معرفی بازی‌ها

تنها مردگان منصفانه می‌جنگند

تنها مردگان منصفانه می‌جنگند,تنها مردگان منصفانه می‌جنگند,  src=/files/gr.jpg style=

 

Future Soldierدر آینده‌ ای نزدیک به وقوع خواهد پیوست. زمانی که روسیه در گیر و دار جنگ در منطقه است. یک گروه افراطی وطن پرست، کنترل روسیه را در دست گرفته‌اند و قصد تجاوز به کشورهای همسایه را دارند. تیم 4 نفره Ghost، متشکل از نیروی های برجسته ارتش ایالات متحده، ابتدا با انجام عملیات‌های متعدد در جای جای دنیا، از بولیوی، نیجریه و کشورهای افریقایی گرفته تا پاکستان و سیبری، سعی در شناسایی و متوقف کردن قاچاقچیان مواد و اسلحه دارند. ولی هرچه بیشتر به این گروه ها نفوذ می‌کنند، متوجه می‌شوند که کار این گروه بیشتر از قاچاق مواد و اسلحه است وآن‌ها با یک بحران فرا منطقه ای مواجه هستند که با اتفاقات روسیه و منطقه ارتباط مستقیم دارد. اینجاست که تیم 4 نفره Ghost برای مقابله با این گروه و جلوگیری از شکل گیری یک امپراتوری جماهیر شوروی دیگر، درگیر این جنگ می‌شود.


برای انجام بازی شما می‌توانید هر یک از 4 عضو گروه Ghost را انتخاب کنید. هر یک از این اعضا در رشته خاصی تخصص دارند. کوماندو، تک تیر انداز، متخصص کشف و شناسایی و در نهایت مهندس. با انتخاب هر یک از این افراد، هوش مصنوعی کنترل سه کاراکتر دیگر را بر عهده خواهد گرفت. اهداف در ماموریت‌ها، معمولا شامل: کشتن، جمع آوری اطلاعات و نجات گروگان‌ها خواهد بود. طبق گفته‌های سازندگان، روند گیم‌پلی این بار بر خلاف دو شماره قبل، بیشتر بر درگیری‌های نزدیک تاکید خواهد داشت. نتیجه این کار نیاز بیشتر به تکیه بر مخفی‌کاری است. همچنین سازندگان قول داده‌اند با متعادل ساختن سرعت در گیم‌پلی و همین طور حفظ حالت تاکتیکی بازی، این بار عمل تغییر تاکتیک در حین بازی راحت تر انجام می‌پذیرد. برخی مراحل بازی دارای سرعت بالا و متمرکز بر بخش شوتر است. درگیری‌های نزدیک، انفجارهای مهیب، Set Pieceهایی که به سینمایی‌تر شدن بازی کمک می‌کنند. در کنار این‌ها، برخی قسمت‌های بازی هم کندتر و متمرکز بر مخفی‌کاری و کارهای تاکتیکی پیش خواهد رفت. نکته جالب اینجاست که در این بخش، رد پای Splinter Cell Conviction به راحتی قابل مشاهده است! قابلیت Mark & Execute به شکلی متفاوت در این بخش به کار گرفته شده است. بدین صورت که با به پرواز در آوردن یک Drone، می توانید دشمنان را علامت‌گذاری کنید و وقتی تصمیم به شلیک گرفتید، افراد گروه به طور خودکار دیگر دشمنان را از پا در خواهند آورد.از دیگر شباهت‌ها می توان به X-Ray Vision اشاره کرد که همانند Sonar Vision سم، دشمنان را از پشت موانع شناسایی می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد تا حرکات خود را با اطلاع از وضعیت قرارگیری دشمنان در میدان نبرد تنظیم کنید. همچنین این بار یکی از پیشرفته و بروزترین مکانیزم‌های کاورگیری که تا به حال در این سری بازی‌ها به کار رفته را شاهد خواهیم بود. اکثر کاورها قابل تخریب بوده و نمی‌توان به آن‌ها اعتماد کامل کرد. هر لحظه امکان دارد آتش سنگین نیروهای دشمن، کاور شما را تخریب کند. با استفاده از قابلیت سوویچ کردن بین کاورها، می‌توانید کاور خود را با یک کاور مطمئن‌تر جایگزین کنید. برای این کار کافی است نشانگر را به نقطه مورد نظر برده، بعد از مشخص کردن محل و با فشردن یک کلید به آن مکان بروید.انیمشین‌های تعویض کاور نیز به نرمی رندر می‌شوند. نمای دوربین نیز در هنگام هدف‌گیری، نمای استاندارد سبک سوم شخص است که نمونه آن را در عنوان‌های مطرح این روزها به وفور دیده‌اید.

 

 src=/files/gr3.jpg style=

 

همان طور که گفته شد، اضافه شدن سرعت به بخش شوتر، باعث هیجان انگیزتر شدن این بخش می‌شود. ولی این به معنی کم توجهی به بخش تاکتیکال بازی نیست. Red Storm  برای هر چه بهتر پیاده کردن تاکتیک پذیری در بازی، از افسران عالی رتبه ارتش و نیروی دریایی ایالات متحده مشاوره گرفته است. یکی از موضوعات مطرح شده این بود که تکنولوژی چه کمکی به سربازان آینده می‌کند و چگونه باعث می‌شود میدان نبرد، بیشتر شبیه به یک نقشه استراتژیکی شود. نتیجه‌گیری‌هایی که از این مشاورات بدست آمد، منجر به اضافه شدن سه مبحث به بخش تاکتیکال Future Soldier شد. نخست، سیستم Camouflage (استتار)؛ این قابلیت مانع دیده شدن شما توسط دشمنان می‌شود. وقتی دیده نشوید، به طرفتان شلیک هم نخواهد شد. نحوه کار لباس‌های مخصوص بدین گونه است که دوربین‌ها و فرستنده‌های کوچکی که در لباس شما وجود دارد، تصویری از پشت سر شما ضبط و در جلوی شما نمایش می‌دهند که این باعث می‌شود تشخیص شما برای طرف مقابل سخت شود. البته این بدین معنی نیست که شما کاملا نامرئی خواهید شد. شما هنوز هم ممکن است دیده شوید. اگر سریع حرکت کنید، لباستان نمی‌تواند به سرعت تصاویر را رندر کند، در نتیجه تصویر دچار اختلال شده و دشمن شما را شناسایی می‌کند. پس باید در این حالت مراقب حرکات خود بوده و به آرامی حرکت کنید.


مبحث دوم، اطلاعات است. در میدان نبرد، برنده کسی است که بیشترین اطلاعات را از جایگاه و مقر دشمن داشته باشد. مسلما شما می‌خواهید در حین نبرد بدانید که دشمنان شما کجا هستند. ابزار و وسایل گوناگونی در اختیار شما قرار خواهد گرفت، از جمله نوعی UAV که می‌توانید آن را در هوا کنترل کنید و از جایگاه دشمنان اطلاعات ارزشمندی کسب کنید. مبحث سوم نیز ارتباط است. ارتباط با سایر اعضای گروه، برتری شما در یک کار گروهی است. در حین بازی شما با گروه‌های پر تعداد از دشمنان که مجهز به پیشرفته‌ترین ادوات جنگی سبک و سنگین هستند، روبرو می‌شوید که با یک کار گروهی خوب می‌توانید دشمنان را از پا درآورید که لازمه آن، ابزار مناسب ارتباطی است.

 

 src=/files/gr2.jpg style=

 

در راستای سیاست جدید Ubisoft در قبال مجموعه بازی‌های Tom Clancy، استفاده از کینکت نیز به عنوان یک وسیله جانبی به Future Soldier اضافه شده است و این امر در E3 سال گذشته با  بخشی به نام Gunsmith به نمایش گذاشته شد. Gunsmith قابلیتی است که در آن به کمک دوربین حرکتی XBOX360، می‌توانید به Customize کردن اسلحه‌های بازی بپردازید. بدین صورت که با حرکت دادن دست‌های خود، اسلحه را به گردش در می‌آورید و انواع مختلف اضافه شونده‌ها را به آن اضافه یا از آن کم می‌کنید.  تمامی بخش‌های سلاح ها، قابلیت شخصی‌سازی خواهند داشت. طبق گفته سازندگان، بازی شامل 52 اسلحه می‌شود که هر اسلحه تقریبا دارای 10 سری اضافه شونده خواهد بود که هر سری 49 اضافه شونده متفاوت در خود دارد! نتیجه کار باور نکردنی است! در پایان این بخش نیز به امتحان کردن اسلحه شخصی سازی شده خود در میدان تیر خواهید پرداخت. نکته جالب در مورد این بخش این است که شما تمام این کارها را با استفاده از قابلیت Voice Recognition کینکت نیز می‌توانید انجام دهید (البته به جز قسمت تیر اندازی!). البته در نمایشی که در E3 از این قابلیت مهیج به نمایش درآمد، مشکلات تاخیر، به خصوص در بخش تیراندازی به چشم می‌خورد که امید است تا زمان انتشار این مشکلات بر طرف شود. خوشبختانه، بخش Gunsmith تنها بخشی است که کینکت در آن دخالت خواهد داشت! این نکته را هم باید ذکر کرد که تمام کارهایی که در بخش Gunsmith با کینکت انجام می‌دهید، با کنترلر معمولی نیز قادر به انجام آن خواهید بود.


در نمایشی که اخیرا Ubisoft از بازی داشت، شاهد دو نوع مختلف گیم‌پلی Future Soldier بودیم. یکی کاملا مبتنی بر مخفی کاری، و دیگری نوع سریع و اکشن. در بخش مبتنی بر مخفی کاری، مشاهده می‌شود که تمرکز اصلی بر روی کار گروهی و کشتن بی سر و صدای دشمنان است. اسلحه خانه Ghost پُر است از Gadget های مختلف. یکی از جالب‌ترین و همین طور پرکاربرد‌ترین آن ها نوعی Drone (یک هواپیمای کوچک کنترلی) خواهد بود که بار اصلی بخش Mark کردن دشمنان بر عهده آن است. شما با به پرواز در آوردن آن می‌توانید بدون اینکه دیده شوید، از راه دور دشمنان خود را علامت گذاری کنید. شما می‌توانید تا سقف 4 نفر را به طور هم زمان علامت گذاری کرده و از پا در آورید. البته این Drone کوچک، در مواقع نیاز می تواند فرود هم بیاید و کارش را از روی زمین نیز انجام دهد! یکی دیگر از ابزارهایی که در این نمایش نشان داده شد و بیشتر در مواقع شناسایی شدن و درگیری‌های نزدیک کاربرد دارد، نوعی نارنجک به نام Sensor Grenade است. این نارنجک عملا نوعی دوربین کوچک است که هر جا فرود آید، با استفاده از سنسورهایش، موقیت دشمن را شناسایی می‌کند و اطلاعات مربوط به آن را به Cross-Com آشنای Ghost می‌فرستد و مکان آن ها برای شما با رنگ قرمز مشخص خواهد شد که این امر کمک زیادی به انتخاب تاکتیک مناسب در هنگام درگیری خواهد کرد. به نظر می‌آید بخش شوتر بازی نیز همانند بخش‌های دیگر از کیفیت بالایی برخوردار است. نکته مهمی که از این نمایش تقریبا 30 دقیقه‌ای می‌توان دریافت این است که Ubisoft تمام تلاش خود را کرده است که هم روح تاکتیکال سری را حفظ کند، هم در کنار آن سعی کرده بازی را طوری طراحی کند تا افراد تازه وارد هم بتوانند از آن لذت ببرند.

 

 src=/files/gr1(2).jpg /></p><p style=  

یکی از قسمت‌های جالب و قابل تحسین Future Soldier، قابلیت Co-op چهار نفره است. هر یک از بازیکنان، کنترل یکی از اعضای گروه را بر عهده خواهد گرفت و با استفاده از قابلیت‌های ارتباطی منحصر به فردی که Future Soldier در اختیار شما می‌گذارد، به انجام بازی خواهید پرداخت. به گفته سازندگان، تمامی مراحل کمپین، قابلیت بازی کردن چهار نفره را، چه از طریق System Link و چه از طریق شبکه، خواهند داشت. پس منتظر یکی از متفاوت‌ترین Co-op های این نسل باشید. بازی علاوه بر بخش تک نفره، شامل یک بخش چند‌نفره رقابتی جذاب نیز هست. Tommy Jacob مدیر تولید بازی، طی مصاحبه‌های اخیرش اطلاعات تقریبا جامعی از بخش چند نفره ارائه داد. سیستم مبازات مهم‌ترین بخش یک بازی شوتر است و اهمیت به آن نیز جزو اولین کارها است. کاورگیری نیز، یکی از کلیدی‌ترین جنبه‌های مبارزه است. وقتی گلوله‌ها در حال شلیک هستند، یک کاور مطمئن بهترین دوست شماست. در قدم بعدی، اطلاعات نقش بسیار مهمی در این بخش خواهد داشت. اطلاعات یک مکانیزم جدید و متفاوت است که به بازیکنان اجازه می‌دهد علاوه بر درگیری، نقش پشتیبانی را هم ایفا کنند. تمامی جنبه‌های مربوط به این بخش، قابل دسترس از Cross-Com است. بدین صورت که اطلاعات حیاتی و ارزشمندی که جمع‌آوری می‌کنید در گوشه تصویر به شما نمایش داده می‌شود. اطلاعات چه در بخش تک‌نفره و چه در بخش چند‌نفره، بیش از آن چیزی که فکر می‌کنید مفید واقع خواهد شد. برای مثال، هک کردن، یکی از بهترین راه‌های رسیدن به اطلاعات محل قرارگیری افراد گروه مقابل است. با ابزار و وسایل خاصی که دارید، می‌توانید افراد گروه مقابل را بیهوش کنید و دستگاه‌های همراه آن ها را که حاوی اطلاعات ارزشمندی هستند، هک کنید. حدود 40 نوع وسیله مختلف برای دستیابی به اطلاعات حریف در بازی وجود خواهد داشت. وجود بخش اطلاعات، منجر می‌شود که حتی بازیکنان تازه وارد به یک مپ جدید، نگرانی از بابت نا‌آشنایی با آن مپ نداشته باشند. نکته بعدی، کار گروهی است. کار گروهی، برتری و کلید موفقیت هر گروه است. ریشه گیم پلی سری Ghost Recon همین کار گروهی است. با تکیه بر این سه نکته کلیدی، حتی یک نفر به تنهایی با دستیابی به اطلاعات شما، می‌تواند یک گروه 4 نفره که این موارد را رعایت نکند، به راحتی از پا در آورد.

 

 src=/files/gr4.jpg></p><p style=  

بعد از 5 سال انتظار، بالاخره یک عنوان جدید از سری بازی‌های محبوب Ghost Recon راه خود را به نمایشگرهای ما باز خواهد کرد. با قول‌هایی که Ubisoft در مورد اهمیت دادن به هر دو بخش شوتر و تاکتیکال بازی داده، امید می‌رود Future Soldier، بازگشتی پرفروق را برای این سری بازی‌ رقم بزند. بیشترین نگرانی از بابت سیستم استتار بازی است که امیدواریم بازی را بیش از حد آسان نکند و هم چنان همانند عنوان‌های گذشته، شاهد یک Ghost Recon تاکتیکی باشیم، نه یک عنوان خطی و متمرکز بر بخش شوتر. همان طور که احتمالا در جریان هستید، چندی پیش Ubisoft در ادامه جریان حمایت‌های بی دریغ و خالصانه خود از قشر Future Soldier ،(!)PC Gamer را برای این پلتفورم با Ghost Recon: Online جایگزین کرد. ولی بعدا خبر داد که پورت نسخه PC هم در دستور کار آن ها قرار دارد. پس عاشقان سبک تاکتیکال شوتر، اگر از شوترهای تکراری این چند وقت خسته شده‌اید، آماده پذیرایی از اشباح در ماه May باشید.

” alt=””/>

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا