معرفی بازی‌ها

مرگ، مرگ، مرگ و شاید باز هم مرگ!

خواندن پیش نمایش,,دنیای خاص RPG با نامهای گوناگونی از جمله The Elder Scrol ،Fallout ،World of Warcraft و … گره خورده است. پذیرش یک IP غربی‌گونه جدید از صنعت بازی‌سازی ژاپن برای کمتر کسی قابل قبول بود، استودیو From Software با عرضه Demon’s Souls نشان داد با فضاسازی و طراحی محیطی فوق‌العاده و سیستم مبارزه نوین و بخصوص درجه سختی زیاد بازی با دست پر به بازار رقابت آمده و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. گیم‌پلی ارایه شده در این IP به گونه‌ای در کلمات “کند و کاو، مبارزه، گرفتار نشدن در دام‌ها و پیدا کردن و جمع آوری آیتم‌های گوناگون” خلاصه شده است.
نسخه دوم تا اندازه‌ای عالی و فوق‌العاده عمل کرد که به راحتی به بهترین تجربه شخصی تعداد زیادی از RPG بازها بدل شد و شاید اگر نام بزرگ و سنگین The Elder Scrolls V نبود در آن سال می‌توانست اکثر جوایز مهم را به خود اختصاص دهد. شاید بزرگترین ایرادی که به Dark Souls وارد بود و سازندگان بازی نیز به آن اقرار کرده‌اند موضوع کامل نبودن بازی در زمان عرضه بوده است که باعث شد سازنده با عرضه پچ‌ها و آپدیت‌های گوناگون تلاش زیادی در زمینه حل مشکل افت فریم و باگ‌های بازی متحمل شود؛ با همه این‌ها این نسخه چیزی بالغ بر 1.5 میلیون نسخه فروش داشت.,,نسخه سوم سری یعنی Dark Souls II در خلال مراسم VGA در 7 دسامبر 2012 معرفی شد و مهم‌ترین نکته در مورد بازی غیبت Hidetaka Miyazaki کارگردان دو نسخه قبلی در ساخت این نسخه است، بازی را دو نفر از اعضای استودیو به نامهای Tomohiro Shibuya و Yui Tanimura کارگردانی می‌کنند و Miyazaki به عنوان ناظر به کنترل کیفیت کاری اعضای پروژه خواهد پرداخت.
داستان Dark Souls II ادامه نسخه قبل یعنی Dark Souls و روایت داستان به همان سبک و سیاق گذشته خواهد بود. داستان از اینجا آغاز می‌شود که شخصیت ما به نفرین تاریکی حلقه گرفتار می‌‌شود و به دنبال پیدا کردن دارویی برای رهایی از این نفرین بر‌می‌آید.

,اگر امیدوارید در Dark Souls II وضعیت پایدار و بی‌دغدغه‌تری نسبت به دو نسخه قبل را تجربه کنید باید بگوییم سخت در اشتباه هستید، چرا که به اقرار سازندگان بازی این نسخه از دو نسخه قبل بر مراتب دشوارتر است، سیستم سلامت جدید اعمال شده در بازی گواه این ادعا است، با هر بار مرگ و زنده شدن از میزان سلامتی شما کاسته شده و این کاسته شدن تا 50 درصد از کل سلامتی را شامل می‌شود. حتی تنزل رده سنی بازی از بزرگسال به مخاطب نوجوان نیز دلیلی برای ساده‌تر شدن بازی انگاشته نشده است.
به گفته سازندگان تفهیم راهها و روش ها و تاکتیک‌های غلبه بر دشمنان برای شما ساده‌تر خواهد بود و شما از انتخاب‌های بیشتری برای نحوه مبارزه با دشمنان بهره‌مند خواهید بود، به عنوان مثال شما توانایی حمل تعداد بیشتری اسلحه نسبت به نسخه‌های قبل را دارا هستید.,,محیط بازی به بزرگی و شکل و شمایل همان نسخه قبل خواهد بود فقط طراحی محیط کمی پیچیده‌تر است و شما ممکن است در کند و کاو محیط بازی آیتم‌های زیادی را از دست بدهید. گوشه‌ها و فضاهای تاریک اعمال شده در طراحی بازی گواهی است بر اهمیت بسیار بالای بخش چندنفره برای سازندگان. در بخش چند نفره نیز همه بحث و مساله روی مبارزات نفر به نفر خلاصه نمی‌شود، راه اندازی سیستم جدید چت صوتی بین دو بازیکن که در طی یک عملیات Co-Op با هم همکاری میکنند نشانگر اهمیت هماهنگی و همکاری متقابل بازیکنان است. From Software با راه اندازی سرورهای اختصاصی سرمایه‌گذاری خاصی روی بخش چندنفره بازی کرده است.
سازنده بازی این بار به جای موتور PhyreEngine از موتور به مراتب قویتری برای ساخت بازی بهره برده است ولی مشاهدات صورت گرفته حاکی از این است که گرافیک تکنیکی بازی برای رسیدن به قافله عناوین روز هنوز جای کار و تلاش دارد، اما از لحاظ هنری و طراحی محیطی بازی با یکی از بهترین عناوین نسل هفتم روبرو هستیم. ترکیب بندی رنگ‌های تیره و خنثی به شکل همگونی به سنگین بودن و تاثیر گذار بودن فضا بر روی گیمر منجر شده است.,,ویژگی جدیدی در بازی اعمال شده است که به شما اجازه می‌دهد تا به هر لِوِلی که در مراحل لِوِل آپ کاراکتر خود طی کرده‌اید بازگردید و از آنجا به بازی ادامه دهید، این بازگشت به گذشته برای جبران اشتباه در تصمیم گیری‌هایی که انجام داده‌اید و شاید به مسیر اشتباهی رفته‌اید، اعمال شده است. پس مهمترین اصل و محور همه مسایل در این بازی تصمیم و تصمیم‌گیری‌های شما است، همه امکانات گذشته و جدید بازی در صورتی قابل استفاده خواهند بود که شما تصمیم به استفاده از آن امکانات داشته باشید و بخواهید در شخصی سازی کاراکتر خود از آن‌ها استفاده کنید.,,اگر از طرفداران این سری هستید و یا فقط یک RPG باز و علاقه‌مند به این سبک هستید Dark Souls II تجربه ای تکرار نشدنی برای شما خواهد بود، تجربه‌ای که به شما قدرت انتخاب را در حد والای خود ارایه می‌دهد، هر آنچه که بر سر شما اتفاق می‌افتد و به هر درجه‌ای که در بازی می‌رسید همه و همه به انتخاب های شما و قدرت تصمیم‌گیری شما بسته است، Dark Souls II در 14 مارچ برای دو پلتفرم Xbox 360 و PS3 و در 25 آپریل برای PC عرضه خواهد شد.,,مرگ، مرگ، مرگ و شاید باز هم مرگ!,مرگ، مرگ، مرگ و شاید باز هم مرگ!,

RPG سبکی است که هیچگاه موفق به برقراری ارتباط با آن نشده‌ام یا شاید تلاش لازم برای برقراری ارتباط را از خود نشان نداده‌ام. سبکی که علاقه‌مندی و مجذوب شدن به آن می‌تواند ارتباط مستقیمی با ویژگی‌های شخصیتی فرد داشته باشد.
نمی‌دانم؛ لول آپ، شخصی سازی، انتخاب، صبر و حوصله و تکرار و تکرار و تکرار برای پیدا کردن مسیر درست همگی در مقابل ویژگی‌های شخصیتی من مثل وسواس زیاد در انتخاب، کم‌حوصلگی و مسئولیت پذیر نبودنم قرار گرفته‌اند.
– RPG مورد نظر یکی از سخت‌ترین سری بازی‌های تاریخ است
– با من شوخی می‌کنید؟!
اما علاقه من نویسنده اهمیتی ندارد زیرا شما که این متن را میخوانید RPG باز هستید و من فقط می‌توانم به شما قول بدهم که حتما از این بازی لذت خواهید برد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا