معرفی بازی‌ها

پیش به سوی تکامل | پیش نمایش بازی Forza Motorsport 6

خواندن پیـــش نمــــایش,به پیش‌نمایش «فورتزا موتور اسپورت 6» خوش آمدید، عنوانی که به صورت انحصاری در تاریخ 15 ماه سپتامبر برای کنسول Xbox One منتشر خواهد شد.

در E3 سال 2015 ما شاهد پرده‌برداری از عنوان فورتزا موتور اسپورت 6 در مقابل صدها تن از هواداران حاضر در کنفرانس مایکروسافت و میلیون‌‌ها نفر که به صورت زنده این کنفرانس‌ را دنبال می‌کردند، بودیم. اما حالا قصد داریم نگاهی عمیق‌تر به این عنوان بیاندازیم. همچنین قصد داریم ویژگی‌های بلند پروازانه‌ای که فورتزا 6 را به جامع‌ترین عنوان ریسینگ نسل تا به امروز تبدیل می‌کند، بپردازیم.
,,اول با اعداد بزرگ شروع کنیم. اعدادی مثل 450، 26، 24، +70 و 1080/60. در ادامه نگاهی نزدیک‌تر به این اعداد در فورتزا موتوراسپورت 6 خواهیم انداخت.

با بزرگترین عدد شروع کنیم. فورتزا موتور اسپورت 6 دارای بیش از 450 ماشین با قابلیت «ForzaVista» خواهد بود. اگر شما قبلا فورتزا را تجربه کرده باشید، با «فورتزا ویستا» آشنا خواهید بود. هر کدام از 450 ماشین حاضر در بازی به صورت دقیق از نو ساخته شده تا به همتایان خود در دنیای واقعی نزدیک شوند. فورتزا ویستا به معنای مدل‌سازی دقیق فضای بیرونی و داخلی ماشین‌ها به صورت کاملا دقیق است. در فورتزا ویستا چراغ های جلو و درجاتی که مربوط به اندازه‌گیری سرعت ماشین ها‌ می‌شود، به صورت دقیق کار خواهد کرد. تمام ماشین‌ها به صورت کامل آسیب خواهند دید. درهای تمام ماشین‌ها با توجه به مدل واقعی آن‌ها باز و بسته خواهد شد. به طور خلاصه، هر آنچه که شما انتظار دارید در ماشین واقعی ببینید، در فورتزا 6 برای شما به ارمغان آمده‌است.
ماشین‌ها در فورتزا 6 نشان‌دهنده تنوع فوق‌العاده که همیشه سری فورتزا به آن شهرت دارد، هستند. مانند تمام شماره‌های قبلی، در فورتزا 6 هم شاهد حضور ماشین‌های مختلفی از تمام ادوار، کلاس‌ها و شرکت‌های خودرو ‌سازی مختلف خواهیم بود. ماشین‌های مسابقه، آف‌ رود ها، ماشین‌های اسپرت، ماشین‌های کوچک [compacts]، هایپر، سوپر ماشین‌ها، مدل‌های LMP و صدها نوع دیگر که می‌توانید در لیست ماشین‌های بازی شاهد حضور آن‌ها باشید. سازندگان بازی همچنین اعلام کرده‌اند برای طرفداران سری و کسانی که نسخه‌های قبلی فورتزا را تجربه کرده‌اند، جوایزی در نظر گرفته‌اند که شامل ماشین‌های مجانی در هنگام عرضه بازی می‌شود. به گفته آن‌ها تعداد زیادی از ماشین‌هایی که شما هم اکنون در گاراژ خود در فورتزا 5 دارید، به فورتزا 6 منتقل خواهند شد. در آخر این نکته را هم یادآور شویم که فورتزا 6 از سیستم جدید شبیه‌سازی استفاده کرده‌است. این سیستم شامل بخش‌های مختلفی می‌شود که می‌توان به سیستم جدید تعلیق و تایر‌های ماشین اشاره کرد.
,,اما مطمئنا این تعداد زیاد ماشین بدون پیست‌هایی که بتوان در آن‌ها رانندگی کرد، توفیق و استفاده آنچنان زیادی نخواهند داشت. اگر شماره پنجم فورتزا را تجربه کرده‌باشید، حتما با مشکل اصلی این بازی که به کمبود محتوا به ویژه در بخش تعداد و کیفیت پایین تعدادی از پیست‌ها بر می‌گردد، آشنا هستید. خوشبختانه در این شماره، سازندگان به مشکل اصلی پی برده‌اند و برای شماره ششم فورتزا، 26 پیست مختلف که شامل پیست‌هایی در کشورها و نقاط معروفی می‌شود همراه با بیش از 100 مسیر مسابقه خواهیم بود. همچنین اعلام شده‌است که تمام پیست‌های شماره پنجم با تغییرات و پیشرفت‌های بصری به شماره ششم باز خواهند گشت. تعدادی از این پیست‌ها هم دوباره کپچر شده‌اند تا هر چه تمام‌تر به نمونه‌های واقعی خود نزدیک شوند. از پیست‌های جدید که بازی اضافه شده‌اند هم می‌توان به Rio de Janeiro, Daytona International Speedway, Watkins Glen, و Brands Hatch اشاره کرد.
تمام پیست‌های موجود در فورتزا 6 با جدیدترین تکنولوژی استودیو «Turn 10» ساخته‌ شده‌اند تا نمایانگر حداکثر دقت و زیبایی باشند. با تکنولژی پیشرفته برای نور پردازی و فیزیک، پیست‌ها در فورتزا 6 احساس زنده و واقعی بودن را به شما منتقل خواهند کرد. سازندگان به تمام جزئیات دقت کرده‌اند، از صدایی که در هنگام شروع و طول مسابقات از بلندگوها پخش می‌شود تا رد لاستیک ماشین‌ها و خوردگی‌هایی که بر روی آسفالت به وجود آمده‌است.,,اما بیایید صادق باشیم. آیا ویژگی‌های بالا واقعا چیزی است که ما از یکی از بهترین ریسینگ‌های حال حاضر انتظار داریم؟ مطمئنا نه. اما نا‌امید نشوید، ویژگی‌هایی که طرفدران فورتزا از شماره سوم منتظر آن بودند بالاخره در فورتزا 6 قرار داده شده‌اند. برای اولین بار در سری شما می‌توانید در طول شب و آب و هوای بارانی به انجام مسابقات بپردازید. به گفته سازندگان بازی این دو ویژگی جدید را تاکنون در هیچ بازی ریسینگی به این شکل که در فورتزا 6 وجود دارد، نمی‌توانید پیدا کنید.

در فورتزا 6 باران به واقعی‌ترین حد ممکن شبیه‌سازی شده‌است. صدای باران، شرایط رانندگی در باران و واکنش ماشین‌های مختلف در شرایط بارانی کاملا در بازی شبیه‌سازی شده‌اند. سازندگان بازی سعی کرد‌ه‌اند شرایط سخت رانندگی در باران را به صورت کامل در این عنوان پیاده‌سازی کنند تا احساسی که رانندگی در شرایط بارانی به راننده منتقل می‌کند را شما هم تجربه کنید. سازندگان بازی با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌های موتور فیزیک خود، قطرات باران را شبیه‌سازی کرده‌اند به صورتی که در هنگام بارش باران شاهد ایجاد گودال‌های آبی بر روی سطح پیست‌ها خواهیم بود. گودال‌هایی که نه تنها از لحاظ ظاهری بلکه بر روی شرایط رانندگی هم تاثیرگذار خواهند بود. شما با حرکت از روی گودال‌های آب باعث کاهش درجه حرارت سطح لاستیک ماشین می‌شوید و در نتیجه چسبندگی لاستیک ماشین نسبت به سطح آسفالت کم شده و کنترل ماشین‌را برای شما سخت خواهد کرد. در نتیجه شرایط مختلف آب‌ و هوایی باعث تغییرات گسترده‌ای در نحوه کنترل ماشین‌ها خواهد داشت. علاوه بر این همانند عنوان «Driveclub» قطرات باران در هنگام رانندگی با توجه به جهت و سرعت ماشین‌ شما به حرکت در خواهند آمد و در طبیعی جلوه دادن هر چه بیشتر بارش باران کمک خواهند کرد. بخش دیگری که سازندگان توجه ویژه‌ای به آن کرده‌اند، مسابقاتی است که در طول شب برگزار می‌شود و به گفته سازندگان بازی این مسابقات فوبیا و ترس رانندگی در تاریکی شب را به صورت کامل به شما منتقل خواهد کرد. در مسابقاتی که در طول شب برگذار می‌شود به نکاتی توجه شده که در کمتر بازی ریسینگی تا به امروز شاهد آن بوده‌ایم. از جمله می‌توان به ایجاد شدن سایه ماشین شما و یا ماشین‌های دیگر بر اثر تابش نور ماشین‌های عقب‌تر بر روی آن ها اشاره کرد. البته تمام ویژگی‌های رانندگی در طول شب به بخش ظاهری ختم نشده و در شرایط رانندگی هم تاثیرگذار خواهد بود. به عنوان مثال ‌می‌توان به کاهش درجه حرارت هوا در مسابقاتی که در طول شب انجام می‌شود اشاره کرد. این کاهش درجه باعث سرد شدن سطح آسفالت شده و در نتیجه شرایط مسابقه را تغییر خواهد داد. در انتها باید به این نکته هم اشاره کرد که فورتزا 6 دارای چرخه تغییر آب و هوا و تغییر شب و روز نخواهد بود و مسابقاتی که در این حالت انجام می‌شوند از قبل باید انتخاب شوند.,,در فورتزا 5 شاهد افزایش تعداد شرکت‌کنندگان هر مسابقه به 16 بودیم و در این شماره باز هم این عدد افزایش پیدا کرده‌است و این‌ بار در هر مسابقه حد‌اکثر 24 شرکت‌کننده در بخش آنلاین و آفلاین حضور خواهند داشت. قابلیت «split-screen» هم بار دیگر به فورتزا بازگشته‌است تا شعار سازندگان بازی مبنی بر «هیچ وقت تنها مسابقه ندهید» را کامل به ارمغان آورد. تکنولوژی «drivatar» که از شماره پنجم به این سری وارد شده‌است، هم در این شماره با پیشرفت‌هایی همراه شده و به گفته سازندگان بازی، این سیستم با استفاده از قدرت «Cloud» هر روز در حال یادگیری طریقه رانندگی چند میلیون بازیکنی است که فورتزا 5 و فورتزا هورایزون 2 را بازی کرده‌اند و با منتقل شدن دیتا این دو بازی به فورتزا 6، شاهد یکی از بهترین هوش مصنوعی‌های موجود در بازی‌های ریسینگ خواهیم بود.
,,بخش کریر فورتزا 6 هم دچار تغییرات زیادی نسبت به شماره‌های قبلی این عنوان شده است. این‌بار این بخش به طور کل از نو ساخته شده و سازندگان این بخش را «داستان Motorsport» نام‌گذاری کرده‌اند. بخش کریر بازی دارای بیش از 70 ساعت گیم‌پلی خواهد بود. این بخش طیف وسیعی از مسابقات را شامل می‌شود. هر بخش کریر بازی دارای تجربه متفاوتی خواهد بود. در این بخش شما می‌توانید در جهان سفر کنید و به انجام مسابقات مختلف در ماشین‌ها و پیست‌های متفاوت بپردازید. به گفته سازندگان این بخش از لحاظ تنوع ماشین‌ها، دست بازیکنان را باز خواهد گذاشت، به صورتی که شما می‌توانید به انتخاب ماشین‌های قدیمی‌تر و یا ماشین‌های مدرن و امروزی همانند Ford GT بپردازید. علاوه بر مسابقات سنتی این سری، Showcase هم به این شماره اضافه شده‌است. احتمالا اگر فورتزا هورایزون را تجربه کرده‌باشید، با این مسابقات آشنایی کامل را خواهید داشت. مسابقاتی که شما را در برابر حریفانی مثل قطار بخار و جت‌های جنگی قرار می‌داد. البته در فورتزا 6 این مسابقات نسبت به فورتزا هورایزون متفاوت است. این‌بار شما در نقش رانندگانی در مسابقات معروفی که در طول تاریخ برگزار شده‌است، قرار خواهید گرفت. گروهی دیگر از مسابقات این بخش شما را در مدل‌های منحصر به فردی از ماشین‌ها قرار خواهد داد. در نهایت این انتخاب با شماست. می‌توانید با انجام مسابقات کوتاه، بخش کریر را به سرعت به پایان برسانید و یا با انجام تمام مسابقات، در این بخش برای مدت‌ها غرق رانندگی شوید. در انتها هم به لازم به ذکر است که بازی همانند شماره قبل به صورت 1080P و 60 فریم بر ثانیه بر روی کنسول Xbox One اجرا خواهد شد.

فورتزا موتور اسپورت 6 بزرگترین عنوان در سری موتور اسپورت است که تا به امروز ساخته‌ شده‌‌است. به گفته سازندگان بازی برای تکامل این سری‌، آن‌ها 10 سال مشغول توسعه این عنوان بوده‌اند و در نهایت با عرضه فورتزا 6 کامل‌ترین عنوان خود را در سالگرد 10 سالگی فورتزا ارائه خواهند داد. این عنوان در تاریخ 24 ماه شهریور به صورت انحصاری برای کنسول Xbox One منتشر خواهد شد.
,پیش به سوی تکامل,پیش به سوی تکامل,

بهرام بی غرض

Journalist and Video game critic at @bazicenter and @bazinama | XBL gamertag: Bahram

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا