معرفی بازی‌ها

مرثیه ای بر فرشته ی آبی

مرثیه ای بر فرشته ی آبی,مرثیه ای بر فرشته ی آبی,  src=/files/7.jpg style=

 

داستان Halo 4 چند سال پس از پایان اتفاقات نسخه ی سوم جریان دارد. در صحنه ی ابتدایی این نسخه Master Chief که پس از اتفاقات گیج کننده در نسخه ی سوم به خواب رفته است، با صدای آژیر از خواب بر می خیزد. چیف در حالی از خواب بر می پرد که یار باوفای او، کورتانا، که یک هوش مصنوعی می باشد در هشتمین سال از دوره ی هفت ساله ی خود است. به همین دلیل کورتانا اینبار مانند نسخه های قبلی دیگر یک هوش مصنوعی جذاب و با وقار نیست، بلکه گاهی اوقات مجنون، بی ادب و یا حتی پرخاشگر در مقابل چیف ظاهر می شود و با او صحبت می کند. آقای اوکانر کارگردان بازی در مصاحبه هایش بارها به این موضوع اشاره کرد و اعلام داشت در این نسخه ما شاهد رابطه ای عمیق و بنیادین میان چیف و کورتانا خواهیم بود.

 

 src=/files/6(2).jpg style=


مسلماً دیگر پس از سالها مبارزه میان چیف و کاوننت ها، مرد کلاه به سر همه ی فوت و فن های آنها را می داند. پس 343 می بایست دشمنانی خطرناک تر را برای این شماره خلق می کرد. این دشمنان پرومتئان ها هستند. پرومتئان ها ساکنین قدیمی سیاره ی ریکوییم می باشند. این نژاد جدید نیز همانند کاوننت ها کلاس بندی دارند. کلاس شوالیه که بیشترین حضور را در مقابل شما خواهد داشت. این کلاس به طور مستقیم به شما حمله می کند. کلاس بعدی، کلاس خزنده هاست. موزی، پست و سریع. این دشمنان جدید روی تمام سطوحِ مسطح می توانند حرکت کنند، گویا جاذبهی زمین بر بدن آنان بی اثر است! مراقب بالای سرتان باشید. و در آخر، ناظرین. وظیفه ی آنان اخطار دادن به شما نیست، بلکه کشتن شماست. ناظرین پرواز می کنند، تله پورت می شوند، دشمنان را به سوی شما هدایت می کنند و نقشه های حمله را می چینند. به لطف طراحی خوب 343 در بخش هوش مصنوعی، اینبار دشمنان شما بسیار باهوش تر از قبل به شما حمله می کنند. هر کدام از پرومتئان ها به طور اختصاصی می اندیشد و برنامه ی حمله می چیند. هرگاه دو پرومتئان با هم شما را ببینند با نقشه ای جدید به شما حمله خواهند کرد. پس دیگر در هنگام مبارزه با آنها مانند کاوننت های احمق رفتار نکنید.

 

 src=/files/5(6).jpg style=


با آمدن دشمنان جدید مطمئناً باید چشم انتظار اسلحه های جدیدی هم باشیم! اینبار به لطف تکنولوژی پیشرفته ی نژاد کهن پرومتئان، اسلحه های خلاقانه تری در بازی وجود خواهند داشت. در نمایش های بازی شاهد اسلحه ی دوربردی بودیم که می توانست در هر بار شلیک سه گلوله بزند. احتمالاً این اسلحه ی محبوب طرفداران در بازی خواهد بود! دوربرد، کم صدا و قدرتمند. اما سلیقه ها متفاوت هستند، شاید شما دوست داشته باشید یک تنه به دل دشمن بزنید و آنها را نابود کنید. گزینه ی مناسب برای شما شات گان جدید بازی است که می تواند هر جنبنده ای را نابود کند. اما چطور است کمی جنتلمن باشید؟ یک کلت کمری که گلوله های شارژ شونده ی آن از میان بدن دشمنانتان می گذرد و تکه های بدن آنها را به دیوار پشت سرشان می دوزد.

با فرارسیدن هر نمایشگاه عطش ما برای دانستن قدری از داستان بازی بیشتر می شد، اما 343 با زیرکی تمام داستان بازی را از طرفداران مخفی کرد و فقط بخش مختصری از داستان بازی را لو داد. بیشترین نمایش های بازی مربوط به بخش چند نفره می شد. البته این بخش نیز به اندازه ی بخش داستانی پُر طرفدار است. پس بهتر است کمی نیز به این بخش بپردازیم.

 

 src=/files/4(3).jpg style=


اولین ابداع و شاید مهترین آنها در بخش چند نفره ی بازی، سریال هفتگی Spartan Ops است. در این بخش که واقعاً یک سریال هفتگی است و هر قسمت آن به صورت هفتگی پس از عرضه ی بازی در اختیار بازیکنان قرار می گیرد، شما در نقش یک اسپارتان، که خودتان لباس ها و اسلحه ی او را شخصی سازی می کنید، وارد سیاره ی ریکوییم می شوید تا احوال چیف را هم در حین انجام ماموریتش جویا شوید. مطمئن باشید این سریال هفتگی می تواند بیش از خط داستانی بازی شما را درگیر خودش کند. بخش جدید چندنفره در بازی Dominion نام دارد. در این بخش، دو تیم حریف باید سه منطقه ی هر نقشه را که در سطوح مجزا طراحی شده است، تصاحب کرده و آن را حفظ کنند. در این مود شما پس از تصاحب هر منطقه باید از آن در مقابل دشمنتان حفاظت کنید. تیمی که مدت زمان بیشتری مناطق را در دست داشته باشد، پیروز نبرد خواهد بود. همچنین در این مدت شما از سپرهای تدافعی و ماشین های تهاجمی فوق پیشرفته ای بهره خواهید بُرد. اما بخش های کلاسیک چندنفره نیز همچنان در بازی موجود است. مود محبوب فتح پرچم اینبار بالانس شده تر، پولیش تر و بزرگتر از قبل انتظار شما را می کشد. اینبار در مود فتح پرچم شما می توانید با میله ی پرچمی که در دست دارید، دشمنانی که در نزدیکیتان حضور دارند را بکشید. بخش دیگری که شاید بیشتر برای طرفداران ورزش فوتبال به بازی اضافه شده است، بخش Grifball است. مطمئناً این بخش در نگاه اول کمی مضحک تظاهر می کند، اما دقیق تر که نگاه کنید، آیا شما دوست ندارید کمی هم از جنگ دور شوید و به ورزش برای سلامتیتان بپردازید؟ 343 همه ی اقشار را هدف قرار داده است. در این بخش جدید شما در قالب دو تیم مقابل یکدیگر قرار خواهید گرفت. شیوه ی بازی نیز چندان سخت نیست. توپ را به دستانتان بگیرید، مراقب حریف باشید و حالا بدوید! در لحظه ی مناسب نیز از دادن پاس به دوستانتان دریغ نکنید. البته در این راه اسلحه نیز خواهید داشت و البته یک چکش و یک شمشیر. با چکش شما می توانید از راه دور تری به مالک توپ حمله کنید و وی را بکشید، درست در زمانی که شما وی را می کشید، توپ به دستان شما خواهد رسید و شما باید آن را به دروازه ی حریفتان برسانید.

 

 src=/files/halo4mplayer2.jpg /></p><p> <br/> 343 برای بخش آنلاین تدارکات دیگری هم دیده است. کلاس بندی های جذاب Halo بار دیگر منتظر شما هستند، البته بعد از آنکه به Rank 50 در بازی برسید. پس از آن که شما به رنک 50 دست یابید، دو حالت مختلف برای شما وجود خواهد داشت، یا مانند هزاران طرافدار واقعی بازی، بازی را پیش خرید کرده بودید تا در لحظه ی عرضه اولین نفری باشید که وارد بخش آنلاین می شوید و یا جز آن دسته نبودید و بازی را پس از عرضه خریداری خواهید کرد. در صورتی که در دسته ی دوم باشید باید بگویم، شما فقط می توانید تا یک ماه آینده در کلاس های Wetwork و یا Pioneer به مبارزه بپردازید. اما اگر جز دسته ی اول باشید می توانید علاوه بر دو کلاس فوق، شش کلاس دیگر را نیز انتخاب کنید. کلاس های بازی هر کدام خصوصیات خود را دارند. Wetwork ها سریع و مخفی کارند و Pioneer ها هم سریع هستند و به دلیل خصوصیات منحصر به فردشان سریع تر از سایرین به Level های بالاتر دست می یابند، اگر دوست دارید پیش از موعد از محل Respawn شدن دشمن با خبر شوید باید به کلاس Engineer بروید. اگر به مهمات و اسلحه های کاربردی تر و موثرتر از سایرین علاقه دارید به کلاس Tracker خواهید رفت. شاید شما نیز از اینکه یک تنه به دل دشمن بزنید و به تنهایی نقشه هایشان را نقش بر آب کنید علاقه دارید. پس انتخاب شما نیز مانند Rogue خواهد بود. شاید هم همیشه وقتی کسی در بازی شما را می کشد، دوست دارید وی را بیابید و انتقامی سخت از او بگیرید. پس Stalker کلاس ایده آل شما است زیرا هر کسی که شما را بکشد، دیگر هیچ مکانی در نقشه برایش امن نیست، او در هر نقطه ای که بایستد شما وی را در نقشه خواهید دید. از داغ شدن اسلحه متنفرید؟ Pathfinder هایی قابلیتی دارند که اسلحه در دستان آنان مانند بچه ای که در آغوش مادر آرمیده است، آرام می گیرد و دیرتر داغ می شود. آخرین کلاس نیز Operator است. این کلاس متخصص در راندن هر وسیله ایست و به محض آنکه پشت رل آن وسیله قرار بگیرد، میزان سلامتی آن وسیله کمی بالاتر از حالت عادی خواهد رفت. انتخاب با شما است، هشت کلاس با قابلیت هایی منحصر به فرد که انتظار می کشند تا شما آنها را در روز عرضه ی بازی و یا با تاخیری یک ماهه نسبت به دارندگان نسخه ی Limited Edition و یا Pre-Order کنندگان انتخاب نمایید. البته من به شما پیشنهاد می کنم تا دیر نشده، سراغ پیش خرید نسخه ی LE بروید، زیرا نقشه ی War Game Map نیز به طور انحصاری در اختیار دارندگان این نسخه است، و اگر این نسخه را نخرید، در آینده باید آن را با قیمت 2000MS Point خریداری کنید که در این صورت ممکن است کمی قلقلکتان بیاید! با توجه به نمایش ها می توان انتظار داشت بار دیگر Halo موفقترین عنوان Xbox برای جذب بازیکنان در بخش آنلاین باشد.</p><p>  </p><p style=  src=/files/3(2).jpg /></p><p> <br/> بازی قوی گرافیک قوی نیز می خواهد. این اصل در Halo نیز رعایت می شود. با دیدن نمایش های Halo حتی به این نتیجه میرسیم که تا به حال هیچ بازی ای چنین سطحی از جلوه های بصری را بر روی بستر Xbox عرضه نکرده است. جنگل های ریکوییم بسیار زنده تر و شاداب تر از نسل کهنه هفتم خود را نشان می دهند. دیدن چنین نرخ فریم بالایی به همراه رزولوشن و جزئیاتی فراتر از نسخه های قبلی بازی، باعث می شود گاهی با خود بیاندیشیم که این بازی بر روی یک PC اجرا می شود تا یک Xbox هفت ساله. تمام حرکات چیف نرم و روان انجام می شوند. وسایل نقلیه در بازی نیز خوش دست و راحت طراحی شده اند. تفنگ ها نیز بهتر از قبل به نظر می آیند و بسیار طبیعی تر از قبل لگد می زنند. همه چیز زیبا، روان و منحصر به فرد است. البته شاید این آخرین باری باشد که ما شاهد استفاده از این موتور برای ساخت یک شماره از Halo هستیم، زیرا اوکانر مدتی است که اعلام کرده استدیوی 343 مشغول گسترش یک موتور جدید برای نسخه های بعدی Halo که بر روی بستر نسل بعد Xbox عرضه خواهند شد، می باشد.</p><p>	البته شاید هنوز هم برای گفتن این نکات زود باشد. شاید هنوز هم زود باشد که بگوییم بازی در تمام جوانب خوب ساخته شده. شاید، شاید و شاید… . اما چشم ها را باید شست جور دیگر باید دید. 343 به قدری از کارش مطمئن است که هدف والایی برای بازی ترسیم کرده است. آغازی بر دومین سه گانه ی Halo. مطمئن باشید اگر حتی ذره ای شک در مورد کیفیت بازی در دل سازندگان نوپای این بازی وجود داشت، آنها این چنین جسورانه خبر از آغاز سه گانه ی شخصی شان نمی دادند. کافیست تا روز 6 نوامبر صبر کنید. در این روز همه چیز مشخص می شود. حتی بدبین ترین طرفداران بازی نیز با دیدن نمایش های بازی مطمئن هستند که نوجوان آن ها، که از کودکی همپایشان بوده دیگر آماده ی ورود به دنیایی بزرگتر است.</p><p>” alt=””/></p><div class=

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا