معرفی بازی‌ها

تزریق سرنگ ترس

Microsoft روز به روز به انتشار یکی از بزرگترین بازی های سال 2010 و مسلما یکی از برجسته ترین عناوین انحصاری کنسول خانگی خود یعنی Alan Wake نزدیک می شود. محصول استدیو خوش آوازه Remady، تیمی که توسعه و ساخت Max Payne را بر عهده داشت . Alan Wake با یدک کشیدن سبک psychological-thriller بازیکنان را به سر حد تجربه از ترس و تاریکی می برد و عمق ذهن و روح آن ها را هدف قرار می دهد.

با آمیزشی از Action و اکتشاف، Remedy با تیزبینی خاصی بیشتر طرفداران XBOX 360 را که به بازی های تیراندازی و Action علاقه دارند، هدف قرار داده است. همچنین وجود محیط های وسیع و القا شدن حس کنجکاوی و جستجو، باعث زیبا تر شدن این تجربه و بیشتر شدن زمان آن می شود، چیزی که می توان آن را مسبب تکرارپذیری بازی قلمداد کرد. در این پیش نمایش ما فقط می توانیم راجع به جنبه های قسمت اول بازی صحبت کنیم، پس قطعا کوتاه و مختصر خواهد بود.
همانطور که می دانید Alan Wake یک رمان نویس است که در حیطه رمان های ترسناک فعالیت می کند _ همانند استفان کینگ _ . Alan در حین کار بر روی اخرین رمان خود مبتلا به یک بیماری روحی می شود، طوری که حتی نمی تواند قلم خود را برای نوشتن کلمه ای دیگر آغشته به جوهر کند.، به همین دلیل Alan برای جدایی از این حالت روحی، با همسر خود Alice تصمیم می گیرند برای مدتی به Bright Falls سفر کنند و روی جنبه های دیگر زندگی خود تمرکز کنند. هنگامی که آن ها برای اولین بار پای در Bright Falls می گذارند، شهری معمولی است که غباری ساحلی آن را پوشانده است.

تلفیقی از المان های تیراندازی و جستجو در محیط های باز و وسیع، دروازه جدیدی از سبک سوم شخص را برای شما به ارمغان می آورد. در حالی که می توان شباهت بازی با سری Uncharted را حس کرد اما Alan Wake در این حوزه به مراتب گسترده تر است. نور و تاریکی نقش بینادی را در بازی از ابتدا تا انتها آن ایفا می کنند اما این استفاده از نور در لحظات نخستین بازی آشکار تر و ملموس تر است. برای مبارزه با موجودات تاریکی، Alan به یک اسلحه کمری اتوماتیک و یک چراغ قوه مجهز شده است. نور، منبع پایان ناپذیر Alan است که با آن تاریکی را از پای در می آورد. گاهی اوقات با نور دشمنان را ضعیف و ضعیف تر می کند و با یک تیر آن ها را نابود می کند. همچنین در بازی اسلحه های گوناگونی وجود دارد، از اسلحه کمری تا اسلحه آتش زا از Alan در برابر تاریکی محافظت می کنند. نکته قابل توجه این که گاهی اوقات ممکن است Alan تنها به یک چراغ قوه مجزه باشد، در حالی که میان تراکم درختان اسیر و دربند تاریکی قدم بر می دارد.

alan_wake


نور به عنوان منبع اصلی سلامتی Alan نیز به حساب می آید. او با پیدا کردن پناهگاه های امن و جذب نور سلامتی خود را بازیابی کند. در همان محیط ابتدایی بازی منابعی مانند ژنراتور ، چراغ سیل و سایر مرجع های نور وجود دارد که به Alan در بازیابی سلامتی خود و پیگیری مبارزه با موجودات تاریکی کمک می کند. در بسیاری از موارد شما باید این نقاط را به کمک چراغ قوه خود پیدا کنید، جایی که نقاشی هایی برای رسیدن به این نقاط روی صخره ها و یا درختان وجود دارد. دنبال کردن این نقش و نگار ها شما ره به پناهگاه های امن و جعبه های ابزار و مهمات می رساند، جایی که می توانید باتری، مهمات و یا حتی اسلحه های جدید پیدا کنید.

در حالی که در مبحث نور و حیطه و نقش آن در بازی قرار داریم، نورپردازی بازی بسیار خارق العاده است. با نیم نگاهی به آسمان می توانید ماه و زیبایی های آن را با تمام وجود حس کنید و تلالو نور آن میان شاخ و برگ های درختان همانند جادویی است که شما را جذب می کند و به عمق تاریکی می کشد. از دیدگاهی دیگر به محیط زیست بازی می توان به تاثیر صدا در بازی اشاره کرد، چیزی که جزیی جداناپذیر از جنگل ها و محیط های پر ترس و وهم دنیای Alan Wake است. شنیدن صدای تک تک برگ ها و جهت گیری آن ها اضطراب را به رگ های شما تزریق می کند، چیزی که ماحصل آن عرق سردی است که مهمان پیشانی شما می شود. شما هرگز نمی دانید که چه اتفاقی در پشت شما در حال رخ دادن است که هر آن ممکن است موجودی به شما حمله ور شود. Alan Wake مانند فیلم های ترسناک شما را نمی ترساند، بلکه در عوض به ابتدایی ترین حس ترس شما حمله می کند و شما را مانند کودکی که در برابر تاریکی روی یک لبه را می رود، قرار می دهد. شما به این امر واقف هستید که ممکن است هر لحظه به شما حمله شود ولی به علت تزریق همین حس ابتدایی به شما، شروع به فکر کردن می کنید که موجودی در حال تماشا کردن شماست، یا اینکه وهم انعکاس نور بر روی تخته سنگ ها و درختان شما را به عقب می کشاند تا از امن بودن محیط اطمینان حاصل کنید. شاید جیغ نکشید ولی ترس ثانیه ای شما را آسوده نمی گذارد.

Alan Wake هجدهم ماه جاری میلادی به طور انحصاری برای XBOX 360 منتشر خواهد شد. چراغ ها را خاموش کنید، صدای موسیقی را زیاد کنید و چراغ قوه را فراموش نکنید زیرا Alan Wake بازی است که تمام مدت با مغز و روح شما درگیر خواهد شد. Alan Wake بسیار خوب است و شما را خواهد ترساند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا