بررسیپلی استیشن 4

کلوب موتوسواران!

درایوکلاب عنوانی پرسرو صدا بود که در سال 2015 به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن 4 منتشر شد و به علت مشکلات لانچ، نتوانست نظر منتقدین را آنگونه که باید به خود جلب کند و با نمرات متوسطی روبرو شد. اما سازندگان بازی یعنی استودیوی Evolution، عقب نکشیدند و با قدرت هرچه بیشتر به پشتیبانی از این عنوان ادامه دادند. ماه‌های متوالی به قیمت بسیار اندک، بسته‌های الحاقی جدیدی برای بازی منتشر و رفته رفته این بازی را به عنوانی در خورنام تبدیل کردند. بعد از اتمام تمامی بسته‌های الحاقی‌ای که سازندگان قولشان را داده بودند، همگی به این نتیجه رسیده بودیم که کار استودیو با این بازی تمام شده و منتظر بودیم ببینیم در ادامه چه چیزی برایمان تدارک دیده‌اند. چندی پیش بود که استودیو خبر از یک سوپریز بخصوص برای این عنوان داد و در کنفرانس پاریس سونی، پرده از آن برداشت و آن چیزی نبود جز درایوکلاب بایک، یا همان موتورسیکلت‌ها! در کمال ناباوری این استودیو یک بسته الحاقی جدید و کاملا متفاوت را معرفی کرد و اعلام کردند که همچنان پشتیبانی از بازی ادامه خواهد داشت. شاید بتوان لقب بهترین پشیبانی را در نسل جدید به این استودیوی خوش ذوق داد!

این بسته با قیمت 15$ منتشر شد که علاقمندان می‌توانند حتی بدون داشتن نسخه اصلی، آن را تهیه کنند. بیایید با هم نگاهی داشته باشیم به بخش موتور سواری درایوکلاب.
با ورود به منوی بازی متوجه بخش جدید خواهید شد. این بخش همانند قسمت اتومبیل‌رانی، دارای مراحل تک نفره و تور است که تعداد آن‌ها با توجه به قیمت بسته، تقریبا قابل قبول است؛ هرچند می‌توانست بیشتر نیز باشد؛ زیرا حرفه‌ای‌های این بازی، در عرض دو یا سه روز موفق به اتمام آن خواهند شد. البته مراحل بسیار سختی نیز در اواخر بخش تور موجود هستند که حتی حرفه‌ای‌ها را نیز تا حدودی به دردسر خواهد انداخت! اگر به یاد داشته باشید، گیم‌پلی بخش اتومبیل‌رانی چیزی مابین سبک آرکید و شبیه‌ساز بود. در بخش موتورسیکلت شاهد سنگینی کفه ترازوی بخش آرکید به بخش شبیه‌ساز خواهید بود. در حقیقت می‌توان آن را تمام آرکید دانست! با سرعت سرسام‌آور می‌توانید بر سرپیچ‌ها ترمز کنید و با حرکت‌های نمایشی و لغزش روی آسفالت، پیچ را دور بزنید. می‌توانید تک‌چرخ (هر دو حالت رو به جلو و عقب) بزنید و امتیاز جمع کنید.

همین حرکات نمایشی باعث شده تا به جای مراحل دریفت (در اتومبیل‌رانی) شاهد مراحل مهارت (Skill) باشیم که لازمه انجام حرکات نمایشی است. همانگونه که گفته شد بخش آرکید اینبار سنگینی می‌کند و از برخورد موتورسوار با دیواره‌های جاده تا جای ممکن چشم‌پوشی شده‌ و به راحتی موتور سوار کنترل خود را از دست نخواهد داد. ویراژهای عجیب غریب در سرعت بالا و برخورد با دیگر موتورسوارها نیز به همین گونه است و مشکل خاصی در این زمینه ایجاد نمی‌کند.
ناگفته نماند تعداد موتورسیکلت‌های موجود در حال حاظر 12 عدد هستند که آن‌ها نیز می‌توانستند بیشتر باشند. در این بین موتورهایی از شرکت‌های مشهور BWM، کاوازاکی، یاماها و دوکاتی شاهد هستیم. البته سازنده قول بسته‌های اضافه شونده مجانی برای هر دو بخش موتور و اتومبیل را داده است که در روزهای آینده برای همگان در دسترس خواهد گرفت.
بخش آنلاین بازی مثل قبل وجود دارد و تفاوتی نسبت به بخش اتومبیل‌رانی ندارد. اما خبر خوشحال کننده این است که بالاخره بعد از مدت‌ها، لابی‌های خصوصی به بازی اضافه شدند و حالا خواهید توانست با دوستان خود در جاده‌های بازی به مسابقه و سرگرمی بپردازید.

در بخش گرافیکی توضیح اضافی نیاز نیست. این عنوان با گرافیک نسل هشتی واقعی خود زبانزد خاص و عام است و در این بین طراحی موتور‌ها نیز از این قائده مستثنی نیستند. تمامی موتورها با دقت بسیار بالایی طراحی شده‌اند. حتی با بزرگنمایی بر روی قسمت‌های مختلف موتور در بخش فوتومود، شاهد برچسب‌های آموزشی و ایمنی با کیفیت بر روی بدنه آن‌ها خواهید بود که قابل تقدیر است. تنها ایراد بخش موتورسواری، بافت‌ لباس‌های موتورسوار است که در مقایسه با سایر بخش‌های بازی، از کیفیت پایین‌تری برخوردار هستند.
صداگذاری بازی همانند گذشته هیچ کمبودی ندارد و صدای تمامی موتورسیکلت‌ها به زیبایی هرچه تمام پیاده سازی شده‌اند. صداگذاری‌ها به قدری زیبا هستند که شما تفاوت قدرت و حجم موتور یک کاوازاکی نینجا، با سایر موتورها را، تنها با شنیدن صدای آن تشخیص خواهید داد.
این بسته الحاقی واقعا یک سوپریز از طرف سازندگان بازی بود و ارائه بسته‌های الحاقی مجانی بیشتر سوپریزی لذت‌بخش‌تر. سازندگان این عنوان واقعا از لانچ بد این بازی درس گرفتند و با پشتیبانی بسیار قدرتمند از آن، توانستند دیدگاه‌ها را نسبت به خود تغییر دهند. این بسته که بصورت جداگانه نیز قابل خرید است، با داشتن 12 عدد موتورسیکلت و تمامی 78 جاده و 42 عدد Event و با قیمت 15$ برای هرکسی که عاشق سبک ریسینگ است پیشنهاد می‌شود.

مجموع امتیاز - 8

8

امتیاز بازی‌سنتر

نقاط قوت:
گرافیکی تکنیکی فوق العاده
گیم پلی آرکید
مسابقات هیجان انگیز
چالش برانگیز
متنوع
نقاط ضعف:
تعداد کم موتورسیکلت ها
تعداد کم تورها

User Rating: Be the first one !

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا