معرفی بازی‌ها

آخرالزمان با عصاره ی آرکید

آخرالزمان با عصاره ی آرکید,آخرالزمان با عصاره ی آرکید, چند سالی است که عناوین شوتر و اکشن، بازار دنیای بازی را قبضه کرده اند و به نوعی در انحصار خود درآورده اند. در سالهای اخیر شاید بیش از هفتاد درصد بازی هایی که عرضه گردیدند، از این دسته بودند و حال در سال 2012 گویا عناوین شوتر قصد دارند به دنیای آرکیدها هم راه یابند. Hybrid نام عنوان شوتری است که چندی پیش، از سوی استودیوی بازی سازی 5th Cell برای عرضه در XBoxLive Arcade معرفی شد و ظاهرا با انتشار خود، قصد دارد سبک شوتر را نیز وارد این دنیا کند. در سالهای اخیر عناوین آرکید بسیاری منتشر شده اند و Hybrid یکی از معدود عناوینی است که در سبک شوتر ساخته می شود. ناشر بازی Microsoft Game Studios بوده و سازنده ی آن نیز 5th Cell می باشد و این عنوان در تاریخ 8 آگوست، برای دانلود از سوی کاربران XBoxLive بر روی این شبکه قرار خواهد گرفت.

 

 src=/files/611419_20120131_640screen001.jpg></p><p style=  

شاید در نگاه اول به این عنوان،Hybrid در نظرمان شوتری بی کیفیت به نظر رسد که هیچ یک از قابلیت ها و ویژگی های یک عنوان شوتر در آن رعایت نشده است. ولی با اولین تریلری که از گیم پلی این عنوان مشاهده کردیم، نظر بسیاری از منتقدین و سایت های مختلف به آن تغییر کرد و برخی از آنان حتی Hybrid را انقلابی در بازی های آرکید محسوب کردند و نوید از یک شوتر ناب آرکیدی را به طرفداران آن دادند. گیم پلی بازی بسیار ساده است و تنها دارای مود مولتی پلیر می باشد و کلاً بر اساس سه پایه ی اصلی بنا شده است. ولی این حرف به این معنا نیست که استانداردهای عنوان شوتر در آن رعایت نشده است. گیم پلی بازی به نوبه ی خود، برای یک عنوان آخرالزمانی بسیار خوب طراحی شده و تا ساعاتی اندک می تواند موجب سرگرم شدن بازیبازها شود. یکی از ویژگی های جالب بازی ماموریت های آن بحساب می آید که بسیار ساده و دست یافتنی است. این ماموریت ها بصورت یک علامت سبز رنگ به شما نمایش داده می شوند و شما به راحتی با پرش از سکویی به سکوی دیگر می توانید آنها را به انجام برسانید. قابلیت پرواز کردن در فضا نیز در این عنوان دیده می شود و البته باید گفت که بیشترین تاثیر را در گیم پلی دارد و بدون انجام آن، پیشبرد مراحل بازی نیز قطعاً متوقف خواهد شد. این سیستم بسیار ساده بوده و تنها با یک دکمه ی کنترلر انجام می گیرید. شبیه به این قابلیت را، قبلاً در برخی مراحل از سری بازی های Dead Space مشاهده کرده بودیم و می توان با جرئت گفت که 5th Cell این ویژگی بازی را از روی همین عنوان کپی برداری کرده است. شما به همراه هم تیمی خود می توانید استراتژی مورد علاقه تان را در بازی پیاده کنید و به هر نحوی که می خواهید، بازی را پیش ببرید و دشمنان را نابود کنید. گیم پلی بازی بسیار روان پیش می رود و به خوبی حس آرکید بودن را به شما القا می کند. سنگرهایی در بین سکوهای بازی تعبیه شده که می توانید برای در امان بودن از دشمنان، پشت آنها مخفی شوید و هرگاه خواستید از آن ها بیرون آمده و دشمنان خود را مورد هدف قرار دهید. دشمنان بازی نیز همانند شما با استفاده از قدرتی که دارند، در فضای بازی به این سو و آن سو پرواز می کنند و شما نیز با استفاده از همین قابلیت باید آنان را نابود کنید و جنازه ی آهنی شان را در فضای بازی معلق سازید. این دشمنان می توانند دوستان شما در منزشان باشند و یا دشمنان مجازی شما باشند! شما می تواند با دوستانتان سِروری را درست کرده و به تیراندازی و کشت و کشتار یکدیگر بپردازید. البته می توانید در این سِرور، یارکشی نیز انجام دهید. یعنی شما تنها محدود به هم تیمی بودن با دوستانتان نیستید و می توانید آنها را در نقش دشمنانتان مشاهده کنید. به طوری کلی Hybrid عنوانی است که علاوه بر شوتر بودنش، که موجب تعجب بسیاری از ما گردیده است، قابلیتهای یک عنوان آرکید را داراست و اگر کمی از بازی را پیش ببریم، درستیِ این امر به خوبی برایمان روشن می شود. سیستم گیم پلی بازی که کمی هم Gears of Warوار طراحی شده، به همراه آیتم های جذاب و اسلحه های متنوع خود، به راحتی می تواند شما را برای مدتی سرگرم و مجذوب خود سازد.

 

 src=/files/611419_20120131_640screen002.jpg /></p><p style=  

گرافیک بازی نیز بسیار ساده طراحی شده است. نمی توان گرافیک بازی را با دیگر بازی های شوتری که منتشر می شوند، مقایسه کرد، ولی سازنده ی بازی، با توجه به اینکه Hybrid یه عنوان آرکید است، از امتحان طراحی و ساخت مراحل آن، توانسته با موفقیت بیرون آید. محیط بازی فلزی است و بیشتر در آن رنگ نقره ای دیده می شود. حتی اکثر رنگ پوشش کارکترهای بازی نیز نقره ای هستند. ولی تنها این رنگ در بازی دیده نمی شود. در برخی دیگر از محیط های درون بازی رنگ های گاهاً روشنی هم قابل مشاهده است که از یکنواخت شدن آن جلوگیری می نماید. نورپردازی بازی در سطح مطلوبی است و رنگ ها به خوبی پخش شده اند و تم کلی نور بازی نیز روشن است و تیرگی مطلق در آن دیده نمی شود. در واقع باید گفت موتور سازنده ی Hybrid از پالت رنگی قوی برخوردار است. محیط های بازی هم با توجه به اینکه این عنوان، یک بازی آخرالزمانی است، به خوبی ساخته شده و با سبک و سیاق بازی یکپارچه شده است. تنها نکته ی منفی که در بازی بسیار به چشم می خورد، افکت های افتضاح آن است که حتی با نسل قبل بازی های شوتر نیز سازگار نیست. این افکت ها که شامل آتش و برخی از دودها و پسماندهای ناشی از تکنولوژی های درون بازی ( مانند کپسول پرواز و برخی از اسلحه های بازی ) می باشد، بسیار بد و در ضعیف ترین سطح ممکن طراحی شده اند که همین امر در گرافیک بازی بسیار تو ذوق بازیبار و البته منتقدین می زند! این دودها، همانند مقواهایی می باشد که ابتدا آنها را مچاله و سپس به هم متصل کرده ایم و در فضا رهایشان ساخته ایم. از برخی نقوص فاحشی که در گرافیک بازی دیده می شود، می توان پی برد که هدف و تمرکز اصلی سازنده ی بازی بیشتر روی گیم پلی بازی بوده است و هیچ گونه سرمایه گذاری برای هرچه بهتر طراحی کردن گرافیک بازی نشده است.

نمی توان داستان خاصی را به بازی نسبت داد. Hybrid دارای داستان منحصر بفردی نیست و بیشتر در رابطه با آخرالزمان و اتفاقاتی که در آن زمان روی می دهد، می باشد. این بازی نشان دهنده ی این است که تکنولوژی هایی که بشر در عصر حاضر برای رسیدن به آنها، آدم می کشد، در آینده نزدیک بلای جان خودش می شود و مهمترین عامل تفرقه افکنی میان آدمهای آینده همین تکنولوژی ها هستند.

 

 src=/files/611419_20120131_640screen005.jpg></p><p style=  

در آخر باید گفت Hybrid عنوانی است که برای ساعاتی کوتاه می تواند وسیله ای برای سرگرمی شما شود. این بازی یکی از معدود عناوین شوتری است که در قالب آرکید ساخته و پرداخته می شوند، بنابراین نباید توقع بالایی از آن، مخصوصاً در بخش گرافیک داشت. این عنوان شاید از دیدگاه برخی دارای گیم پلی جذابی باشد، ولی در بخش گرافیک هیچ حرفی برای گفتن در برابر رقبای شوتر خود ندارد! در واقع هدف از ساخت Hybrid مود مولتی پلیر آن و سرگرم کردن همزمان بیش از یک فرد می باشد. کمتر از ده روز تا قرار گرفتن این عنوان بر روی شبکه ی XBoxLIVE مانده است و تا آن تاریخ، یار کشی های خود را انجام دهید، چرا که ممکن است وقتتان برای این کار اندک شود و نتوانید در برابر آدم های آخرالزمانی حرفی برای گرفتن داشته باشید.

” alt=””/>

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا