معرفی بازی‌ها

دیدار دوباره با لامبکس و روبات

دیدار دوباره با لامبکس و روبات,دیدار دوباره با لامبکس و روبات, src=/files/RC41.jpg style=

گیم‌پلی نسخه جدید R&C شباهت زیادی به عنوان اصلی دارد و هسته اصلی آن بر پایه خصوصیات همیشگی این سری طراحی شده، و البته بهبودهایی مثل بهینه‌سازی سیستم شوتینگ در آن به چشم می‌خورد. بعد از خرید هر اسلحه از Gadgetron، می‌توانید به کمک ماده معدنی کمیاب Raritanium آن اسلحه را در بخش‌های مختلف آپگرید کنید و مثلاً تعداد مهمات یا قدرت اسلحه و سایر موارد را بالاتر ببرید. همچنین بار دیگر شاهد آپگرید شدن اسلحه‌ها بعد از استفاده زیاد از آن‌ها خواهیم بود. بعضی از این اسلحه‌ها در نسخه اصلی حضور داشتند و بعضی دیگر هم در نسخه‌های PS3 معرفی شدند و بار دیگر بازگشته‌اند، مثل Groovitron که یکی از جالب‌ترین آیتم‌های دنیای بازی است و باعث اجرای حرکات موزون توسط دشمنان می‌شود! همچنین Mr. Zurkon محبوب هم بار دیگر در بازی حضور خواهد داشت. پدیده‌ای که اولین بار در نسخه Tools of Destruction با او آشنا شدیم و خیلی سریع طرفداران بی‌شماری پیدا کرد. این اسلحه (یا بهتر است بگوییم روبات) مثل قبل در کنار قدرت تهاجمی بالا، جملات جالبی را هم مطرح می‌کند که بازه وسیعی از عبارات طنزآمیز تا فلسفی را شامل می‌شود! از میان اسلحه‌های جدید می‌توان به Proton Drum اشاره کرد که توپی بنفش رنگ از الکتریسیته را به سمت دشمن پرتاب کرده و باعث برق گرفتگی و دور کردن آن‌ها می‌شود. ولی معروف‌ترین اسلحه جدید بدون شک Pixelizer است که بار دیگر خلاقیت بالای اینسامنیاک را در این زمینه نشان می‌دهد. همان‌طور که از اسم اسلحه مشخص است، کار آن پیکسلی کردن دشمنان است و کافی است به وسیله آن به سمت هدف نگون‌بخت شلیک کنید تا دشمن به شکل پیکسلی درآمده و یاد و خاطره بازی‌های 3 دهه پیش را زنده کند! Pixelizer نه‌تنها روی دشمنان کوچک و معمولی جواب می‌دهد، بلکه می‌توان حتی روی باس‌های بزرگ هم از آن استفاده کرد و مبارزه را در حالتی ادامه داد که باس بیچاره شکل و شمایلی پیکسلی پیدا کرده است. همچنین اگه دشمن در هنگامی که حالت پیکسلی پیدا کرده از بین برود، پیکسل‌های او به شکلی جالب و تماشایی به اطراف پرتاب می‌شوند! در کنار سلاح‌ها، گجت‌ها هم مثل همیشه حضور پررنگی دارند که به چند دسته تقسیم می‌شوند. بخشی از این گجت‌ها با کلنک در ارتباط هستند که رچت او را مثل یک کوله‌پشتی بر پشت خود گذاشته و با تغییر شکل خود می‌تواند در نقش جت‌پک، هایدروپک و … عمل کند. بخش دیگر هم به وسایل جانبی رچت مربوط می‌شوند که در قالب مواردی مثل دستکش و کفش برای عبور از موانع مختلف به کار می‌روند. در اینجا هم تفاوت‌هایی با نسخه اصلی وجود دارد و شاهد حضور گجت‌هایی هستیم که در اولین نسخه بازی خبری از آن‌ها نبود و همین موضوع زمینه‌ساز تغییراتی در گیم‌پلی و دست پیدا کردن به موقعیت‌های جدید در مراحل بازی می‌شود.

 src=/files/RC43.jpg style=

گذشته از موارد جدیدی که به لیست تجهیزات رچت و کلنک اضافه شده‌اند، موجودات و دشمنان تازه‌ای هم سر راه قهرمانان بازی قرار می‌گیرند و باس‌های جدیدی هم در انتظار بازیکن‌ها خواهد بود، بگذریم از اینکه همان دشمنان و باس‌های قبلی هم تغییرات زیادی پیدا کرده‌اند و حرکات و ویژگی‌های جدیدی دارند که کار را برای بازیکن سخت‌تر می‌کنند. در کنار این‌ها سیارات جدیدی هم در این نسخه وجود خواهند داشت که در نسخه اصلی خبری از آن‌ها نبود. موضوعی که باعث می‌شود ده‌ها مأموریت نو و متنوع برای بازی طراحی شده و ارزش آن را بالاتر ببرد. البته همان سیارات و لوکیشن‌های قبلی مثل «متروپلیس» (پایتخت سیاره Kerwan) هم دستخوش تغییرات عظیمی شده‌اند و زنده‌تر و زیباتر از همیشه به نظر می‌رسند. موضوعی که «شان مک‌کیب» از سازندگان بازی در مورد آن می‌گوید: «این نسخه از متروپلیس همان رویایی است که از زمان طراحی اولین بازی R&C در ذهن داشتیم. ما می‌خواستیم بازیکن‌ها یک انیمیشن را بازی کنند و همیشه دوست داشتیم به اتمسفر و حال و هوای انیمیشن‌ها در قالب یک بازی کامپیوتری برسیم.» در کنار بخش‌های مربوط به رچت که تنوع بسیار بالایی دارند و از مراحل معمولی تا بخش‌های سرعتی و البته زیر آب را شامل می‌شوند، مراحلی هم به کلنک اختصاص داده شده تا این ربات بامزه و کوچک در کنار کمک به رچت به عنوان یک گجت، خود نیز به تنهایی به ایفای نقش بپردازد. همچنین مأموریت‌های مربوط به مبارزات هوایی هم در بازی وجود خواهد داشت که توسط سفینه‌ای سریع و پرقدرت انجام شده و بازیکن را در نبردهایی مهیج و نفس‌گیر غرق می‌کند.

 src=/files/RC44.jpg /></p><p>شاید به یاد داشته باشید که در زمان معرفی R&C برای PS3، عده‌ای جلوه‌های بصری بازی را با انیمیشن‌های کمپانی پیکسار مقایسه می‌کردند! موضوعی به شدت اغراق‌آمیز که شاید تا سال‌ها بعد هم به آن کیفیت تصویر (Image Quality) و بافت‌های انیمیشنی دست پیدا نکنیم. هرچه که بود، این تعریف نشان‌دهنده کیفیت بصری بالای بازی بود. موضوعی که در نسخه‌های قبل و بعد از آن هم به چشم می‌خورد و اینک یک بار دیگر با یکی از بهترین گرافیک‌های نسل در قالب نسخه جدید R&C طرف هستیم و نکته جالب اینکه باز هم تعدادی از سایت‌ها دست به مقایسه گرافیک بازی با کارهای پیکسار زده‌اند! از این مقایسه‌ها که بگذریم، R&C جدید عنوانی بسیار زیبا و تماشایی است که بیننده را در همان نگاه اول مجذوب خود می‌کند. گرافیک بازی بسیار عالی بوده و تصاویری شفاف ارائه می‌دهد که با مدل‌های پرجزییات و افکت‌های تماشایی ترکیب شده و در نهایت یکی از زیباترین بازی‌های نسل را حداقل طبق دیده‌ها و شنیده‌ها تجربه خواهیم کرد.<br/> سونی با عرضه R&C جدید اهداف مختلفی را دنبال می‌کند. در یک طرف علاقمندان بازی و دوست‌داران قدیمی آن هستند که سال‌هاست این سری را دنبال کرده و برای لذت بردن از نسخه جدید لحظه‌شماری می‌کنند. ولی بخش دیگری از مخاطبین که اهمیت زیادی هم برای سونی دارند، بازیکن‌های تازه‌وارد و افراد ناآشنا با R&C هستند. گذشته از اینکه ریبوت R&C باعث می‌شود این گروه راحت‌تر با آن ارتباط برقرار کنند و نیازی به اطلاع از پیش‌زمینه‌های داستانی بازی نداشته باشند، یک انیمیشن سینمایی هم آماده شده که حدوداً دو هفته بعد از انتشار بازی در دسترس خواهد بود. انیمیشنی که سازندگان بازی هم روی ساخت آن نظارت داشته‌اند. به جز «جیمز آرنولد تیلور» و «دیوید کِی» که به ترتیب به جای رچت و کلنک در بازی و انیمیشن صداگذاری کرده‌اند، می‌توانیم منتظر شنیدن صدای بازیگران معروفی در انیمیشن باشیم، از جمله: «پل جیاماتی»، «جان گودمن»، «رزاریو داسون» و «سیلوستر استالونه» که ترکیب جالبی را می‌سازند.</p><p style= src=/files/RC45.jpg /></p><p>در روزهایی که سبک پلتفورمر 3D روی کنسول‌های سونی و مایکروسافت تقریباً با خشکسالی روبرو است، عرضه R&C جدید می‌تواند طرفداران این سبک را یک بار دیگر سرگرم کرده و لحظات شاد و مفرحی برای آن‌ها فراهم کند. اثری که در صورت استفاده مناسب از پتانسیل‌های این سری، راه را برای ساخت نسخه‌های بعدی روی PS4 هموار خواهد کرد.</p><p>” alt=””/></p><div class=

برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا