارکتینگ و شناساندن محصولات و تولیدات به مخاطبان و… ارایه خواهند داد.

 در ادامه به معرفی تعدادی از افراد حاضر در TGC 2017 و انتظارهایی که می‌توان از آن‌ها داشت، خواهیم پرداخت.

بخش هنری

بخش تکنولوژی و برنامه نویسی

بخش طراحی بازی

بخش بیزینس و تولید

1 2 3 4 5برگهٔ بعدی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا