معرفی بازی‌ها

پیستی به بزرگی یک کشور

خواندن پیشنمایش,فرض کنید نیمه‌شبی در حال رانندگی هستید و فوران نورهای آبی و قرمز پشت سرتان در تاریکی جاده خودنمایی می‌کند. مسافتی را طی می‌کنید و چشمانتان به هاله نور شهری می‌افتد که از پشت تپه‌های بلند و کوتاه بیرون می‌زند. به فکر طراحی نقشه‌ای برای رهایی از دست اتومبیل‌های پشت سرتان می‌افتید که ناگهان صدای برخوردی، آژیرها را خاموش می‌کند. توجهتان به انعکاس نوری که از آینه می‌افتد جلب می‌شود و با کمی دقت کردن دوستانتان را مشاهده می‌کنید که ساعتی پیش از هم جدا شده بودید. آرامشی نسبی وجودتان را فرا می‌گیرد اما این پایان ماجرا نیست؛ چرا که برای زود رسیدن کمی دیر کرده‌اید. این چند دقیقه‌‌ای که در ذهنتان متصور شدید مصداق چیزی است که Ivory Tower قصد دارد ساعتهای شما را با آن پر کند.
عنوان جدیدترین (و به نوعی اولین) ساخته استودیوی فرانسوی Ivory Tower است که بیشتر به خاطر مشارکتی که در ساخت عنوان Test Drive Unlimited داشته‌اند شناخته می‌شوند. همانند سری Test Drive، دنیای بزرگ در The Crew نیز از ارکان اصلی آن به شمار می‌رود. دنیایی که گشت و گذار در آن و مشاهده قسمت‌های مختلفش ممکن است ساعت‌ها طول بکشد. البته یادآور شدن این نکته ضروری است که گشت‌و‌گذار در این دنیای بزرگ مستلزم داشتن اتصال دائم به اینترنت است و بازی بدون داشتن ارتباط اینترنت غیر قابل بازی خواهد بود.,,The Crew دارای یک بخش داستانی است که در آن همانند سری فیلم‌های Fast & Furious در نقش پلیس مخفی وظیفه نفوذ در بین گروه‌های مسابقات غیرقانونی خیابانی و متوقف کردن آنها را دارید. با اینکه بخش داستانی و حتی دیگر بخش‌های بازی امکان انجام بصورت تک نفره را برای بازیباز فراهم می‌سازند، اما بهترین تجربه بازی زمانیست که بصورت گروهی به انجام آنها بپردازید. بازی دارای 7 نوع کلی ماموریت و یا Mission است که هم بصورت انفرادی و هم بصورت تیمی قابل بازی هستند. رسیدن به مقصد، جمع‌آوری قطعات مشخص شده در نقشه، دنبال کردن هدفی مشخص و یا خارج کردن آن از مسیر و فرار کردن از دست پلیس در مدت زمان مشخص شده از جمله این ماموریت‌ها هستند که انجام تیمی آنها پول و XP بیشتری به ارمغان خواهد آورد که در دنیای پر خرج The Crew قطعا به صرفه‌تر خواهد بود. البته در دل این کار تیمی نیز رقابت وجود خواهد داشت؛ برای مثال در ماموریت Takedown با اینکه هدف اصلی سرنگون کردن اتومبیل مشخص شده از مسیر است ولی نباید از کسب امتیاز نیز غافل شد چراکه فردی که بیشترین ضربه و صدمه را به هدف وارد کند، XP و پول بیشتری هم دریافت خواهد کرد. شخص برنده در ماموریت‌ها، به لیدر گروه تبدیل می‌شود و می‌تواند فعالیت‌های بعدی گروه را تعیین کند. با اتمام هر ماموریت مقداری پول و XP بدست می‌آورید که می‌توانید با آنها لول و سطح خود را ارتقا دهید. در کنار این موارد، بسته به رتبه و زمان خود در ماموریت‌ها، یکی از مدال‌های طلا، نقره و یا برنز را کسب می‌کنید که در بخش شخصی سازی و ارتقا اتومبیل کاربرد دارد. هر لول دارای سه نوع مختلف از قطعات است که در سه دسته کیفیتی طلایی، نقره ای و برنزی دسته بندی می‌شوند که با کسب مدال‌های همرنگ با آن، قطعه مورد نظر آزاد خواهد شد. نوع عملکرد این قطعات و ارتباط آنها با لول‌ها پیچیدگی‌های خاص خود را بوجود می‌آورد. برای نمونه ممکن است قطعه برنزی لول 30 به مانند قطعه طلایی لول 20 موثر و مرغوب نباشد در نتیجه برای داشتن اتومبیلی بهتر باید بهترین عملکرد خود در ماموریت‌ها را ارائه دهید.,,در بازی امکان خرید اتومبیل‌های متعدد وجود دارد ولی داشتن یک خودرو و ارتقای آن بسیار موثر‌تر واقع می‌گردد. با اینکه بازی تقریبا برای هر عمل بازیباز مقداری پول به حساب مجازی وی واریز می‌کند، ولی در مقابل برای هر عملی، از آن کم نیز می‌کند. برای مثال جابجایی‌های سریع بین نقاط مختلف مپ (که بدون هیچگونه لودینگ و یا بارگذاری انجام می‌شوند) نیز هزینه به همراه خواهد داشت که هرچقدر مسافت بیشتر باشد، پول بیشتری هم از حسابتان کم خواهد شد.
Ivory Tower برای کاهش سختی کار از Micro transaction در بازی استفاده می‌کند. البته در این حالت نیز بازی محدودیت‌های خاص خود را خواهد داشت چرا که بازیکنان همچنان برای استفاده از قطعات و اتومبیل های بهتر نیاز به لول آپ و ارتقای سطح خود خواهند داشت و بدون بالاتر رفتن لول، دسترسی به قطعات و یا اتومبیل‌های لول‌های بالاتر امکان‌پذیر نخواهد بود. همچنین در بازی قطعات با کیفیت پلاتینیوم نیز وجود خواهد داشت که فقط با لول آپ شدن قابل دسترسی است و با پول واقعی قابل خریداری نخواهند بود.
Customization نقشی اساسی را در بازی ایفا می کند. The Crew دارای دو نوع شخصی سازی ظاهری و مکانیکی خواهد بود. در شخصی‌سازی ظاهری بازیکنان می‌توانند از میان طرح ها و رنگ های مختلف پیشفرض بازی موارد دلخواه خود را انتخاب کنند و یا با استفاده از ابزارهای داخل بازی، طراحی‌های خاص خود را داشته و اتومبیل خود را منحصربفردتر کنند. بخش مکانیکی و یا Tuning در 6 نوع کلی وجود خواهد داشت که بسته به ماموریت ها و مکان جغرافیایی آنها می‌توانید اتومبیل خود را سازگار کنید. Performance، Raid، Dirt، Street، Full Stuck و Circuit این 6 کلاس را تشکیل می‌دهند. برای مثال اگر ماموریت بعدیتان در نواحی جنگلی است می‌توانید با استفاده از Tuning های مربوط به کلاس Dirt، خودروی خود را به یک خودروی off-road تبدیل نمایید.,,همانطور که بالاتر نیز اشاره شد نقشه بازی بسیار بزرگتر از نقشه عناوین مشابه خود است و “تمام آمریکا” میزبان بازیبازها خواهد بود. با اینکه “امریکا”ی داخل بازی کمی فشرده‌تر از نمونه واقعی خود طراحی شده ولی کماکان ابعاد چشمگیری دارد. طبق گفته سازندگان بازی نقشه بازیهای Red Dead Redemption، GTA V و Skyrim به راحتی در مپ 5000 کیلومتر مربعی بازی جا می‌شود. یا به عبارت دیگر اگر با یک اتومبیل High Performance مسافت مابین کرانه شرق و غرب را طی کنید چیزی در حدود 90 دقیقه زمان خواهد برد که با اتومبیل‌های کندتر این زمان به مراتب بیشتر هم خواهد شد. در حالت کلی بازی دارای 70 شهر (12 شهر اصلی بزرگ) خواهد بود که اگر بخواهیم از هر یک از مسیرهای مابین این شهرها فقط یکبار عبور کنیم، 2145 مسیر برای عبور در انتظارمان خواهد بود.

در بازی Skill Challengeهایی قرار داده شده که در سرتاسر این نقشه بزرگ پراکنده شده‌اند. تعداد این چلنج‌ها که Climb، Escape و Jump از جمله آنهاست به صدها عدد می‌رسد که تمام کردن تمامی آنها ممکن است ده‌ها ساعت طول بکشد. در کل 5 حالت کلی Skill Challenge در بازی وجود دارد ولی تنوع جغرافیایی و آب‌و‌هوایی هر منطقه تنوع آنها را با شکل قابل توجهی افزایش داده است. بطور مثال Climb که برای کوهنوردی در نظر گرفته شده در قسمت های برفی، خاکی و یا جنگلی سختی‌ها و جذابیت‌های خاص خود را خواهد داشت. ,,دنیای بازی به 5 منطقه اصلی South، Midwest، West Coast، East Coast و Mountain States تقسیم شده که هر یک از آنها ویژگی‌های خود را به همراه خواهد داشت. تغییرات آب‌و‌هوایی یکی از این موارد است که فقط مختص به برخی مناطق خواهد بود. با این وجود تنوع محیطی بازی به قدری زیاد است که بتوان تا حدودی این مشکل را نادیده گرفت. هر منطقه شامل Landmarkها، مراکز خرید و فروش اتومبیل، فرودگاه و ایستگاه قطار خواهد بود. همچنین در کنار اینها Data Stationهایی هم در هر منطقه قرار داده شده که با پیدا کردن هر یک از آنها، نقاط جالب توجه اطراف در نقشه نمایان خواهد شد. برای دسته افرادی که به گشت و گذار و تماشای مناظر مختلف بازی علاقه‌مند هستند هم مناطقی به نام Tourist Spot در نظر گرفته شده که بازیبازها می‌توانند با توقف کردن در این محل‌ها از مناظر جالب توجه لذت ببرند. ,,The Crew عنوان بلند پروازانه‌ایست که هر ریسینگ بازی را به وسوسه می‌اندازد. هر چند بازی در ظاهر و در مقایسه با عنواین مشابهش آنچنان جلب توجه نمی‌کند، ولی اطلاعات آمده از بازی نوید عنوانی لذت بخش را می‌دهند. در پایان باید گفت که جهان Crew در تاریخ 2 نوامبر برای ریسینگ بازها باز خواهد شد. اگر بازی را تهیه کردید این نکته را بیاد داشته باشید که اگر جایی را می‌بینید، می‌توانید به آنجا برانید! ,پیستی به بزرگی یک کشور,پیستی به بزرگی یک کشور,

فرض کنید نیمه‌شبی در حال رانندگی هستید و فوران نورهای آبی و قرمز پشت سرتان در تاریکی جاده خودنمایی می‌کند. مسافتی را طی می‌کنید و چشمانتان به هاله نور شهری می‌افتد که از پشت تپه‌های بلند و کوتاه بیرون می‌زند. به فکر طراحی نقشه‌ای برای رهایی از دست اتومبیل‌های پشت سرتان می‌افتید که ناگهان صدای برخوردی، آژیرها را خاموش می‌کند. توجهتان به انعکاس نوری که از آینه می‌افتد جلب می‌شود و با کمی دقت کردن دوستانتان را مشاهده می‌کنید که ساعتی پیش از هم جدا شده بودید. آرامشی نسبی وجودتان را فرا می‌گیرد اما این پایان ماجرا نیست؛ چرا که برای زود رسیدن کمی دیر کرده‌اید. این چند دقیقه‌‌ای که در ذهنتان متصور شدید مصداق چیزی است که Ivory Tower قصد دارد ساعتهای شما را با آن پر کند.

هادی دربانی

گرافیست سایت که هر از چندگاهی سمت نوشتن هم میره!

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا