معرفی بازی‌ها

اقیانوسی از اسلحه در دستان شما

اقیانوسی از اسلحه در دستان شما,اقیانوسی از اسلحه در دستان شما,  src=https://img4up.com/up2/93386568228325014460.jpg style=

 
 حال به Borderlands 2 می‌رسیم. این بار همه چیز متفاوت است، از محیط گرفته تا طراحی شخصیت‌های خوب و بد و اسلحه‌ها. داستان بازی پنج سال بعد از اتفاقات Borderlands 1 رخ خواهد داد و شخصی به نام Hand Some Jack آغازگر تمام شلوغی‌ها و خون ریزی‌ها در بازی است. مسابقه‌ای خونین با پاداشی بزرگ فقط برای خوش گذرانی Hands Some Jack برگزار می‌شود و شما در گروهی چهار نفره پا به میدان می‌گذارید و پس از درگیری‌ها و خشونت فراوان پیروز میدان شده، به امید پاداش با ارزش خود می‌روید، اما نه خبری از پاداشی است که برای آن جان کندید و نه خبری از پاداش دهنده یعنی Hand Some Jack. پس از آن شما به سرزمینی به نام Tundra رهسپار می‌شوید، و از آن پس و طی اتفاقاتی هدف اصلی شما کشتن باعث و بانی این بدبختی خواهد بود. نمی‌توان به این زودی در مورد جذاب بودن یا تکراری شدن روند بازی نظر داد، اما می‌توان آن را لذت بخش دانست، زیرا این بار بازی با Co-Op چهار نفره و با گیم پلی نزدیک به 25 تا 35 ساعت، اوقات خوشی را برای شما و دوستانتان در میان خشونت و دنیای پر از هیایو رقم خواهد زد. بگذارید از ابتدا تا انتهای آن را با هم مرور کنیم تا با بی‌کران بودن وسعت آن آشنا شویم.
 
 src=https://img4up.com/up2/01372250886806954028.jpg style=
 
 Borderlands 2 یک بازی شوتر اول شخص است که المان‌های RPG نیز در آن به چشم می خورد. در شروع بازی شما حق انتخاب کلاس مورد علاقه خود که شامل چهار کلاس به نام‌های Assassin، Commando، Siren و Gunzerker است دارید. در کلاس Assassins با شخصیتی به نام Zer0 آشنا خواهیم شد. کسانی که به مخفی کاری علاقه دارند با انتخاب این فرد می‌توانند بازی خود را لذت بخش تر پیش ببرند. او تنها شخصی در بازی است که می‌تواند شمشیر به دست بگیرد و ربات‌های دشمن را تکه تکه کند. وی آرام و بی سر و صدا حرکت می‌کند اما ضرباتش بسیار ناگهانی و کشنده است. شخص بعدی که در کلاس Commando ایفای نقش می‌کند Axton نام دارد، او هم چون سربازی خوش استیل و مجهز آماده خدمت به شماست. خصوصیتی که او را نسبت به سایر کلاس ها متمایز می‌کند، همراه داشتن Machine Gun های بزرگ است که در میان هجوم دشمنان آن را به زمین می‌گذارد و شما را مهمان ویژه ی سمفونی خون و آتش می کند. در کلاس Siren شما با شخصیت مونث بازی رو به رو خواهید شد. او Maya نام دارد و در دستانش توانایی خاصی وجود دارد که در هنگام یک مبارزه خونین بسیار به کمکتان می‌آید. او قابلیت این را دارد که دشمن را برای مدتی در جای خودش بدون هیچ حرکتی ثابت نگه دارد و هر بلایی که می خواهد سر دشمن بیاورد. در آخر با مردی کوتاه قد اما نیرومند در کلاس Gunzerker ملاقات می‌کنیم که نامش Salvador است. او تنها شخصی در بازی است که می‌تواند دو اسلحه را هم زمان به دست بگیرد و شلیک کند. در آخرین نمایش بازی در نمایشگاه PAX 2012 سازنده بازی کلاسی جدید که نام شخصیت آن معلوم نیست را معرفی کرد. او دختری است که توانایی کنترل ربات هوشمند و قوی به نام DeathTrap را داراست. این شخصیت بعد از عرضه بازی به صورت پک قابل دانلود (DLC) بر روی شبکه‌ها قرار خواهد گرفت. شخصیت‌های دیگری در بازی وجود دارند که بعضی از آن‌ها از Borderlands 1 به این قسمت آمدند. به طور مثال Brick و LiLith که در بخش داستانی ایفای نقش خواهند کرد یا فردی به نام Marcus که در دنیای بازی نقش دلال اسلحه را دارد.
 
 خوشبختانه Borderlands 2 را می‌توان در آن دسته از بازی‌هایی قرار داد که از نظر تنوع در تمام قسمت های بازی، حرف های زیادی برای گفتن دارند. یکی از این بخش‌ها طراحی مختلف دشمنان بازی است. از دشمنان کوچک و سریع تا غول پیکر و بی‌رحم در تمام نقاط بازی گنجانده شده اند. اگر بخشی از آن‌ها را بخواهیم بشناسیم باید به Skag ها که دشمنان حیوان مانند هستند، سربازان معمولی دشمن یا Bandit ها، Thresher ها که به عنوان خطرناکترین دشمنان بازی یاد شده‌اند و Leader Robot ها که دشمنان عظیم بازی نام دارند اشاره کرد. هر کدام از این دشمنان به دسته‌ها و زیر مجموعه‌های ریز و درشت تقسیم می‌شوند و هدف نهایی همه ی آنها دیدن جسم بی جان شماست!
 
 src=https://img4up.com/up2/49598136859480732584.jpg></div><div>  </div><div>  بعد از معرفی شخصیت‌های خیر و شر در بازی به بخشی می‌رسیم که Borderlands را یک سر و گردن از رقبای خود پیش می‌اندازد، و آن چیزی نیست جز هزاران هزار سلاح گرم. به قدری تعداد اسلحه‌ها در بازی بالاست که حتی وقت نمی‌کنید تمام آن‌ها را در بازی امتحان کنید. در Borderlands 1 ما شاهد بیش از یک میلیون اسلحه در بازی بودیم اما به قول سازنده بازی قرار است تعداد آن‌ها در نسخه دوم بیشتر شود. اسلحه‌ها به شش دسته مختلف تقسیم می‌شود و هر کدام هزاران زیر مجموعه را دربر می‌گیرند. اولین دسته شامل Sniper هاست که در انواع و اقسام شکل‌ها و قدرت‌های مختلف طراحی شده‌اند، این دسته از اسلحه‌ها همیشه در بازی‌های مختلف جز قدرتمند‌ها به حساب می‌آیند، اما اگر از بین چهار شخصیت بازی یک اسنایپ در دستان Zer0 قرار گیرد بیش از پیش خطرناکتر خواهد شد. دسته دوم Rocket Launcher ها هستند و همان طور که از نامش پیداست مخرب‌ترین اسلحه‌ها زیر مجموعه آن به شمار می آیند، هم چنین انواع گونه های مختلف آن‌ باعث جذابیت بیشتر سلاح های این دسته شده است. به طور مثال یکی از آن ها چهار موشک به طور هم زمان شلیک می‌کند و دیگری یک موشک بسیار بزرگ را به سمت دشمن روانه کرده تا او را راهی دیار عدم کند! راکت‌ها در دستان Salvador بسیار ویرانگرتر نیز می‌شوند، فرض کنید دو راکت در دستان او باشد، چه اتفاقی می‌فتد؟ مسلما میدان جنگ به خاک و خون کشیده خواهد شد. Pistol ها و Shotgun ها که نیز بخش جدا نشدنی تمامی بازی‌های شوتر هستند این بار در Borderlands 2 کمی متفاوت تر و خشن‌تر طراحی شده‌اند، به طوری که یک Shotgun سرعت شلیکش به اندازه یک مسلسل سریع است! قدرت گلوله‌های یک Shotgun به علاوه سرعت تیراندازی بالای آن‌، وقت نفس کشیدن برای دشمنانتان نخواهد گذاشت. دو دسته بعدی Sub- Machine Gun ها و Combat Rifle ها بوده و متنوع‌ترین اسلحه ها، زیر مجموعه این دو دسته هستند. برای رسیدن به تمام این تفنگ‌ها دو راه وجود دارد، یکی یافتن آیتم‌هایی که در گوشه و کنار محیط افتاده و یا بعد از کشتن دشمن به زمین می‌افتد که البته بابت آن‌ها پولی پرداخت نخواهید کرد، و راه دیگر سرک کشیدن به جعبه‌ها و کمدهایی که پر از اسلحه است. این جعبه‌ها در ابتدا کوچک به نظر می‌رسند اما به هنگام باز شدن شاهد چندین و چند طبقه چینش اسلحه در آن خواهید بود و با حاصل زحمات خود آن چیزی را که دوست دارید می‌خرید. بدون شک یافتن تمامی اسلحه‌ها و بخش‌های گوناگون آن در بازی به صبر ایوب نیازمند است که ما از داشتن آن عاجزیم!</div><div>  </div><div style=  src=https://img4up.com/up2/13623930053005661480.jpg style=
 
 حال پس از معرفی کلی جزییات بازی به بخش اصلی بازی، یعنی گیم‌پلی می‌رسیم. همان طور که گفتیم بازی دارای عناصر RPG است. دلیل وجود این عناصر را می‌توان بخش Character Building و کسب XP و Skill Tree ها دانست. جمع آوری XP و به دست آوردن XP Point ها در بازی نقش به سزایی دارند، زیرا خرید انواع و اقسام اسلحه و هم چنین گشت و گذار در دنیای بازی، در گرو بدست آوردن آن‎هاست و اگر آنها نباشند بازی برایتان کوچکو کسل کننده خواهد بود. به دست آوردن XP سهل و ممتنع است. بخش آسان آن به تیر بستن دشمن ها است، هر تیری که به دشمن بخورد مقداری XP دریافت خواهید کرد، حال مقدار آن XP به نوع تفنگ و مکان اصابت گلوله بستگی دارد. اما راه سخت، روش های بدست آوردن تجربه در شیوه های مختلف کشتن است، اگر از قابلیت‌های شخصیت خود به درستی استفاده کنید XP هایی با ارزش بالاتر نصیبتان خواهد شد. پس از دریافت XP و XP Point به قسمت شیرین بازی یعنی Skill Tree می‌رسیم. این قسمت واقعا جذاب به نظر می‌رسد، هر شخصیت دارای 3 صفحه Skill است و در هر صفحه 10 آیتم مختلف که هر آیتم به 5 درجه قابل ارتقاست وجود دارد. هر آیتم را که انتخاب کنید شاهد تحول بسیار جالبی خواهید بود. برای مثال می‌توانید آیتمی برای شخصیت Zer0 خریداری کنید که باعث می‌شود او بتواند نامریی شود، و هرچه سطح و درجه آن آیتم را بالا ببرید مدت زمان نامریی ماندن شما بیشتر خواهد شد، یا آیتمی برای Maya وجود دارد که قدرت شفابخشیدن به دیگر بازیکنان را به او خواهد داد. این کار موجب بالا بردن سلامتی آن‌ها در طول بازی و حتی در میانه میدان نبرد خواهد شد یا با استفاده از این آیتم‌ها Machine Gun های Axton را بزرگتر و مرگبارتر کنید. این مثال‌ها فقط ذره‌ای از دنیای بزرگ Skill Tree ها را تشکیل می‌دهد.
 
 در بازی چیزی که خیلی خوب به چشم می آید سرعت بالا و شلوغی میادین جنگ است، و این موجب می‌شود به سختی دست خود را از ماشه تفنگ بردارید. هم چنین شما قادر به سوار شدن به صورت چهار نفره در وسایل نقلیه هستید، وسایل نقلیه شامل ماشین و بالگردها می‌شود و هم چنین با خرید DLC بازی قادر به سوار شدن و کنترل ربات Death Trap خواهید شد. سیستم سلامتی بازی نیز هم چون اکثر بازی‌های شوتر اول شخص روز، به صورت خودکار است و بعد از چند لحظه دور ماندن از هیاهوی تیرباران سلامتی شما بازخواهد گشت، اما سیستم ضربه دیدن شما جالب کار شده است. به طور مثال اگر در معرض لیزرها و یا آتش قرار گیرید از پایین صفحه شعله‌های آتش به بالا زبانه می‌کشند و به شما نشان می‌دهند که در حال سوختن هستید یا اگر توسط یک خنجر ضربه بخورید وسط صفحه نمایش یک خراش کوچک می‌بیند و از لای آن به آرامی خون می‌چکد.
 
 src=https://img4up.com/up2/84656261236436896468.jpg></div><div>  </div><div>  فارغ از مسائل گیم پلی، بهتر است کمی هم به نکات گرافیکی بازی سر بزنیم. پایه و اساس بازی توسط موتور Unreal Engine 3 بنا شده، اما به خاطر خلاقیت سازندگان بازی، بازی از گرافیک Cell Shade بهره می برد، این گونه گرافیک‌ها را در بازی‌هایی چون Darksiders II و Walking Dead و همین طور نسخه اول بازی ملاقات کرده ایم. استفاده از سبک گرافیکی Cell Shade باعث ورود رنگ‌های شاد و طراحی نسبتا فانتزی به بازی شده و بخش زیادی از خشونت صحنه های جنگ و مبارزات بازی را، کاهش می دهد. با توجه به نمایش‌های بازی بر روی کنسول‌های نسبتاً کهنه شده ی نسل حاضر و با احتساب شلوغی بسیار زیاد فضای بازی، هیچ افت فریمی دیده نمی‌شود اما بهتر است بررسی جزییات گرافیکی را بعد از انتشار بازی انجام دهیم.</div><div>  </div><div>  Borderlands 2 طرفداران بسیاری دارد و به نظر می‌رسد Gearbox برای آن ها سنگ تمام گذاشته است، این بازی به زودی در تاریخ 18 سپتامبر برای Xbox 360، PS3 و رایانه‌های شخصی روانه بازار خواهد شد.</div><p>  </p><p>” alt=””/></p><div class=
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا