معرفی بازی‌ها

شهری سیاه مستتر در جامه ای سبز

شهری سیاه مستتر در جامه ای سبز,شهری سیاه مستتر در جامه ای سبز,  src=/files/1(25).jpg></p><p style=  

چه مدت است که انتظار عرضه Crysis 3 را می‌کشید؟ یک یا دوسال؟ همین مدت نسبتا کوتاه در روند داستانی Crysis، چیزی حدود 24 سال به طول انجامیده است. داستان بازی 24 سال پس از جریانات شماره دوم اتفاق می‌افتد. دنیا به هم ریخته، دیگر خبری از آسمان خراش های بلند New York نیست و همه چیز از بین رفته است. دیگر امیدی در بین مردم وجود ندارد و شهر رو به نابودی است. چه کسی می‌تواند شرایط را تغییر دهد؟ آیا کسی در این گستره هستی پیدا می‌شود تا به ندای مردم گوش فرا دهد و به یاریشان بشتابد؟ شما در این بین کنترل شخصیتی به نام Prophet را در دست خواهید داشت، ولی چه چیزی شما را درگیر این حوادث می‌کند؟ چه چیزی می‌تواند سبب شود تا شما برای نجات مردم اقدام کنید؟ شهر ویران و خزه بسته‌ بازی آن‌گونه که در ظاهر به نظر می‌رسد جای امن و مناسبی نیست. شرکت بزرگی به نام Cell قصد دارد تا با ساخت گنبدهایی، مردم را پناه داده و تا جایی که می‌تواند از آنان محافظت کند. چه چیزی می‌تواند بهتر از این باشد؟ در ظاهر هیچ چیز، اما در باطن می‌توان گفت که هرچیزی می‌تواند از این نیرنگ و سیاست کثیف Cell بهتر باشد. در واقع هدف اصلی این شرکت این است که با جذب مردم شهر، به بالاترین و پیشرفته‌ترین فناوری‌های روز دست یافته و بر دنیا مسلط شود. اما آیا شما کنار می‌روید و اجازه می‌دهید که چنین چیزی به وقوع بپیوندد؟ هما‌ن‌طور که پیش‌تر اشاره شد شما کنترل شخصیت Prophet را در دست خواهید داشت و در طول این ماجراجویی، باید جان خود را به خطر انداخته و مانع کار شرکت Cell و تسلطش بر دنیا و مردمانش شوید.

 

 src=/files/5(17).jpg /></p><p style=  

طبق گفته تیم سازنده، گرافیک بازی مهم‌ترین المانی است که می‌تواند نام این عنوان را بیش‌تر از گذشته مطرح سازد و از نظر فنی، صنعت بازی‌سازی را یک قدم به سوی جلو حرکت دهد. با توجه به تریلرهای منتشر شده، بی شک می‌توان گفت که Crysis 3 در سبک خود بی‌رقیب است و کمتر عنوانی به خود اجازه می‌دهد تا در مقابل گرافیک خیره کننده‌اش قد علم کند! آن‌چه که تا به این‌جا از بازی به نمایش درآمده نوید گرافیکی خارق العاده را می‌دهد. طراحی‌های بازی اکثرا بی‌نظیر هستند و تا به حال، نمونه آن‌ها را کمتر مشاهده کرده‌اید. از طراحی درختان و محیط سبز بازی گرفته تا افکت‌هایی نظیر افکت آب و انفجار، همگی عالی ساخته شده و همین امر سبب می‌شود که Crysis 3 را به عنوان یک غول گرافیکی بشناسیم. به نظر می‌رسد که در بازی به طراحی محیط های جنگلی، توجه بسیاری شده و این امر به خوبی در نمایش‌های بازی قابل رویت است. علف‌های بلند و خوش‌رنگ، فیزیک گیاه عالی، بافت های چشم نواز و مجذوب کننده و … تنها بخشی از زیبایی‌هایی هستند که در 3 Crysis شاهد آن‌ها خواهید بود. چیزی که بیش از اندازه ساخته Crytek را بزرگ و محبوب می‌سازد، بهره گیری مناسب و کامل از DX 11 است. همین امر موجب شده تا سطوح برجسته به بهترین شکل ممکن در آمده و زیبایی خاصی به محیط بازی ببخشند. از طرفی این تنها مزیت بهره‌گیری از DX 11 نخواهد بود و در تک تک محیط‌ها و بافت‌های بازی، تاثیر آن به وضوح مشاهده می‌شود. به گفته کارگردان بازی یعنی جناب Cevat Yerli این عنوان، قدرت PC را به اوج خود رسانده و این نسل را یک گام به سوی جلو حرکت می‌دهد. حال اگر شما اهل کنسول هستید و نمی‌توانید با PC کنار بیایید نگران و دلسرد نشوید، Yerli برای کنسول‌ها و نسخه کنسولی 3 Crysis نیز اندیشه‌هایی در سر دارد. وی عقیده دارد که باید کاری کرد تا کنسول‌ها نیز پا به پای PC پیش رفته و Crysis باید عنوانی باشد که نهایت قدرت کنسول‌ها را به نمایش می‌گذارد. این خبر می‌تواند برای طرفداران کنسول‌های خانگی، بسیار خوب و مطلوب باشد. ولی آیا تنها با استناد به حرف های Yerli می‌توان گفت که 3 Crysis بر روی کنسول‌ها موفق عمل خواهد کرد؟ در این مورد این نظر و عقیده شماست که می‌تواند پاسخگوی سوال باشد. اگر به Yerli و کارهایش ایمان دارید، باید حرف وی را قبول کنید و انتظار عنوانی زیبا و ستودنی را بر روی کنسول‌ها بکشید، اما اگر غیر از این است، تنها کافی است تا نگاهی کوتاه به نمایش‌های Crysis 3 بیندازید و قدرت و عظمت این عنوان را به خوبی درک کنید. حال شما دیدگاهی باز و تصویری نسبتا واضح‌تر از گرافیک بازی و آینده آن دارید.

 

 src=/files/4(11).jpg></p><p style=  

بر خلاف گرافیک بازی که در طول این مدت تغییرات زیادی را پذیرا بوده، به نظر می‌رسد که گیم‌پلی تغییرات زیادی نکرده و مشابه عناوین قبلی این سری خواهد بود. عده‌ای گیم‌پلی سری Crysis را کمی خشک و بالانس نشده خطاب می‌کنند، اما آیا از نظر شما این طرز تفکر درست و برای چنین عنوانی مطلوب و مناسب است؟ گیم‌پلی سری Crysis را می‌توان ترکیبی از مبارزات سریع و نسبتا سنگین در کنار محیطی باز با آزادی عمل بالا دانست. به نظر می‌رسد که Crytek با ساخت یک گیم‌پلی مناسب و نسبتا سنگین توانسته به خوبی مخاطبان را درگیر Crysis سازد، اما از طرفی این گیم‌پلی سنگین به تنهایی نمی‌تواند تجربه‌ای ناب و فراموش نشدنی را به ارمغان آورد. پس تنها کافی است تا برخی از المان‌های یک گیم‌پلی سریع در آن دمیده شود و این همان کاری است که Crytek با 3 Crysis انجام داده است. با وجود این‌که گیم‌پلی بازی در ظاهر کامل و زیبا به نظر می‌رسد، ولی نواقص کوچکی در آن وجود دارد که از زیبایی‌های آن کاسته و ضربه‌ای هر چند کوچک بر پیکره این عنوان وارد کرده است. حال Crysis 3 با همان فرمول قدیمی بازگشته و همین امر می‌تواند در آینده‌ای نزدیک، به ساختار بازی لطمه وارد کند. آن‌چه که به نظر می‌رسد این است که Crytek با حفظ هسته اصلی سری قصد دارد تا طرفداران جدیدی را به سوی خود جذب کند و آنان را شیفته Crysis سازد. البته نباید از هم‌اکنون Crysis 3 را زیر ذره‌بین قرار داد و از آن اشکال گرفت، زیرا Crytek تنها به گرافیک بازی دل نبسته و تغییراتی هر چند کوچک در گیم‌پلی بازی اعمال کرده است که در بین آن‌ها می توان به توانایی دویدن نامحدود اشاره کرد. این توانایی در شماره‌های قبلی این سری، به صورت محدود وجود داشت و همین محدودیت در بسیاری از مواقع سد راه بازیکن می‌شد، خوش‌بختانه در Crysis 3 ، این مانع از سر راه برداشته شده و شاهد نامحدود بودن دویدن خواهیم بود. تغییرات دیگری نیز در بازی اعمال شده اما این تغییرات به قدری بزرگ و چشم‌گیر نیستند که با توجه به آن‌ها بتوان قول یک گیم پلی متفاوت و خارق العاده را به طرفداران این سری داد.

 

 src=/files/2(16).jpg /></p><p style=  

آیا یک گیم‌پلی خوب اما نسبتا تکراری به همراه گرافیکی خارق‌العاده، می‌تواند شما را به این بازی امیدوار کند؟ اگر هم‌چنان شیفته Crysis نشده و خواهان چیزهای بیشتری هستید ناامید نشوید، ساخته Crytek تنها در همین چند المان خلاصه نمی‌شود و این‌ها تنها بخش کوچکی از زیبایی‌های بازی را تشکیل می‌دهند. طبق گفته Cevat Yerli، در بازی روحی تازه دمیده شده است. وسایل و سلاح‌هایی بزرگ‌تر، محیطی باز و زیباتر، داستانی گیراتر و روایتی جدی‌تر، همه و همه تنها بخشی از این روح تازه را تشکیل می‌دهند. پیش‌تر به سلاح‌های جدید اشاره شد اما این سلاح‌ها چه چیزهایی می‌توانند باشند؟ هنوز لیست کاملی از این وسایل در دسترس عموم قرار ندارد اما برای مثال می توان به یکی از جالب‌ترین و بهترین سلاح‌های بازی، یعنی تیروکمان اشاره کرد. شاید این وسیله در نگاه اول ساده و کمی تکراری به نظر بیاید اما آیا تا به حال با دقت کافی به این سلاح چشم دوخته‌اید؟ این سلاح نیز همانند بیشتر المان‌های بازی متفاوت و جذاب است. به صورت کلی می توان این سلاح را مجموعه‌ای پیچیده و پیشرفته از قطعاتی کوچک و ساده دانست که در کنار یک‌دیگر وسیله‌ای مرگ‌بار رابه وجود آورده اند. قطعات و بخش‌هایی که در بین آن‌ها می توان به Limb Bolt، Bow Sight، Stabilizer و Cam اشاره کرد. این سلاح جالب، در عین سادگی می‌تواند بسیار مخرب باشد و لرزه بر اندام دشمنان بیندازد.

 

 src=/files/3(13).jpg></p><p style=  

با استناد بر این امر که سری Crysis همیشه مشکلاتی کوچک داشته، می‌توان گفت که Crysis 3 نیز یک شاهکار به تمام معنا و عنوانی عاری از هرگونه مشکل نیست. ولی بدون هیچ‌گونه شکی باید گفت که 3 Crysis و ایده‌هایش به قدری بزرگ و جالب هستند که به‌راحتی می‌توان از تمامی مشکلات کوچک و ناچیز آن چشم پوشی کرده و آن را یک عنوان بزرگ و کم نظیر دانست. حال با تمام این تعریف و تمجیدها شما 3 Crysis را چگونه می‌بینید؟ آیا این بازی تا به اینجای کار انتظارات شما را برآورده کرده است؟ با توجه به گفته‌های منابع مختلف، نمایش‌های بازی تا به اینجا همگی عالی بوده و به نظر می‌رسد که Crytek با ساخت عنوانی زیبا و بزرگ، قدم در مسیری تازه نهاده، مسیری که ممکن است نام Crytek و Cevat Yerli را بیش از پیش مشهور و برای همیشه جاودان سازد. Crysis 3 در تاریخ 21 فوریه برای PS3، Xbox 360 و PC عرضه خواهد شد.

” alt=””/>

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا