معرفی بازی‌ها

دوستی و دشمنی ربات‌ها

دوستی و دشمنی ربات‌ها,دوستی و دشمنی ربات‌ها,عرضه هر ساله یک نسخه جدید از سری «کال‌ او دیوتی» (Call of Duty) به یکی از سناریو‌های تکراری این صنعت تبدیل شده است که بر خلاف کیفیت کم این بازی‌ها، همیشه طرفداران خاص و وفادار خود را داشته است. با وجود این اتفاقات، خبر معرفی نسخه جدید این سری با نام «اینفینیتی وارفر» (Infinite Warfare) یکی از بمب‌های خبری امسال بود! با وجود اینکه این بازی توسط استودیو خوش‌نام «اینفیتی وارد» (Infinity Ward) ساخته می‌شود اما یکی از منفورترین شماره‌های این سری به حساب می‌آید و در روزهای اول معرفی خود، جز یکی از بدترین ویدیوهای یوتیوب انتخاب شد. این تنش‌ها و دعوا تا چند هفته بعد بازی ادامه داشتند تا اینکه چند تریلر از بازی عرضه شد و اکتیویژن توانست تا حدی این اعتراضات را آرام کند و تا حالا که تنها چند هفته به انتشار بازی باقی مانده است‌‌، تعداد طرفداران بازی به واسطه بتا عمومی و تبلیغات فراوان بازی افزایش یافته و به صورت کلی جمع مخالفان بازی کمتر‌ شده است.

استودیو اینفینیتی‌وارد خالق یکی از خاطره‌انگیزترین سری‌های COD با نام مدرن وارفر است که اگر طرفدار این فرانچیز باشید غیرممکن است که آن‌ها را تجربه نکرده باشید. سری مدرن‌وارفر همیشه یک مدال افتخار برای این استودیو بوده است و سابقه خوبی برای این استودیو فراهم کرده و با توجه به جذب کارمندانی موفق در طی این چند سال اخیر می‌توان انتظار یک عنوان خوب را از این استودیو داشت. ساخت این شماره از سال 2014 آغاز شد و یکی از معدود عناوینی از سری COD است که این مدت زمان صرف ساخت آن شده است. در ادامه متن همراه من باشید تا هر چیزی که لازم است از این نسخه بدانید، در اختیار شما بگذارم.,,داستان بازی در آینده‌ای دور اتفاق خواهد افتاد. جایی که به علت افزایش جمعیت، منابع کره زمین رو به اتمام است و انسان‌ها به دیگر سیارات روی آورده‌اند. در این حین کشورهای مختلف جهان گرد هم آمدند و سازمانی تحت نام UNSA را تشکیل داده‌اند که وظیفه کنترل سفرها و تجارت‌های فضایی و همچنین یافتن منابع دیگر سیارات را بر عهده دارد. طبق سنت‌ها، از آنجایی که یک سازمان انسان دوستانه و متمدن در بازی وجود دارد، پس حتما یک سازمان غارت‌گر و شیطانی هم در مقابل این ارگان قرار می‌گیرد. در جبهه مقابل یک سازمان دیگر تحت نام SDF (Settlement Defense Front) حضور دارد که از شورشیان فضایی تشکیل شده است و هدف کنترل کردن تمامی منابع منظومه شمسی را در سر دارند.

این نهاد شورشی نهایتا در مراسمی که با نام Peace-Week شناخته می‌شود نقشه خود را اجرایی کرده و به مرکز فرماندهی UNSA حمله می‌کند که طی این حمله تعداد زیادی انسان کشته می‌شوند. از همینجا جنگ بین این دو سازمان قدرتمند آغاز می‌شود و شما در نقش یک خلبان درجه بالا نیروهای Recon به نام کاپیتان نیک رِیس (Nick Reyes) قرار می‌گیرید که وظیفه شکست نیروهای دشمن و کنترل آن‌ها در زمین و دیگر سیارات را دارد. به همین منظور یک سفینه بسیار بزرگ با نام «رتربیوشن» (Retribution) و یک خدمه به کاپیتان ریس داده می‌شود. در سویی دیگر و در سازمان SDF، کاپیتان سفینه اولیمپوس مانز (Olympus Mons) به نام سالِن کاچ (Salen Kotch) حضور دارد که به نوعی بزرگترین دشمن شما است و از عالی‌رتبه‌ترین فرمانده‌های این ارگان به حساب می‌آید. سفینه اولیمپوس مانز حدودا دو برابر بزرگتر از سفینه رتربیوشن است و یکی از خطرناک‌ترین اسلحه‌های دنیای بازی به شمار می‌رود.

به صورت کلی داستان بازی بر سر سیارات منظومه شمسی است و طبق گفته سازنده‌ها، داستان بازی بیشتر از اینکه حالت خطی و سینمایی داشته باشد، می‌خواهد وظیفه مهم فرمانده بودن را به بازیکنان انتقال دهد و به همین خاطر شما هم در طول بازی با انتخاب‌های مختلف روبه‌رو می‌شوید و هر کدام از تصمیمات شما بر روی داستان و خدمه تاثیر‌گذار خواهد بود.,,یکی از ویژگی‌های خوب این نسخه، حضور بازیگران و چهره‌های شناخته شده در طول داستان است. در بخش داستانی ما با چهره‌هایی مثل کیت هرینگتون (بازیگر سریال بازی تاج و تخت)، لوییس همیلتون (قهرمان مسابقات F1)، کانر مک‌گرگور (ستاره مسابقات UFC) و … روبه‌رو می‌شویم که هر کدام نقش متفاوتی را در طول داستان ایفا خواهند کرد. در بازی ادونس‌وارفر (Advance Warfare) هم ما با کوین‌اسپیسی (بازیگر هالیوود) در بخش داستانی ملاقات کردیم که نقشی منفی را در بازی بر عهده داشت.

با اینکه بیشتر مراحل بازی در فضا رخ می‌دهند، اما همچنان جنگ‌های زمینی جزئی از بازی هستند و با توجه به اینکه بازی در دنیای سری مدرن وارفر جریان خواهد داشت، این اتفاق چندان دور از انتظار هم نبود. در بخش داستانی بازی، المان‌های چند نسخه اخیر مثل پرش‌های بلند، راه رفتن روی دیوار و… هنوز هم دیده می‌شود و در فضا و در جایی که هیچ نیروی جاذبه‌ای وجود ندارد، ما به وسیله یک بسته تقویت‌کننده (Boost Pack) و یک قلاب (Grappling Hook) در محیط‌ها قادر به حرکت هستیم.

سفینه رتربیوشن نقش بسیار مهمی را در بازی بر عهده دارد. این سفینه به نوعی مرکز فرماندهی و کنترل تمامی فعالیت‌های شما است. در این مکان قادر به مشاهده تمامی پیشرفت‌ها و کار‌های خود، اقدام به شروع مراحل اصلی و فرعی و یا تقویت ویژگی‌ها و سفینه خود هستید. با توجه به اینکه کاپیتان ریس یک خلبان درجه یک است، می‌توان انتظار نبرد‌های هوایی با این سفینه را در فضا داشت.,,مانند نسخه قبلی، این شماره هم دارای شش کلاس با نام‌های Warfighter، Merc، FTL، Stryker، Phantom و Synaptic در این بخش است. هر کدام از این کلاس‌ها دارای سلاح‌های مخصوص، قابلیت‌ها و توانایی‌های منحصر به فردی هستند که تمامی سلایق را پوشش داده و سبک بازی شما را معین می‌سازند. به عنوان مثال کلاس Synaptic مناسب بازیکنانی است که سبک ران اند گان (Run & Gun) را دوست دارند، در حالیکه کلاس Phantom مخصوصی کسانی است که می‌خواهند به صورت مخفی‌کاری بازی را پیش ‌ببرند.

در بازی صدها نوع اسلحه‌های مختلف وجود دارد که سلیقه‌های مختلف را شامل می‌شود. اگر چه این سلاح‌ها دارای ظاهری جدید هستند اما مطمئنا برای تمامی هواداران این سری آشنا خواهند بود. در این بخش انواع سلاح‌های سرد و گرم و سلاح‌هایی که با انرژی کار می‌کنند وجود دارد. همچنین در کنار آن‌ها انواع نارنجک‌ها مثل نارنجک‌های انفجاری و سیاه چاله‌ای هستند که تنوع بخش اکشن بازی را تا حد بالایی افزایش داده است. تمامی این اسلحه‌ها قابلیت شخصی‌سازی دارند و مثل همیشه می‌توانید اتچمنت‌های مختلف را بر روی آن‌ها کار بگذارید.

بخش زامبی جدیدا به یکی از پایه‌ ثابت‌های این چند شماره اخیر تبدیل شده است. این بخش در کنار بخش چندنفره بازی است و داستانی مخصوص به خود را دارد. این قسمت از بازی که به صورت ماموریت‌های چهار نفره کو-آپ(CO-OP) انجام میشود، در دهه 80 میلادی روایت می‌شود و بر خلاف جو حاکم بر بازی، این ماموریت‌ها تماما بر روی زمین رخ می‌دهند.,,تنها چند هفته به انتشار بازی مانده است و هیچ پیشگویی نمی‌توان در رابطه با آن انجام داد چرا که بازی مخالفان و موافقان متعددی را دارد که هر کدام دلیل موجهی برای موفقیت و یا شکست بازی دارند. با توجه به تریلر‌های منتشر شده می‌توان گفت که بازی چیز جدیدی برای ارائه ندارد و فقط می‌توان به یک بخش داستانی گیرا و نفس‌گیر امید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا