معرفی بازی‌ها

انتقام‌جویی به روایت لِگو

انتقام‌جویی به روایت لِگو,انتقام‌جویی به روایت لِگو,لِگو را می‌شناسید؟ بله، همان اسباب‌بازی‌های خاص و بامزه که سال‌ها است در دنیا برای خود اسم و رسمی پیدا کرده‌اند. چند سالی می‌شود که استودیوی (Traveller’s Tales (TT، عناوین سرشناس سینما و دنیای کامیک‌بوک را به سبک لگو اقتباس می‌کند و اتفاقا این‌کار مورد استقبال بسیار خوبی هم قرار گرفته‌ است. حال TT، پس از ساختن عناوینی از DC Comics به «مارول» هم سری زده‌ و پس از ساختن Lego Marvel Super Heroes، عنوان محبوب آن‌ها یعنی «اونجرز» (Avengers) را در دستور کار قرار داده‌ است. البته این بازی، شامل بازسازی فیلم اونجرز و چند فیلم دیگر مرتبط با دنیای مارول مانند Captain America: Winter Soldier، Thor: Dark World و … می‌شود و داستانی جدید در کار نیست ولی اگر عناوین قبلی TT را بازی کرده باشید، می‌دانید که این فقط یک بازسازی عادی نخواهد بود. این یک بازسازی به سبک لگویی‌ است!
,,به ترتیب وقایع، داستان بازی شامل فیلم‌های Captain America: The Winter Soldier، Thor: The Dark World، Iron Man 3، The Avengers، Captain America: The First Avenger و Avengers: Age of Ultron می‌شود. نه تنها تمام سکانس‌ها و پلان‌ها در بازی بازسازی شده‌اند، بلکه از صدای بازیگران برای شخصیت‌ها کمک گرفته شده‌ است. برای مثال، صدای «تونی استارک» در بازی، همان صدای «رابرت دانی جونیور»، بازیگر نقش مرد آهنی‌ست. البته این را خاطر نشان کنم که دیالوگ جدیدی برای شخصیت‌های اصلی در کار نیست و فقط از صدای کاراکترهای درون فیلم‌ها استفاده شده‌است و این پنجمین بازی بعد از نسخه‌های The Lord of the Rings، Hobbit، Lego Movie و Jurassic World خواهد بود که از این ویژگی استفاده می‌کند.
در هر مرحله، شما دسترسی به چند کاراکتر محدود خواهید داشت و می‌توانید دائماً و در هر لحظه‌ای بین آن‌ها سوییچ کنید. برای مثال در مرحله‌ی Battle Of New York، شما به هر شش کاراکتر «آیرن‌من»، «تور»، «هاک‌آی»، «بلک ویدو»، «کاپیتان آمریکا» و «هالک» دسترسی خواهید داشت اما در مرحله‌ای دیگر که به Hulkbuster دسترسی دارید، فقط کنترل آیرن‌من را بر عهده خواهید داشت. البته خارج از این مراحل و ماموریت‌ها، بازی در نیویورک به‌صورت Open-World خواهد بود و مراحل فرعی در آن وجود دارد که می‌توان برای مدتی در آن سرگرم شد. همچنین برای انتقال به سایر نقاط نقشه، وسایل نقلیه‌ای تعبیه شده که فعلا از کمیت آن‌ها خبری نیست.,,قابلیت‌های کاراکترها از تنوع قابل قبولی برخوردار است اما در این میان، آیرن‌من تمایز بیشتری با دیگر کاراکترها دارد. بسیاری از لباس‌های مخصوص او در بازی گنجانده شده است، لباس‌هایی که حتی در فیلم‌ها هم دیده نشده‌اند و هر کدام از آن‌ها ویژگی خاص خود را خواهد داشت که به متمایز شدن آیرن‌من نسبت به دیگر کاراکترها منجر شده‌ است. قابلیت دیگر کاراکترها، بیشتر به ضربات و زد و خوردها در درگیری‌های نزدیک خلاصه می‌شود که به گفته‌ی TT، تنوع زیادی خواهد داشت. اما در اینجا، اونجرز یک تیم است و هر چقدر حرکات فردی دیدنی‌تر باشد باز هم به پای حرکات تیمی نخواهد رسید. به همین دلیل است که Co-Op این بازی از اهمیت زیادی برخوردار است. TT در نمایش‌ها زیاد به مسئله‌ی حرکات تیمی نپرداخته است ولی وعده‌ی حرکات تیمی و ترکیبی زیبایی را داده است. لازم به ذکر است که بازی از ده‌ها کاراکتر دیگر هم در کنار کاراکترهای معروف فیلم‌های مارول بهره می‌برد که تنوع کم‌نظیری به آن می‌دهند. در کنار «ماریا هیل» با صداپیشگی «کوبی اسمالدرز»، شاهد حضور کاراکترهایی چون «فیل کولسن» با صدای «کلارک گرِگ» و «پگی کارتر» با صدای «هیلی اتوِل» خواهیم بود که به جز حضور در فیلم‌های مارول، به ترتیب در سریال‌های Agents of S.H.I.E.L.D و Agent Carter نقش‌آفرینی کرده‌اند. همچنین کاراکترهای متفاوت و جالبی که خیلی‌ها شناخت زیادی از آن‌ها ندارند هم در بازی حضور خواهند داشت، از جمله Devil Dinosaur، Moon Boy، Fin Fang Foom و Wendigo و … اکثر کاراکترها هم تیم‌های مخصوصی در کنار یکدیگر تشکیل می‌دهند و روابط بین آن‌ها با سایرین متفاوت خواهد بود. برای مثال Quicksilver می‌تواند کاپیتان آمریکا را به طرفین پرتاب کرده و باعث نابودی دشمنان شود، یا «مون بوی» قابلیت سوار شدن روی «دویل دایناسور» را خواهد داشت.,,این بازی در 6 بهمن برای پلتفرم‌های سونی، مایکروسافت و نینتندو عرضه خواهد شد.

داود حسینی

Old, but I'm not that old Young, but I'm not that bold

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا