معرفی بازی‌ها

اطلاعات جامع از Gran Turismo 5

جزییات ماشین‌ها

کلکسیونی عظیم متشکل از 1000 ماشین,Gran Turismo 5دارای بیش از 1000 ماشین مختلف متشکل از بهترین و محبوب‌ترین ماشین‌های موجود در جهان، چه در گذشته، چه در زمان حال است، کمیتی که تاکنون در سری GT سابقه نداشته.
در بازی دو دسته ماشین با عنوان پرمیوم و استاندارد وجود که تفاوت آنها به این صورت می‌باشد:ماشین‌های پرمیوم با جزییات و طراحی بسیار دقیق خارج و داخل بدنه,,از پیچ و خم‌های اغوا کننده ماشین‌های اسپورت و نمای جاده که هنگام نشستن در صندلی راننده شما را می‌طلبد، گرفته تا پنل‌ها و داشبوردهای پر جزییات آنها، همگی با نهایت جزییات چه در داخل و چه در خارج بدنه بازسازی شده‌اند. Gran Turismo 5 دارای بیش از 200 ماشین پرمیموم است.

ماشین‌های آپدیت شده از سری‌های قبلی Gran Turismo با تنوعی بی رقیبرنج عظیمی از ماشین‌های مختلف از سری‌های قبلی GT که برای گرافیک PS3 آپدیت شدند. GT5 دارای بیش از 800 نوع ماشین استاندارد است.,جزییات بسیار بالا که حتی کوچکترین دکمه‌های داخل بدنه ماشین را نیز شامل می‌شود، GT5 را از بقیه رقبا جدا می‌سازد و بار دیگر سطح کیفی بازی‌های ریسینگ رو افزایش می‌دهداین سطح از جزییات هم ماشین‌های تولیدی و هم ماشین‌های مسابقه را دربر می‌گیرد. به طوری‌که تمامی پنل‌های مخصوص، رنگ‌ها، تکسچرها، صندلی‌ها و دیگر جزییات داخلی ماشین به طور دقیق بازسازی شده‌اند. در زیر تصاویر مقایسه بین مدل موجود در GT5 (سمت راست) و تصویر واقعی ماشین‌ها که به منظور مدل برداری برای ساخت بازی گرفته شده‌اند (سمت چپ) را می‌‌بینید. خودتان قضاوت که GT5 تا چه حد به واقعیت نزدیک شده‌است.



در Gran Turismo 5 همه ماشین‌ها دارای نور چراغ‌های عقب و جلو هستند. ماشین‌های پرمیوم علاوه بر این دارای نور بالا و پایین هستند که در شرایط مختلف مسابقه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

NASCAR: مسابقات محبوب مردم آمریکابرای اولین بار در سری GT ماشین‌ها و مسابقات NASCAR وارد بازی شده‌اند. شما می‌توانید ماشین‌های واقعی و لایسنس شده NASCAR را برانید و درجای رانندگان مشهور آن مانند: Jeff Gordon, Tony Stewart, Joey Logano و Dale Earnhardt Jr قرار بگیرید. یکی از موارد جالب این مسابقات تیم تعمیرات هستند که با سرعت برق ماشین‌ها را بلند می‌کنند، چرخ‌ها را عوض می‌کنند، باک بنزین را پر می‌کنند و … تمامی این حرکت‌ها در بازی شبیه سازی شدند.جاده‌ها,20 جاده با بیش از 70 مسیر مختلف:برای مثال مسیر شمالی Nurburgring که در زمان GT4 سر و صدای بسیاری به پا کرد، در GT5 دارای جزییات بسیار دقیق‌تری است که نه تنها پیچ و خم‌ها بلکه فضای دور جاده و گرافیتی‌های سطح آن که کاراکتر خاص Nurburgring را نشان می‌دهد نیز دربر می‌گیرد. البته بقیه مسیرها و جاده‌ها نیز با دقت و کیفیت بسیار بالایی ساخته شده‌اند. در زیر لیست جاده‌های جدیدی که در E3 2010 معرفی شدند را می‌خوانید:,این یک جاده خیابانی واقعا در شهر قدیمی مادرید است، جایی که ساختمان‌های تاریخی زیاد وجود دارند. مسیر از طولانی‌ترین جاده شهر یعنی Alcalá شروع می‌شود و بنای مشهور Puerta Del Sol، مرکز شهر، Lealtad Plaza و دروازه Alcalá را به علاوه دیگر نقاط توریستی را پشت سر می‌گذارید.این یک جاده سرعتی در شهر باستانی رم است که در طول آن بناهای باستانی معروفی از جمله Foro Romano و Coliseum مشهور وجود دارند. شما در این مسیر از کنار بناهای باستانی زیاد عبور می‌کنید.این یک جاده شنی واقع در دره Orcia که جزوی از منطقه Tuscany در شمال ایتالیاست. با وجود تپه‌ها، پستی و بلندی‌ها و پیچ‌های کم سرعت، Tuscany را می‌توان یک جاده تکنیکی نام برد.چیزی که همگان منتظرش بودند,جاده تست برنامه محبوب TopGear که در فرودگاه محلی Dunsfold Park انگلستان واقع شده است. طول این جاده 2.8 کیلومتر است. می‌خواهید بدانید که مسابقات دیوانه واری در این جاده انجام می‌شود؟ کمی صبر کنید! (احتمالا تست‌های رانندگی بسیار سختی در این جاده انجام می‌گیرد) Gran Turismo 5 آماده است تا رنج جدیدی از استانداردهای تکنولوژی را ثبت کند. یکی از شگفت‌انگیزترین پیشرفت‌های بازی در بخش جلوه‌های بصری است. برای مثال، اکنون GT5 به صورت واقعی گذر زمان را شبیه سازی می‌کند. چیزی که ابتدا از یک بعد از ظهر با آسمان روشن شروع می‌شود و رفته رفته وقتی به غروب نزدیک می‌شویم، آسمانی قرمز چشمان شما را نوازش می‌دهد و در ادامه به تاریکی شب تبدیل می‌شود. این گذر زمان در جاده حس پویا رانندگی را به شما انتقال می‌دهد.,به جزییات این تصویر در شب دقت کنید. نه تنها جاده بوسیله نور طبیعی چراغ‌های ماشین، روشن می‌شود بلکه گرد و خاکی که از حرکت ماشین در جاده بوجود آمده نیز با تابش نور، درخشان می‌شود. این صجنه‌هایی که تقریبا هر روز در واقعیت شاهد آنها هستید چیزی است که GT5 را هرچه بیشتر به واقعیت نزدیک می‌کند.پیشرفت انجین فیزیک و گرافیک بازی کمک شایانی به ساخت افکت‌های مخصوص مانند دود، کرده است.
Gran Turismo 5 قدمی تازه در شبیه سازی هر چه دقیق‌تر دود لاستیک‌ها برداشته است. انجین فیزیک GT5 با ارزیابی دقیق ساختار لاستیک‌ها، دمای سطح آنها را اندازه گیری می‌کند و در نهایت با ترکیب این اطلاعات با قاعده کلی تولید توسط لاستیک‌ها، این عمل را به صورت طبیعی شبیه سازی می‌کند.,تصادفات و صدمات,خطر همیشگی وقوع تصادف، تنش مسابقات را دوچندان می‌کنددر Gran Turismo 5 شما شاهد تصادفات واقعی و وارد شدن صدمات به ماشین‌ها خواهید بود که در حد نام یک شبیه ساز رانندگی هستند. در هنگام تصادفات نه تنها ظاهر ماشین‌ها تغییر می‌کند بلکه انجین فیزیک بازی محاسبه دقیقی از تصادف انجام می‌دهد و میزان صدمه به ماشین‌ را تعیین می‌کند. به این ترتیب GT5 تنش و هیجان واقعی یک مسابقه اتوموبیل‌رانی را به شما القا می‌کند.

صدمات وارده به ماشین‌ها 3 سطح مختلف دارند که در این بین تفاوتی بین ماشین‌های استاندارد و پرمیوم وجود دارد.

3 سطح صدمات به ماشین‌ها:,صدمات مکانیکی,صدمات مکانیکی بر نحوه حرکت و راندن ماشین‌ها تاثیر می‌گذارند. بازی تاثیرات فیزیکی تصادفات را بر اساس شدت آنها به اجزای مکانیکی ماشین انتقال می‌دهد. که این عمل نحوه کنترل و پایداری ماشین را تحث تاثیر قرار می‌دهد. صدمات مکانیکی برای هر دو نوع ماشین‌های استاندارد و پرمیوم وجود دارد.,خراش، تو رفتگی، خاک,این نوع صدماتی هستند بر روی بدنه ماشین قابل مشاهده هستند و شامل نشستن گرد و خاک برروی ماشین، خراش و تو رفتگی بدنه می‌شود. این صدمات نیز برای هر دونوع ماشین‌ها وجود دارد.,جدا شدن و تغییرات ظاهری قطعات,این صدمات مختص ماشین‌ها پرمیوم هستند که باعث تغییرات در ظاهر قطعات بدنه و حتی شل شدن و جدا شدن آنها می‌شود.در مسابقات اتومبیل‌رانی ماشین‌ها ممکن است به دلایل ناخواسته مثل تصادفات سنگین، برخورد با کنار جاده در سرعت بسیار بالا یا جهت نامناسب ماشین در هنگام پرش از یک بلندی؛ چپ کنند. درست مانند مسابقات واقعی، در GT5 نیز ماشین‌ها ممکن است چپ کنند. که همین امر باعث بیشتر شدن هیجان مسابقات می شود.,عکس‌بردای,مد Photo Travel به علاوه کنترل کامل دوربین = مجذوب کننده,قرار دادن ماشین مورد علاقتان در یک مکان بسیار زیبا… مدی که برای اولین بار در GT4 به کار گرفته شده، در GT5 پیشرفت بیشتری داشته و غذای روح علاقه‌مندان ماشین را تامین می‌کند. Photo Travel به شما این امکان را می‌دهد تا به مکان‌های دیدنی دنیا سفر کنید و از ماشین مورد علاقتان عکس بگیرید.

Photo Travel نسخه پیشرفته Photo Mode قبلی است که دارای رابط کاربر جدیدی که امکان چرخش آزاد دوربین در محیط را فراهم می‌کند و به کاربر اجازه می‌دهد تا از زاویه دلخواه بهترین عکس ممکن را بگیرند.

بقایای این بنا که ساخته قرن سیزدهم است در 30 کیلومتری شمال شهر Sienna در تپه‌های Tuscany قرار دارد.

این مکان در منطقه Gion واقع در شهر تاریخی کیوتو ژاپن است. محلی بسیار زیبا در کنار پل Tatsumi-bashi که بهترین مکان برای دیدن در زیبایی‌های طبیعی کشور است بدون اینکه از خانه خارج شوید

Red Bull Hangar-7 یک موزه هوانوردی است که توسط کمپانی Red Bull اداره می‌شود. تعدادی زیادی از هواپیماها و ماشین‌های F1 در این موزه قرار دارند. ,بخش آنلاین,رانندگی، تعامل و گردآوری… دنیای Gran Turismo و پیشرفت به سمت دنیای آنلاینامکانات متعددی به بخش آنلاین بازی اضافه خواهد شد. لیست زیر امکاناتی است که به تازگی برای GT5 معرفی شده‌اند:,مسابقات و Track Days,اولین چیزی که مهم، مسابقات است در Gran Turismo 5 به علاوه matchmaking رندوم که در نسخه Prologue شاهدش بودیم بازیکن‌ها می‌توانند دوستان و نزدیکانشان را به مسابقات دعوت کنند و حتی قوانین مختلف تعیین کنند و طبق سلیقه خود مسابقات را سفارشی سازند. البته فعالیت‌های بازیکنان در لابی‌ها فقط به مسابقات ختم نمی‌شود. آنها می‌توانند در جاده‌ها آزادانه به رانندگی بپردازند و درست مثل یک روز آزاد در پیست مسابقات لذت ببرند. همچنین می‌توانند lap time خود را کاهش دهند، به دیگران آموزش رانندگی، Drift بدهند یا به تمرین بپردازند. امکانات در بخش آنلاین بی نهایت است.,مد تماشاگر,اگر شما مایل به مسابقه دادن نیستید یا مشتاق هستید که ببینید دیگران چقدر مهارت دارند، مد تماشاگر برای شما درست شده. در این مد شما می‌توانید مسابقات را به صورت real-time درست مانند یک مسابقه اتومبیل‌رانی تماشا کنید. ,دوستان,Gran Turismo 5 از امکانات لیست دوستان در PSN بهره می‌برد. زمانی که شخصی را به لیست دوستان خود اضافه کنید می‌توانید پروفایل و اطلاعات یکدیگر را مشاهده کنید، باهم به مسابقه بپردازید و ….,Community,ویژگی‌ها انلاین GT5 هنوز تمام نشده، بازیکنان می‌توانند قبل از مسابقات با یکدیگر چت کنند یا از طریق سیستم message board به هم پیام خصوصی بفرستند.,دنیای 3 بعدی,لذتی که فقط با امکانات 3 بعدی فراهم می‌شود… دنیای Gran Turismo با دو ویژگی کاملا جدید:دو ویژگی منحصر به فردی که GT5 را از رقبا جدا می‌سازد استفاده کامل از تکنولوژی stereoscopic 3D و قابلیت رد گیری صورت بازیکن است. با استفاده از تلویزیون‌ها 3 بعدی و عینک‌های مخصوص بازیکنان بیشتر از بیش در دنیای Gran Turismo قوطه‌ور می‌شوند. طوری‌که قبلاً نمونه‌اش را تجربه نکردند.

ویژگی دیگر، قابلیت ردگیری صورت بازیکن است که توسط PlayStation®Eye امکان پذیر خواهد بود. بدین وسیله بازیکنان در هنگام رانندگی می‌توانند با چرخاندن سر خود به چپ یا راست جهت دوربین بازی را تغییر دهند تا دید بهتری داشته باشند.

تصویر 3 بعدی و ردگیری صورت برای خودشان قابلیت‌های خوبی هستند اما وقتی با یکدیگر ترکیب شوند حس غنی‌تری به بازیکن القا می‌کنند به گونه‌ای که در داخل ماشین با تکان دادن سر خود می‌توانید جهت و عمق دید خود را تغییر دهید همین امر حس نشستن در داخل ماشین طبیعی‌تر می‌کند. ,اطلاعات جامع از Gran Turismo 5,اطلاعات جامع از Gran Turismo 5

2_5

در جریان نمایشگاه E3 امسال تعداد زیادی از رسانه‌های خبری در مراسم معارفه Gran Turismo 5 شرکت داشتند و جزییات این بازی را در زبان خالق آن یعنی Kazunori Yamauchi شنیدند. با اعلام تاریخ عرضه برای دوم نوامبر امسال، سازندگان تنها چندماه دیگر برای اضافه کردن مضامین جدید در بازی فرصت دارند. اما گفته شده بازی به صورت کامل در GamesCom امسال نمایش داده می‌شود. ولی در جریان E3 نیز اطلاعات نسبتاً جامعی از بازی منتشر شده است که توجه شما را به آن جلب می‌کنیم. (متنی که می‌خوانید ترجمه‌ای از اطلاعات سایت رسمی Gran Turismo می باشد.)

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا