بررسیپلی استیشن 4

زمان، سرعت، هیجان

بعد از اعلام لیست عناوین مجانی ماه سپتامبر 2014 برای اعضای پلاس، شاید اکثر افراد از نام‌های داخل لیست برای کنسول PS4 خوشحال نشدند. Velocity 2X عنوانی است که شماره پیشین آن برای کنسول VITA، PS3 و PC منتشر شده و یک بازی شوتینگ فضایی Shoot’em Up بود. این بار تیم سازنده با شماره جدیدی از این بازی بازگشته تا طرفداران را تا سرحد مرگ با سرعت و هیجان آشنا کند!

با ورود به بازی و انجام مرحله ابتدایی آن، با خود خواهید گفت “همین؟” اما کافی است مراحل را ادامه دهید تا متوجه قضایا شوید! بازی از 50 مرحله نفس‌گیر و پرسرعت تشکیل شده که تک تک این مراحل برای Perfect شدن نیاز به سرعت، دقت و حوصله فراوان دارند. بازی در ابتدا با یک سفینه فضایی شروع شده و شما را به پایان مرحله می‌رساند. در مراحل بعدی المان‌های بیشتری به گیم‌پلی افزورده شده و شما را کم کم با دشمنان و مواردی که باید در نظر بگیرید آشنا می‌کند. به مراحل بالاتر که برسید، ناخودآگاه به یاد کلمه‌ای که در ابتدای بازی بر زبان آوردید خواهید افتاد! مراحل به قدری سخت و نفس‌گیر خواهند شد که گاها گیم‌پد را رها کرده و به استراحت اجباری نیاز خواهید یافت؛ تا کمی از استرس و آدرنالین ترشح شده در خونتان کاسته شود! کل بازی تشکیل شده است از جمع آوری پاد‌های مخصوص، کشتن تمامی دشمنان و رسیدن به پایان مرحله در کمترین زمان ممکن. البته بخش جدیدی نیز نسبت به اولین شماره این عنوان افزوده شده که بر تنوع و هیجان آن می‌افزاید.

در میان مراحل گاها سفینه فضایی خود را پارک کرده و با خلبان (کاراکتر اصلی) به صورت یک بازی پلتفرمر- شوتینگ دو بعدی به ادامه مرحله خواهید پرداخت که در نوع خود بسیار زیبا و هیجان‌انگیز است. در هر دو حالت پیاده و سواره، قابلیت‌هایی در اختیارتان قرار می‌گیرد که روند گیم‌پلی و مراحل را سخت‌تر می‌کند. برای مثال قابلیت Teleport از مکانی به مکان دیگر که دارای معماهای بسیار پیچیده و شیرینی است و شما را به چالش خواهد کشید. در کل گیم‌پلی بازی بسیار ساده، اما سریع در نظر گرفته شده و کمتر کسی با این سبک گیم‌پلی به مشکل برخواهد خورد. فقط کافی است به اندازه کافی تمرین کند تا بتواند مراحل را یکی پس از دیگری به پایان برساند. ناگفته نماند که هراز چند گاهی در پایان بعضی از مراحل، شما با رئیس دشمنان مواجه خواهید شد که مبارزه با او در هر نوبت، روش و سبک خاص خود را میطلبد. حالا این روش‌های مخصوص را با محدودیت کم زمانی که دارید، تصور کنید!

گرافیک بازی با این که یک عنوان دو بعدی ساده است، بسیار زیبا و تمیز طراحی شده. رنگ‌های استفاده شده در طراحی مراحل کاملا با جو و اتمسفر آن هماهنگ هستند و حس اینکه در منطقه و شهری فضایی گرفتار شده‌اید را کاملا به جا می‌آورد. تنوع مراحل نیز در نوع خود جالب هستند و با همه گونه آب و هوا و طراحی روبرو خواهید شد که به تنوع کلی بازی کمک شایانی می‌کند. موسیقی بازی کاملا هماهنگ با سبک آن انتخاب شده و آهنگ‌های سریع الکترونیک شما را مجاب به هماهنگی با سرعت بازی خواهد کرد. تمامی موسیقی ها به دقت انتخاب شده‌اند و تقریبا می‌توان گفت از آن‌ها خسته نخواهید شد. از این جهت از کلمه “خسته” استفاده کردم، چون اگر بخواهید تمامی مراحل را بصورت Perfect به پایان برسانید، هر مرحله را حداقل 10 بار تکرار خواهید کرد تا کاملا به آن مشرف شوید و در کمترین زمان و بصورت کامل مرحله را تمام کنید!

این عنوان یک عنوان بسیار جذاب و زیباست اما دارای دو ایراد (شاید اگر بتوان نام ایراد به آن‌ها داد) اساسی است. یکی از آن‌ها سختی بیش از حد برای کامل کردن مراحل است. مخصوصا در مراحل پایانی که گرفتن مدال Perfect، چیزی نزدیک به غیرممکن را برایتان تداعی می‌کند. مشکل بعدی کمبود تنوع در قابلیت‌های کاراکتر، بعد از نیمی از مراحل است. شاید هم خود بازی، بازیکن را اینگونه بدعادت می‌کند! در مراحل ابتدایی با گذر از حدود هر چند 5 مرحله، به شما قابلیت جدیدی افزوده می‌شود که روند گیم‌پلی را بسیار جذابتر می‌کند. تقریبا در میانه‌های بازی این قابلیت‌ها بطور کامل معرفی می‌شوند و دیگر چیزی برای شما معرفی نخواهد شد و نیمه دوم مراحل را با همین قابلیت‌ها سر می‌کنید؛ و با ورود به هر مرحله جدیدی ، منتظر چیزجدیدی خواهید بود.

شاید نتوان بیش از این توضیح زیادی در مورد این عنوان داد چون بازی واقعا ساده و زیبا طراحی شده و نیازی به توضیح خاصی ندارد. به گونه‌ای که از تمامی رده‌های سنی می‌توانند به راحتی با آن ارتباط برقرار کرده و ساعت‌ها به پای آن بنشینند. اگر عضو پلاس هستید و آدرنالین خونتان پایین آمده، در همین روز‌های پایانی ماه سپتامبر اقدام به دریافت این بازی کنید، اگر هم نه، میتوانید آن را با قیمت 20 دلار از Store بخرید.

مجموع امتیاز - 8

8

امتیاز بازی‌سنتر

نقاط قوت:
گیم پلی سریع
موسیقی هماهنگ با سرعت بازی
اعتیاد آور
چالش برانگیز
نقاط ضعف:
سختی بیش از حد برای تکمیل مراحل

User Rating: Be the first one !

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا