بررسیپلی استیشن 3

بررسی بازی Virtua Tennis 2009

تنیس یکی از ورزش‌های پرطرفدار امروز جهان است و این ورزش همواره تعداد زیادی را برای تماشای مسابقات هیجان انگیز تنیس بین سوپر‌استار های بزرگ این ورزش به استادیوم ها می‌کشاند. در این بین علاقه مندانی وجود دارد که دوست دارند در غالب یک بازی ویدئویی حتی فقط برای چند ساعت جای سوپراستار های این ورزش قرار بگیرند. در سال‌های گذشته بازی های زیادی بر پایه این ورزش ساخته شده‌اند ولی در میان آنها فقط دو عنوان Top Spin و Virtua Tennis توانستد در چندین سال گذشته موفق باشند. Top Spin یک بازی حرفه و سخت است و برای آشنایی با مکانیزم گیم پلی آن باید ساعت ها وقت برای تمرین صرف کرد اما Virtua Tennis یک بازی Arcade است که با مکانیزم گیم پلی ساده خود توانسته است طرفداران زیادی برای خود کسب کند.

اولین نسخه از سریVirtua Tennis در سال 2000 برای Dream cast ساخته شد که این بازی با استقبال زیادی روبرو شد و با متوسط نمره 91.48% یکی از بهترین بازی های این کنسول بود. این بازی مدت ها بعد در سال 2002 بر روی PC نیز منتشر شد ولی نتوانست نظر منتقدان را به خود جذب کند. سپس در سال 2001 نسخه دیگری از بازی با نام Virtua tennis 2k2 ساخته شد که تقریبا توانست موفقیت نسخه اول را تکرار کند. بعد از چندین سال غیبت این بازی در سال 2007 با نام Virtua Tennis 3 برای پلتفرم های PC-X360-PS3 عرضه شد. این بازی توانست گیم پلی لذت بخش 2 نسخه قبلی را با ظاهری جدید و گرافیکی زیبا در نسل جدید پیاده سازی کند. شما می توانستید با دوستان خود ساعت ها با VT3 سرگرم شوید، می توانستید یک کاراکتر برای خود بسازید و با رشد دادن قابلیت های این کارکتر، خودتان را در بین تنیس بازان معروف جهان مطرح کنید. حال با توجه به پیشینه خوب این بازی به نقد و بررسی Virtua tennis 2009 می پردازیم.

در نگاه اول VT 09 هیچ تفاوتی نسبت به نسخه قبل خود ندارد. در قسمت Play 4 نوع بازی مختلف وجود دارد. بازی های دوستانه، Tournament، مینی گیم و قسمت Arcade زیر مجموعه این قسمت هستند. در قسمت دوستانه می توانید در غالب بازیکنان بزرگ به بازی بپردازید. در قسمت Tournament می توانید در مسابقات بزرگ جهانی حاضر شوید. در قسمت مینی گیم ها، مینی گیم های جذابی وجود دارد که می تواند شما را برای مدت اندکی سرگرم کند. در قسمت Arcade شما یکی از بازیکنان بزرگ را انتخاب کرده و در طی یک tournament می توانید با برنده شدن، یکی دیگر از تنیس بازان معروف را برای بازی کردن آزاد کنید. قسمت بازی های دوستانه در VT3 یکی از جذابترین بخش ها بود که می توانستید ساعت ها در این قسمت همراه با دوستانتان به بازی بپردازید.در این قسمت جذابیت بازی چند نفره کاملا حفظ شده است و کماکان می توان از این قسمت لذت برد ولی به خاطر مشکلات هوش مصنوعی بازی، مسابقه دادن یکنفره مقابل هوش مصنوعی بازی به اعصابی آهنین نیاز دارد.,,هوش مصنوعی نسبت به VT3 افت کاملا محسوسی داشته است تا آنجا که می توانید با ضعیف ترین بازیکنان، همه بازیکنان بزرگ را بدون از دست دادن حتی یک امتیاز شکست بدهید. در مسابقات Double یا چهار نفره شما مجبور هستید کنترل 3 بازیکن را به هوش مصنوعی بازی بسپارید. این مسابقات به زجرآورترین قسمت بازی تبدیل شده است و کمتر کسی توان تحمل این قسمت را دارد. لیست اچیومنت های بازی نسبت به VT3 کوچکترین تغییری نداشته است.

قسمت دیگری به نام World Tour در بازی وجود دارد که همانند نسخه های قبلی می توانید یک کاراکتر برای خود ساخته و آن را پیشرفت داده و در جدول برترین بازیکنان تنیس به رده های بالا دست پیدا کنید. در قسمت ساختن کاراکتر گزینه های مختلفی برای Customize کردن وجود دارد ولی بعد از کمی کار کردن در این قسمت در میابید که کلیت کاراکتر به هیچ وجه تغییر نخواهد کرد و فقط می توانید کمی تغییر در استیل صورت، قد و وزن ایجاد کنید. در طول بازی کاراکتر های دیگر نیز کاملا شبیه به یکدیگر طراحی شده اند. بعد از ایجاد کاراکتر مورد نظر خود وارد دنیای حرفه ای تنیس خواهید شد. کلیت World Tour نسبت به VT3 تغییری نداشته است. در این قسمت فعالیت های شما به صورت هفتگی مشخص شده اند که در هر هفته حداکثر دو Tournament وجود دارد.

بعضی از مسابقات برای تعداد خاصی از بازیکنان محدود شده است. به طور مثال فقط بازیکنانی که در رده های 1 تا 50 قرار دارند می توانند در این مسابقات شرکت کنند. در کنار مسابقات، 3 نوع تمرین در بازی وجود دارد که هر کدام از این تمرین ها شامل 10 مرحله می شوند. شما در هر هفته می توانید فقط یک فعالیت داشته باشید به این صورت که اگر شما یک نوع از تمرین را انتخاب کردید یک هفته از زمان سال جاری شما می گذرد. در طول مسابقات با بازیکنان جدیدی آشنا می شوید و بعضی از آنان شما را به یک بازی دوستانه دعوت خواهند که اگر درخواست آنان را بپذیرید اسم آنان به Partner List شما اضافه خواهند شد و شما می توانید در بازی های 4 نفره یکی از دوستان خود را برای هم تیمی شدن انتخاب کنید. شما می توانید در هر هفته با کسانی که در Partner List شما هستند مسابقه دوستانه داشته باشید و قدرت های خود را افزایش دهید. در قسمت Tennis Academy می توانید تحت نظر یک مربی به تمرین های تخصصی بپردازید و قدرت های خود را به صورت تخصصی افزایش دهید. در World Tour یک قسمت به اسم Stamina Bar وجود دارد که انرژی شما را تعیین می کند. در صورت کم شدن این نوار ممکن است کاراکتر شما مصدوم شود و با توجه به شدت مصدومیت ممکن است هفته های زیادی از سال جاری را از دست بدهید. برای به دست آوردن دوباره انرژی سه راه در بازی گنجانده شده است. Energy Drink، استراحت در خانه، رفتن به تعطیلات. در World Tour فروشگاه نیز وجود دارد ولی امکانات آن نسبت به VT3 بسیار کم شده است و انتخاب ها بسیار محدود است.,,گرافیک بازی نه تنها نسبت به دو سال پیش پیشرفت خاصی نداشته است بلکه در نگاه اول پسرفت داشته است. طراحی مدل ها بسیار بد انجام شده است و انیمیشن ها بسیار خشک به نظر می رسند سایه ها در بدترین و مصنوعی ترین حالت قرار دارند و از نزدیک کاملا بی کیفیت هستند. تکسچر ها همانند 2 سال گذشته هستند و تغییر خاصی نداشته اند. طرحی استادیوم و تماشاچی ها نسبت به VT3 تغییر خاصی نداشته است. در مقایسه گرافیکی VT3 با VT 09 می توان گفت VT3 بسیار موفق تر خواهد بود. صدا گذاری بازی نیز مانند بخش گرافیک دست نخورده باقی مانده است و کاملا از صداگذاری VT3 بدون کوچک ترین تغییری استفاده شده است. موسیقی متن بازی کاملا همان موسیقی های VT3 هستند و تنها آهنگ منوی اول بازی تغییر کرده است.

VT 09 در بهترین حالت به یک بازی بسیار معمولی تبدیل شده است که حتی در مقابل نسخه قبلی خود حرفی برای گفتن ندارد. هوش مصنوعی ضعیف، دور شدن بازی از حالت Arcade مانند، گرافیک نه چندان جالب نکاتی هستند که باعث می شوند ما پیشنهاد کنیم اگر طرفدار Virtua Tennis هستید همچنان از VT3 لذت ببرید.,تجربه تکراری از نوع تنیس!,تجربه تکراری از نوع تنیس!,تنیس یکی از ورزش‌های پرطرفدار امروز جهان است و این ورزش همواره تعداد زیادی را برای تماشای مسابقات هیجان انگیز تنیس بین سوپر‌استار های بزرگ این ورزش به استادیوم ها می‌کشاند. در این بین علاقه مندانی وجود دارد که دوست دارند در غالب یک بازی ویدئویی حتی فقط برای چند ساعت جای سوپراستار های این ورزش قرار بگیرند. در سال‌های گذشته بازی های زیادی بر پایه این ورزش ساخته شده‌اند ولی در میان آنها فقط دو عنوان Top Spin و Virtua Tennis توانستد در چندین سال گذشته موفق باشند. Top Spin یک بازی حرفه و سخت است و برای آشنایی با مکانیزم گیم پلی آن باید ساعت ها وقت برای تمرین صرف کرد اما Virtua Tennis یک بازی Arcade است که با مکانیزم گیم پلی ساده خود توانسته است طرفداران زیادی برای خود کسب کند.

مجموع امتیاز - 6

6

امتیاز بازی‌سنتر

نقاط قوت:
Minigame های جالب
نقاط ضعف:
بسیار آسان
گیم پلی کم عمق

User Rating: Be the first one !

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا