بررسیکامپیوتر

داغِ داغ

پای کامپیوتر خود نشسته‌اید، یکی از دوستانتان پیامی را برای شما ارسال می‌کند و پیشنهاد انجام یک بازی را به شما می‌دهد. فایل اجرایی superhot.exe را برایتان می‌فرستد و شما آن را اجرا می‌کنید و وارد یک دنیای عجیب می‌شوید. به نظر می‌رسد این بازی هیچ هدف خاصی را دنبال نمی‌کند و شما فقط در حال کشتن انسان‌های قرمز رنگ هستید. اما قضیه به این سادگی‌ها نیست و عوامل مختلفی در ادامه‌ی کار افکار شما را درگیر خود می‌کنند. صحبت‌هایی که به صورت چت با دوستتان در مورد بازی رد و بدل خواهید کرد و گلیچ‌ها و اتفاقاتی که در بین انجام مراحل به واسطه عوامل بیرونی انجام خواهند گرفت، نظر شما را به خود و ادامه داستان جلب می‌کند.
وقتی حرف از بازی‌هایی با دخالت زمان و تیر و گلوله به میان می‌آید، توجه‌ها به سمت عناوینی مثل Timshift و مکس‌پین می‌رود؛ اما اگر به شما بگوییم این عنوان یک شوتر نوبتی و استراتژی با دخالت زمان است، چه واکنشی نشان خواهید داد؟ بله درست شنیده‌اید، یک شوتر نوبتی و استراتژی!

زمان، اصلی‌ترین عامل شما برای زنده ماندن است. زمان تنها وقتی به حرکت در می‌آید که شما حرکت کنید یا دوربین با بچرخانید. در ابتدا و در مراحل اولیه با خود فکر می‌کنید با توجه به این شرایط، با یک عنوان بسیار ساده و آسان طرف هستید، اما صبر کنید و بازی را ادامه دهید. در هر مرحله با توجه به چینش آن، برای زنده ماندن باید برنامه‌ریزی دقیق داشته باشید، زیرا همانگونه که دشمنان شما با برخورد یک تیر از پای می‌آیند شما نیز به همان سادگی متوقف خواهید شد. هیچ چک‌پوینتی در مراحل وجود ندارد و یک اشتباه کافی است تا مرحله را از سر شروع کنید. بازی دقیقا به مانند یک پازل است. پازلی که باید برای ادامه بقا، آن را حل کنید. خارج شدن یک گلوله از خان اسلحه در دنیای واقعی در کمتر از چند میلی ثانیه اتفاق می‌افتد، اما در این بازی ثانیه‌ها طول خواهد کشید و این ثانیه‌ها زمان ارزشمند شما برای بقا خواهند بود.

باید تمامی حرکات بعدی خود را پیش‌بینی کنید و مانع از برخورد گلوله‌های شناور در هوا به خود باشید و در عین حال دشمنان را از پای در آورید. شخصی با شات‌گان شما را هدف قرار گرفته و ساچمه‌های زیادی در حال پرتاب به سمت شما هستند، دیگری با یک مسلسل، باران گلوله را به سمتتان هدایت می‌کند و قضیه زمانی جالب‌تر می‌شود که فرد سوم با یک کاتانا از پشت سرتان در حال هجوم است!
هیچ گاه لذت پرتاب یه شیء به سمت دشمن و قاپیدن اسلحه او در میان زمین و آسمان و کشتن او با همان سلاح، برایتان تکراری نخواهد شد. همانگونه که بالاتر نیز اشاره کردیم، بازی در عین سادگی با چالش عجیبی همراه هست. این چالش را هم در بخش داستان و هم در بخش گیم‌پلی به خوبی لمس خواهید کرد. شاید بزرگترین ایراد این عنوان مدت زمان بسیار کمش باشد. بخش داستانی آن حداکثر 3 ساعت از وقت شما را خواهد گرفت و این زمان با احتساب تمامی آزمون و خطا‌ها برای حل پازل هر مرحله است!

بعد از اتمام آن، بخش‌های نظیر Challenge و Endless برایتان باز می‌شود که اگر به مکانیزم گیم‌پلی اعتیاد پیدا کردید می‌تواند شما را سرگرم کند، اما در کل و برای اکثر مخاطبان این مودها نیز پکیجی کامل برای یک بازی به حساب نخواهند آمد. در این بین کامپیوتری که (بخوانید منوی بازی) در آن مشغول به بازی هستید، دارای منوها و فایل‌های مختلفی است که به مدت شاید چندین دقیقه بتواند شما را در خود مشغول کند.

ناگفته نماند که بعد از اتمام هر مرحله می‌توانید نحوه اتمام آن و بازی خود را ویرایش کرده و به روی وب‌سایت https://killstagram.com/ آپلود کنید و با دیگران به اشتراک بگذارید.
گرافیک بازی در عین سادگی زیبایی هنری خاصی دارد. شاید بتوان تا حدودی آن را به عنوان «میرورز اج» نسبت داد. همه جا سفید و خاکستری است و تنها دشمنان هستند که با رنگ قرمز سعی در کشتن شما دارند. در همین حال صداگذاری بازی نیز گوش‌نواز است و صدای شلیک گلوله از یک شات‌گان برایتان تکراری نخواهد شد.
به علت کوتاهی و کوچک بودن بازی، توضیح بیشتری نمی‌توان در رابطه با آن داد. ایده بازی یک ایده بسیار بکر، زیبا، دلنشین و جذاب است. چیزی که تا کنون مانند آن را تجربه نکرده بودیم. این ایده در صورت ادامه و استفاده در یک بازی AAA می‌تواند بسیار وسوسه‌انگیز باشد. در آخر باید بگویم که شاید این بازی یک شوتر سرعتی نباشد اما به نقل از بازی؛ در صورت امکان بازی را تجربه کنید چون، «این بازی نوآورانه‌ترین شوتری است که در چند سال اخیر تجربه خواهید کرد!!!»

این نقد به واسطه نسخه ارسالی توسط سازنده آماده شده است.

مجموع امتیاز - 8

8

امتیاز بازی‌سنتر

نقاط قوت:
گیم پلی نوآورانه
داستان خوب
صداگذاری خوب
نقاط ضعف:
بخش داستانی کوتاه
قیمت بالا!

User Rating: Be the first one !

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا