بررسیکامپیوتر

اکشنی لذیذ در دنیای ترانسفورمرها

کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که با توسعه‌دهنده معروف، پلاتینیوم گیمز، آشنایی نداشته باشد. توسعه‌دهنده‌ای که عناوین بسیار محبوب و خوش ساختی مانند بایونتا و ونکوئیش را در کارنامه خود دارد و در ساخت اکشن‌های بی‌نظیر یک استاد به تمام معنا است. حال تصور کنید این کمپانی سراغ ساخت یک بازی بر اساس مجموعه محبوب Transformers برود. ترکیب هنر پلاتینیوم گیمز در ساخت اکشن‌های جذاب و ربات‌های منحصر‌به‌فرد مجموعه Transformers، منجر به ساخت معجونی شده که می‌تواند هر گیمری، به خصوص علاقه‌مندان به سبک اکشن را از خود بی‌خود کند. Transformers Devastation همان معجون لذیذ است.
آخرین ساخته پلاتینیوم گیمز یعنی «Transformers Devastation» عنوانی بر اساس مجموعه محبوب Transformers است و از هر نظر یک بازی جذاب و لذت‌بخش است. باز آن‌قدر سرگرم‌کننده است که می‌تواند شما را برای مدت‌ها در دنیای خود غرق کند و تجربه‌ای لذت‌بخش را برای شما به ارمغان بیاورد.

شاخص‌ترین بخش این بازی گیم‌پلی آن است. یک گیم‌پلی اکشن خالص و بی‌عیب و نقص و فوق‌العاده سرگرم‌کننده. گیم پلی بازی ترکیبی از سبک‌های Hack and Slash و شوتر به همراه المان‌های پلتفورمینگ است. هر کاراکتر می‌تواند از دو سلاح سرد برای مبارزات به سبک HnS و دو سلاح گرم برای مبارزات شوتر استفاده کند. تنوع سلاح‌ها بسیار خوب بوده و هر کاراکتری می‌تواند از سلاح‌های مناسب شخصیت خودش استفاده کند تا بتوان به بهترین شکل از اکشن بازی لذت برد. گیم‌پلی مبارزات بسیار سریع و هیجان‌انگیز است. هوش مصنوعی بازی بسیار خوب کار شده است، به شکلی که نمی‌توانید به همین راحتی دشمنان خود را از سر راه بردارید. آن‌ها به موقع تبدیل شده، به موقع گارد گرفته و به موقع به شما آسیب وارد می‌کنند. عملکرد خوب هوش مصنوعی بازی را زمانی که درجه دشواری بالاتری را تجربه می‌کنید می‌توانید مشاهده نمایید. بخش پلتفورمینگ بازی بسیار خوب طراحی شده است. شما باید در محیط گشته و از موانع مختلف عبور کنید. به بالای ساختمان‌ها بپرید. تبدیل به خودرو شوید و بخشی از مراحل را رانندگی کرده و موانع را پشت سر بگذارید.

کنترل بازی بسیار خوب و لذت بخش است. در طول بازی و در محیط جوایز و مأموریت‌های جانبی مختلفی هست که می‌توانید با کمک آن‌ها امتیازهای بیشتری به دست آورید. همچنین با تخریب اشیاء مختلف در محیط مانند درختان و خودروها می‌توانید به امتیازات بیشتری دست پیدا کتید. به‌علاوه پس از مبارزات و از بین بردن دشمنان نیز امتیازهای مختلفی را به دست می‌آورید. با استفاده از این امتیازها می‌توانید آیتم‌های مختلفی را خریداری کنید و شخصی‌سازی انجام دهید. در بخش ARK می‌توانید انواع سلاح‌ها و آیتم‌های مختلف را با استفاده از امتیازات به‌دست‌آمده تهیه کنید، تکنولوژی کاراکتر خود را ارتقاء دهید و آیتم‌های سلامت و بهینه‌سازی مبارزات و … را خریداری کنید که در مراحل بالاتر بازی شدیداً به کار می‌آیند. هر کاراکتر دارای قابلیت‌های منحصربه‌فرد و شیوه مبارزه متفاوتی است که در مبارزات می‌تواند به گیمر کمک بسزایی کند. گیمر می‌تواند در مراحل مختلف با انتخاب هر یک از کاراکترها آن مرحله را طی کند و نیاز نیست که از ابتدا تا انتهای بازی تنها با یک کاراکتر بازی را انجام دهد. مبارزات بازی بسیار چالشی بوده و روی درجه‌های سختی بالاتر گیمر را واقعاً با مشکل مواجه می‌کند. بازی دارای بخش جداگانه‌ای به نام Challenge Mode برای به چالش کشیدن گیمر است. در این بخش مبارزات بسیار سخت و نفس‌گیر با درجه‌های دشواری گوناگونی در انتظار گیمر است. گیمر می‌تواند با پشت سر گذاشتن این مراحل و پیروزی در مبارزات رتبه‌های بالاتری را کسب کند. بخش گیم‌پلی بازی فوق‌العاده جذاب و سرگرم‌کننده است و گیمر از تجربه آن لذت وافر را خواهد برد.

گرافیک سل- شید بازی بر خلاف بسیاری از عناوین منتشر شده به این سبک گرافیکی چشم‌نواز و خالی از مشکلات عدیده است. از منظر طراحی هنری، جلوه‌های بصری بازی در حد قابل قبولی است. منو بازی به‌خوبی طراحی شده و با حال و هوای بازی همخوانی دارد. جلوه‌های ویژه مبارزات با سلاح‌های سرد و گرم چشم‌نواز هستند. فیزیک محیط و تخریب پذیری اشیاء به راحتی توجه گیمر را به خود جلب می‌کند، به‌ویژه اینکه کاملاً در راستای کمک به گیم‌پلی بازی طراحی شده است. پلاتینیوم گیمز به شکل هوشمندانه‌ای از پرسپکتیو برای چالشی‌تر کردن مبارزات استفاده کرده و با تغییر دوربین بازی به شکل‌های مختلف، لذت مبارزه‌ها را برای گیمر بیشتر می‌کند. در کل گرافیک بازی خوب و قابل‌قبول است و کاملاً با داستان و سبک بازی همخوانی دارد.

صداگذاری بازی متوسط بوده و زیاد چنگی به دل نمی‌زند. صداپیشگی شخصیت‌ها به خوبی انجام شده و همان فضای انیمیشن‌های مجموعه را تداعی می‌کند. موسیقی بازی در هنگام مبارزات هیجان‌انگیز است. موسیقی سبک متال و هارد راک بازی در حین مبارزات خون تازه‌ای را به رگ‌های گیمر تزریق کرده و او را برای یک مبارزه نفس‌گیر آماده می‌کند. بااین‌حال، به‌جز در مبارزات بازی، در دیگر بخش‌ها موسیقی گوش‌نوازی شنیده نمی‌شود. علیرغم صداپیشگی خوب شخصیت‌ها، صداگذاری سلاح‌ها، مبارزات تن‌به‌تن و … زیاد جالب نیست.
درنهایت اگر به دنبال یک اکشن بسیار زیبا و نفس‌گیر با حضور کاراکترهای محبوب می‌گردید و دوست دارید اوقات فراغت خود را با یک بازی اکشن زیبا پر کنید، حتماً این بازی را تجربه کنید و از تک‌تک لحظات آن لذت ببرید.

مجموع امتیاز - 8

8

امتیاز بازی‌سنتر

نقاط قوت:
گیم پلی سریع و جذاب
اکشن بینظیر
رقابتهای چالشی
نقاط ضعف:
کوتاه بودن زمان بازی
صدا گذاری نامطلوب
بالانس نبودن برخی از دشمنان و سختی بیش از حد

User Rating: Be the first one !

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا