معرفی بازی‌ها

نفسی تازه در دنیای ریسینگ

نفسی تازه در دنیای ریسینگ,نفسی تازه در دنیای ریسینگ,  src=https://img4up.com/up2/45586083480815839536.jpg style=

 

 بهتر است ابتدا سری به استودیوی سازنده بازی بزنیم. استودیویی انگلیسی تبار که اعضای گردن کلفتی در آن مشغول به کار هستند. PlayGround Games در سال 2009 توسط چند تن از بهترین ریسینگ سازان این صنعت پایه گذاری شد. از کلیدی ترین این افراد می‌توان به Trevor Wiliams ،Gavin Raeburn و Ralph Fulton از استودیوی با نام و نشان این صنعت یعنی کدمسترز، Martin Connor  از راک استار و Simon Gibson از یوبی سافت و… که در کارنامه‌ آن‌ها نام‌هایی چون NFS, Dirt, Grid وجود دارد، اشاره نمود که با همکاری یکدیگر این استودیو را تشکیل دادند. PlayGround با اهدافی بلند پروازانه پیشنهاد ساخت یک بازی را به استودیو معروف Turn 10 داد و با همکاری دو طرف و کمک مایکروسافت آن‌ها شروع به ساخت بازی کردند و این عنوان زیر نظر شخص کلیدی استودیو Turn 10 آقای Dan Greenawalt در حال ساخت است و مراحل پایان کار خود را پشت سر میگزارد. سبک بازی به قول سازنده آن َAction Racing است و در غالب یک Open Road خواهد بود. Forza Horizon تلفیقی به جا از یک Open World، آرکید و شبیه ساز است. آرکیدی همچون NFS: MW و شبیه سازی به قدرت Forza motorsport، البته این شبیه ساز به معنای محدودیت شما در پیست‌ها نخواهد بود، بلکه ماشین‌هایی واقعی در اختیار شما قرار خواهد گرفت و در کنار آن تمام نیازهایی که به دنبال یک آرکید در بازی‌های این سبک بودید در Forza Horizon جمع شده اند. از Drift گرفته تا مسابقات شبانه با حضور انواع و اقسام ماشین های معروف روز دنیا برای شما بی شک تجربه ای ناب را به ارمغان خواهد آورد.

 

 src=https://img4up.com/up2/30399523970125134937.jpg style=

 

 حال نگاهی به ماشین‌ها و جاده‌های بازی بیندازیم و در مرحله بعد به سراغ گیم‌پلی وسیع آن خواهیم رفت. Forza Horizon بیش از 150 ماشین در اختیار شما قرار می دهد که مطمئناً برای چنین سبکی بسیار متنوع خواهد بود و تمام سلیقه‌ها را در بر خواهد گرفت. از قدیمی‌ترین مدل‌ها مانند The 1957 Ferrari 250 C و 1967 Lamborghini Miura گرفته تا 2013 Hyundai Gensis و 2013 MW M6، همه و همه در بازی حضور دارند. نکته مثبت در این بخش وجود اکثر DLC های موجود در FM4 در ابتدای بازی است. برای مثال بی شک خیلی‌ها آرزوی راندن Lamborghini Aventador را در پیست های Forza 4 داشتند که به خاطر پولی بودن آن امکان استفاده برای خیلی‌ها در دسترس نبود، اما اینبار بدون پرداخت پول اکثر ماشین‌ها در اختیارتان قرار خواهد گرفت. ماشین‌هایی که در Forza Motorsport 4 حضور داشتند، با تک تک جزییات خود برای Forza Horizon به ارث رسیده اند اما با توجه به سبک متفاوت بازی، ماشین‌ها با کمی بهینه سازی مخصوص جاده‌ها طراحی شدند. دنیایی که در آن مشغول به رانندگی هستید در Colorado آمریکا واقع شده است و به دلیل Open Road بودن بازی به تمام منطقه Colorado دسترسی خواهید داشت، به این منظور PG سعی کرده تا از جای جای Colorado عکس و فیلم بگیرد تا حتی نقطه‌ای در آن جا نماند، پس شما با یک دنیای واقعی سر و کار دارید. بازی بیش از 60 منطقه و 200 جاده از خاکی و آسفالت گرفته تا کوهستانی و خشک در اختیار شما قرار خواهد داد. یک Aston Martin One-77 بردارید و به دل جاده‌های خشک و کویری بزنید و تا حد امکان پایتان را روی پدال گاز فشار دهید، جاده آسفالت و پر ترافیک دوست دارید؟ یک Zonda R بردارید و سبقت گرفتن و زیگ زاگ های نرم لذت ببرید، جاده‌های کوهستانی از دور به شما چشمک می‌زنند، با یک McLaren پیچ و خم‌های کوهستان را متر کنید. همه نوع جاده و ماشین در اختیار شما قرار خواهد گرفت در هر مکان و هر زمانی که خواستید از رانندگی لذت ببرید.

 

 src=https://img4up.com/up2/18877085027164510932.jpg style=

 

 حال نوبت بخش گیم‌پلی است که خودنمایی کند. پایه و اساس این گیم‌پلی فستیوال‌های بازی خواهد بود. در چند نقطه از نقشه بازی فستیوال‌هایی وجود دارد که مسابقات اصلی در آن‌ها برگذار میگردد و انبوهی از مردم در آن‌جا وجود دارند و وقتی با ماشین خود به آنجا بروید، مورد تشویق آن‌ها قرار خواهید گرفت. در این محل همه نوع امکانات برای شما مهیاست، این خدمات در گوشه‌ای از فستیوال به صورت چند بخش تقسیم خواهد شد. بخش‌ها شامل کارگاه‌های نقاشی، Body Kitها یا تغییرات ظاهری اتومبیل، مکان‌های تقویت قدرت ماشین‌ها و در آخر مسابقات هستند، همچنین شما برای شخصیت قابل بازی خود می‌توانید ساعت، انگشتر، دستکش یا هر چیزی که دستان او را هنگام بازی از یکنواختی دربیاورد وجود دارد زیرا جز نمای بیرونی ماشین شما به صورت کاکپیت یا همان داخل داشبورد و دست به فرمان نیز می‌توانید بازی کنید. فستیوال‌ها همیشه شمارا به سمت خودشان خواهند کشاند و هیچگاه از آن ها خسته نخواهید شد، این خستگی ناپذیری در کنار  DJها حس بهتری را نیز انتقال خواهد داد. در اکثر ریسینگ‌ها شما آهنگ‌هایی گوش می‌دهید که هیچ لذت و هیچ حس رقابتی برایتان القا نمی‌کند، حال در Horizon شما با دنیایی از آهنگ‌های Trance ،House ،Hip Hop و POP رو به رو خواهید شد که نا خودآگاه صدای دستگاه صوتی خود را بالاتر می‌برید. خواننده‌هایی نظیر Florida ،Will.I.AM P!NK و DJ های معروفی چون David Guetta در فستیوال‌ها برایتان پخش خواهد شد. همچنین در طول رانندگی سه موج رادیو که هر کدام سبک خاصی از موسیقی را دارا هستند در اختیارتان قرار خواهد گرفت تا با توجه به سلیقه خود موج دلخواه را انتخاب کنید.

 

 src=https://img4up.com/up2/00720498044137040429.jpg /></p><p>  </p><p>  <span dir=RTL>مسابقات در بازی تنوع فراوانی خواهند داشت. از مسابقات شبانه و روزانه گرفته تا تن به تن و</span> Drift. <span dir=RTL>به علاوه در کنار این مسابقات همیشگی ریسینگ،</span> PlayGround <span dir=RTL>مسابقات جدیدی را طراحی کرده که شمارا به چالش خواهد کشید، از جمله این مسابقات می‌توان به جدال تن به تن و البته متفاوت اشاره کرد. شما بر روی جاده می‌رانید اما حریف شما یک هواپیمای تک سرنشین خواهد بود و باید قبل از رسیدنش به خط پایان او را پشت سر بگذارید. و در آخر طبق عادت همیشگی ریسینگ‌ها در پایان هر مسابقه</span> XP <span dir=RTL>و</span> Credit <span dir=RTL>دریافت خواهید کرد</span>. Credit <span dir=RTL>برای خرید ماشین لازم خواهد بود و</span> XP <span dir=RTL>سطح شما را برای مسابقه با دوست و دشمن نشان خواهد داد. یکی از بخش‌های جالب دیگر قسمت</span> Rival Mode <span dir=RTL>است. این بخش همانند</span> FM4 <span dir=RTL>سرعت‌ها، مسافت‌ها و رکوردهای شما را به صورت متفاوتی نسبت به</span> FM <span dir=RTL>ثبت می‌کند. اگر به لایو وصل باشید رکورد دوستان خود را می‌توانید در لیدربردهایی که در فستیوال‌ها و بعضی جاده‌ها قرار گرفته‌اند مشاهده کنید و حتی برای حفظ آبروی خود، آن‌ها را به مسابقه دعوت کنید و با شکست وی مکان و مقامش را پایین‌تر از خود بکشانید. نکته آخر که می‌توان در مورد گیم‌پلی اشاره کرد حضور کوچک کینکت به عنوان یک</span> GPS <span dir=RTL>است. کینکت همانند</span> Forza Motorsport 4 <span dir=RTL>به عنوان یک وسیله اختیاری برای بازی کردن استفاده نخواهد شد، بلکه فقط برای پیدا کردن مسیر از فرمان صوتی آن بهره خواهید برد</span>.</p><p>  </p><p style=  src=https://img4up.com/up2/57745178071503609864.jpg style=

 

 طبق معمول در آخر پیشنمایش، سری به نکات بصری بازی خواهیم زد. برای مطمئن شدن از نظر گرافیکی باید گفت بازی از موتور قدرتمند Forza Motorsport استفاده خواهد کرد. در Horizon این بار قدرت این موتور در 30 فریم بر ثانیه و در عین حال با جزییات بیشتر محک خواهد خورد. تمام ماشین‌ها از FM4 به Horizon به ارث رسیده اند و اینبار همان ماشین‌هایی که در پیست راندید را در خیابان‌ها استفاده خواهید کرد، فرق کوچک آن‌ها بهینه سازی شدن قدرت ماشین ها و صدمه دیدن آن‌هاست تا انجام مسابقه در جاده‌های مختلف کمی از حالت مشکل بیرون آید. 30 فریم شدن بازی نیز کمک بسیاری به اضافه شدن جزییات بازی کرده است. چرخه شب و روز یکی از جزییات مهم است که FM4 از داشتن آن بی بهره بود. شب و روز هر کدام نکات خاص خود را دارا هستند، مثلا موتور گرافیکی بازی سیستمی به نام GodRay را ارایه می‌دهد که سبب هرچه طبیعی‌تر شدن نور و پرتو خورشید و نوازش انعکاس آن بر روی بدنه خودروی شما می‌شود. همچنین در شب به لطف سیستم نورپردازی IBL چراغ‌ها، پروژکتورها، داشبورد ماشین و حتی رقص نورها در شهر بازی رانندگی در شب را برای شما رویایی‌تر خواهند کرد. خورشید، ماه، ابرها، همه و همه به صورت داینامیک و پویا در حال حرکت هستند. افکت‌های ریز نیز در عین کوچک و ریز بودنشان باعث لذت بردن هرچه بیشتر رانندگی خواهند شد. برگ‌هایی که با رد شدن از کنار آن‌ها در هوا به رقص درمی‌آیند، سنگ ریزه‌هایی که از زیر لاستیک ماشین به عقب پرتاب می‌شوند، گرد و غباری که با عبور از محل‌های خاکی در هوا معلق می‌مانند، وزش باد که درختان و بوته‌ها را به حرکت درمی‌آورد، لرزش ناگهانی دوربین هنگامی که هواپیمایی در نزدیکی شما مانور می‌دهد و حتی انبوه طرفداران و تشویق کننده‌ها به هرچه بیشتر زنده شدن بازی کمک می‌کنند، همان نکات ریزی هستند که باعث جذاب شدن بازی و پویایی آن خواهند بود.

 

 PlayGround را با وجود سوپراستارهای خود می‌توان غول جدید ریسینگ ساز صنعت گیم دانست، اما قبل از تصمیم گرفتن در این مورد باید دید اولین کار آن‌ها که در کنار Turn 10 آغاز شده است چه چیز از آب درخواهد آمد. Forza Horizon در تاریخ 23 اکتبر یا 2 آبان در دسترس بازیبازان قرار خواهد گرفت.

 

” alt=””/>

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا