معرفی بازی‌ها

معرفی بازی Doom Eternal

چرا Doom Eternal مهم‌ترین FPS سال 2020 است

برای مشاهده آیتم معرفی بازی Doom Eternal در یوتوب کلیک کنید

اگر از طرفداران پروپاقرص سری Doom‌ باشید، احتمالا بدون دانستن جزییات نسخه‌ی جدید هم کماکان به‌طرز عجیبی در انتظار آن باشید، چرا که بتسدا و اید سافتور دوباره می‌خواهند با نسخه‌ی جدیدی از دووم، گیمرها و به‌خصوص طرفداران بازی‌های شوتر اول شخص را ساعت‌ها درگیر و شیفته‌ی خود کنند. اکنون که به تاریخ انتشار بازی نزدیک می‌شویم، تصمیم گرفتیم که به این پرسش پاسخ دهیم که چرا باید برای عرضه‌ی بازی Doom Eternal تا این اندازه هیجان‌زده و ذوق‌زده باشیم. Doom Eternal در روز اول سال 1399 شمسی به‌صورت رسمی منتشر می‌شود. احتمالاً شما هم تا دقایق دیگر با ما هم عقیده‌ خواهید شد که اید سافتور با ساخت یک نسخه‌ی فوق‌العاده با بهره‌گیری از ریشه‌های سری دووم، عیدی‌ خاصی برایمان تدارک دیده است.

مدت زمان بازی طولانی‌تر خواهد بود

طبیعتاً از یک شوتر اول شخص خطی‌ مانند Doom نمی‌توان انتظار مدت زمان گیم‌پلی بسیار طولانی داشت. چیزی که در این نسل در بازی‌های مختلفی شاهدش بودیم اما طبیعتاً بازی‌های خطی با آثار جهان باز در این زمینه تفاوت‌های بسیار زیادی دارند. با این حال، در این نسل دیدیم که بعضی از بازی‌های خطی هم از نسخه‌های پیشین خود مدت زمان گیم‌پلی بیش‌تری داشتند تا بتوانند برای زمان بیش‌تری گیمرها و طرفداران خود را سرگرم کنند. خوشبختانه، به‌ نظر می‌رسد که سازندگان چنین تصمیمی را برای بازی Doom Eternal هم اتخاذ کرده‌اند. در QuakeCon گذشته، «مارتی استراتون»، تهیه‌کننده اجرای استودیو اید سافتور، به‌صورت رسمی این موضوع را تایید کرد که Doom Eternal قطعاً طولانی‌تر و بزرگ‌تر از نسخه‌ی قبل خواهد بود. استراتون حدس می‌زند که گیمرها به‌صورت عادی برای تمام کردن بازی و کشف بعضی آیتم‌های مخفی‌اش به چیزی بین 18 تا 22 ساعت نیاز دارد. البته این قضیه ممکن است برای افراد مختلف و سبک‌های مختلف بازی کردن، کم و زیاد شود. این در حالی است که مدت زمان گیم‌پلی نسخه‌ی قبل به‌صورت عادی حدود 12 ساعت بود که البته با گشت‌وگذار برای کشف‌ بعضی آیتم‌های بیش‌تر می‌توانست تا 16 ساعت یا کمی بیش‌تر هم برسد.

ویژگی‌های پیشرفته و بهبودیافته‌ی id Tech 7

در QuakeCon دو سال گذشته، اید سافتور جزییاتی از موتور بازیسازی جدید id Tech 7 و بعضی از ویژگی‌های کاربردی‌اش در بازی Doom Eternal پرده‌برداری کرد. براساس گفته‌های سازندگان، موتور بازیسازی id Tech 7 می‌تواند جزییات هندسی و محیطی را تا ده برابر بیش‌تر از موتور id Tech 6 نمایش دهد. به لطف این موتور بهبودیافته، Doom Eternal دارای مراحل و محیط‌هایی است که هرگز در نسخه‌های قبلی سری دووم آن‌ها را ندیده‌ایم. id Tech 7 قادر است وضوح و کیفیت بافت‌ها را بالاتر از همیشه در کارهای استودیو اید سافتور نشان دهد. علاوه بر این‌ها، در نمایش کوتاهی که سازندگان از بازی نمایش دادند، از یکی دیگر از ویژگی‌های جدید id Tech 7 پرده‌برداری شد. این موتور بازیسازی جدید به اید سافتور این اختیار را داده که هیولاهایی با تخریب‌پذیری بالا و واقع‌پذیر طراحی کنند. سازندگان تایید کردند که بازیکنان می‌توانند تکه‌ای از زره‌ دشمان را منفجر کنند و آنان را آسیب پذیر سازند. این ها همه ویژگی‌هایی هستند که به ما امید می‌دهند این بار با نسخه‌ای کاملاً به‌روز شده و بهینه‌تر از این موتور گرافیکی رو به رو هستیم و می‌توانیم شاهد گرافیک بالا و چشم‌نوازی در بازی Doom Eternal باشیم. نکته قابل توجه این است که تمامی این پیشرفت‌های گرافیکی همراه با سرعت 60 فریم بر ثانیه روی کنسول‌ها به نمایش درمی‌آیند که دست کمی از معجزه ندارد.

خشونت همیشگی و قدیمی سری

نام سری Doom با خشونت بی‌حد و مرز و افسارگسیخته‌اش عجین شده است. از همان اولین نسخه، بسیاری شیفته‌ی خشونت و بی‌رحمی خاص گیم‌پلی جذاب بازی شده بودند که دووم را نسبت به بعضی از همتایانش متمایز هم می‌کرد. Doom Eternal هم طبیعتاً از این قائده مستثنی نیست. تریلرهای این نسخه، به خصوص تریلر داستانی آن به‌خوبی این قضیه را به ما اثبات کرد. تریلر داستانی این نسخه به ما نشان داد که همچنان دود از کنده بلند می‌شود و Doom Eternal کاملاً همان چیزی است که از یک بازی سری دووم انتظار دارید. رنگ‌وبوی خاص سری همچنان در بازی حفظ شده است. در آن جهان خشن و بی‌رحم و جهنمی پر از هیولاهای مختلف و مرگبار، سلاح‌های گوناگون خود را بردارید و به سلاخی هیولاهای پیش رویتان بپردازید. این همان چیزی است که دووم های کلاسیک هم برایمان به ارمغان آورده‌ بودند. شاید برایتان عجیب باشد اما تا با شات‌گان یا اسلحه‌های قدرتمند دیگر بازی به‌سوی هیولاهای مقابلتان شلیک نکرده و نابودیشان را حس نکرده باشید، شاید این سخنان را به خوبی درک نکنید اما طرفداران قدیمی سری Doom می‌دانند که از چه حرف می‌زنم.

بتل مد در Doom Eternal

علاوه بر بخش کمپین بازی، Doom Eternal دارای بخش چند نفره‌ای تحت نام بتل مد هم هست. در این بخش، رقابت‌های 2 در مقابل 1 میان بازیکنان انجام می‌شود. یکی از بازیکنان نقش «دووم اسلیر» و دو بازیکن دیگر نقش اهریمن‌ها را انتخاب خواهند کرد. اما جزییات این بخش چگونه است و چه‌طور می‌تواند شما را سرگرم کند؟ از همان زمان عرضه، 6 نقشه مختلف و پویا وجود دارد که هر کدام ویژگی‌های مناسبی را برای هر دو گروه بازیکنان قرار داده است. در زمان عرضه، 5 گونه مختلف از اهریمنان وجود دارد که بازیکنان می‌توانند آن ها را انتخاب کنند. هر کدام از این گونه‌ها، توانایی‌ها و نکات مثبت و منفی منحصر‌به‌فرد خودش را دارد و به‌شکلی متمایز سعی می‌کند تا حملات پلیر دیگر را مهار کند. اید سافتور تاکید می‌کند که دو بازیکنی که نقش اهریمن را در بازی انتخاب می‌کنند، باید با هم همکاری خوبی داشته باشند و بتوانند هماهنگ شوند وگرنه دووم اسلیر به‌راحتی آنان را از پای در می‌آورد. اما بازیکنی که نقش دووم اسلیر را انتخاب کرده، می‌تواند از میان تجهیزات گسترده‌‌ای که در اختیارش است، چیزهایی که نیاز دارد را انتخاب کند و به‌طرز درستی آن را شخصی‌سازی کند.
اگر یکی از دو اهریمن بخش بتل مود باشید، شما وظیفه دارید که دووم اسلیر را از پای در آورید. اما کار دووم اسلیر کمی پیچیده‌تر است. او باید هر دو اهریمن راه شکست دهد و هرگاه یکی را شکست دهد، اهریمن دیگر می‌تواند در مدت زمان مشخصی اقدام به برگرداندن یار خود شود، اگر در این کار موفق شود، اهریمن شکست‌خورده با خط سلامتی نیمه‌پر به بازی بازخواهد گشت و در غیراینصورت می‌میرد. در بین دو راند هم هر دو گروه می‌توانند تجهیزات خود را ارتقا دهند. با این اطلاعات به‌نظر می‌رسد بخش چند نفره بازی تجربه‌ی بسیار جذاب و نفس‌گیری را برایمان تدارک دیده است. فراموش نکنیم برخلاف شماره قبل ، این بار کار ساخت بخش چند نفره هم برعهده اید سافتور است.

قابلیت موقعیت قرار گیری سلاح‌ها در وسط صفحه

اگر برای استفاده‌ از سلاح‌هایتان هوس کرده‌اید که به تجربه‌ی دووم‌های کلاسیک بسیار نزدیک شوید و یادی از سال 1994 میلادی کنید، Doom Eternal در همان زمان عرضه‌اش گزینه‌ای خاص و منحصر‌‌به‌فرد را برایتان تدارک دیده که با فعال کردنش چنین اجازه‌ای را به شما می‌دهد. قبل از اینکه در شوترهای مدرن نشانه‌گیری به‌شکلی امروزی رایج شود، موقعیت سلاح‌ها در شوترهای کلاسیک در وسط صفحه قرار داشتند. این قضیه پس از اواسط دهه 90 میلادی و با عرضه‌ی بازی‌هایی مثل Star Wars: Dark Forces و Iron Angel of the Apocalypse برای اولین بار تغییر کرد. اکنون شما در Doom Eternal با فعال کردن گزینه‌ای در تنظیمات بازی، می‌توانید موقعیت رایج امروزی قرارگیری سلاح‌ها را نادیده بگیرید و به همان سبک کلاسیک بازی کنید. این قضیه می‌تواند حتی تاثیر بزرگی بر روی نحوه‌ی بازی شما بگذارد. اگر از علاقه مندان بازی‌های شوتر هستید پیشنهاد می‌کنیم آیتم بهترین بازی‌های FPS را مشاهده کنید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا