معرفی بازی‌ها

هری پاتر به روایت Move!

اکسیو، سکتوم سمپرا، اکسپلیاراموس، اکسپکتو پانرونوما و از همه مهم‌تر آواداکاداورا. این کلمات شاید برای عموم گیمرها بیشتر از چند کلمه بی‌معنی و بی‌ربط نباشد اما بدون شک برای طرفداران بی‌شمار جادوگر مشهور دنیای جادوگران یعنی هری پاتر ورد‌های جادویی بسیار محبوب و البته کار آمدی است که شاید همه آن‌ها بارها و بارها در خیال خود چوب دستی جادوییشان را به سوی دشمنان و مرگ خواران تکان داده و آن‌ها را با خود تکرار کرده‌اند. لذت جادوگری و اجرای طلسم‌های مختلف بر روی دشمنان همیشه بخش شیرینی از آرزوهای بسیاری از مشنگ‌ها (افراد غیر جادوگر در دنیای هری پاتر) و فشفشه‌ها (افراد جادوگری که توانایی جادوگری ندارند) بوده است و اصولا این دسته از افراد حاضرند هر کاری انجام دهند تا تنها یک طلسم بسیار ساده مثل لوموس را به اجرا درآورند. اگر از خوردن معجون‌های مختلف بد مزه خسته‌ شده‌اید، اگر خودآموزهای همه کاره خانوم مالکین دیگر کمکی به حالتان نمی‌کند، اصلا جای نگرانی نیست چرا که شرکت نام آشنای سونی به همراه عنوان جدید خود Sorcery آمده است تا یک شبه و تنها با داشتن یک PS3 و کنترلر جدید آن Move شما را تبدیل به یک جادوگر کند!

همانطور که حتما خودتان نیز متوجه آن شده‌اید دنیای Sorcery بیش‌تر از هر چیزی شبیه به دنیای هری پاتر است، دنیایی که در آن جادوگران سیاه قصد نابودی روشنایی و امید را دارند. این دنیای زیبا همانند هر دنیای جادویی دیگری سرشار از ناشناخته‌ها و موجودات جادویی مختلف است و همه این عناصر به آرامی و در صلحی پایدار در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند اما سرنوشت این صلح نیز چیزی بیشتر از آشوب و تباهی نخواهد بود چرا که ملکه کابوس‌ها، فرمانروای تاریکی‌ها این پیمان ابدی را شکسته و قصد دارد با نابودی روشنایی و امید تاریکی و سیاهی را برای همیشه در جهان پایدار سازد.

اما اینجا است که باز هم دنیا برای نجات نور و برقراری دوباره تعادل دست به خلق یک قهرمان جدید می‌زند! بله، اینبار نیز این وظیفه شما است که با کمک یک جادوگر کارآموز جوان به نجات سرزمین مادری خود پرداخته و با نابودی نیروهای ملکه کابوس‌ها بار دیگر صلح را برای مردم سرزمینتان به ارمغان آورید. البته جای هیچ نگرانی نیست چرا که در طول این مسیر خطیر و دشوار تنها نیستید و کنترلر‌های جدید شوالیه سیاه یعنی Move نیز به کمکتان خواهند آمد. هرچند شروع داستان در Sorcery کمی کلیشه‌ای و قابل حدس است اما سازندگان بازی قول داده‌اند در طول بازی با عناصر بیشتری از اساطیر ایرلند و شمال اروپا روبرو شده و با یک داستان کاملا جذاب و سرگرم کننده روبرو باشیم.

bcus-98203-ss2

ایده اولیه Sorcery بسیار ساده و قابل حدس است، شما Move را همانند چوب جادوگری در دستان خود گرفته و با تکان دادن آن جادوگری می‌کنید، درست به همین سادگی و البته جذابی! در Sorcery تقریبا شما فادر به اجرای هرگونه جادو و یا طلسمی خواهید بود که اجرای آن‌ها بستگی به نوع تکان دادن چوب دستیتان دارد. به عنوان مثال دستتان را به صورت دایره‌ای در هوا تکان داده و یک دیوار آتشین در اطراف خود ایجاد کنید و یا با حرکت رو به جلو آن باعث پرتاب گلوله‌های یخ به سوی دشمنان شوید. هرچند هنوز مشخص نیست چه تعداد جادو و طلسم در بازی نهایی وجود خواهد داشت اما تا به اکنون سازندگان جادوهای آتش، یخ و گردباد را به نمایش گذاشته‌اند. البته اگر اجرای هر کدام از این طلسم‌ها به تنهایی روحیه جادوگری شما را ارضا نمی‌کند خواهید توانست تمامی طلسم‌های خود را با یکدیگر ترکیب کرده و به عنوان مثال گردبادی از آتش که گلوله‌های یخ را به اطراف پرتاب می‌کند بر سر دشمنان هوار کنید!

جادو در دنیای Sorcery اساسا فقط برای نابودی و کشتار اختراع نشده و موارد استفاده دیگری نیز خواهد داشت! به عنوان مثال شما قادر خواهید بود با اجرای یک طلسم ساده شبیه “ریپیرو” تمامی اشیا شکسته از جمله یک لیوان تا یک پل بسیار بزرگ را ترمیم کرده و به مسیر خود ادامه دهید. این قسمت از جادو اساس طراحی بسیاری از معما و پازل‌های بسیار جالب بازی است که بی‌تردید ساعت‌ها از وقت شما را برای حل آن به خود اختصاص خواهد داد.

اگر کلاس‌های درس پرفسور اسنیپ را به خاطر داشته باشید حتما شما نیز با نگارنده هم عقیده هستید اصولا جادوگری بدون ساخت معجون‌های پیچیده و مختلف هیچ مزه‌ای نخواهد داشت. بله، به یکی دیگر از بخش‌های بسیار لذت بخش بازی نزدیک می‌شویم، ساخت اکسیر و معجون! در دنیای Sorcery هزاران ماده مختلف وجود دارد که آماده تبدیل شدن به انواع و اقسام معجون‌های کارآمد هستند. ساخت معجون بسیار ساده و تنها با تکان دادن Move امکان پذیر است. به عنوان مثال تنها کافی است کمی خون اژدها را با عصاره حلزون ترکیب کرده و پس از اضافه کردن کمی بال مگس به آن، معجون را هفت بار در جهت عقربه‌های ساعت هم زنید تا تبدیل به یک معجون تغییر شکل بسیار بدمزه شود!

نمی‌دانم برای شما ساخت معجون تغییر شکل جذاب‌تر است یا مشاهده نتیجه آن اما یکی از مهم و البته جذاب‌ترین بخش‌های Sorcery قابلیت تغییر شکل و تبدیل شدن به حیوانات مختلف نظیر موش و گربه و … است. شما قادر خواهید بود به سادگی و با ساخت یک معجون بی‌نهایت بدمزه که شبیه لجن است خود را به حیوانات مختلف تبدیل کنید. البته اینکار علاوه‌بر سرگرم کننده بودن فواید بسیار زیادی نیز برای شما خواهد داشت چرا که گاهی ممکن است شما مجبور باشید برای رد شدن از جلوی یک نکهبان سمج خود را تبدیل به یک موش کرده و به راحتی و بدون جلب توجه او از زیر پایش رد شوید.

اصولا اگر قرار باشد کسی دستور تهیه یک دنیای شیطانی را به ثبت برساند باید نتیجه کار چیزی شبیه متن زیر باشد:

ابتدا یک جادوگر بسیار شیطانی و قدرتمند را درون یک سرزمین جادویی بسیار زیبا قرار داده، مقداری سیاهی و ویرانی به آن اضافه کرده و پس از افزودن چند طلسم شوم به آن موجودات شیطانی را به مقدار لازم به آن اضافه می‌کنیم… بله لازمه وجود هر دنیای جادویی که مورد حجوم یک جادوگر شرور قرار گرفته است وجود موجودات شیطانی بسیار قدرتمند و چندین مبارزه حماسی است که خوشبختانه Sorcery از این حیث به هیچ وجه کم و کاستی نخواهد داشت. البته باید فکر دوئل با لرد ولدمورت را از سرتان خارج کنید اما به شما قول خواهم داد نیروهای گارد ملکه کابوس‌ها دست کمی از مرگ خواران نداشته و همگی آن‌ها آماده هستند تا مرگ بسیار دلخراش و بدی را برای شما آرزو کنند. هرچند هنوز هیچ مبارزه با غول و یا دشمن خطرناکی به نمایش در نیامده است اما سازندگان قول مبارزه با غول‌های بسیار خطرناک را داده‌اند که برای شکست دادن هر کدام از آن‌ها مجبور به فراخواندن تمام قدرت‌های جادویی خود هستید.

bcus-98203-ss1

دنیای Sorcery سرشار از آیتم و معجون‌های بسیار متنوع و کارآمد است که یافتن همه آن‌ها علاوه‌بر سرگرم کننده بودن به افزایش قدرت‌های جادویی شما نیز منجر خواهد شد. شما در ابتدای کار بازی را با یک جادور کشاورز ساده که تنها قادر به اجاری چند طلسم ساده است آغاز خواهید کرد اما در ادامه و با یادگیری جادوهای مختلف به سبک بازی‌های نقش آفرینی تبدیل به یک جادوگر بسیار بزرگ خواهید شد که از نظر خطرناکی دست ملکه کابوس‌ها را نیز از پشت خواهد بست!

اما در نهایت آخرین قطعه پازل Sorcery که گیم‌پلی آن را حداقل بر روی کاغذ کامل و بی‌نقص می‌سازد وجود ماموریت‌های جانبی بسیار زیبا و جذاب است که انجام آن‌ها جوایز متعددی نظیر معجون و طلسم‌های کم یاب و نایاب را به همراه خواهد داشت. این ماموریت‌های جانبی که انصافا بسیار سرگرم کننده به نظر می‌رسند از نجات کودکانی که از دنیاهای دیگر دزدیده شده و به به دنیای تاریکی آورده شده‌اند تا بدست آوردن جادوهای باستانی فراموش شده را شامل خواهند شد.

هرچند هنوز بسیار زود است که در مورد گرافیک و خصوصا موسیقی Sorcery سخنی به میان آورد اما تجربه اثبات کرده است که شرکت Sony هیچ گاه از این حیث برای عناوین اختصاصی‌اش کم کاری نکرده و احتمال اینکه بار دیگر با یکی دیگر از بهترین گرافیک‌های بازی‌های این سبک مواجه شویم چندان دور از انتظار نیست. البته لازم به ذکر است که طراحی بازی خصوصا از لحاظ هنری تا به اینجای کار نیز بسیار زیبا و چش نواز بوده و به راحتی نوید یک اثر کم نقص را در آینده‌ای نچندان دور خواهد داد.

در آخر باید گفت Sorcery یکی از بهترین و البته خوش ساخت‌ترین عناوین Move و حتی کنسول PS3 ای است که حداقل تا به اینجای کار موفق به جلب نظر مثبت گیمرها، منتقدین و صد البته دوست داران هری پاتر شده است. یکی از مواردی که در مورد Sorcery بسیار جلب توجه می‌کند مخاطین آن است. برخلاف آن چه که انتظار می‌رفت این عنوان به هیچ وجه یک بازی بسیار ساده که تنها با هدف سرگرم کردن گیمرهای تازه کار ساخته شده است، نیست و با گیم‌پلی ساده و البته دوست داشتنی خود قادر خواهد بود به راحتی گیمرهای حرفه‌ای و کم تجربه‌تر را به یک اندازه سرگرم کند. بدون شک Sorcery عنوای است که نظر گیمرهای باتجربه‌ و حرفه‌ای را در مورد کنترلرهای جدید کنسول PS3 تغییر خواهد داد!

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا