معرفی بازی‌ها

هر چیزی که درباره Assassin’s Creed Mirage می‌دانیم

اولین زن ایرانی اساسین

بازگشت به ریشه‌های مجموعه اساسین کرید یکی از آرزوهای اصلی طرفداران قدیمی این مجموعه بود که هیچ گاه نتوانستند با سه گانه جدید یعنی Origins ، Odyssey  و Valhalla ارتباط برقرار کنند. آن‌ها علاقه‌ای به یک بازی نقش آفرینی Open World عظیم نداشتند و سال‌ها بود که از یوبی سافت یک عنوان مشابه با ساختار کلاسیک مجموعه را طلب می‌کردند. شرکت فرانسوی هم بالاخره با معرفی Assassin’s Creed Mirage به خواسته‌ آن‌ها پاسخ داد. عنوانی که پس از لیک شدن اطلاعاتش به صورت رسمی توسط یوبی سافت معرفی و طی همایش یوبی سافت فوروارد اولین تریلر به همراه اطلاعات از آن منتشر شد. در این آیتم می‌خواهیم هر چیزی که تا این لحظه از Mirage مشخص شده را با شما به اشتراک بگذاریم و بیینیم آیا این بازی دقیقا همان عنوانی است که طرفداران اساسین انتظار داشتند؟

برای تماشای آیتم ویدیویی در یوتوب کلیک کنید

به گفته اعضای یوبی سافت Assassin’s Creed Mirage بازگشتی به ریشه‌های سری اسسینز است که 15 سال پیش بنا شد. یعنی یک بازی اکشن ادونچر با تمرکز روی مخفی کاری. عنوانی که هرچند نقشه آن کوچک‌تر از سه گانه جدید است ؛ اما مخاطبان با محیطی پویاتر که پر شده از NPCهای مختلف سر و کار دارند. یعنی تقریبا شبیه به همان چیزی که در Unity شاهدش بودیم. بسیاری از مکانیک‌های نقش آفرینی از این نسخه حذف شده‌اند و بازی بسیار خطی‌تر از امثال Origins ، Odyssey  و Valhalla دنبال می‌شود. در عوض پارکور ، مخفی کاری و ترور شخصیت‌های مهم که هر سه از ویژگی‌های اصلی گیم‌پلی اسسینز کریدهای کلاسیک بودند در Mirage حضور دارند. البته یوبی سافت تغییراتی را در این فرمول به وجود آورده است. به گفته کارگردان بازی Mirage از تمامی اسسینزهایی که تا به امروز عرضه  شده‌اند بخشی را به ارث برده است. از طرفی سازنده‌ها برای ارتباط بهتر با کاربران جدید ريال فرمول کلاسیک سری را مدرن‌تر کرده‌اند. با توجه به تمرکز بازی روی مخفی کاری ، سازندگان ابزار و سلاح‌های جدیدی را برای بسیم طراحی کرده‌اند. یکی از آن‌ها detection mine که باعث شکل گیری ابری قرمز شده تا بسیم بتواند در مواقع لزوم سریعا از مهلکه فرار کند.

اساسین کرید میراژ

در مورد پارکور هم گفته شده بغداد طوری طراحی شده که بسیم بتواند همانند نسخه‌های کلاسیک سریعا از پشب بامی به پشت بام دیگری بپرد و از موانع موجود عبور کند. جالب اینکه یوبی سافت اعلام کرده سرعت پارکور را حتی به نسبت نسخه‌های کلاسیک افزایش داده تا کاربران هنگام حرکت در مناطق مرتفع شهر حس چابکی داشته باشند. علاوه بر بازسازی حرکات و انیمیشن‌های کلاسیک ، سازندگان حرکات پارکور جدیدی را هم برای بسیم طراحی کرده‌اند.

در نهایت می‌رسیم به ترور شخصیت‌های منفی. تیم یوبی سافت بوردو تمرکز زیادی روی این بخش داشته و امکانات جدیدی را برای این کار در اختیار مخاطبان قرار داده. به گفته سازندگان این دست ماموریت‌ها Black Box missions نام دارند و شما می‌توانید از طرق مختلف اهداف خود را ترور کنید. اگر از دوستداران قدیمی این سری هستید قطعا با این دست ماموریت‌ها آشنایی دارید. ماموریت‌های Black Box که در نسخه‌های Unity و Syndicate حضور داشتند و سپس به DLC ه The Siege of Paris بازی Assassin’s Creed Valhalla راه یافتند. در این دست ماموریت‌ها باید یکسری مکان یکسری اهداف کلیدی را شناسایی کنید ، از طریق موقعیت‌ها ممکن از جمله راه‌های مخفی به آن مکان نفوذ کرده و سپس هدف مورد نظر را ترور کنید. برای ترور دیگر اهداف هم می‌توانید همچون نسخه‌های کلاسیک از شلوغی محیط برای ترور سریع هدف استفاده کنید. از بالای پشت بام روی سر هدف بپرید و کار او را تمام کنید یا حتی از تله‌های محیطی که به این نسخه اضافه شده‌اند بهره ببرید. جالب اینکه تیم سازنده ابزار مخصوصی را برای ترور کاراکترهای بازی طراحی کرده که با آپگرید کردن ابزار خود به آن‌ها دسترسی خواهید داشت. دیگر ویژگی مهم اضافه شده به این بخش امکان کشتن چند هدف به صورت همزمان است که از نسخه‌های کلاسیک به این شماره بازگشته هرچند سازنده‌ها میراژ تاکید داشتند که این ویژگی بیشتر چیزی شبیه به Mark and Execute بازی Splinter Cell Conviction خواهد بود.

اساسین کرید میراژ

 شخصیت اصلی بازی Basim Ibn Ishaq است که مخاطبان مجموعه اسسینز برای اولین با در Valhalla با او آشنا شده بودند. Basim یکی از شخصیت‌های کلیدی و تاثیرگذار والهالا بود اما داستان Mirage در قرن نهم و در سال 861 میلادی رخ می‌دهد حدودا 11 تا 17 سال پیش از اتفاقاتی که در Valhalla شاهدش بودیم.  البته حد فاصل بین دو قسمت دقیق مشخص نیست. Valhalla بین سال‌های  872 تا 878 بعد از میلاد رخ می‌داد. از طرفی Mirage قرار است سیر تحول بسیم طی چند سال را به تصویر بکشد و سازنده‌ها حتی آن را یک داستان  Coming of age خطاب کرده‌اند که به داستان‌هایی گفته می‌شود که به بلوغ رسیدن یک یا چند شخصیت را به تصویر می‌کشند. به گفته یوبی سافت ما در این بازی شاهد تحول شخصیتی بسیم و چگونگی پیوستن او به اسسین‌ها خواهیم بود.

Assassin's Creed Mirage - Basim

به گفته Sarah Beaulieu کارگردان روایی میراژ این بازی نشان می‌دهد که بسیم جوان و خام چگونه از یک دزد خیابانی به استاد اسسین تبدیل می‌شود و همچنین در طول بازی اطلاعات بیشتری از فرقه The Hidden Ones کسب می‌کنیم که توسط «آیا» و «بایک» در Assassin’s Creed Origins تاسیس شده بود. شاید جالب‌ترین ویژگی میراژ برای ما ایرانی‌ها حضور شخصیتی با نام «روشن» باشد. استاد بسیم که یک ایرانی است و توسط «شهره آغداشلو» هنرمند ایرانی مشهور و برنده جایزه امی صداگذاری شده است. این پنجمین حضور آغداشلو در یک بازی ویدیویی است و او پیش‌تر در بازی‌های Mass Effect 2 ، Mass Effect 3 ، Destiny و Destiny 2 صداگذاری کرده بود. علاوه بر روشن اشارات زیادی به ایران هم شده که در ادامه آیتم به آن‌ها می‌پردازیم.

اگر شایعات یک سال گذشته درست باشند در ابتدا قرار بود Mirage یک DLC بزرگ برای Assassin’s Creed Valhalla باشد اما به مرور زمان این DLC بزرگ و بزرگتر شد تا در نهایت هویت یک اثر مستقل را به خود گرفت. به همین خاطر تمامی  به جای چند شهر تمامی اتفاقات بازی در شهر بغداد رخ می‌دهد.  به گفته Jean-Luc Sala کارگردان هنری میراژ بغداد قرن نهم یکی از پیشرفته‌ترین شهرهای دنیا بوده ، شهری که خاستگاه علوم مدرن ، هنر ، تجارت و نوآوری بوده است. برای طراحی هر چه بهتر بغداد تیم سازنده از بسیاری از متون تاریخی و مستندهای مرتبط استفاده کرده. آن‌ها حتی برای درک بهتر این شهر طی آن بازه ، دیگرهای شهرهای مهم عراق آن دوره همچون سامرا را مورد بررسی قرار داده‌اند. بغداد در میراژ به 4 بخش مختلف تقسیم شده. یکی از آن‌ها بخش صنعتی کرخ است که یکی از محله‌های قدیمی بغداد محسوب می‌‍شد و بر اساس اسناد تاریخی 11 سال پس از شکل گیری بغداد ایجاد شد. بخش دیگر «شهر گرد بغداد» است که مکانی سرسبز محسوب می‌شود و مقر اصلی درگاه خلافت بنی عباس بوده‌اند. جالب است بدانید شهر گرد بغداد که زمانی به عنوان نماد اصلی این شهر شناخته می‌شده توسط دو طراح ایرانی یعنی «نوبخت اهوازی» و « ماشاءالله ابن اثری» طراحی و ساخته شده است. یکی دیگر از بخش‌های مهم بازی که قطعا طرفداران ایرانی اسسینز از دیدن آن استقبال خواهند کرد قلعه الموت است. خانه اصلی اسسین‌ها که در خارج از شهر قرار دارد و گیمرها می‌توانند از آن دیدن کنند و ماموریت انجام دهند. این نخستین باری است که قلعه الموت در یکی از نسخه‌ها اسسینز گنجانده شده.

اساسین کرید میراژ -قلعه الموت

Jean-Luc Sala قول داده که نه تنها تمامی مکان‌های بازی با دقت تمام طراحی شده‌اند بلکه مخاطبان می‌توانند انتظار شهری به شدت شلوغ و پرازدحام را داشته باشند. سالا در این مورد می‌گوید :«ساکنان شهر به هر حرکت شما واکنش نشان می‌دهند». در این مورد مشخصا می‌توانیم انتظار بغدادی شبیه به پاریس اسسینز کرید یونیتی را داشته باشیم.

Assassin’s Creed Mirage سال 2023 و برای PS4 ، PS5 ، Xbox One ، Xbox Series X S  منتشر می‌شود. همچنین کاربران PC می‌توانند این نسخه را از طریق استور یوبی سافت یا اپیک استور خریداری کنند. این بازی در سه ادیشن مختلف در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد. ورژن معمولی که 50 دلار است و حتی 10 دلار زیر قیمت بازی‌‍‌های نسل هشتم است. ورژن Deluxe Edition که شامل DLC داستانی 40 دزد بغداد است و به گفته سازندگان آن‌ها با الهام از Prince of Persia این DLC را ساخته‌اند. در نهایت limited Collector’s Case که علاوه بر بازی اصلی و DLC آن شامل یک فیگور 32 سانتی متری بسیم ، نقشه فیزیکی بغداد بازی و یک استیل بوک نفیس است.

اساسین کرید میراژ - بغداد

همچنین بسیاری از ویژگی‌هایی که طرفداران نسخه‌های کلاسیک اسسینز چشم انتظار بازگشتشان بوده‌اند را در خود جای داده است. ما هم امیدواریم این بازی دقیقا همان چیزی باشد که دوستداران کلاسیک سری انتظار آن را دارند.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
  • ثبت نام کنید
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را وارد نمایید. شما یک لینک برای ایجاد رمز عبور جدید از طریق ایمیل دریافت خواهید کرد.