معرفی بازی‌ها

یک تریلیون نفرت

یک تریلیون نفرت,یک تریلیون نفرت,

 

داستان بازی در جایی آغاز می‌شود که یکی از اربابان شیطانی بنام «زیبولوس» (Zeabolos) به مبارزه با «تریلیون» پادشاه سرزمین مردگان رفته و در نهایت بوسیله او کشته می‌شود. پس از مرگ زیبولوس بدست تریلیون، جادوگری مرموز بنام «فاوست» (Faust) در ازای دریافت روح زیبولوس او را بار دیگر به زندگی برگردانده تا فرصتی دوباره برای انتقام از تریلیون در اختیار او قرار گیرد. حال زیبولوس که پس از شکست از تریلیون بسیاری از قدرت‌های خود را از دست داده، تلاش می‌کند تا با جمع کردن شش ارباب شیطانی قدرتمند و تعلیم و آموزش آن‌ها بار دیگر به سراغ تریلیون رفته و یکبار برای همیشه او را نابود کند.

 

Zeabolos

 src=/files/Trillion%20Zeabolos.jpg style=

شخصیت اصلی بازی، شیطانی جوان که پس از کشته شدن توسط پادشاه جهنمی تریلیون و زنده شدن بدست فاوست در تلاش است تا با جمع کردن سایر اربابان شیطانی و تقویت قدرت آن‌ها بار دیگر به مبارزه با تریلیون پرداخته و به هر شکلی که شده او را نابود کند.

 

Faust

 src=/files/Trillion%20Faust.jpg style=

جادوگری مرموز که پس از کشته شدن زیبولوس به سراغ او آمده و در ازای دریافت روح زیبولوس او را به زندگی بر‌می‌گرداند. هدف اصلی فاوست از زنده کردن زیبولوس و کمک به او برای نابودی تریلیون نامشخص است.

 

Lucie

 src=/files/Trillion%20Lucie.jpg style=

برادرزاده زیبولوس و یکی از اربابان شیطانی که بعنوان نماد غرور و تکبر شناخته می‌شود.
«لوسیه» مدام در حال تمسخر زیبولوس بابت کشته شدن بدست تریلیون بوده و او را ضعیف و ابله خطاب کرده و قصد دارد پس از شکست تریلیون تبدیل به پادشاه جدید سرزمین مردگان شود. شخصیت لوس و زودرنج در کنار خلق و خوی مستبدانه و خود رای از نکات رفتاری مهم لوسیه بحساب می‌آید.

 

Levia

 src=/files/Trillion%20Levia.jpg style=

دوست دوران بچگی زیبولوس، ارباب شیطانی که بعنوان نماد حسادت شناخته می‌شود.
«لِویا» در حضور دیگران زیبولوس را "ارباب زیبولوس" خطاب کرده و رفتاری جدی و بالغ از خود بروز داده، ولی در اوقاتی که با زیبولوس تنها است روی مهربان و ظریف خود را نشان می‌دهد. لویا به دلیل کشته شدن زیبولوس بدست تریلیون حس تنفر و خشم زیادی نسبت به او (تریلیون) دارد، چون هیچ چیز در دنیا به اندازه زیبولوس برای لویا اهمیت نداشته و ندارد. البته علاقه زیاد لویا باعث شده تا در صورت نزدیک شدن دیگران به زیبولوس حس حسادت و خشم وی به بدترین شکل برانگیخته شود.

 

Fegor

 src=/files/Trillion%20Fegor.jpg style=

خواهر بزرگتر زیبولوس، ارباب شیطانی که بعنوان نماد تنبلی شناخته می‌شود.
«فِگور» برادر خود زیبولوس را «زیبو-چین» صدا کرده و با اینکه زیاد اهل صحبت کردن نیست ولی اهمیت بسیاری به او می‌دهد، از همین رو برای نابودی تریلیون با زیبو-چین همراه شده تا در گرفتن انتقام به او کمک کند. فگور شخصیت تنبل و بی‌حالی داشته و بهترین تفریح او خوابیدن است. البته طبق گفته دیگران قدرت‌های جادویی فگور فوق‌العاده زیاد بوده و کاملاً در تضاد با شخصیت تنبل و خواب‌آلودی است که از خود نشان می‌دهد.

 

Mammon

 src=/files/Trillion%20Mammon.jpg style=

دختر عموی زیبولوس، ارباب شیطانی که بعنوان نماد طمع شناخته می‌شود.
«مامون» شخصیتی آزادی طلب، بی‌قانون و "هر چه آید خوش آید"ی داشته و دست به هر کاری که دوست داشته باشد می‌زند و چندان علاقه‌ای به گوش دادن به حرف دیگران ندارد. مامون برای نابودی تریلیون با زیبولوس همراه شده تا پس از کشتن تریلیون تمام پول و ثروت جهان را تحت کنترل خود در آورد. علاقه مامون به پول و ثروت به حدی است که شغل قبلی خود یعنی محافظت از مهمترین دروازه جهنم را رها کرده تا به دنبال گنج و ثروت رفته و حس طمع بی‌نهایتی که در او وجود دارد را ارضا کند.

 

PelPel

 src=/files/Trillion%20PelPel.jpg style=

برادر زاده کوچکتر زیبولوس، ارباب شیطانی که بعنوان نماد پرخوری شناخته می‌شود.
«پل‌پل» خواهر کوچکتر، مهربان و ساده‌لوح لوسیه بوده و برای نابودی تریلیون با زیبولوس همراه می‌شود تا پس از شکست پادشاه جهنمی، رویای دوران بچگی خود یعنی "تبدیل سرزمین مردگان به آبنباتی غول‌پیکر" را عملی کند. لازم به ذکر است پل‌پل از بچگی به دلیل دریافت شکلات و آبنبات از زیبولوس علاقه بسیاری به او داشته و تمام تلاش خود برای کمک کردن به او را بکار می‌بندد.

 

Asmedia

 src=/files/Trillion%20Asmedia.jpg style=

یکی دیگر از دختر عموهای زیبولوس، ارباب شیطانی که بعنوان نماد شهوت شناخته می‌شود.
«آزمدیا» یکی دیگر از همراهان زیبولوس است که او را "پسر کوچولو" خطاب می‌کند. آزمدیا از مشاهده لحظه مرگ افراد لذت بسیاری برده و از همین رو به زیبولوس برای کشتن تریلیون کمک کرده تا لحظه مرگ پادشاه جهنمی را به چشمان خود دیده و تخلیه روحی شود.

 

Lilith

 src=/files/Trillion%20Lilith.jpg style=

مادربزرگ زیبولوس و همسر اولین حاکم دنیای مردگان ، «لیلیث».
لیلیث در گذشته بعنوان یکی از قدرتمندترین اربابان شیطانی فعال بوده است، ولی پس از مبارزه با تریلیون کشته شده و حال بصورت روح سرگردان در قصر خانوادگی زیبولوس زندگی ‌می‌کند.

 

Bephomet

 src=/files/Trillion%20Bephomet.jpg style=

از وزرای قدیمی سرزمین مردگان و خدمتکار شخصی زیبولوس. «بِفومت» از زمان‌های بسیار دور بعنوان خدمتکار خانوادگی زیبولوس مشغول بکار بوده و اطلاعات بسیار زیادی در رابطه با تاریخ و موجودیت تریلیون دارد. از آنجایی که بفومت از دوران کودکی زیبولوس وظیفه مراقبت از او را برعهده داشته است، رابطه و احساس پدرانه‌ای نسبت به زیبولوس پیدا کرده و تمام سعی خود را برای محافظت از او بکار خواهد بست.

 

Ragon

 src=/files/Trillion%20Ragon.jpg style=

یکی از شیاطین رده بالا که در امور مختلف به کمک اربابان شیطانی می‌آید. «راگون» شخصیتی شجاع، آرام و دانا داشته و سال‌ها تجربه نظامی او را تبدیل به شیطانی بسیار خطرناک کرده است.

 

Gao

 src=/files/Trillion%20Gao.jpg style=

یکی دیگر از شیاطین رده بالا که به کمک اربابان شیطانی آمده و آموزش‌های لازم را به آن‌ها می‌دهد. «گا-اُ» برعکس راگون شخصیت خشن و تندی داشته و توانایی فیزیکی را مهم‌ترین مسئله برای رسیدن به موفقیت می‌داند.

 

Astaroth

 src=/files/Trillion%20Astaroth.jpg style=

برادر بزرگتر زیبولوس که شیطان بسیار قدرتمندی بوده و پس از ظاهر شدن تریلیون در سرزمین مردگان به صورت مرموزی غیب شده و در حال حاضر هیچکس از حال و روز وی خبری ندارد.

 

Cerberus

 src=/files/Trillion%20Cerberus.jpg style=

محافظ قلعه پادشاهی، شیطانی قدرتمند بنام «سربروس» که در گذشته ظاهر بسیار ترسناکی داشته و به دلایل نامعلومی در حال حاضر تبدیل به یک عروسک بامزه شده است.

 

از داستان بازی که بگذریم می‌رسیم به اصلی‌ترین بخش یک بازی ویدیویی یعنی گیم‌پلی. به صورت کلی سیستم مبارزات بازی در دسته عناوین استراتژی-نقش‌آفرینی همچون سری دیسگایا قرار می‌گیرد که با تغییرات ریز و درشتی روبرو شده است. مهم‌ترین تفاوت تریلیون با سایر عناوین سبک اجرای مبارزات به صورت همزمان است، بدین شکل که همانند سایر عناوین استراتژی-نقش‌آفرینی میدان مبارزه حالتی شبیه به زمین شطرنج داشته و میزان حرکت و بازه ضربات شخصیت‌ها محدودیت خاصی دارد که با حرکت در طول و عرض زمین مبارزه، توانایی بالا بردن یا پایین آوردن این محدوده را خواهید داشت، اما تمام حرکات و ضربات بصورت همزمان اجرا شده و خبری از سیستم نوبت‌دهی کلاسیک سبک نیست. این مسئله امکان اجرای حرکات زنجیروار جدیدی را بوجود آورده و احتمال برخورد ضربه شما و دشمن در یک زمان واحد به یکدیگر را افزایش داده و فرار به موقع از تکنیک‌های دشمن را تبدیل به یکی از المان‌های کلیدی بازی کرده است. از سوی دیگر همزمان بودن مبارزات باعث شده است تا مبارزات در عین حفظ خصیصه‌های استراتژی و عمق تاکتیکال خود، هیجان بیشتری را به بازیکن القا کنند. مسئله‌ای که در صورت اجرای صحیح آن می‌توانیم شاهد دمیده شدن روح تازه‌ای به این سبک قدیمی و دوست‌داشتنی باشیم.

 

 src=/files/Trillion%2002.jpg style=

 

از آنجایی که تریلیون (دشمن اصلی بازی) خط سلامتی به میزان یک تریلیون دارد، یکی از وظایف اصلی شما در بازی کم کردن این خط سلامتی غول‌پیکر است. به صورت کلی بازی به دو بخش مبارزه با تریلیون و سایر ماموریت‌ها تقسیم می‌شود. بدین شکل که شما و اربابان شیطانی تحت کنترل خود در طول داستان بارها و بارها با تریلیون به مبارزه خواهید پرداخت و پس از کم کردن سلامتی وی به میزان مشخصی، مبارزه پایان یافته و تریلیون از مبارزه دست کشیده و از مهلکه می‌گریزد. حال شما باید در مدت زمان نامحدودی که تا مبارزه بعدی در اختیار دارید به تمرین، قوی‌تر کردن و ایجاد رابطه‌ عاطفی بهتر با اربابان شیطانی تحت نظر خود پرداخته و برای مبارزه بعدی آماده شوید. بالا بردن مهارت‌ها و توانایی‌های تیم تحت کنترل شما به اشکال مختلفی همچون سفر به دانجن‌های بی‌انتهای بازی امکان‌پذیر است. مکان‌هایی که علاوه بر کسب تجربه، آیتم‌ها و سلاح‌های بعضاً کمیاب و بسیار قدرتمندی را بعنوان پاداش در اختیار شما می‌گذارد که تماماً قابل ارتقا هستند.
ارتقا دادن تجهیزات شما به دو صورت در بازی امکان‌پذیر است، حالت اول ارتقای معمولی اسلحه‌های تحت اختیار شما بوده که با پرداخت مبلغ مشخصی قابل دسترسی است، اما حالت دوم که «ارتقای شیطانی» نام دارد به شما اجازه می‌دهد نهایتاً تا 8 قابلیت مختلف را به سلاح خود اضافه کنید، قابلیت‌هایی که برای استفاده از آن‌ها انجام ماموریتی خاص یا پرداخت مبلغ بالایی مورد نیاز است. این قابلیت‌ها که در بازی با نام «دمون مارک» (Demon Mark) شناخته می‌شوند طیف وسیعی از توانایی‌ها را پوشش داده و هرکدام مزایای مخصوص به خود را دارند. بطور مثال یکی از دمون مارک‌ها به شما اجازه می‌دهد تا با کشتن هر یک از زیردستان تریلیون میزان مشخصی از سلامتی خود را بازیابی کنید، دمون مارکی دیگر به شما اجازه می‌دهد تا در مدت زمان مشخصی قدرت ضربات وارده را به صورت تساعدی افزایش داده و به طور کلی هر دمون مارک قابلیت منحصر بفردی را در اختیار شما ‌می‌گذارد که ترکیب آن‌ها با یکدیگر بعضاً نتایج جالبی را در بر خواهد داشت.

 

 src=/files/Trillion%2003.jpg style=

همانطور که پیش‌تر اشاره شد یکی از بخش‌های مهم بازی بهبود رابطه زیبولوس (شخصیت اصلی) با اربابان شیطانی است، رابطه‌ای که در صورت بهبود آن به میزانی مشخص، علاوه بر بالا بردن توانایی و دسترسی به تکنیک‌های ویژه، پایانی منحصربفرد را در اختیار شما قرار خواهد داد. طبق گفته سازندگان بازی، تریلیون: گاد آو دیستراکشن 10 پایان متفاوت دارد که بر اساس رفتار و رابطه زیبولوس با هر یک از اربابان شیطانی در انتها بازیکن شاهد یکی از آن‌ها خواهد بود.
با توجه به نمایش‌های متعدد بازی و عرضه آن به صورت اختصاصی برای کنسول ویتا، از لحاظ بصری نیز می‌توان انتظار محصول باکیفیتی را داشت که مدل شخصیت‌ها و محیط‌های سه بعدی در کنار آرت استایل خاص و جذاب آن، دنیای دیدنی و بامزه‌ای را برای بازیکن به ارمغان می‌آورد. ساخت موسیقی بازی نیز بعهده آقای «ساتو» آهنگساز معروف سری دیسگایا است و از همین رو باید منتظر آهنگ‌های شاد و مفرحی باشیم که به نوعی امضای کاری ساتو بحساب می‌آیند.

 

 src=/files/Trillion%2004.jpg style=

 

در پایان می‌توان تریلیون: گاد آو دیستراکشن را یکی از موردانتظارترین عناوینی که برای کنسول ویتا در سال 2016 منتشر می‌شود، دانست. عنوانی که با تکیه بر تیم ساخت قدرتمند و باتجربه، ارائه سیستم مبارزاتی کلاسیک با ایده‌های جدید و داستانی جالب همراه با شخصیت‌های دوست‌داشتنی تلاش می‌کند تا تجربه مفرحی را در اختیار بازیکنان قرار دهد، تلاشی که موفقیت آن از نظر نگارنده مطلب با توجه به عرضه و بازخورد مثبت طرفداران در ژاپن اصلاً دور از انتظار نیست.

” alt=””/>

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا