معرفی بازی‌ها

تخته‌ گاز تا افق بهشت

خواندن پیش‌نمایش,میراث Turn 10 امروزه به بهترین شکل جای خود را در میان نامداران ویدیوگیم باز کرده است، هر زمان که یک نسخه از این سری عرضه می‌شود، نمره‌های عالی می‌گیرد، خوب می‌فروشد و در نهایت در خاطره‌ها به بهترین شکل می‌ماند.
زمانی که ریسینگ اپن‌ورلد و نیمه آرکید Forza Horizon با سکان‌داری Playground Games و مشاوره Turn 10 عرضه شد، آنقدر همه چیز به بهترین شکل ارایه شده بود که همه ما می‌دانستیم نسخه دومی هم در راه است. اما Horizon هم اکنون در حال تثبیت موقعیت خود و شاید در میانه راه تفکری جاه طلبانه سعی در خروج از زیر سایه نام Forza Motorsport دارد، امری که میزان وفاداری Horizon نسبت به نسخه Motorsport آنرا روشن خواهد نمود.
Horizon قرار است برای دو پلتفرم Xbox One و Xbox 360 عرضه شود، این دو نسخه فقط از لحاظ نام و ایده‌های کلی یکی هستند و در عمل دارای تفاوت‌های بسیار زیادی می‌باشند. ساخت نسخه نسل حاضر را استودیو Playground با موتور Forza Motorsport 5 و نسخه نسل قبل را استودیو Sumo با موتور Forza Horizon به عهده دارند و در این میان استودیو Turn 10 به آن‌ها مشاوره‌های لازم را می‌دهد.
,,محیط بازی از کلورادو به اروپا منتقل شده است، منطقه توسکانی در شمال ایتالیا و قسمتی از جنوب فرانسه که به بهشتی روی زمین می‌مانند، طبق شنیده‌ها میزان مسیر‌های جاده‌ای سه برابر بیشتر شده‌اند. همین انتقال بازی به این منطقه خود گویای یک چالش بسیار بزرگ برای سازندگان بازی است، چالشی به نام گرافیک و تکنیک‌های بصری. بازی دارای آب و هوای Real Time است و دارای سیستم نورپردازی داینامیک. شما ممکن است در یک روز آفتابی مسابقه را شروع می‌کنید و در یک شب بارانی به پایان برسانید. شما بارش باران، مزارع، درخت‌ها، تپه‌ها و بقیه المان‌های محیطی را در بالاترین سطح تکنیکی و بصری، تجربه خواهید کرد. افکت‌های قطرات باران بر روی سطح جاده را کمتر جایی دیده‌اید. Draw Distance آنقدر خوب است که ما هوس می‌کنیم همه محدودیت‌ها را پشت سر بگذاریم و به تپه‌ای زیبا در دوردست، دست پیدا کنیم و بله، Horizon 2 به مراتب اپن ورلد تر از نسخه اول است، انواع محیط‌های درون بازی قابل دستیابی هستند، جنگل‌ها، مراتع، مزارع و جاده‌های شنی با خودروهای Off Road قابل دستیابی و برگزاری فستیوال هورایزن هستند.
شواهد نشان می‌دهد همه گرافیک در آنچه تاکنون از دموها دیده‌ایم خلاصه نمی‌شود، همان میزان تفاوت و پیشرفت بین دموهای E3 و Gamescom را می‌توان انتظار داشت که تا روز عرضه نیز در بازی اعمال شود.
مهمترین چالش سازندگان در زمینه گرافیک، بحث اپن ورلد شدن بازی و محدودیت‌های سخت افزاری کنسول‌ها است، این محدودیت باعث شده است که میزان فریم‌ریت قربانی رزولوشن بالا شود. طبق گفته‌ها بازی با رزولیشن 1080 و با نرخ فریم 30 فریم در ثانیه رندر خواهد شد ولی در این میان هیچگونه افت فریمی را شاهد نخواهیم بود. مثلا شما با یک بوگاتی با سرعت 430 کیلومتر در ساعت در حال رانندگی هستید و ناگهان تصمیم می‌گیرید خیلی سریع به یک مسیر فرعی وارد شوید، در این حالت ثابت بودن فریم ریت اهمیت بسیار بالایی دارد.,,تعداد خودرو‌های لایسنس شده به بیش از 200 خودرو افزایش یافته است و تقریبا اکثر مدل‌‌های تاپ بازار را می‌توانید در بازی استفاده کنید. مطمئنا برای خرید خودروهای مورد علاقه باید مدت زمان زیادی را در مسابقات بگذرانید تا پول کافی برای خرید خودروهای بیشتر را بدست آورید. یک سری تغییرات نیز در مسابقات اعمال شده است، مثلا در بخش Showcase به جای مسابقه با هواپیما باید به جنگ لوکوموتیو بخار برویم که به نظر جذاب می‌آید. ویژگی Bucket List نیز در بازی جایگزین 1000 Club شده است و شامل لیستی از مسابقات و کارهایی است که زمان حضور در ایتالیا یا فرانسه باید انجام بدهیم. این لیست‌ها پس از عرضه از طرف سازندگان به روز می‌شوند و چلنج‌های جدیدی نیز به آن‌ها افزوده خواهد شد.
در هنگام بازی یک هوش مصنوعی به نام ANNA به عنوان دستیار در کنار شما خواهد بود. آنا مسیرها را به شما نشان می‌دهد، در خلال مسابقه پیشنهادهایی برای عملکرد بهتر ارایه می‌دهد و در صورت آنلاین بودن دوستانتان شما را مطلع می‌کند. ,,بخش آنلاین بازی نیز همانند گذشته در بالاترین حد خود و تغییراتی هم در آن اعمال شده است، شما می‌توانید به همراه دوستانتان گروه‌هایی تشکیل داده و تا تعداد 1000 نفر را در آن عضو کنید. در بخش Meet Cars شما می‌توانید با دیگر بازیکنان قرار ملاقات گذاشته و خودرو و توانایی‌های خود را به رخ آن‌ها بکشید و یا حتی نقاشی و یا آپگرید‌های خودروها را با یکدیگر به اشتراک بگذارید. لابی‌های آزاد مسابقه نیز همانند گذشته در دسترس خواهند بود و شما حتی قادر خواهید بود با استفاده از خاصیت Drivatars در حالت تک‌نفره با دوستان آنلاین خود مسابقه بدهید، همه چیز در بخش آنلاین فوق‌العاده به نظر می‌رسد.
ساندترک‌های بازی نیز از ایستگاههای مختلف رادیویی در خودرو پخش می‌شوند و ژانرهای متنوعی از راک و پاپ گرفته تا هاوس و الکترونیک را شامل می‌شوند. این تنوع به مراتب بیشتر از نسخه اول است و سلیقه‌های بیشتری را راضی نگاه خواهند داشت.,,در مجموع آنچه که Horizon 2 در چنته دارد، مجموعه‌ای بینظیر و اپن ورلد با جلوه‌های بصری فوق العاده و گیم‌پلی تکامل یافته است. آزادی عملی که در GTA V تجربه کردید را به یاد بیاورید، کیفیت آزادی عمل در همان حد است ولی هورایزن یک آزادی عمل تخصصی در زمینه رانندگی را به شما ارایه می‌دهد. بازی در تاریخ 20 سپتامبر برای دو پلتفرم نسل قبل و حاضر مایکروسافت عرضه خواهد شد، اگر هنوز One نخریده‌اید می‌توانید از نسخه 360 آن لذت ببرید، نسخه 360 که قرار است با رزولوشن 720 و نرخ فریم 30 عرضه شود. دارای تغییرات آب ‌و هوایی و قابلیت Drivatars نخواهد بود و محیطی کوچکتر دارد با تعداد خودروهای کمتر. اگر در فکر خرید نسخه One هستید که چه بهتر، فصل عرضه بازی‌ها را با سوار بر لامبورگینی هوراکان آغاز کنید.,تخته‌ گاز تا افق بهشت,تخته‌ گاز تا افق بهشت,

باز هم در آستانه عرضه یک نسخه دیگر از سری Forza قرار داریم، عنوانی صرفا برای تثبیت بازار فروش مایکروسافت؟ مطمئنا خیر! عنوانی با عملکرد فراجناحی و نیازمند برخورد فراجناحی، Forza باورمند و زمانمند است و از این رو می‌توان آنرا یک سبک نامید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا