معرفی بازی‌ها

مروری بر اکسیر سیاه

مروری بر اکسیر سیاه,مروری بر اکسیر سیاه,  src=/files/a.jpg style=

 
بازی اکسیر سیاه یک عنوان مستقل در سبک اکشن پلتفرمر دو بعدی است. بازی همانند بازی های کلاسیک این سبک بر پایه تیراندازی و پرش طراحی شده و در نگاه اول شما را به یاد عناوین معروف این سبک خواهد انداخت. اساس بازی بر پایه تیراندازی به دشمنان موجود در صحنه طرح ریزی شده و در این راه شما سه اسلحه مختلف را دراختیار خواهید داشت:
کلت کمری: این اسلحه قدرت کمی داشته و بیشتر در مواقعی که مهمات دیگر سلاح هایتان به پایان رسیده، کاربرد دارد.
شاتگان: قدرت این اسلحه بالا بوده و کاربرد اصلی آن در تیراندازی از فاصله نزدیک است.
مسلسل: این سلاح از نظر قدرت ضعیف تر از شاتگان بوده ولی به دلیل ظرفیت بالای خشاب آن می تواند در زمانی اندک، تیرهای پرتعدادی را به سوی دشمنان شلیک کند. مسلسل از ابتدای بازی در دسترس نیست و بعد از کشتن اولین رییس، به لیست سلاح ها افزوده خواهد شد.
 
 بخش دیگر بازی پلتفرمینگ آن است که در آن بوسیله پرش می توان از روی موانع عبور کرد و راه خود را به سوی مناطق جدیدتر باز کرد. علاوه بر این، پرش در بازی قابلیت تدافعی نیز داشته و برای فرار از دست شلیک دشمنان و پرش از روی تیرهای آن ها به کار می رود. طراحی مراحل بازی به گونه ای است که هر دو عنصر تیراندازی و پرش در راستای هم کاربرد داشته که این امر می تواند از تکراری شدن بازی جلوگیری کند. باجه های خرید یکی دیگر از بخش های بازی است که از طریق آن ها می توانید مهمات اضافه برای اسلحه و یا بسته سلامتی خرید کنید. پول لازم برای خرید از این باجه ها، از راه کشتن برخی دشمنان و دسترسی به صندوق های مخفی به دست می آید.
 
 src=/files/aa.jpg style=

در طی بازی با دشمنان متفاوتی روبرو خواهید شد که به دسته های زیر تقسیم می شوند:
دشمنان عادی: این دشمنان از قدرت کمی برخوردار بوده و هر چند ثانیه یک بار به سمت شما شلیک می کنند.
دشمنان قوی: این دشمنان داری قدرت بیشتر و هم چنین خط سلامتی بالاتری نسبت به دشمنان عادی هستند، سرعت شلیک این دشمنان بیشتر بوده و خود به چند نمونه مختلف تقسیم می شوند.
سگ: نوع حمله سگ با دشمنان انسانی بازی متفاوت بوده و با سرعت بالایی به سمت شما حمله می کند.
رییس ها: در بازی 2 رییس اصلی وجود دارد که از قدرت و خط سلامت بالایی برخوردار است و برای کشتن آن ها نیاز به دقت و سرعت بالایی دارید.

در اولین مرحله بازی، سیستم کنترل به شکل جالبی به شما آموزش داده می شود و چندین نمونه کنترل برای راحتی بازیکن های مختلف در نظر گرفته شده است. سپس در چند مرحله ابتدایی با دشمنان ضعیفی روبرو خواهید شد که از بین بردن آن ها کار ساده ای است، ولی با پیشرفت در بازی، درجه سختی به مرور بیشتر شده و تعداد و قدرت دشمنان افزایش می یابد. برای کشتن هر دشمن باید از شیوه حمله آن دشمن آگاه شده و سپس به مقابله با آن بروید. مثلا برخی دشمنان تیرهای پیاپی به سمت شما شلیک می کنند که در این حالت باید با پرش طولانی از تیرهای آن ها فرار کرده، سپس در موقعیتی مناسب به سمت آن ها شلیک کنید.

 
 src=/files/aaa.jpg style=

گرافیک بازی با توجه به مستقل بودن آن، زیبا و چشم نواز طراحی شده و تصاویر پس زمینه از جزییات جالبی بهره می برند. عناصر محیطی مانند صندوق، بشکه یا جعبه به وفور در طی مراحل یافت می شوند که این عناصر در بخش های مختلف بازی پراکنده شده و به نظر می آید برای طراحی مراحل بازی، وقت زیادی صرف شده باشد. دیگر نکته جالب بازی موسیقی آن بوده که در هر مرحله از تمی متفاوت بهره برده، و مناسب با سبک بازی ساخته شده است.

طی تجربه ای که از نسخه تست بازی داشتیم، این بازی به عنوان یک بازی مستقل حرف های زیادی برای گفتن دارد. توجه به بخش های جزیی و در کنار آن سیستم گیم پلی جالب بازی، می تواند علاقه مندان به عناوین قدیمی این سبک را، راضی نگه دارد.

 

” alt=””/>

محمد شکری

گیم، کتاب، فیلم، فوتبال

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا