ایکس باکس سری ایکسایکس باکس وانبررسی بازیپلی استیشن 4پلی استیشن 5کامپیوترنینتندو سوییچ

بررسی بازی EA SPORTS FC 25

در دنیای بازی‌های ویدیویی، فوتبال همیشه یک جایگاه خاص داشته و سری EA FC با این سنت پیوندی عمیق دارد. بازی‌ای که هر سال میلیون‌ها نفر را گِرد هم می‌آورد تا نه تنها ورزش محبوب خود را تجربه کنند، بلکه لحظاتی فراموش‌نشدنی خلق کند. اما این لحظات فراموش نشدنی، در سال های اخیر برای طرفداران بازی های فوتبالی، بیشتر به یک تجربه تلخ و آزار دهنده تبدیل شده است. بازی FC 25 مانند نسیمی از خاطرات گذشته به نظر می‌رسد؛ جایی که زمانی سری FIFA به خصوص در نسل هفتم صنعت بازی‌های ویدیویی، به اوج خود رسیده بود. دورانی که با هر نسخه جدید از سری FIFA، گیمرها در انتظار تجربه‌ای متفاوت و نفس‌گیر بودند و با انتشار هر نسخه جدید، حس هیجان و شور را به جامعه گیمرها هدیه می‌داد. اما سال‌های اخیر برای این سری، پر از افت و خیز بوده و متأسفانه، این سری نتوانست آن جادوی اولیه را به مخاطبانش بازگرداند. از دست دادن هویت سابق، سردرگمی در طراحی گیم‌پلی، مشکلات فنی و عدم توانایی در ارائه نوآوری‌های جدی، از جمله مسائلی است که این سری را دچار چالش کرده و این سیر نزولی، باعث شده تا حس رقابت و هیجان سابق، کم‌کم در بین طرفدارهای فوتبالی نسبت به گذشته، کمرنگ‌تر شود و حالا بیایید با هم کَنکاش کنیم که آیا تیم توسعه‌دهنده توانسته جلوی افول سری EA Sports FC را بگیرد، یا خیر !

در زمینه لایسنس‌ها، FC 25 همچنان یک پَکیج غنی از تیم‌ها و بازیکنان را ارائه می‌دهد. با بیش از 19000 بازیکن از 700 تیم مختلف و حضور در بیش از 120 استادیوم معتبر در سراسر جهان، شما تجربه‌ای فراگیر از فوتبال حرفه‌ای خواهید داشت. بازی شامل بیش از 30 لیگ برتر جهانی است و به شما امکان می‌دهد با تیم‌ها و بازیکنان محبوب خود وارد میدان شوید. از نکات برجسته این نسخه می‌توان به بازگشت مجوزهای رسمی باشگاه‌های SSC Napoli و AS Roma اشاره کرد، اما متأسفانه مجوزهای باشگاه‌های AC Milan و Inter Milan از دست رفته است. در مورد تیم‌های ملی، وضعیت همچنان ناامیدکننده است؛ مانند سال گذشته، عدم حضور رسمی تیم ملی برزیل و بسیاری از تیم‌های ملی دیگر از قاره‌های مختلف، تجربه‌ی کامل‌تری را در این بخش از بازی ارائه نمی‌دهد. به طور کلی، در حالی که مجوزهای تیم‌های باشگاهی در FC 25 بسیار غنی هستند، مجوزهای تیم‌های ملی به همان اندازه متنوع و کامل به نظر نمی‌رسند.

مجوز های رسمی

سیستم تاکتیکی جدیدی به نام FC IQ

تیم توسعه‌دهنده، سیستم تاکتیکی جدیدی به نام FC IQ را در FC 25 معرفی کرده که به عنوان یکی از نوآوری‌های کلیدی این نسخه، نشان‌دهنده تلاش آن‌ها برای ارائه یک تجربه فوتبال هوشمندانه‌تر و واقع‌گرایانه‌تر است. پیش از تجربه بازی، تردیدهای زیادی نسبت به این سیستم تاکتیکی داشتم؛ اما پس از بازی کردن، می‌توانم با اطمینان بگویم که این ویژگی پیشرفته تاکتیکی توانسته پس از سال‌ها، بخش تاکتیکی سری EA FC را به‌طور اساسی بازسازی کند. این ویژگی، با تمرکز بر بهبود هوش مصنوعی بازیکنان و تصمیم‌گیری‌های آن‌ها در لحظات حساس، توانسته چند پله رو به جلو سوق دهد. بازیکنان، چه در حمله و چه در دفاع، با استفاده از این سیستم تاکتیکی جدید قادرند به شکلی طبیعی‌تر و هوشمندتر به بازی واکنش نشان دهند. از جمله عملکردهای برجسته این ویژگی، توانایی پیش‌بینی حرکات حریف، استفاده بهینه از فضاها، و تصمیم‌گیری سریع در موقعیت‌های بحرانی است.

FC IQ IN FC 25

فوتبال را بهتر درک کنید، بهتر بازی کنید

تیم توسعه‌دهنده با شعار «فوتبال را بهتر درک کنید، بهتر بازی کنید» FC IQ را معرفی کرده و این ویژگی واقعا توانسته در عمل کارایی خود را نشان دهد. با این سیستم تاکتیکی جدید، شما بیشتر در دنیای عمیق تاکتیکی فوتبال غوطه‌ور می‌شوید و در نتیجه تجربه‌ای نزدیک‌تر به واقعیت برای شما به ارمغان می‌آورد. از طریق FC IQ، علاوه بر تاکتیک‌های کلی تیم، می‌توانیم بیش از 50 نقش جدید را به بازیکنان اختصاص دهیم که نحوه رفتارشان را، چه در زمان تصاحب توپ و چه در زمان دفاع، تعیین می‌کنید. این ویژگی یک لایه اضافی به سیستم تاکتیکی EA اضافه می‌کند؛ چیزی که پیش از این نقطه قوت این سری نبود. در حقیقت، FC IQ الهاماتی از بخش تاکتیکی PES نسل هشتم و به شکلی کامل‌تر از بازی Football Manager گرفته و این الگوگیری به بهبود عمق تاکتیکی بازی کمک شایانی کرده است. این ویژگی در نگاه اول، نویدبخش بازگشت جادوی از دست رفته این سری است. اما آیا FC IQ می‌تواند به تنهایی سری EA FC را به روزهای اوج برگرداند؟ این همان سوالی است که پس از ساعت‌ها بازی، همچنان در ذهن شما باقی می‌ماند.

PLAYER ROLES in FC 25

سال‌هاست که میان طرفداران بازی‌های «فوتبال شبیه‌ساز» و گیمرهای یک «فوتبال رقابتی آنلاین‌محور» تقابلی جدی وجود دارد. راه‌حل ممکن برای این مشکل، طراحی دو گیم‌پلی متفاوت برای هر دسته از بازیکنان است. اگرچه در نگاه اول این ایده ساده به نظر می‌رسد، اما اجرای آن به شکل یک پَکیج واحد می‌تواند چالشی بزرگ برای توسعه‌دهندگان باشد. در FC 25، این مسیر هرچند به‌صورت محدود آغاز شده است؛ به طوری که گیم‌پلی حالت آفلاین تفاوت‌هایی با حالت آنلاین دارد؛ اما نباید انتظار تغییرات بنیادین و عمیقی داشته باشید.

گیم‌پلی پیش‌فرض همچنان روی مسیر یک بازی رقابتی عامه‌پسند

در FC 25، گیم‌پلی پیش‌فرض همچنان روی مسیر یک بازی رقابتی تمرکز دارد، اما با اضافه شدن FC IQ، عمق تاکتیکی این بخش نسبت به نسخه‌های پیشین به شکل قابل توجهی افزایش یافته است. با این حال، به دلیل ساده‌تر بودن مکانیک‌ها در حالت پیش‌فرض، تاثیرات این ویژگی تا حدودی کم‌رنگ‌تر جلوه می‌کند. در این نسخه، سیستم دقت (Accuracy) برای پاس‌های زمینی، عمقی و هوایی بازطراحی شده؛ به ویژه زمانی که بازیکنان تحت فشار قرار دارند یا از زوایای سخت اقدام به پاس می‌کنند، این سیستم جدید به‌وضوح نشان می‌دهد که کیفیت پاس‌ها به مهارت‌ها و ویژگی‌های بازیکن کنترل‌شده بستگی دارد. تنوع و آزادی شوت‌ها به سمت دروازه نسبت به سال گذشته افزایش یافته و بازیکنان حالا حس کنترل بیشتری بر شوت‌های خود دارند. همچنین، سیستم جدید پلی‌استایل برای دروازه‌بان‌ها معرفی شده که به بازی آنها شخصیت بیشتری می‌بخشد و تفاوت مهارت‌های هر دروازه‌بان را بیشتر برجسته می‌کند. این ویژگی جدید باعث شده که سبک بازی دروازه‌بان‌ها نسبت به یکدیگر قابل تشخیص‌تر شود، اما همچنان مشکل آزاردهنده عدم خروج سریع دروازه‌بان‌ها در مصاف‌های تک‌به‌تک به قوت خود باقی است. از سوی دیگر، برخوردهای فیزیکی نیز بهبودهایی داشته‌؛ اما این تغییرات به اندازه‌ای که باید و شاید، بنیادی نیستند.

پاسکال گروس در FC 25

اضافه شدن گزینه جدید شبیه‌ساز در بخش آفلاین

در FC 25 یک «گزینه شبیه‌سازی» (Simulation Mode) جدیدی که فقط برای بخش آفلاین اضافه شده که با فعال کردن آن، بخشی از جنبه های فنی و بصری گیم‌پلی بازی، به سمت یک بازی شبیه‌ساز واقعی‌تر سوق داده می‌شود. انتخاب این حالت باعث می‌شود که سرعت گیم‌پلی به‌طور محسوسی نسبت به حالت پیش‌فرض کاهش یابد، اسلایدر ها قفل شده و به به‌طور خودکار تغییر می‌کند. سازندگان تنظیمات ویژه‌ای برای اسلایدرهای این حالت شبیه‌سازی در نظر گرفته‌اند تا تجربه‌ای دقیق‌تر و نزدیک‌تر به واقعیت ارائه دهند. البته این تغییرات فنی در گیم‌پلی تنها به تنظیمات خودکار اسلایدرها در گزینه شبیه‌ساز محدود نمی‌شود. پس از تجربه بازی در این حالت، کاملا مشخص است که کدهای اصلی گیم‌پلی در گزینه شبیه‌ساز دچار تغییرات محسوسی شده‌اند، تغییراتی که ارتباط مستقیمی به اسلایدرها ندارد. به عبارتی، اسلایدر ها فقط بخشی از این تغییرات هستند و نه همه آن. در حالت شبیه‌ساز FC 25، فیزیک و اینرسی بازیکنان به واقع‌گرایی بیشتری نزدیک شده و حس یک شبیه‌ساز واقعی فوتبال را به بازیکن منتقل می‌کند. تفاوت‌های قدرت و مهارت بازیکنان نسبت به حالت پیش‌فرض مشهودتر است و این امر در حرکت‌ها و تعاملات آن‌ها در زمین دیده می‌شود. بازی در این حالت فیزیکی‌تر و درگیرانه‌تر شده و هوش مصنوعی نیز عملکردی متنوع‌تر و طبیعی‌تر دارد. بازیکنان چه به صورت فردی و چه تیمی، اشتباهات منطقی‌تر و معقول‌تری از آن‌ها سر می‌زند که بازی را به فوتبال واقعی نزدیک‌تر می‌کند. طبق گفته Adrián Novell، این حالت دو سال در دست توسعه بوده و در FC 25 به بازی اضافه شده است.

هوش مصنوعی پویایی به نام AI Behavior

در FC 25، هوش مصنوعی جدیدی به نام AI Behavior برای تنظیم رویکردهای تاکتیکی استفاده می‌شود. این سیستم، نقش و تمرکز بازی تیم ها، را بر اساس شرایط مسابقه و تاکتیک‌های اعمال شده گیمر، تغییر می‌دهد. دو حالت اصلی هوش مصنوعی در این بخش وجود دارد: هوش مصنوعی «تاکتیکی»؛ این تنظیم باعث می‌شود هوش مصنوعی CPU بر اساس سبک بازی تیم حریف واکنش نشان دهد. به عبارتی، تصمیم‌گیری AI بسته به تاکتیک‌های حریف تغییر می‌کند، که این امر به بازیکن این امکان را می‌دهد تا در هر بازی با چالش‌های جدیدی مواجه شود. و هوش مصنوعی «پویا»؛ این گزینه مشابه اسلایدرهای تاکتیکی است، اما مقادیر آن کمی متفاوت است و تغییرات جزئی در نحوه تصمیم‌گیری AI ایجاد می‌کند. این موضوع به‌ویژه زمانی که با یک حریف چندین بار بازی می‌کنید، به افزایش تنوع رفتار هوش مصنوعی کمک می‌کند. این طراحی شبیه‌سازی حتی در شرایط آب‌وهوایی هم گسترش یافته است. در حالت آفلاین، اگر تأثیرات آب‌وهوا فعال شود، باد می‌تواند مسیر توپ، حرکت موهای بازیکنان و حتی پرچم کرنر را تحت تأثیر قرار دهد. این ویژگی‌ها به وضوح برای جذب طرفداران کریر مُد طراحی شده‌اند و تجربه‌ای واقعی‌تر ارائه می‌دهند.

انیمیشن‌های پرنوسان

مدت‌هاست که سری EA FC با مشکلات فنی قابل توجهی در بخش انیمیشن‌ها دست و پنجه نرم می‌کند. برخی انیمیشن‌ها از کیفیت بالایی برخوردارند، برخی متوسط و برخی دیگر به وضوح بی‌کیفیت به نظر می‌رسند. این نوسان در کیفیت بصری انیمیشن‌ها تنها بخشی از مشکل است. از نظر فنی، انیمیشن‌ها همچنان با مسائل یکپارچگی مواجه هستند، که این مشکل در طول سال‌ها پایدار باقی مانده است. در FC 25، انیمیشن‌های «پا به توپ» که همواره یکی از بزرگ‌ترین معضلات این سری بوده‌، تا حدودی بهبود یافته‌اند. برخی انیمیشن‌های «پا به توپ» دارای مشکل، حذف شده‌، تعدادی از آنها بهینه‌سازی و اصلاح شده‌ و انیمیشن‌های جدیدی نیز به بخش چرخش بدنی بازیکنان و ضربه زدن به توپ اضافه شده‌اند. مشکل قدیمی کاشت پا (Foot-Planting) نیز نسبت به نسخه گذشته، بهبود قابل ملموسی به خود دیده و نشان از تلاش تیم توسعه‌دهنده برای برطرف کردن ایرادات گذشته دارد؛ اما به طور کلی، همچنان مشکلاتی در آن دیده می‌شود و روی هم رفته به استانداردهای یک بازی فوتبالی نسل نهمی نرسیده‌ است. متاسفانه، این کاهش کیفیت تا حد زیادی ناشی از تمرکز بر طراحی گیم‌پلی رقابتی در نسخه آنلاین است. برای دستیابی به زمان پاسخ‌گویی سریع‌تر در مسابقات آنلاین، بخشی از جزئیات انیمیشن‌های پا به توپ قربانی شده، و این امر تأثیر منفی بر واقع‌گرایی و روان بودن انیمیشن‌ها در مقایسه با بخش‌های دیگر بازی گذاشته است.

جاناتان تاه در FC 25

اضافه شدن دو حالت گرافیکی جدید

در نسخه FC 25، شاهد بهبودهای گرافیکی نسبت به FC 24 هستیم. کاربران کنسول‌های نسل نهم می‌توانند بین دو حالت گرافیکی کیفیت (Quality Mode) و رزولوشن (Performance Mode) انتخاب کنند. در حالت کیفیت، بازی با رزولوشن به صورت 4K-UpScaled و 60 فریم بر ثانیه اجرا می‌شود و در این گزینه، با افزودن تکنیک «انسداد محیطی با ردیابی پرتوی» (Ray Traced Ambient Occlusion)، فیزیک پارچه فعال (Gpu Cloth) در نمای گیم‌پلی و سیستم سایه‌زنی خودکار (Self Shadowing) و افکت‌های نورپردازی محیطی (Rim Lighting) و نورپردازی موضعی (Local Exposure) نیز به بازی اضافه شده است. در حالت رزولوشن، تکان خوردن پارچه‌ها فقط در کات-سین ها و نورپردازی استاتیک همراه با رزولوشن واقعی 4K و 60 فریم بر ثانیه ارائه می‌شود. در FC 25 بهبودهای بصری به‌ویژه در کات‌سین‌ها به‌وضوح قابل مشاهده هستند و این پیشرفت‌ها غیرقابل انکار است؛ اما همچنان مشکلات جدی در زمینه نورپردازی، چه در روز و چه در شب، به خصوص از نمای گیم پلی، در بسیاری از استادیوم‌ها به چشم می‌خورد. نورپردازی و بازتاب نور بر روی چمن‌های ورزشگاه‌ها همچنان با واقعیت فاصله زیادی دارد. این تفاوت‌ها در برخی استادیوم‌ها به‌صورت واضح‌تری به نمایش گذاشته شده و حتی در برخی موارد، نورپردازی باعث افت کیفیت بصری محیط می‌شود. همچنین، «طیف رنگ‌های» بازی در مقایسه با نسخه‌های قبلی بهبودهایی را به خود دیده؛ با این حال، در مقایسه با رنگ‌بندی واقعی در یک مسابقه فوتبال، این بخش همچنان از دقت کافی برخوردار نیست و نتوانسته تجربه‌ای واقع‌گرایانه را از نظر بصری ارائه دهد.

کریر‌مُد در مسیری درست

تغییرات موثر و کاربردی در حالت Career Mode در FC 25 این بخش اعمال شده؛ از جمله اضافه شدن اصلاح‌کننده‌ها مانند تغییرات در مذاکرات نقل و انتقالات، انتظارات هیئت مدیره، نرخ بازیابی برنامه‌های تمرینی و انتظارات سختگیرانه هیئت مدیره که اجازه می‌دهد بازی مطابق نیازهای فردی شما سفارشی‌سازی شود. همچنین رابط کاربری نیز بهبود یافته و سریع‌تر به گزینه‌های محبوب دسترسی پیدا می‌کنید. ویژگی FC IQ در این بخش اهمیت ویژه‌ای دارد و نه تنها بر گیم‌پلی بلکه بر مدیریت تیم تأثیرگذار است. این سیستم پیشرفته، بر تصمیمات تاکتیکی، تمرینات، پرورش بازیکنان جوان و ترکیب‌بندی تیم اثر می‌گذارد. مدیریت هوشمندانه تیم در طول فصل‌ها، پیشرفت ملموسی را به همراه دارد و تجربه‌ای عمیق‌تر و رضایت‌بخش‌تر از مربیگری فراهم می‌کند. یکی از ویژگی‌های جدید و جذاب در FC 25، سیستم شبکه‌های اجتماعی یا Social Media است. در این سیستم، عملکرد شما به عنوان مربی توسط هواداران، رسانه‌ها و بازیکنان از طریق شبکه‌های اجتماعی رصد می‌شود. نظرات و واکنش‌ها بر تصمیمات شما تأثیر می‌گذارند و می‌توانند دیدگاه‌های مختلفی درباره تاکتیک‌ها و تغییرات لیست بازیکنان ارائه دهند. این قابلیت یک بُعد جدید به مدیریت تیم اضافه کرده و فشارها و انتظارات مشابه دنیای واقعی فوتبال را منعکس می‌کند، که تجربه‌ای تعاملی‌تر و واقعی‌تر از مربیگری به بازیکنان ارائه می‌دهد.

مُد جدیدی به نام Rush

در FC 25، مُد جدیدی به نام Rush جایگزین Volta شده و با وجود سادگی و محدودیت در مقایسه با Volta، این تغییر بسیار جذاب و موفق از آب درآمده. در ابتدا ممکن است تصور کنید که اضافه کردن یک حالت 5v5  آن‌چنان مورد توجه قرار نگیرد؛ اما این حالت به سرعت خود را به عنوان یک تجربه هیجان‌انگیز و پرانرژی معرفی کرده است. Rush با اصول ساده‌ای کار می‌کند؛ چهار بازیکن به یک لابی چندنفره متصل می‌شوند، تیم باشگاهی خود را انتخاب می‌کنید و با همکاری یکدیگر در برابر چهار بازیکن دیگر به رقابت می‌پردازید. برخلاف Volta، این حالت هیچ گونه تنوع بیش از حد یا وظایف پیچیده‌ای ندارد و همین سادگی باعث می‌شود که تمرکز بیشتری بر همکاری تیمی وجود داشته باشد. به لطف ادغام کامل با ماژول Ultimate Team، مسابقات Rush بسیار پویا هستند و اجبار به همکاری، باعث تجربه‌ای جذاب‌تر و عمیق‌تر در هر مسابقه می‌شود .این حالت جدید، ضمن حفظ پویایی، به بازیکنان اجازه می‌دهد تا بدون پیچیدگی‌های غیرضروری از بازی لذت ببرند و همین امر آن را به یک بخش متفاوت و دوست‌داشتنی در EA Sports FC 25 تبدیل کرده است.

Rush in FC 25

فناوری چهره سازی جدیدی به نام Cranium

در FC 25، نوآوری فنی تأثیرگذاری به نام سیستم Cranium معرفی شده که بهبود مشکلات همیشگی سری FIFA را هدف قرار می‌دهد. در نسخه‌های قبلی، چهره بازیکنان به سه دسته تقسیم می‌شد: اسکن‌های سه‌بعدی با کیفیت بالا، چهره‌های ساخته‌شده دستی بر اساس عکس، و چهره‌های اسکن‌نشده که کیفیت پایینی داشتند. این اختلاف کیفیت یکی از نقاط ضعف بصری بازی بود. اما با سیستم Cranium، یک ابزار هوش مصنوعی جدید برای ایجاد مدل‌های سه‌بعدی چهره بازیکنان تنها بر اساس عکس‌هایشان به کار گرفته شده است. این تکنولوژی باعث شده تا حتی بازیکنانی که در رده‌های پایین‌تر رنکینگ جهانی قرار دارند، به نسخه واقعی خود شباهت بیشتری پیدا کنند.

این نوآوری گامی به جلو در بهبود جلوه‌های بصری سری FC به شمار می‌آید.سیستم Cranium در FC 25 نه تنها برای اسکن و ایجاد چهره‌های بازیکنان اسکن‌نشده با استفاده از هوش مصنوعی استفاده می‌شود، بلکه یک ابزار ویرایش چهره غنی نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این بخش ادیتور چهره‌سازی، به گیمرها این امکان را می‌دهد که به‌راحتی چهره‌ها را شخصی‌سازی کنند و حتی برای بازیکنان بدون اسکن دقیق، چهره‌های قابل قبول و واقع‌گرایی ایجاد کنند. این ابزار نه تنها از نظر گرافیکی دقیق‌تر است، بلکه امکانات بیشتری را نسبت به ادیتورهای قدیمی سری FIFA ارائه می‌دهد. توانایی تغییر جزئیات کوچک مانند حالت چشم‌ها، بینی، و حتی جزئیات بافت‌های صورت از جمله ویژگی‌های قابل توجه این بخش است که باعث می‌شود کاربران بتوانند چهره‌هایی با جزئیات بالاتر و نزدیک‌تر به واقعیت خلق کنند.

Cranium

سخن پایانی

FC 25 با تمام تلاش‌های نوآورانه‌اش، همچنان زیر سایه گذشته سری FIFA قرار دارد. اضافه شدن ویژگی‌های ارتقای سیستم‌های تاکتیکی، نظیر FC IQ و حالت شبیه‌ساز، همراه با هوش مصنوعی پویایی به نام AI Behavior، گامی درست به سمت واقع‌گرایی بیشتر است. اما مشکلات فنی پایدار در انیمیشن‌ها و مشکلات بنیادین در موتور فیزیک بازی، همچنان مانع بازگشت این سری به اوج می‌شود. از بُعد رویکرد طراحی گیم پلی، در بخش آفلاین، به خصوص با فعال کردن گزینه شبیه‌ساز، گیمرهایی که به دنبال تجربه‌ای واقع‌گرایانه‌تر و تاکتیکی‌تر هستند، اگر با مشکلات فنی اشاره شده کنار بیایند، از FC 25 لذت خواهند برد. اما در بخش آنلاین، گیم‌پلی همچنان بر اساس یک بازی «آنلاین رقابتی» طراحی شده و حس متفاوتی ارائه می‌دهد. در نهایت باید گفت FC 25 نسبت به نسخه سال گذشته، با تمامی کاستی‌هایش، گامی رو به جلو در بازسازی بخش‌هایی از گیم‌پلی انجام داده. این نسخه نویدبخش مسیری مثبت برای آینده سری EA FC است؛ البته اگر تیم توسعه‌دهنده به همین روند ادامه دهد، شاید بتوانند مسیر اشتباهی که در این سال‌ها پیش گرفتند را اصلاح کنند و به روزهای اوج خود بازگردند و این سری را به استانداردهای یک بازی فوتبالی نسل نهمی برسانند.

امتیاز بازی‌سنتر - 6.5

6.5

امتیاز بازی‌سنتر

نقاط قوت:
بازسازی بخش تاکتیکی بازی به لطف ویژگی جدیدی به نام FC IQ
اضافه شدن گزینه «گیم‌پلی شبیه ساز» در بخش آفلاین
تعداد بالای انیمیشن‌ها
مُد Rush، ساده، جذاب و سرگرم کننده
فناوری چهره سازی Cranium
تعداد بسیار بالای چهره های اسکن شده در لیگ های معتبر جهانی
نقاط ضعف:
گیم پلی بازی همچنان دارای مشکلات فنی متعددی است
با توجه به بهبود‌ها در زمینه کاشت پا (Foot-Planting) همچنان مشکلات فنی در این زمینه وجود دارد.
همچنان مشکلاتی در یکپارچگی انیمیشن‌ها دیده می‌شود
انیمیشن های پا به توپ همچنان به استاندارد های یک بازی نسل نهمی نرسیده
عدم شبیه سازی درست نورپردازی استادیوم ها نسبت به واقعیت
پالت رنگی بازی همچنان کارتونی و اشباع شده به نظر می‌رسد
ضعف در لایسنس تیم‌های ملی همچنان احساس می‌شود
این بازی بر اساس نسخه ارسالی سازنده بر روی پلتفرم PS5 بررسی شده است

User Rating: 3.29 ( 9 votes)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا