معرفی بازی‌ها

دست در دست مرگ و تنهایی

دست در دست مرگ و تنهایی,دست در دست مرگ و تنهایی,

بسیاری در این مسیر شکست خورده‌اند. آخرین ساخته Gearbox از این عنوان Alien: Colonial Marines نتیجه‌ای بد‌طعم، نا‌امید کننده و نقد‌های بدی به‌همراه داشت. ولی Creative Assembly آرشیو‌های 20th Century Fox را به تاراج برده و از آوار تاریخی فیلم همه اطلاعات را استخراج کردند. تمام طرح‌ها، برنامه‌های کار و چاپ‌های اوزالید در اختیار Creative Assembly قرار گرفته تا تجربه‌ای تکرار نشدنی همانند فیلمی که ما را سال‌ها پیش پای نمایشگر‌مان میخکوب کرد، فرصت نفس کشیدن را از شما بگیرد.
تیم سازنده Isolation بهترین مواد اولیه را به دست گرفته و بهترین استفاده از آن را می‌کنند. تیم سینمایی از ضبط فیلم‌های Wyland-Yutani در VHS می‌گویند که برای دسترسی به کیفیتی نزدیک به آنالوگ با آهنربا به نوار ضربه زدند تا تصویر مات و کم کیفیت شود. تیم موسیقی از چندین حلقه قرقره‌های بدون برچسب گفتند که ساعت‌ها ضبط صداهای عجیب و غریب توسط طراحان صدا بود. آنها موسیقی متن اصلی فیلم را دوباره با ارکستر فیلارمونیک ملی ضبط کردند با اعضایی که زمان ضبط موسیقی اصلی نیز عضوی از گروه بودند.

 src=/files/8(9).jpg style=

با توجه به این اطلاعات هیجان‌زده نشدن برای این عنوان غیر ممکن است. Creative Assembly در حال ساختن جادویی است که حتی خیال شکل گرفتن آن فقط زیر دستان Ridley Scott، Sigourney Weaver و HR Gige ممکن است. ولی اگر یک تیم قابلیت همچین کاری را داشته باشد، آن تیم Creative Assembly است.
زمانی که الن ریپلی زمان را ترک کرد به دختر کوچک خود قول داد که برای تولد یازده سالگی‌اش به خانه باز می‌گردد، قولی که هیچوقت فرصت عمل کردن به آن را نیافت. و هم‌اکنون برای پرده‌برداری از حقیقت آماندا مجبور به روبرویی با چیزی می‌شود که آنها را از هم جدا کرد. همچنین اگر بازی را پیش‌خرید کنید بسته الحاقی "Crew Expandable" به شما تعلق می‌گیرد که در آن می‌توانید وحشت بی‌پایان ریپلی، دالاس یا پارکر را دست اول تجربه کنید.

 src=/files/6(23).jpg style=

ایده اصلی بازی زنده ماندن در محیطی است که شانس نفس کشیدن بسیار پایین است. در فیلم اصلی سال 1979 از سکوت برای ساختن اتمسفر خوفناک و مرگبار استفاده می‌شد و در بازی نیز این تجربه تکرار می‌شود. بیدار شدن در Sevastopol جایی بسیار شبیه به Nostromo و تماشای کهکشان بی‌پایان از پشت شیشه‌های خاک گرفته فضای سنگینی را حاکم می‌کند. با تشکر از نقشه‌های دقیق 20th Century Fox تمام جزئیات سفینه فضایی به دقت پیاده شده است. با نگاهی به اطراف خیال می‌کنید که 20th Century Fox فقط Nostromo را دست نخورده در فضا رها کرد تا Creative Assembly درهای آن‌ را دوباره باز کرده و جان تازه‌ای به فضا ببخشد، یا بهتر است بگوییم مرگ تازه‌ای. طراحان مراحل اظهار داشته‌اند که بخش بزرگی از بازی حل معما‌های مختلف زیر فشار شدید ترس است، معما‌هایی که شما را وادار به حرکت می کنند، در جایی که حرکت به معنای مرگ است.
احساس خطر می‌کنیم و ردیاب حرکتی جلوی صورت خود می‌گیریم ولی در‌عین حال متوجه می‌شویم که با نگاه به ردیاب دید شما نسبت به محیط اطراف کاهش می‌یابد و هدف همین است؛ معضل دانستن. ترجیح می‌دهید به حواس خود تکیه کنید یا به یک تکه آهن قدیمی؟ انتخاب با شماست. ریپلی بودن در چنین شرایطی بسیار سخت است، وزن سنگین حضور موجودی که هر لحظه ممکن است دم تیز خود را از شکم شما رد کند لحظه‌ای شما‌را تنها نمی‌گذارد و در عین حال کنجکاوی دانستن سرنوشت مادر‌تان شما‌را وادار به ادامه دادن می‌کند. کمی صبر کنید بزودی وحشت به خانه‌های شما نیز می‌آید. آماده هستید؟

” alt=””/>

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا